Speed + Examens

J0rrit

Badass junkie
IK heb ongeveer 100 mg speed gekregen, dit wil ik graag gebruiken om te leren voor mijn examen van morgen, moet nog veel doen en aangezien het nu al laat is wil ik vroeg opstaan voor mijn doen, daarom wil ik wat speed nemen om dit vroege opstaan te laten slagen. Ik heb alleen maar ongeveer 100 mg, ik wil rond 9 uur opstaan en het dan nemen, maar ik heb pas om half 2 examen tot half 5. Ik moet dus zorgen dat ik niet eerder dan half 5 al de come-down heb van de speed, maar dan nog lekker wakker ben.

Ik dacht dus zelf aan een puntje als ik opsta en dan vlak voor mijn examen een bommetje ofzo. In welke hoeveelheden zal ik dit doen ( heb al anderhalf jaar geen speed meer aangeraakt ). Heb zon gevoel dat vele hier het dus wel wat beter zullen weten. De sterkte van de speed is niet bekend, maar volgens die gast wel gewoon redelijke.

033Amnesia

Bewuste gebruiker
Goeie vraag, zat ook al aan speed te denken voor m'n examens.. pff kben eergister pas begonnen met leren.

Btw; ieder1 die zegt; 'nee niet doen!! speed is slecht!!' of 'als je speed gebruikt voor school, raak je snel verslaafd!!' - ga gewoon dood ofzo, doe me een plezier.

J0rrit

Badass junkie
Ivoos zei:
Ellunn zei:
Je kunt toch naar de wc gaan?..
Als je het id hebt dat 't uitwerkt..
neem je daar een snuif :wink:
Gaat wel moeilijk als het allemaal al op is, 100mg is niet zo veel :wink:

Daarom dus, heb nu ongeveer de helft nog, en het is pas 10.41. Drink er nu wel koffie bij, speed + koffie is niet slecht ofzo toch? Denk dat ik de rest bewaar voor vlak van te voren, en nog wat koffie meeneem ofzo naar het examen.

Flameon

Badass junkie
Houdt er rekening mee dat koffie als zowel speed een uitdrogende werking op je lichaam kunnen hebben. Flesje water erbij houden lijkt mij niet onverstandig :) Succes met je examens!

tijdbom

Experimenterende gebruiker
Flameon zei:
Houdt er rekening mee dat koffie als zowel speed een uitdrogende werking op je lichaam kunnen hebben. Flesje water erbij houden lijkt mij niet onverstandig :) Succes met je examens!
Niet handig om veel te drinken tijdens je examen dan! Als je pep op hebt valt een slok water echt gelijk door je darmen heen je blaas in bij wijze van spreke.
Ik moest van de helft van minder dan een 0,2 liter water tijdens mn examen al 2 keer tyfusnodig zeiken, en dat scheelt ook elke keer weer 5 minuten + je moet de opgave weer opnieuw lezen enzo

DonnieDark0

Bewuste gebruiker
Flameon zei:

Koffie heeft geen uitdrogende werking, dat is onzin. Koffie is bijna volledig water.

DonnieDark0

Bewuste gebruiker
tijdbom zei:
Flameon zei:
Niet handig om veel te drinken tijdens je examen dan! Als je pep op hebt valt een slok water echt gelijk door je darmen heen je blaas in bij wijze van spreke.
Ik moest van de helft van minder dan een 0,2 liter water tijdens mn examen al 2 keer tyfusnodig zeiken, en dat scheelt ook elke keer weer 5 minuten + je moet de opgave weer opnieuw lezen enzo

Daar heb ik echt totaal geen last van :confused:

Drientje

DF-koning
DonnieDark0 zei:
Flameon zei:

Koffie heeft geen uitdrogende werking, dat is onzin. Koffie is bijna volledig water.

Caffeine is a bitter white crystalline xanthine alkaloid that acts as a psychoactive stimulant drug and a mild diuretic (speeds up urine production)[2] in humans and other animals.(wikipedia)

Check your sources, voordat je iets roept wat niet waar is. Het versnelt je urine productie, net als speed en is daardoor dus uitdrogend!

Pfff, amateurs... :grin: :wave:

Supervlieg

Wijs gebruiker
Ik heb het ooit een keer geprobeerd voor te leren de nacht voor t tentamen. Het leren ging allemaal easypeasy, maar t probleem was dat ik de volgende ochtend tijdens t tentamen enorm chaotisch was dat ik t godsgruwelijk verneukt heb. Niet doen dus. Je had mn antwoordblaadje moeten zien. Antwoorden die 4x opnieuw doorgekrast waren :smoke: heerlijk typisch, maar doe t gewoon niet period.

DonnieDark0

Bewuste gebruiker
Drientje zei:
DonnieDark0 zei:
Flameon zei:

Caffeine is a bitter white crystalline xanthine alkaloid that acts as a psychoactive stimulant drug and a mild diuretic (speeds up urine production)[2] in humans and other animals.(wikipedia)

Check your sources, voordat je iets roept wat niet waar is. Het versnelt je urine productie, net als speed en is daardoor dus uitdrogend!
Pfff, amateurs... :grin: :wave:

Zoek jij eens meer dan 1 bron op en trek eens niet te snel conclusies die absoluut niet waar zijn.
pffff amateurtje....... :openmouth:

Lang werd (en wordt) geloofd dat koffie en andere cafeïnehoudende producten (zoals thee, cola, pepdranken en chocolade) het risico op uitdroging vergroten in plaats van verkleinen. Daar zit je als sporter natuurlijk niet op te wachten. Maar het wetenschappelijke bewijs voor de uitdrogende werking van cafeïne lijkt compleet te ontbreken. Ook het gerespecteerde Nederlandse Voedingscentrum onderschrijft de diuretische (= vochtafdrijvende) werking van cafeïne niet (meer). Op hun site lees je: “Het is een fabel dat cafeïne in koffie vochtafdrijvend werkt, waardoor teveel vocht wordt uitgescheiden. Cafeïne zorgt voor snellere, maar niet voor meer uitscheiding.” Daarom, zo schrijft het Voedingscentrum, tellen kopjes koffie en thee, net als water, mee om de vochtbalans op peil te houden.

Geen risico op uitdroging
Eén van de meest recente onderzoeken op het terrein van cafeïne en vochthuishouding is dat van Larry Armstrong. Hij concludeerde in 2005 dat de consumptie van (het equivalent van) twee tot vier koppen koffie per dag niet tot meer uitdroging leidt dan het drinken van water

Bronnen:
http://www.disporta.nl/index.php?zone=standaard&group=news&template=item&id=49
http://www.koffieengezondheid.nl/
http://www.voedingscentrum.nl/

Endymion

Speed om te leren is een slecht plan. Speed is veel te lekker om zoiets vervelends mee te gaan doen.

Gebruik dan efedrine of ritalin.

Kmind

Belezen gebruiker
Speed + Leren is nja wel willen leren maar ik ga dan opruimen ofzo direct afgeleid van m'n leren.
Tenzij ik echt intensief bezig ben.
Gwn niet leren op snelle.
Snelle smorgens voor m'n examen wel anders val ik in slaap.

Deep Blue

Bewuste gebruiker
Ik denk wel dat het mogelijk is om te studeren op speed.
Als het vak u boeit uiteraard, speed gaat je saaie leerstof niet interessant maken...

Danja

Je kan elk vak leren onder de speed, of het je nu interesseert of niet.
Het probleem is idd de comedown. Ik zou voor ritalin gaan, veel beter in the long run.
Als het voor 1 examen is zou speed nog gaan, maar na 2 dagen krijg je zulke klappen dat het omzeep is :grin:

avalon

Heeft bij mij al menig unief examen gered, maar is idd niet voor iedereen weggelegd (maat van mij bv. begint na 1 lijn raar te doen, kan absoluut nie blokken erop).
Ik hou mij wel aan een aantal gouden regels:

--> twee volwaardige maaltijden per 24h (+bv boterham +appel bij opstaan), al moet ik elke hap met 5 slokken water doorspoelen
--> voldoende drinken tijdens blokken (koffie, water, frisdrank, enz...)
--> altijd beginnen met kleine lijntjes/bommetjes, en enkel bijpakken als je vermoeid raakt, tis om te blokken, niet te trippen.
--> nooit langer dan 48 h wakker blijven (en das echt wel maximum, om bv een examen te blokken waar je nix voor gedaan hebt vooraf, in de blok zelf doe ik gewoon normale dagen/nachten afgewisseld door een normale slaapperiode)

Bovenaan