speed en slaappillen

Fat Freddy's cat

Belezen gebruiker
Ik ben al wat ouder (35) en per toeval bij het surfen op dit forum verzeild geraakt. Gebruik zelf de drugs waar hier forumgedeeltes over zijn al een paar jaar niet meer(op canabis en af en toe alcohol na)...

Wil hier wel even mensen waarschuwen voor iets dat hier niet aan bod komt, namelijk slaappillen.
Vroeger (van mn 20e tot 28e) of zo was ik een regelmatig maar gecontroleerd speedgebruiker (1 gr per weekend).
K gebruikte altijd vrijdags en zaterdags om op stap te gaan. Ik bleef dan niet wakker maar na het stappen nam ik altijd slaappillen en sliep gewoon.

Maar stoppen met speed bleek veel gemakkelijker dan stoppen met benzio's... Speed heb ik ondertussen al jaren geen enkele behoefte meer aan, maar ben nog steeds verslaafd aan imovane en voel aftakeling in mijn geheugen, dus denk ik er ernstig over hiervoor naar een ontwenningskliniek te gaan...

Waarschijnlijk een flauwe post volgens de meesten, maar ik wil de jongeren maar ff waarschuwen niet te laks om te springen met de combinatie amfetamine/benzio's want ook die slaappillen is vies spul!

BUBBS

Experimenterende gebruiker
Alvast bedankt . IKzelf ben ook al in de 30 en gebruik speed af en toe in het weekend . Het grootste probleem van mij is dat ik de slaap maar niet kan vatten en dan verlang ik zo naar een middeltje die mij daar bij kan helpen . Gelukkig kan je slaappillen niet zomaar in de handel krijgen want anders zou ik er waarschijnlijk al misbruik van gemaakt hebben . Nu kan er al beter mee over weg om een nacht over te slaan .
Als ik jouw verhaal lees dan ben ik blij voor mezelf dat ik er niet aan begonnen ben .
Voor jouw zal het waarschijnlijk een lijdensweg zijn maar geloof in jezelf en het komt zeker in orde !!
Veel sterkte !!!

Greetz Bubbs. :wink:

Fat Freddy's cat

Belezen gebruiker
Wil toch ook nog even waarschuwen speed niet heel je leven te blijven gebruiken, ik ken(de) ook nogal wat veertigers die ondertussen gestorven zijn of die compleet versleten zijn...
Het is leuk er een tijd mee bezig te zijn, maar volgens mij moet je hier als je graag gezond wil blijven op een gegeven moment mee stoppen of enkel beperken tot 1X per 2 weken of zo...

Mac...

Badass junkie
Nou hier op het forum wordt toch wel regelmatig gediscussiëerd over slaappillen, kalmeringstalbletten en anti-depressiva.

Maar je hebt overigens wel gelijk.

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
kom ook niet echt van de benzo's af, overdag lukt het prima, maar die saaie avonden...

ik kan wel zonder als ik wil (afgelopen week maar 3 avonden gebruikt ofzo, dormicum en/of mogadon) maar ik wil het eerlijk gezegd gewoon niet

ik slik ritalin en soms versterkt dat stemmingswisselingen en een enkele keer zelfs paranoia, dan is het wel fijn om daar iets kalmerends bij te slikken, combinatie om goed te functioneren, of het gezond is denk ik niet,...

alle drugs kunnen me gestolen worden als ik maar mn ritalin en benzo's heb

en een aspirientje nu want ik heb barstende koppijn

maar ik heb het niet nodig om in te slapen, ik merk zelfs weinig verschil zelfs met zeer hoge dosissen slaap ik gewoon net iets makkelijker in, maar ik vind het effect ook gewoon lekker. zo zorgeloos. -> tis niet goed om lange tijd benzo's te gebruiken omdat dan je problemen verdoezeld worden, en je dus geen verbeteringen maakt in je leven, maar een paar avondjes in de week ff daarmee ontspannen vind ik wel erg fijn... net als center parks reclame "even helemaal weg" :openmouth:

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
overigens is het stoppen met benzo's niet zonder risico's ik heb er een onbekende vorm van epilepsie aan overgehouden, dit is een normaal ontwenningsverschijnsel bij extreem lang en veel gebruik dat overgaat, nooit als ontwenningsverschijnsel gehad, nu ik een lange tijd gestopt c.q. onregelmatig gebruik heb ik 6 nachtelijke convulsies gehad, niet bepaald lekker, de artsen snappen er niets van, waarschijnlijk heeft het met benzo's te maken, maar het is heel atypisch

Jeller

Badass junkie
mja die pillen zijn idd niet te onderschatten.. ik vind het gene waardeloze post.. mijn grootmoeder neemt er ook elke dag en dat doet haar ook niet goed

Langesjarel

Newbie
Zolpidem & Xanax zalig maar idd lastig om vanaf te graken, ik nam die voor te slapen na het speedavontuurtje, mijn vriendin vertelde wel dat ik stuiptrekkingen had in mijn slaap toen, kan nie gezond zijn

lotske1984-

Wijs gebruiker
Ben ook al 13 jaar verslaafd aan benzo lormetazepam..ben ook aant overwegen om er mee te stoppen..is idd niet makkelijk..idd moeilijker als speed..weet er alles van..ben bang om af te kicke van benzo’s..

Langesjarel

Newbie
@lotske1984- Je hoeft niet bang te zijn hoor (alhoewel afkicken bepaalde risico's inhoud zoals epileptische aanvallen of een hartstilstand, maar dat is alleen in SOMMIGE gevallen en als je er zomaar mee stopt, hetzelfde geld voor alcohol) als je rustig aan afbouwd zijn er echt geen problemen, heb ik ook gedaan. Je kan wel wat angstig worden en wat zweten maar dat gaat heel goed meevallen. Chique van je dat je ermee wilt stoppen, niet overwegen maar gewoon doen, neem de raad van deze oude knuppel maar aan.

lotske1984-

Wijs gebruiker
@lotske1984- Je hoeft niet bang te zijn hoor (alhoewel afkicken bepaalde risico's inhoud zoals epileptische aanvallen of een hartstilstand, maar dat is alleen in SOMMIGE gevallen en als je er zomaar mee stopt, hetzelfde geld voor alcohol) als je rustig aan afbouwd zijn er echt geen problemen, heb ik ook gedaan. Je kan wel wat angstig worden en wat zweten maar dat gaat heel goed meevallen. Chique van je dat je ermee wilt stoppen, niet overwegen maar gewoon doen, neem de raad van deze oude knuppel maar aan.
Nu neem je geen slaap medicatie meer dan.?en hoelang duurd het vooraleer je slaapritme terug in orde is.?

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Nu neem je geen slaap medicatie meer dan.?en hoelang duurd het vooraleer je slaapritme terug in orde is.?
Ik denk dat het per persoon verschilt. Dat geldt voor alle verslavingen wel. Ik ken mensen die echt weken, zo niet maanden nodig hadden om weer normaal te slapen toen ze met een wietverslaving stopten. Terwijl ik binnen een week weer normaal sliep. Het zal er ook aan liggen hoe je jezelf opstelt en hoe graag je er echt vanaf wil.

Langesjarel

Newbie
Inderdaad, bij mij duurde het 3 weken/ 1maand voordat ik fatsoenlijk natuurlijk kon slapen, in die 3 weken werd ik regelmatig zwetend wakker s'nachts + paniekaanvallen maar daarna voel je je veel beter. Dat hoort nu eenmaal bij afkicken spijtig genoeg , ook niet terug naar pillen of iets anders grijpen tijdens het afkicken want dan sta je terug op 0, en zoals de dunne zegt het hangt echt af van persoon tot persoon en hoe je er mee omgaat en er tegenover staat. Maar waar een wil is is een weg.En nee ik ben er gelukkig vanaf.

Yaizer

Bewuste gebruiker
Komende jaar geen speed meer voor mij. Had het al een jaar niet meer gedaan. Nu afgelopen 2 weken 2 keer gedaan en wat een vreselijk rot spul eigenlijk. Niet kunnen slapen, eten gaat verrot. Ik ben enorm sportief en fitness veel maar ben gewoon 2 kg kwijt. Heb afgelopen donderdag avond weet ik veel hoeveel ml ghb moeten gebruiken om een oog dicht te doen (zou ik normaal nooit doen) maar was die plafonddienst zo zat.

Ben er echt geen fan van. Het effect is geweldig maar m'n lichaam gaat er zo verrot van. Maarja ik gebruik het maar ongeveer twee keer per jaar nog dus moet ook niet zeiken.

krannatom

Belezen gebruiker
Tripreporter
@lotske1984- ik volg je nu al even op dit forum. Zonder enkel vooroordeel, zonder je te beschuldigen. Met alle respect dat je van een onbekende kan verwachten, alsjeblief, hoe vol. Dat je niet alleen bent weet je al, dat je je alleen voelt, weten wij ook. Ga verder met de afkick, en geniet van de vruchten doe je zal plukken als je nuchter bent. Ze zijn het waard, net zoals jij het waard bent om gelukkig te zijn zonder verslaving.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
hmm,

ik ben dan waarschijnlijk toch echt een uitzondering, ik kon gemakkelijk zelf stoppen na langdurig gebruik, kwartje per dag afbouwen tot ik op nul uitkwam, en afgezien van een paar dagen chagrijnig/snel geprikkeld had ik nergens last van.

lotske1984-

Wijs gebruiker
@lotske1984- ik volg je nu al even op dit forum. Zonder enkel vooroordeel, zonder je te beschuldigen. Met alle respect dat je van een onbekende kan verwachten, alsjeblief, hoe vol. Dat je niet alleen bent weet je al, dat je je alleen voelt, weten wij ook. Ga verder met de afkick, en geniet van de vruchten doe je zal plukken als je nuchter bent. Ze zijn het waard, net zoals jij het waard bent om gelukkig te zijn zonder verslaving.
Bedankt ga zeker verder met mijn afkick..

Bovenaan