Speed en slapeloosheid, wat helpt?

Beste leden van het forum

dit weekend ga ik voor het eerst speed gebruiken.
kan niet wachten en ben er behoorlijk benieuwd naar maar 1 probleempje...
Ik heb al veel research gedaan en kom bijna overal tegen dat slapeloosheid optreedt bij speed.
Aangezien ik al zelf een 'slechte slaper ben', dus altijd heel laat slaap..Bijvoorbeeld nu weet ik bijna 100% dat ik ook slapeloos zal zijn na speed gebruik.
Nu las ik op sommige sites dat mensen bijvoorbeeld alcohol drinken na een avondje speed.
Graag zou ik ook alcohol willen gebruiken, maar het probleem is dat ik niet vaak drink en als ik drink niet veel kan drinken anders ga ik kotsen (mijn keel prikt snel omdat ik alcohol niet gewend ben)

Nu heb ik toch een aantal vraagjes;
Als ik speed op heb en ik drink, kan ik dan meer drinken? Dus merk ik niks van dat geprikkel?
Is het beter om alcohol te drinken, of een joint te roken na speed gebruik?
Werkt het uberhaupt wel? Zo ja, heb ik dan een chille slaap of word ik na een paar uur wakker?

Andere middelen dan alcohol of wiet hoeven jullie mij niet aan te raden omdat ik er simpelweg niet aan kan komen, ik heb geen contacten voor allerlei medische middelen en bestellen doe ik niet aan. Dus voor mij bestaat alleen de optie alcohol of wiet

Ik weet dat de combinaties heel slecht zijn maar dit is eenmalig want normaal gebruik ik 1x xtc per 3 weken en daar ga ik wel gewoon van slapen, ik wil alleen effe een keer de ervaring hebben gehad van Speed.

dankjewel!

Chiem

Newbie
Ik zou er niet bij gaan drinken. Het is de eerste keer dat je dit goedje gaat gebruiken dus je kan nooit weten hoe je lichaam erop reageert. Alcohol is in feit ook een chemische stof net zoals speed dat is. Deze stoffen kunnen een chemische reactie veroorzaken en het is niet ondenkbaar dat je lichaam daar slecht op reageert. Als je een drugs voor het eerst gebruikt gebruik dan alleen die drugs en ga niet zitten klote met andere shit erbij. NIet doen.

Over je slapeloosheid zou ik me niet al te veel zorgen maken. Zorg dat je niet te veel hoeft na de dagen dat je speed hebt gebruikt. Neem van mij part één of twee dagen vrij. Zorg dat je kan ontspannen en gebruik niet te veel.

Nogmaals, ga nou niet combineren met alcohol, dat is echt vragen om problemen.

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Precies wat Chiem zegt. Combo's van speed met alcohol en/of wiet zijn meer voor ervaren gebruikers en dan bedoel ik dat voor alle drie de middelen. En na een avondje speed slaapt het gros niet hoor bij mij is het de avond erna met veel alcohol en wiet. Als je het de avond zelf nog doet in de hoop te gaan slapen zul je alleen maar onrustig worden omdat je uppers met downers combineert. Ook nog eens zeer slecht voor je hart. Gebruik gewoon niet te veel en bouw het rustig op en kijk hoe je er op reageert en ga er maar gewoon van uit dat je de eerste nacht niet slaapt.

Ga je in je bed liggen met de gedachte dat je hoopt snel te slapen werkt dat ook alleen maar averechts. Gebruik je verder wel eens drugs?

Ten eerste, bedankt voor jullie reacties en de aandacht om mijn topic te lezen.
Om maar een betere indicatie te geven over mij: Ja ik gebruik drugs; hoofdzakelijk alleen XTC.
Ik heb wel eens coke gedaan maar bevalt me niet goed dus ben weer op de XTC doorgegaan.

Ten tweede wil ik zeggen dat ik jullie heel erg bedank dat jullie mij willen helpen maar om nogmaals aan te geven weet ik dat ik niet in slaap zal vallen zonder een ander middel erbij, ik ben een slechte slaper op schooldagen slaap ik ook pas rond 2-3.
Ik ga het dus toch gebruiken, ookal weet ik zelf dat het heel erg slecht is...Maarja risico van 't vak en ik ben koppig helaas.

Dus zouden jullie mij willen helpen met de vragen die ik in mijn 1e post stelde? Ik waardeer jullie bezorgdheid maar ga het toch doen, ik hoef ook niet meer te horen dat ik dom ben etc. want dat weet ik wel voor de wijsneuzen.
Alvast bedankt

Als ik speed op heb en ik drink, kan ik dan meer drinken? Dus merk ik niks van dat geprikkel?

nog niet echt een direct antwoord gekregen, en ook niet op de vraag wat ik beter kan pakken joint of alcohol.
Wel bedankt voor jullie informatie en ik snap heel best dat jullie het me afraden, alleen is 't voor 1x. Na deze keer ga ik gewoon weer verder op xtc(niet dat dat goed is:') ) maar op xtc pak ik het wel heel ''professioneel'' aan.

mvg

Chiem

Newbie
Weet je, als jij die lutser wil zijn die de hele avond de boel zit onder te kotsen of als een laveloze looser in een hoekje zit weg te kwijnen omdat het je allemaal net een beetje te veel is geworden....BE MY GEUST!

Drugs zijn geen joke ofzo. Meestal is een klein beetje nuance verschil al genoeg om er een onvergetelijke nachtmerrie van te maken. Als je dat principe niet snapt moet je met je klauwen van drugs af blijven. Je moet respect hebben voor drugs.

Verder moet je ook niet vergeten dat véél meer mensen met deze vraag rond lopen maar hem niet stellen. Die komen dan misschien via google hier terecht en lezen dan dit verhaal.

Verder lees ik net dat je ook nog naar school gaat. School + Drugs is echt een NO-GO-AREA.

OEN!

mfer

Newbie
ehmm het is de bedoeling dat je wakker blijft, als je dat niet wilt dan moet je het niet doen. Zeker als je het voor het eerst doet reken erop dat je waarschijnlijk misschien pas 12 uur nadat je laatste lijntje/bommetje hebt genomen in slaap kan komen. Dus het goed inplannen helpt. Als je erbij gaat drinken zal je dat zeker niet doen en eerder geneigd zijn om te laat nog wat te nemen. En al ben je goed dronken en val je daardoor in slaap, die speed werkt wel door en een grote kans dat je na een uur weer klaarwakker bent met een kater en dan niet meer kunnen slapen. Is echt een aanrader als je nog bij je ouders woont. Een nachtje naar het plafond staren is een geweldige ervaring.
Het klinkt misschien voor jou als gelul in de oren en je zal er toch wel schijt aan hebben, maar ik ga het toch even zeggen. Het lijkt mij absoluut niet verstandig voor jou om met dit soort dingen te beginnen. Als ik op mn eerste indruk af ga ben jij iemand met een aanleg voor middelen misbruik/verslavingen. Zeker als jij op voorhand al middellen gaat zoeken om de werking van andere middellen te stoppen.
En cocaine is niemands ding totdat het je ding wordt dus blijf daar nou maar van af nu je nog echt denkt dat het je ding niet is. Dat heb ik nou onderhand al zo vaak horen zeggen. Jij houdt jezelf voor de gek dat het je ding niet is en dus als het weer eens wordt aangeboden denk je van ach het is toch mijn ding niet dus dan is het ook geen probleem om het nog een keer te doen. En voor je het weet is het ineens wel jouw ding, zeker in combinatie met drank. Geloof me nou maar ik heb dat zo verschrikkelijk veel mensen horen zeggen die vervolgens stuk voor stuk het met behoorlijke regelmaat zijn gaan gebruiken waarvan velen nog steeds moeilijk een biertje kunnen drinken zonder gelijk trek te krijgen in cocaine.
Maar goed wat dat betreft ben ik eerder verbaasd als je dat daadwerkelijk van me aanneemt, ik ga er eerlijk gezegd van uit dat jij toch bij jezelf denkt dat het voor jou niet geldt en dat het echt jouw ding niet is. Wat dat betreft vind ik het eigenlijk veel verontrustender dat je al eens cocaine hebt genomen dan het feit dat je misschien strax speed neemt en voor het slapen gaan een blowtje rookt. Daarbij moet ik trouwens wel zeggen dat je van zowel speed als weed aardig para kan worden en dat het elkaar op dat gebied behoorlijk kan versterken.
Als je een gezonde tip wilt hebben dan wordt gezegt dat speed door vitamine c te slikken sneller wordt afgebroken en je kan bij de drogist melatonine halen, dat is een stofje dat je eigen lichaam ook aanmaakt als je gaat slapen. Maar het zal je niet meteen in slaap brengen. Het enige wat je echt kan doen is rekening houden met wanneer jij je laatste dosis neemt en er dan vanuit gaan dat je dan nog 10 a 12 uur wakker bent. En daar vergis je je snel in, daar ben ik nu het bewijs van ik zie dat het alweer half 6 is en dat ik over 3 uurtjes alweer moet werken. dusssssssss dat wordt weer een dikke kut dag. Het enige advies wat ik eigenlijk kan meegeven is om jezelf van begin af aan te dwingen er verantwoord mee om te gaan en dat betekend dus sowieso geen alcohol erbij. Slechte gewoontes zijn wat dat betreft erg hardnekkig :wink:
Ja ik ga slapen nu het nog kan. Wat dat betreft ben ik het perfecte voorbeeld hoe het dus niet moet :wink:

mattskovic

Wijs gebruiker
als je wil slapen en je neemt de moeite om te slapen dan ben ik meestal binnen de 10-20min in dromenland :grin:
ben ook geen makkelijke slaper slaap zonder pep ook amper (lees: 5u per dag)

maar op dagen zoals nu nog niet geslape sinds... dinsdag? :tearsofjoy:
en heb er nog steeds plezier in enkel klagen ze hier wel over het gebruik van toilet en dat me tv of muziek alle dagen/nachten opstaat en waar ik soms om 6u s'morgends plotseling heen ben :rolleyes:

op je andere vraag over alcohol: je kan inderdaad meer drinken zonder het neven effect van niet helder meer te kunnen denken.

tot conclusie, alcohol meer kunnen drinken zal ook wel iets helpen voor als je gaat slapen.
slapen lukt meestal als je er de tijd voor neemt rekening houdend met minimum 3-4h na gebruik begint de comedown (hier bij spreek ik voor mezelf) wiet eventueel maar uppers en downers (ja ik weet alcohol is ook een downer) don't mix
maar speed vernauwd/verkramd de aderen en bloedvaten en wiet zet deze juist meer open (geen idee waar ik hier mee wil verder gaan :flushed: )

en als je echt de slaap niet kan vatten een ligte benzo kan wel helpen maar was geen optie voor je en is toch al niet zo gezond.

veel plezier zeg ik je alvast.

greetz mattski

sjoerd101

Belezen gebruiker
Slaappillen, Duhh..
Diazepam oxazepam lorazepam. noem maar op.
Werkt beter en is gezonder dan wiet/alocohol.

NocturnalJohnny

Belezen gebruiker
Alcohol en Pep is de meest geslaagde combinatie vind ik zo ! De ene drug vangt de andere drug z'n nadelen op en vice versa.... Dat is ook de reden waarom ik persoonlijk pep ben gaan gebruiken om lekker nachtje door te kennen beuken onder de Alcohol op een Hardcore feessie en om nog meer te kennen zuipen. Tegen de avond heb ik altijd al wat wodka en biertjes geknald aangezien ik al van bij het ontwaken me eerste glas benuttig en dit blijft doorgaan.....
Nuchter zou ik persoonlijk nooit Pep gaan gebruiken , in de beginperiode van me Pep gebruik deed ik dat wél en toen was het eg geweldig enz maar na een tijdje was er van een Pep rush weinig tot geen sprake en werd ik er alleen maar zenuwachtig en opgefokt van en was de drang naar Alcohol nóg groter als normaal dus daarom zal ik enkel wat nakken als ik al wat gezopen heb , en dat is dan weer voor mij eg lekker ! :grin:
Maar ja , ik ben dan ook een dagelijkse drinker dus als je niet gewoon bent om te drinken ken het mss wel tegenvallen ook al lijkt het alsof je opeens meer ken zuipen dan anders.

Maar om op je vraag te antwoorden : Speed = Niet Slapen tenzij je zoals hierbovenn al vermeldt werd een Benzo neemt of flinkt doorzuipt maar flink doorzuipen is natuurlijk niet iedereen gegeven zoals ik al zei :beer:
Maar als je het nou op een feessie of in de kroeg gebruikt om 's ochtends terug naar huis toe te gaan zie ik het probleem niet eg waarom je je zou zorgen maken ivm slapeloosheid. Is dan toch eerder een voordeel?
Maar dan moet het uiteraard wel bij occassioneel en recreatief gebruik in de vrije tijd blijven vind ik want anders is die slapeloosheid eg een fucking kreng die je gek ken maken :wink:

xsb-

Newbie
Ikbeneenbeginner zei:
Beste leden van het forum

dit weekend ga ik voor het eerst speed gebruiken.
kan niet wachten en ben er behoorlijk benieuwd naar maar 1 probleempje...
Ik heb al veel research gedaan en kom bijna overal tegen dat slapeloosheid optreedt bij speed.
Aangezien ik al zelf een 'slechte slaper ben', dus altijd heel laat slaap..Bijvoorbeeld nu weet ik bijna 100% dat ik ook slapeloos zal zijn na speed gebruik.
Nu las ik op sommige sites dat mensen bijvoorbeeld alcohol drinken na een avondje speed.
Graag zou ik ook alcohol willen gebruiken, maar het probleem is dat ik niet vaak drink en als ik drink niet veel kan drinken anders ga ik kotsen (mijn keel prikt snel omdat ik alcohol niet gewend ben)

Nu heb ik toch een aantal vraagjes;
Is het beter om alcohol te drinken, of een joint te roken na speed gebruik?
Werkt het uberhaupt wel? Zo ja, heb ik dan een chille slaap of word ik na een paar uur wakker?

Andere middelen dan alcohol of wiet hoeven jullie mij niet aan te raden omdat ik er simpelweg niet aan kan komen, ik heb geen contacten voor allerlei medische middelen en bestellen doe ik niet aan. Dus voor mij bestaat alleen de optie alcohol of wiet

Ik weet dat de combinaties heel slecht zijn maar dit is eenmalig want normaal gebruik ik 1x xtc per 3 weken en daar ga ik wel gewoon van slapen, ik wil alleen effe een keer de ervaring hebben gehad van Speed.

dankjewel!

luister ik vind dat als je speed gebruikt dat je er beter bij kan drinken, de meeste speed gebruikers + ik doen t, je word er relaxter van en als je speed op heb kan je niet dronken worden dus je gaat niet de vloer onder kotsen, juist als ik te dronken ben wil ik een nakkie speed om nuchter te worden dus komt goed, en als je wil slapen, een borrel en een dikke joint, + wat eten, t beste een stuk fruit en t probleem is opgelost, bij speed altijd goed blijven eten, anders voelt t alsof je dood gaat!

Het plafondstaar syndroom. Tja... Nergens voor nodig. Ga liggen in bed, adem grote hoeveelheden lucht via je mond naar binnen en probeer de lucht in de buik te komen. na elke hap lucht, langzaam uitademen door de neus. Hou dat 5 to tien min vol. Nog steeds wakker ?
No problemo... Get out of bed, get dressed en ga genieten van al die uren bonus tijd, die hebt om lekker verpept te gaan rommelen met wat je maar kan vinden.

MellowMarcelloww

Experimenterende gebruiker
Wat ik zelf altijd doe na een speedtrip: 5 mg melatonine (verkrijgbaar bij b.v. DA, de tuinen), en in Duitsland haal ik Haggart's night cabs (zo heet het geloof ik). Het is een antihistamine - doxylamine geloof ik - die in Nederland is verboden (mag zelfs niet door artsen worden voorgeschreven), maar over de grens in Duitsland bij elke apotheek vrij verkrijgbaar is.
Samenvattend: 1 x Haggart's night cab (ik kijk het na, als de naam niet klopt laat ik het nog weten), 2 x HTP (De Tuinen, Vitaminstore), 5 mg melatonine en een glas rode wijn. Niet meer dan één, want dan krijg je een gruwelijke kater in combinatie met speed. Zelfs 2 na dagen flink gebruik (1 - 1.5 gram) slaap je daar van in. Waarschuwing: doe dit niet als de speed nog flink werkt, want dan is het net alsof je een lokomotief in volle vaart in een keer laat stoppen. Pas als het goed begint weg te ebben neem je deze combi, en je slaapt zonder problemen een uurtje of 6!

MellowMarcelloww

Experimenterende gebruiker
Het middeltje uit de vorige post heet Hoggar night. Voor minder dan een tientje (bij de apotheek in Duitsland) heb je 20 tabletten van 25 mg doxylamine. Samen met 5 mg melatonine slaap je ervan als een roosje, daar kan geen lading speed iets aan veranderen! (maar vergeet de 5-HTP niet, slaap je ook lekker van en is daarnaast een aardig herstelmiddeltje na speed)

ik87

Newbie
Vitamine C las ik hier op de site ?
Maar volgens mij slaapt niemand die speed neemt ( dezelfde nacht)

Herbalisme

Bewuste gebruiker
Natuurlijk zijn er heel wat manieren om toch lekker hemels te kunnen slapen van speed, de volgens mij best werkende en leukste is gewoon een hele avond lekker feesten en gaan en blijven gaan ;p
Ik heb ook dikwijls dat ik het gevoel heb dat ik zoveel alcohol kan drinken en wiet blowen zoals ik wil als ik speed heb gebruikt maar dit is me de laatste keer niet zo goed bevallen dus is het ook niet aangeraden, gebruik drugs altijd met verstand (;
Ook moet jij je lichaam kennen, je grenzen kennen, begin met kleine lijntjes en je kan eventueel dan wat bijpakken als je het nodig vind. Let wel op, speed is een drugs zoals coke, xtc, ... waarbij je het gevoel kan krijgen dat je je nog beter wil voelen en nog wat wil bijnemen, dit kan en dit zal werken MAAR er zit ook een grens aan verbonden, put de serotine uit je lichaam niet uit anders zal je je de dag(en) erna echt slecht voelen ;/
Vitaminen enzo kunnen deze weer aanvullen.

Veel plezier!
Greets Herbalisme

Herbalisme

Bewuste gebruiker
Chiem zei:
Weet je, als jij die lutser wil zijn die de hele avond de boel zit onder te kotsen of als een laveloze looser in een hoekje zit weg te kwijnen omdat het je allemaal net een beetje te veel is geworden....BE MY GEUST!

Drugs zijn geen joke ofzo. Meestal is een klein beetje nuance verschil al genoeg om er een onvergetelijke nachtmerrie van te maken. Als je dat principe niet snapt moet je met je klauwen van drugs af blijven. Je moet respect hebben voor drugs.

Verder moet je ook niet vergeten dat véél meer mensen met deze vraag rond lopen maar hem niet stellen. Die komen dan misschien via google hier terecht en lezen dan dit verhaal.

Verder lees ik net dat je ook nog naar school gaat. School + Drugs is echt een NO-GO-AREA.

OEN!
Laten we wel beschaafd blijven tegen anderen, ieder heeft z'n leven, ik begrijp je wel dat je dit afkeurt en daar geef ik je gelijk in, drugs moeten zeker met verstand worden gebruikt, maar daarvoor moeten we anderen nog niet uitschelden, btw School + Drugs is best mogelijk, heb er nooit problemen door gehad, een klein beetje speed bij een spreekbeurt kan wonderen doen (;

Greets Herbalisme

Bovenaan