Speed en xtc combo

steelpad

Experimenterende gebruiker
Ik lees vaak stellingen hier over dat het xtc gevoel minder, of niet meer hetzelfde zou zijn nadat je enkele malen speed hebt gebruikt of het als combo inneemt. Ik hoor nochtans veel positieve reacties van vrienden over deze combo, ben aan het twijfelen of ik het dan toch wel zou doen, wanneer het 'love' gevoel de volgende keer heel wat minder zal zijn.
Wat denken jullie hierover?

:wave:

Miss J

Bewuste gebruiker
Als ik XTC neem kan ik er dan speed bij gebruiken?

Kort antwoord: Als je speed en XTC combineert wordt de adrenalinehuishouding extra geprikkeld. Door deze extra prikkeling gaan bloeddruk en hartslag omhoog en kun je last krijgen van hartritmestoornissen.

Lang antwoord: Allereerst raden wij het gecombineerd gebruik van drugs af. De precieze effecten zijn moeilijk voorspelbaar. Over het gebruik van drugs wordt al weinig onderzoek gedaan. Laat staan over het gecombineerd gebruik. Er is vrijwel niets bekend over experimenten met XTC en speed. Bij gecombineerd gebruik ben je dus nog meer dan ooit je eigen proefkonijn. Voor een goed begrip van dit antwoord kun je eventueel ook het antwoord op de vraag lezen: hoe krijg je dat lekkere gevoel bij XTC. Daar wordt ingegaan op de werking van ons zenuwstelsel. Gebruikers van XTC nemen vaak eerst XTC en daarna speed. Gebruikers zeggen dat ze door het gecombineerde gebruik het effect van XTC verlengen. (Bron: Antenne, 96) XTC is een afgeleide van speed ofwel amfetamine. XTC is in feite een amfetamine-achtige stof. Bij gecombineerd gebruik zal het amfetamine effect overheersen. Je zult minder merken van het specifieke effect van XTC. In feite neem je twee keer amfetamine waardoor onaangename effecten kunnen ontstaan. XTC en amfetamine beïnvloeden de werking van neurotransmitters in de hersenen. Neurotransmitters zijn stoffen die een rol spelen bij de overdracht van boodschappen (prikkels) tussen de zenuwen. Neurotransmitters zorgen, afhankelijk van de plek in het zenuwstelsel waar ze voorkomen, dat bepaalde gedeelten van het zenuwstelsel geprikkeld worden waardoor allerlei effecten ontstaan. Zenuwen die serotonine bevatten, liggen in het gedeelte van de hersenen dat ons genot geeft. Zenuwen die adrenaline bevatten zijn betrokken bij de activering van allerlei lichaamsfuncties zoals hartslag en ademhaling. XTC beïnvloedt met name de serotinehuishouding en in iets mindere mate de adrenalinehuishouding. Amfetamine werkt met name op de adrenalinehuishouding maar ook op de serotoninehuishouding. Door amfetamine en XTC te combineren wordt de adrenaline-huishouding extra geprikkeld. Door deze extra prikkeling ontstaat een verhoogde bloeddruk, een verhoogde hartslag en kunnen acute problemen met het hart- en bloedvatenstelsel ontstaan. Het is onbekend bij welke dosissen deze effecten optreden maar duidelijk is dat de risico's toenemen naarmate de dosissen groter worden. Vandaar dat je, door te combineren, je eigen proefkonijn bent. Verder valt te verwachten dat gecombineerd gebruik sneller tot een kater leidt. De zenuwen die betrokken zijn bij afgifte van serotonine en adrenaline raken door het gecombineerde gebruik sneller uitgeput waardoor een leeg gevoel kan ontstaan. Ook is voorstelbaar dat je bij gecombineerd gebruik sneller aan de effecten went waardoor je geneigd bent om grotere dosissen te nemen met alle risico's van dien.

J86

Bewuste gebruiker
Waarom zou je uberhaupt speed en xtc tegelijk willen nemen :confused:

Als je het love gevoel wilt moet je natuurlijk geen speed erbij gaan nemen..

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Miss J zei:
Als ik XTC neem kan ik er dan speed bij gebruiken?

Kort antwoord: (...)

Lang antwoord: (...)
Dat laatste klinkt wel heel erg drugsinfoteam-like, waar is jouw mening?

Ik zeg dat het kan, maar ik zou wel wachten met speed tot je over de piek van je mdma rush heen bent omdat het anders weinig tot niets toe zal voegen.

tomz0r

Badass junkie
Verstandig is deze combinatie niet te noemen.
Mocht je het toch van plan zijn, zorg voor genoeg afkoeling en zorg dat je genoeg vocht binnen krijgt!

Miss J

Bewuste gebruiker
ExceptionalInsight zei:
Dat laatste klinkt wel heel erg drugsinfoteam-like, waar is jouw mening?

Klopt maar ik vind deze info wel juist, ook uit eigen ervaring. Verhoogde (onaangename) hartslag en het effect van xtc wordt verminderd + dat je helemaal niet meer in slaap kunt komen als je er speed bij neemt.

Immo

Badass junkie
ExceptionalInsight zei:
Ik zeg dat het kan, maar ik zou wel wachten met speed tot je over de piek van je mdma rush heen bent omdat het anders weinig tot niets toe zal voegen.

Hier ben ik het helemaal met je eens, De speed zorg er ook voor dat je niet meteen crashed wanneer je xtc begint uit te werken en dat je nog heel wat uurtjes door kan genieten. :)

als je gewoon een beetje goed voor je zelf zorgt
genoeg afkoeling en vocht
dan kan ut helemaal geen kwaad ik heb het een paar keer gedaan en vind ut egt super vet

zaagmans

Bewuste gebruiker
Ik heb regelmatig XTC en speed gecombineerd gebruikt en ik vond het altijd een fijne combinatie!

Vrouwtje_Amsterdam

Bewuste gebruiker
zaagmans zei:
Ik heb regelmatig XTC en speed gecombineerd gebruikt en ik vond het altijd een fijne combinatie!

En hoe was je de dagen erna? Enorm depressief? Volgens mij is deze combi echt funest voor je geestelijke gesteldheid. En je serotoninevoorraad EN dopaminevoorraad op...

kaboutertje

Experimenterende gebruiker
Gebruik vaak met verschillende soorten drugs altijd speed erbij!
Bij mij werkt het bij alles wel fijn!

speed en xtc zijn fijn te combineren je kunt wat langer doorgaan, en geeft gewoon een heerlijk gevoel! :grin:

Maar werkt bij iedereen miscchien anders! :tearsofjoy:

Dagen erna heb ik bijna nooit ergens last van! alleen 1 dag misschien wat moe omdat ik slecht geslapen heb!! Mar ik vind dat dat wel mee valt!
Ga meestel lekker relex blowen en dan heb je een relexte na vaag dag!! :)

ik heb dit net nog gedaan....

ik was op een feest en had, 1 gram speed ( rond de 72% puur, getest :wink: ) ik had 3 xtc pillen, flink wat wiet, aardig wat hasj en alcohol in overvloed ( voor het feest werd n disco afgehuurd ).

ik wil er geen trip report over maken, maar in het kort ff mijn ervaring en mening nu die dus vers is...

ik ben begonnen met een bommetje, thuis geen idee hoeveel, dit is rond half elf hup met de scooter na t feest en na ong. 35 minuutjes voelde ik nog nix ( ik had t gevoel dat het alweer n uur geleden was ) toen heb ik een flink wat groter bommetje gegooid, ben lekker gaan dansen, beetje sjansen met meisjes enzo je weet het wel, ik had n vriend nog n bommetje gegeven en samen met een andere goeie vriend nog een lijn gelegd.

even later voelde ik me wel redelyk, ik had ondertussen alweer 4 joints ( cocktails ) op
de shit was op en ik en een paar jongens wouden nog meer, maar rond kwart voor een,
een kwartier later dan toen ik me laatste joint heb gerookt ( ongeveer, tiss voor mij ook allemaal vaag ). Waren we gaan rondbellen maar niemand wou komen of niet deed de deur nog effe open en ik zelf had wel zoiets van dat ik ff beter niet kon rijden. Opeens kom ik het broertje van een goeie vriend tegen en ik vroeg hem of hij nog wat wist."

"Zit je weer op de mauw jong? haha, maar van die shit kan ik niks regelen, wel goeie pillen, zijn wel 3,50 de stuk maar ik geef je wel een paar voor 3 euro de stuk ( nouja zo goed waren ze volgens mij dus niet.... twas net me 3e mdma en de vorige keer is toch alweer lang geleden ).
dus ff in overleg maar besloten dat ik en de jongen waarmee ik een lijn had gepakt, ik noem hem ff D om allebij een ander halve pil te gooien.

ik begon gewoon met een hele, en die voelde ik eerst niet zo, ondertussen nog wat gedronken
en pure hasj gerookt. toen die ene halve schijf gegooid en ong. 3 kwartier later kwam ik D weer tegen ( die tent is harstikke klein t was zo druk dat je in nuchtere toestand toch wel kwartier erover deed om over te steken, nouja ik was hem heftig aan t spacen ofzo dus toen ben ik gaan minderen maar verder, het was een geweldige avond, veel met meisjes gepraat ouwe vrienden weer gezien....

ik moet eerlijk zeggen, als je ong. 700 miligram in een 2 uur wegsnuift, en wat later xtc gooit het opzich wel chille is, de effecten zijn heavier en je bent sneller er door heen ( hiermee bedoel ik je tolerantie. Ik weeg 73 kilo, voordat ik nuchter ook maar iets begin te voelen zit ik al minstens op een halve gram....

dus ben je er volgens jou klaar voor, dan moet je het proberen :wink:
tiss t zeker waard, je moet gewoon je grenzen weten ( niet echt nodig om er bij op te noemen, ik ben pas 17, ik vindt mijn gebruik meer sporadisch want vaker dan 1x in de maand gebruik ik geen harddrugs, en zelfs wiet en hasj rook ik sowieso alleen 's weekends en soms op een ( gezellig ) feestje

mvg

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Ze zeggen altijd mengen is niet goed he :-P

Volgens mij gewoon niet overdrijven
Heb overlaatst een nachtje pep en een avondj xtc na elkaar, doe ze soms samen maar dan met mate
goed gegeten, goed gedronken tussen de werkingen in en vooral, niet overdrijven met hoeveelheid,
zonder te mengen ben je mss gewend en wil je al es meer, als je mengt wees verstandig en hou het bij minimale dosissen...

r0mmelp0t

Belezen gebruiker
Tekzor668 zei:
Ze zeggen altijd mengen is niet goed he :-P

Volgens mij gewoon niet overdrijven
Heb overlaatst een nachtje pep en een avondj xtc na elkaar, doe ze soms samen maar dan met mate
goed gegeten, goed gedronken tussen de werkingen in en vooral, niet overdrijven met hoeveelheid,
zonder te mengen ben je mss gewend en wil je al es meer, als je mengt wees verstandig en hou het bij minimale dosissen...
Wil niet lullig doen maar misschien moet je even naar de datum van de post kijken...
is namelijk al een tijdje geleden

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
r0mmelp0t zei:
Wil niet lullig doen maar misschien moet je even naar de datum van de post kijken...
is namelijk al een tijdje geleden

Ja toch in men volle enthousiasme even gereageerd lol, laat het een raad zijn voot degene die het nog lezen :grin:

Bovenaan