Speed en muziek

dubbel0seven

Bewuste gebruiker
Op welke muziek knal jij hem het liefst onder invloed van speed?

Ik ga altijd erg lekker op industrial hardcore. Van het langzame rauwe tot meer uptempo :hearteyes:

dubbel0seven

Bewuste gebruiker
SmartieAndMe zei:
Progressive techno! Diepe dromerige melodiëen met een energieke en constant doorlopende beat :grin:

Wat voor een artiesten luister je naar? Ik luister ook veel techno. Ben er verder niet super bekend mee. Luister veel Drumcode, Nicole Moudaber, Pan Pot, Carl Cox etc.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
dubbel0seven zei:
SmartieAndMe zei:
Progressive techno! Diepe dromerige melodiëen met een energieke en constant doorlopende beat :grin:

Wat voor een artiesten luister je naar? Ik luister ook veel techno. Ben er verder niet super bekend mee. Luister veel Drumcode, Nicole Moudaber, Pan Pot, Carl Cox etc.

Dat kan ik zeker waarderen! Ik heb enorme lijsten met muziek maar mijn helden zijn toch wel onder andere Sasha, John Digweed, Laurent Garnier, Dominik Eulberg, Gui Boratto, Mees Dierdorp en nog een heel aantal :wink: Iets dieper en spacender dan de namen die jij noemt :)

dubbel0seven

Bewuste gebruiker
SmartieAndMe zei:
dubbel0seven zei:
SmartieAndMe zei:

Dat kan ik zeker waarderen! Ik heb enorme lijsten met muziek maar mijn helden zijn toch wel onder andere Sasha, John Digweed, Laurent Garnier, Dominik Eulberg, Gui Boratto, Mees Dierdorp en nog een heel aantal :wink: Iets dieper en spacender dan de namen die jij noemt :)

Digweed en Sasha noem ik progressive. Heb ik deze stijl nog ongeveer 1200 lp's staan. Echt mega goede muziek uit mijn vroegere party periode.

Verder namen Hernan Cataneo, Satoshi Tomiie, Sander Kleinenberg zijn ook erg fijn om te luisteren.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
dubbel0seven zei:
Digweed en Sasha noem ik progressive. Heb ik deze stijl nog ongeveer 1200 lp's staan. Echt mega goede muziek uit mijn vroegere party periode.

Ja joh, zij zijn zo'n beetje de uitvinder van de progressive! Heerlijk

hardhead

Newbie
Is heel verschillend bij mij. Hardstyle tot 2006, RAW hardstyle, hardcore, drum en bass of techno luistert altijd lekker weg. Ik ben nogal open minded en luister veel stromingen. Enige voorwaarde is dat het vol energie zit en leker klinkt.

O ja en Linkin Park tijdens een goede snuif :hearteyes:

Het ligt er aan.
Als ik in een grote zaal met allemaal zwetende mensen die de tijd van hun leven hebben. 3 grote ventilators voor de stage die je van 15 meter afstand nog voelt. Overal lasers, flikkerende lichten, rook en vuurwerk hoor ik het liefst zo hard mogelijke beuk techno. Voor de mensen die hier ook van houden is REAKTOR de place to be!

Als ik gewoon rustig met vrienden lekker zit te klappertanden vind ik eigenlijk alles wel prima. Van reggae tot jaren '90 house.

Ook hou ik normaal totaal niet van hardcore/metal/hardstyle. Maar als ik op een festival ben en er staat toevallig toch een hardcore/hardstyle stage. Neem ik maar al te graag even een kijkje en probeer ik vaak zonder succes mee te hakken. Er is dan ook niets leuker dan een kale strakke gabber die je probeert uit te leggen hoe je moet hakken. Maar door de harde muziek hoor je de helft niet wat hij zegt en steek je gewoon je duim op. Dan is het altijd oke. :wink:

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Geef mij maar wat raw, vooral de lange uithalen zijn genieten :grin:

Of hardstyle a la Theracords :hearteyes:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=hrPDV4I_9Oo[/youtube]

MusicIsLife

Wijs gebruiker
LoveQuality zei:
Geef mij maar wat raw, vooral de lange uithalen zijn genieten :grin:

Of hardstyle a la Theracords :hearteyes:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=hrPDV4I_9Oo[/youtube]

Yessssss! We hebben weer iemand met verstand van zaken :)

LoveQuality

Bewuste gebruiker
& vooral op van die ziekelijke kickrolls kan ik me helemaal op inleven :grin:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=JiKhsclO3TU#t=154[/youtube]
Kippevel :mrgreen:

MusicIsLife, misschien komen we elkaar ooit wel eens tegen op een feestje :beer:

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Die Kickrolls inderdaad! Warface is daar zoooo'n baas in!

Haha ja zou mooi zijn, al lopen we elkaar waarschijnlijk straal voorbij... :tongueout:

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Hooppppaaaa, we zijn al met z'n drieën die allemaal van raw hardstyle houden. Lekker beuken op feesten natuurlijk ook mannnen. :grin: Iemand nog plannen mbt tot festivals/indoor feestjes?

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Helaas niet, voor mij geen feestjes tot februari vanwege financiële redenen. Maar ook even rustig aan doen met drugs, nogal veel gebruikt vanaf mei :confused:

In februari ga ik overigens naar A State Of Trance. Soort traditie met onze groep en is gewoon echt een goed feest!

Daarna denk ik weer eens wat hardstyle feesten pakken :)

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Helaas niet, voor mij geen feestjes tot februari vanwege financiële redenen. Maar ook even rustig aan doen met drugs, nogal veel gebruikt vanaf mei

Ik wss nog 1, Freakshow of megawatt.

r ook even rustig aan doen met drugs, nogal veel gebruikt vanaf mei :confused:

Helemaal mee eens, veel te veel gebruikt de laatste paar maanden. Voornamelijk amfetamine. Moet zeker minderen. :P

Daarna denk ik weer eens wat hardstyle feesten pakken

HardBasss misschien? Ga ik wel heen!

dubbel0seven

Bewuste gebruiker
leipebaviaan zei:
Hooppppaaaa, we zijn al met z'n drieën die allemaal van raw hardstyle houden. Lekker beuken op feesten natuurlijk ook mannnen. :grin: Iemand nog plannen mbt tot festivals/indoor feestjes?
Vroeger heb ik de begin periode van de hardstyle meegemaakt. Tot ongeveer 2005 is het helemaal top. Toen kwam de nieuwe garde en moest alles harder en sneller. Heb dat nooit helemaal begrepen. De sound van toen en nu is echt een wereld van verschil.

Heb jij wel eens oude hardstyle uit de beginjaren geluisterd? Ben nieuwsgierig of je dat kan waarderen of niet? Is toch een totaal andere beleving.

MusicIsLife

Wijs gebruiker
dubbel0seven zei:
Heb jij wel eens oude hardstyle uit de beginjaren geluisterd? Ben nieuwsgierig of je dat kan waarderen of niet? Is toch een totaal andere beleving.

Ik heb afgelopen Q-Base in de 'Back in Time bunker' kennis mogen maken met de early Hardstyle. Ik zit pas iets meer dan een jaar echt in de hardstyle scene en ben ook van de rauwe harde knal muziek. Echter, ben ik de afgeopen maanden erg veel early hardstyle gaan luisteren. Het is gewoon heerlijk. De kicks die ze gebruiken vind ik beter dan de kicks die nu in de nummers zitten. Ik weet niet precies hoe ik het moet beschrijven, maar het lijkt alsof er gewoon meer "massa" in de kicks van vroeger zit. Daarbij heeft de sfeer in die bunker daar ook echt wel aan bijgedragen. Was een kleine bunker, denk 150 tot 200 man max. Een paar vrienden die al langer hardstyle luisteren hebben me daar mee naartoe gesleept, anders was ik er echt nooit terecht gekomen. De mensen die daar waren kenden natuurlijk alle nummer, ik niet één maar boeide me helemaal niks. Iedereen ging volledig uit z'n plaat bij een paar mooie klassiekers en die kick, oooooh die kick knalde door dat bunkertje heen.... Niet normaal :hearteyes: :hearteyes:
Ik kan oprecht zeggen dat ik nog nooit, op welk feestje dan ook, zo van de sfeer heb genoten als in die bunker.

Maar, ja dus. Ik luister graag early hardstyle tegenwoordig en vind het ontzettend jammer dat ik die periode niet heb meegemaakt. Gelukkig wordt op steeds meer feesten een 'back in time' of 'remember' stage geplaatst. Al kan ik ook nog steeds genieten van gewoon keiharde Raw Hardstyle. Ik wissel het een beetje af de laatste tijd.

LoveQuality

Bewuste gebruiker
dubbel0seven zei:
leipebaviaan zei:
Vroeger heb ik de begin periode van de hardstyle meegemaakt. Tot ongeveer 2005 is het helemaal top. Toen kwam de nieuwe garde en moest alles harder en sneller. Heb dat nooit helemaal begrepen. De sound van toen en nu is echt een wereld van verschil.

Dat klopt, vanaf 2007 is er heel wat veranderd in scene :) Zowel positief en negatief!
Vroeger had je nog een heerlijke reversed bass, maar tegenwoordig stuiteren die kicks alle kanten op. :rolleyes: Maar wil je een complexere melodie maken, dan kan je er niet onderuit je kicks te laten pitchen.

Ik luister al 11 jaar naar hardstyle en in het begin was ik echt gek van de muziek.
Maar tegenwoordig begin ik men interesse/liefde voor de muziek toch wel serieus te verliezen.
Gelukkig zijn er nog artiesten zoals Deetox, Delete, Thera, Aeros, The Machine, Degos & Re-Done <3

MusicIsLife

Wijs gebruiker
LoveQuality zei:
Deetox, Delete, Thera, Aeros, The Machine, Degos & Re-Done <3

Dat is de echte heftige shit, ik vind toch namen als: digital punk, b-front en crypsis leuker

LoveQuality zei:
Maar wil je een complexere melodie maken, dan kan je er niet onderuit je kicks te laten pitchen.

Ben ik het niet mee eens. Dat laten pitchen van die kicks is dan ook iets wat me heel erg tegen staat. Ik luisterde veel trance, daar komen toch ook redelijk complexe melodieën in voor maar ik heb bij trance nog nooit een kick horen pitchen

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
inderdaad, de beste muziek voor X en Pep.

Als ik thuissetting doe met vrienden ontploft de boel pas als ik progressive en minimal draai :grin:

Bovenaan