Speed en Asperger

Snuifdoos

Belezen gebruiker
Ik heb eens ergens gelezen dat mensen met het syndroom vanAsperger of autismespectrumstoornissen in het algemeen, door één of andere hersenkronkel meestal speed als favoriete drug hebben. Dit boeit me , want ik heb ook Asperger, en speed is VERUIT mijn favoriete drug. Ik heb bijvoorbeeld heel wat vrienden die speed maar niks vinden. Misschien komt het doordat speed mij wat socialer maakt, maar dat is eigenlijk niet de reden waarom ik het neem.

nu is mijn vraag: Zijn er hier mensen met Asperger, die speed ook VERUIT als favoriete drug hebben?

Als je het niet weet, of nog nooit van gehoord hebt, kan je het hier even testen. Natuurlijk bewijst een hoge score niet dat je Asperger hebt of autistisch bent, dat moet een dokter constateren met verschillende testen, maar een hoge score is toch misschien een teken. Ikzelf had 36.

Phreakingout

Bewuste gebruiker
Speed is ook mijn favoriete drug, maar mijn score is 22. Iets boven gemiddeld stond er..

Naja, echt Autistisch ben ik denk ik niet :grin:

Pikachu

Wijs gebruiker
16 terweil ik toch wel moeite heb om een tegen een een gesprek lang vol te houden met een persoon die ik niet zo goed ken... =/

Psychedelic

Experimenterende gebruiker
Ik heb ook asperger, en I LOVE SPEED :hearteyes: !!!!!! ik ken nog een paar mensen met asperger en die zijn er ook helemaal weg van! Ik kan niet verklaren waarom precies, maar ik en zij vinden het heerlijk spul :grin:.

EDIT: Heb pas een herdiagnose gehad, en blijk ADD te hebben, geen asperger dus :wink:

Chris Pontius

Badass junkie
Beanhead zei:
Je zou eerder denken dat MDMA dan de favo zou zijn.

Dat hoor ik wel vaak, ja.

Zelf vermoed ik wel dat ik Asperger heb, al heb ik nooit een officiële diagnose gekregen.
MDMA heeft voor mij echt een sociale barrière doorbroken en speed, nu mijn favoriet (ja, dat rijmt), heeft mij ontzettend veel inzichten gegeven.

Chris Pontius

Badass junkie
Angramar Temenos zei:
Ik heb de diagnose officieel, ik word heel snel enorm neurotisch en geirriteerd van speed, en de insomnia is echt extreem.
Maar dan valt misschien ook te wijten aan 1 van je 362190 andere stoornissen. :')

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Chris Pontius zei:
speed, nu mijn favoriet (ja, dat rijmt)
Dat kon ook niet anders hè.
Chris Pontius zei:
Angramar Temenos zei:
Ik heb de diagnose officieel, ik word heel snel enorm neurotisch en geirriteerd van speed, en de insomnia is echt extreem.
Maar dan valt misschien ook te wijten aan 1 van je 362190 andere stoornissen. :')
Hij heeft gewoon nog nooit met ons speed gedaan, daarom weet hij niet hoe het moet : D

Angramar Temenos

Badass junkie
Heb 2 andere stoornissen, schizotypische p. stoornis, en de andere stoornis die ik heb zou me juist meer zin moeten laten hebben in speed. Ik heb een paar leuke ervaringen op speed met m'n ex (die zat er behoorlijk aan), en zo nu en dan haalde ze me over mee te doen.

hmkey

Ik heb asperger, speed nog nooit geprobeert, xtc en ritalin evenmin.
Kan er dus niet echt iets over zeggen, dat laat ik aan jullie over :tearsofjoy: xtc wil ik wel een keer proberen, en speed wie weet..

Deranged

Badass junkie
Heb de diagnose officieel gekregen maar vooral ook bij mezelf gesteld. Deze test blijkt dus niet veel waard.

Dederde

Newbie
Dit is ook echt mijn ervaring:).
Ik heb dan geen asperger maar wel ODD (gehad) http://nl.wikipedia.org/wiki/ODD
Ik heb een groot gedeelte van de 'bekendere' drugs geprobeerd, zoals ook in mijn onderschrift te zien, maar behalve wiet is speed de enigste drug die echt bij mij past. Het lijkt of speed voor mij persoonlijk is uitgevonden, gewoon omdat alles klopt.
Door mijn odd veel problemen gehad, het begon rond mijn 6e op te treden, veel in de vorm van driftbuien, soms aggressief en ik kon gewoon bijna niks hebben, vooral niet van leraren. Toen ik 8 jaar was moest ik 8(!) ritalin per dag slikken, omdat een adhd verklaring kreeg zonder ooit een test/onderzoek gehad te hebben. Maar door mijn odd deed ik alles behalve wat er tegen mij gezegd werd, waardoor ik expres de ene dag geen ritalin nam en de andere dag hele strips vol zat weg te eten. Na veel reguliere scholen (max 1.5 jaar per school) kwam ik op mijn 15e bij jeugdzorg terrecht. Daar mijn odd specificatie gekregen, toen ik hoorde wat het was, wist ik dat ik het had, alle symptomen waren van toepassing voor mij. Op speciaal onderwijs ben ik qua gedrag naar de buitenwereld verbeterd, nooit geen openbare driftbuien oid meer gehad. Maar in mijn hoofd is het allemaal nog steeds niet veranderd.. Ik ben erg teruggetrokken,(vroeger was ik een soort van verlegen, nu bijna niet meer) ik heb een paar goede vrienden, maar iets in mij vind het heel moeilijk om een vreemde in mijn leven te laten. dit komt naar mijn idee omdat het heel moeilijk is om nog mensen te vertrouwen... Ook 'echte' vrienden laten je vallen als je naar een andere school gaat..
Zo zijn er nog wel dingen (bv dat ik vaak erg stil ben tijdens het uitgaan, soms omdat ik een stille genieter ben, de andere keer omdat mijn zelfvertrouwen heel laag is geraakt door al dat gezeur.) maar die ga ik niet allemaal vertellen, anders gaat deze post wel erg lang worden :P
Deze en nog andere 'automatische remmen' in mijn hoofd (Wat ik denk dat iedereen met een gedragsstoornis heeft) worden onder invloed weggevaagd.. Ik heb totale controle, over de omgeving en vooral over mijn gedachtes. (wat een odd'er fijn vind) maar ben ook erg sociaal, vrolijk en krijg niet steeds vervelende gedachtes die mij als ik nuchter ben weer saggerijnig/niet meer vrolijk maakten.

Of mijn (onzorgvuldige) ritalin gebruik uit het verleden meespeelden tijdens mijn speedgebruik weet ik niet. Wel word door alle pilletjes die kinderen met stoornissen op jonge leeftijd voorgeschreven krijgen(Hier ben ik erg tegen, die kinderen worden zwaar mind fucked voor de rest van hun leven) de drempel naar drugs lager is.

Speed is naar mijn ervaring dus behoorlijk populair in het cluster 4 onderwijs, door velen is het al snel dagelijks gebruiken, omdat alles gewoon makkelijker en fijner is als je hoofd rustig is.
Het is denk ik een steeds groter wordend probleem, waar nederland slecht van op de hoogte is. Als iemand met een gedragsstoornis uiteindelijk verslaafd raakt, gaat de stoornis juist veel erger worden.

Dus heb je een gedragsstoornis en gebruik je speed/wil je speed proberen? Kijk extra uit en ga het niet gebruiken rust in je kop te krijgen, laat het een partydrug blijven!

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
AD(H)D'ers voelen zich ook snel aangetrokken tot dit goedje... Heb zelf ADD en jarenlang te kampen gehad met een "speedprobleempje". Ben er nu negen maanden van af en ben er klaar mee, maar kan er soms nog best met weemoed aan terug denken. :wink:

daniel3927

ik heb ook asperger en ben het er erg mee eens.
en helaas werkt de link van de test niet bij mij, want ik krijg dat de startpagina van msn te zien.

Bovenaan