speed bewaren

swiebert

Newbie
middag of avond oke morge.
ik heb in de vriezer, wat me is aangeraden, nog ongv 80grm speed staan, het zijn brokjes maar nog wel nat.
nu lees ik hier dat je beter je speed kan drogen en dan is het heel lang te bewaren en goed, alleen als ik die
80 grm laat drogen en klein maken heb ik een flinke berg met speed.
maar wat is nu de beste manier om het te bewaren, opgedroogt of wat nattig in de vriezer, en het gebruik
van speed ik maak het altijd zo dun/klein mogelijk dat het net poeder is, alleen heb ik wel dat het
vaak mijn keel inschiet en ik het in slik en dan een tijd misselijk ben, maar kan je het ook wat minder
fijn maken en als kleine stukjes op snuif, wat is jullie ervaring.
ik ben 61 en laat begonnen met het gebruik van speed, xtc en gbl, nu ongeveer een jaar of 15 en moet
zeggen dat ik verschillende speed heb gehad maar wat ik nu heb is niet meer wat het geweest is, ik krijg niet
meer dat blij ei gevoel, wel wordt in minder snel moe en na veel gebruik nog altijd geil, maar dan meer naar mannen
ben wel getrouwd met een vrouw die overigens heeel anders reageert op alle soorten drugs, maar dat vertel ii nog wel eens.

ik hoor graag van jullie, thanks

je moeder

Wijs gebruiker
Ik zou het wassen in aceton.
En daarna is het ook vrijwel gelijk droog en dan kun je het prima jaren bewaren.
Als het niet versneden is met cafeïne, dan houd je na het wassen 30/40 gram droog over.

Goeie speed bestaat nog wel hoor, kijk maar op het dark web.

Owja, als je speed snuift en je krijgt gelijk een kick van dan zit er waarschijnlijk cafeïne in, want cafeïne werkt meteen en speed niet.

Laatst bewerkt:

JeetjeMineetje

Bewuste gebruiker
Ik zou het wassen in aceton, en daarna is het ook gelijk droog en kun je het prima jaren bewaren.
Als het niet versneden is dan houd je na het wassen 30/40 gram droog over.

Owja, als je speed snuift en je krijgt gelijk een kick, dan zit er waarschijnlijk cafeïne in want cafeïne werkt meteen en speed niet.
Na het goed wassen met droge aceton hou je vanzelf goede speed over.
Bij mij krijg ik dat na 3x keer wassen met aceton.
En het is een een soort zout die in mijn ervaring, bewaart op een droge, donkere plek op kamertemperatuur, gewoon goed blijft.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ik zou het wassen in aceton.
En daarna is het ook vrijwel gelijk droog en dan kun je het prima jaren bewaren.
Als het niet versneden is met cafeïne, dan houd je na het wassen 30/40 gram droog over.

Owja, als je speed snuift en je krijgt gelijk een kick van dan zit er waarschijnlijk cafeïne in, want cafeïne werkt meteen en speed niet.
Dit... dan is speed na 10 jaar nog gewoon goed is mijn ervaring.

En ja een aceton wasje is zeker aan te raden als je zeker wil weten dat je geen versnijdingsmeuk er bij neemt.
Beste bewaarplek is je maag/neus 🤭
Hmm leg dat uit wantuh hoe ga je dat later gebruiken nadat je het op die plekken heb bewaard?:tearsofjoy::wink:

JeetjeMineetje

Bewuste gebruiker
Dan zit er heel veel cafeïne in en hou je ook niet veel over zeker?
Ik heb dat ook een paar keer gehad en dan ben je ook nog eens heel veel geld kwijt aan aceton. 🙁
Zoals ook door anderen eerder werd aangegeven, bij mij was de helft van het originele gewicht alleen maar cafeïne.
Na 3x wassen was het eindresultaat is dan vrijwel pure speed. Goed spul. 👌

En een flesje goede aceton is ook weer niet (relatief) duur.
Zelf had ik minder dan 1 liter droge aceton nodig voor wat eerst 20 gram was, wat na het wassen ~10 gram werd.
Succes met wassen in ieder geval.

Guapo Temudgin

Bewuste gebruiker
Tip van flip: voor het snuiven je neus van binnen bevochtigen. Een neusspray met alleen water er in werkt prima. Bij gebrek aan beter kun je een glas vullen met water. Stop vervolgens een rietje in het water met je vinger op het uiteinde. Nu rustig het rietje optillen en de water in je neus gieten. Dit kan ook met wat zout, baking soda of honing er in. Dan is je neus schoon en je rietje ook! Win, win.

Minder effect ervaren met speed betekend misbruik van het product door gebruiker of dealer. Teveel/te vaak, kwaliteit van het product of een combinatie van.

Speed heeft de bijzondere eigenschap om seksuele remmingen weg te nemen dus je aangetrokken voelen naar hetzelfde geslacht is niks geks. Ik ervaar het zelf met transgenders terwijl als ik nuchter ben er niet naar kraai. Ach ik kan er wel om lachen maar als je het erg vind is het wel een punt om rekening mee te houden.

Je kan je speed wassen met aceton om de cafeïne er uit te halen maar ik zou mij eerder zorgen maken over andere bijproducten die er eventueel in zouden kunnen zitten. Van slechte kwaliteit naar goede kwaliteit is voor de meesten onder ons niet alleen maar speed met aceton door een koffiefilter gooien.

De ultieme ervaring van een speedjunk zou naar mijn inziens moeten zijn: Het proberen te verkrijgen van een zo puur mogelijk product en het ten alle tijden te respecteren voor wat het is. Is je speed na een aceton was lager dan 60% dan kun je met (wat) natuurscheikunde kennis, degelijk materiaal en een helder doel voor ogen zelf in principe rond de 70% speed kunnen maken. Het kost veel moeite, tijd en geld maar het is het uiteindelijk allemaal meer dan waard.

Des te puurder het product des te minder je nodig zal hebben waardoor een positieve ervaring bijna gegarandeerd is. 1 gram wegsnuiven..... Niet kunnen eten, plafonddienst, verstopte neus, onrust, paranoïde, hallucineren, dagen lang na gebruik je brak voelen of nog erger... Tijdens gebruik je ziek voelen. Het zijn allemaal tekenen dat je slechte kwaliteit speed gebruikt of speed misbruikt.

Vertrouw nooit je dealer laat je drugs altijd testen. Is het van slechte kwaliteit dan zijn er opties genoeg om het te verbeteren. Mocht je eenmaal zelf aan de slag gaan met bijvoorbeeld herkristalliseren doe jezelf dan een héél groot plezier en begin er pas aan als je zeker weet wat je aan het doen bent. Informeer bij meerdere bronnen, schat de gevaren zorgvuldig in. Neem voorzorgsmaatregelen. Geloof niet alles wat op internet staat, en bovenal maak een solide plan en investeer in degelijk materiaal. Vergeet niet dat je eigen veiligheid en gezondheid je grootste goed zijn. Voor gebruik dus altijd laten testen en bij twijfel nooit doen.

:smoke:

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Je kan je speed wassen met aceton om de cafeïne er uit te halen maar ik zou mij eerder zorgen maken over andere bijproducten die er eventueel in zouden kunnen zitten. Van slechte kwaliteit naar goede kwaliteit is voor de meesten onder ons niet alleen maar speed met aceton door een koffiefilter gooien.
Is het niet zo dat je met een aceton wasje (wel goeie droge dus zo puur mogelijke acetone >99%) niet alleen caffaine eruit wast maar ook vele andere versnijdingsmiddelen en zelfs bepaalde oplosmiddelen die mogelijk nog in je speed zit eruit haalt?
Vele versnijdingsmiddelen zijn vaak bijvoorbeeld bepaalde zoetstoffen zoals mannitol, lactose, sorbitol, inositol. Die was je er dan toch ook uit? Dan wel niet in zijn geheel aangezien deze (zoet)stoffen niet zo goed oplost in aceton als caffaine en (maar in iets mindere mate) Fenacetine / Paracetamol / Aspirine dat doen maar wel wat... of is mijn kennis nu achterhaald?
Zou natuurlijk gpt (stiekem al gedaan natuurlijk zie spoiler) kunnen raadplegen maar dit is voor iedereen misschien wat informatiever als we het hier bespreken :wink:
Bedankt alvast 🙏

oplosbaar in aceton.JPG

ManPaardKrokodil

Bewuste gebruiker
Is het niet zo dat je met een aceton wasje (wel goeie droge dus zo puur mogelijke acetone >99%) niet alleen caffaine eruit wast maar ook vele andere versnijdingsmiddelen en zelfs bepaalde oplosmiddelen die mogelijk nog in je speed zit eruit haalt?
Vele versnijdingsmiddelen zijn vaak bijvoorbeeld bepaalde zoetstoffen zoals mannitol, lactose, sorbitol, inositol. Die was je er dan toch ook uit? Dan wel niet in zijn geheel aangezien deze (zoet)stoffen niet zo goed oplost in aceton als caffaine en (maar in iets mindere mate) Fenacetine / Paracetamol / Aspirine dat doen maar wel wat... of is mijn kennis nu achterhaald?
Zou natuurlijk gpt (stiekem al gedaan natuurlijk zie spoiler) kunnen raadplegen maar dit is voor iedereen misschien wat informatiever als we het hier bespreken :wink:
Bedankt alvast 🙏

Eigenlijk alleen cafeïne dus, alle andere stoffen was je er niet mee, als ik die tabel zo zie

JeetjeMineetje

Bewuste gebruiker
Tip van flip: voor het snuiven je neus van binnen bevochtigen. Een neusspray met alleen water er in werkt prima. Bij gebrek aan beter kun je een glas vullen met water. Stop vervolgens een rietje in het water met je vinger op het uiteinde. Nu rustig het rietje optillen en de water in je neus gieten. Dit kan ook met wat zout, baking soda of honing er in. Dan is je neus schoon en je rietje ook! Win, win.

Minder effect ervaren met speed betekend misbruik van het product door gebruiker of dealer. Teveel/te vaak, kwaliteit van het product of een combinatie van.

Speed heeft de bijzondere eigenschap om seksuele remmingen weg te nemen dus je aangetrokken voelen naar hetzelfde geslacht is niks geks. Ik ervaar het zelf met transgenders terwijl als ik nuchter ben er niet naar kraai. Ach ik kan er wel om lachen maar als je het erg vind is het wel een punt om rekening mee te houden.

De ultieme ervaring van een speedjunk zou naar mijn inziens moeten zijn: Het proberen te verkrijgen van een zo puur mogelijk product en het ten alle tijden te respecteren voor wat het is. Is je speed na een aceton was lager dan 60% dan kun je met (wat) natuurscheikunde kennis, degelijk materiaal en een helder doel voor ogen zelf in principe rond de 70% speed kunnen maken. Het kost veel moeite, tijd en geld maar het is het uiteindelijk allemaal meer dan waard.

Des te puurder het product des te minder je nodig zal hebben waardoor een positieve ervaring bijna gegarandeerd is. 1 gram wegsnuiven..... Niet kunnen eten, plafonddienst, verstopte neus, onrust, paranoïde, hallucineren, dagen lang na gebruik je brak voelen of nog erger... Tijdens gebruik je ziek voelen. Het zijn allemaal tekenen dat je slechte kwaliteit speed gebruikt of speed misbruikt.

Vertrouw nooit je dealer laat je drugs altijd testen. Is het van slechte kwaliteit dan zijn er opties genoeg om het te verbeteren. Mocht je eenmaal zelf aan de slag gaan met bijvoorbeeld herkristalliseren doe jezelf dan een héél groot plezier en begin er pas aan als je zeker weet wat je aan het doen bent. Informeer bij meerdere bronnen, schat de gevaren zorgvuldig in. Neem voorzorgsmaatregelen. Geloof niet alles wat op internet staat, en bovenal maak een solide plan en investeer in degelijk materiaal. Vergeet niet dat je eigen veiligheid en gezondheid je grootste goed zijn. Voor gebruik dus altijd laten testen en bij twijfel nooit doen.

:smoke:
Is 1 gram goede speed wegsnuiven niet een krankzinnig grote hoeveelheid, al was het maar op een hele avond of zelfs dag?

Relmuis

Wijs gebruiker
Heb wel eens een klein laagje gele vloeistof bovenop de (doorzichtige) aceton zien drijven, zullen syntheseverontreinigingen zijn.
Had laatst na een aceton wash dat er een vreemde geur die ik niet kende aan bleef zitten, moet dat nog even navragen, die werd er dus niet uitgehaald.
Die zoetstoffen proef je waarschijnlijk wel als er voldoende inzit, maar meestal zal het caffeine zijn.

Laatst bewerkt:

je moeder

Wijs gebruiker

Mijn ervaring is dat je met goede speed ook heel goed paranoia kunt worden.😂
En de neus raakt ook altijd wel verstopt. Het beste is in het begin lijntjes en vrij vlot over gaan op bommetjes.
Eigenlijk bijna alles wat jij omschrijft is vrij gebruikelijk als je een paar dagen stevig aan de speed zit.😬

Had laatst na een aceton wash dat er een vreemde geur die ik niet kende aan bleef zitten, moet dat nog even navragen, die werd er dus niet uitgehaald.

Laat je ons nog even weten wat dat was?
Die zoetstoffen proef je waarschijnlijk wel als er voldoende inzit, maar meestal zal het caffeine zijn.

Daar hebben we best wel mazzel mee dat het (meestal) een stof is die we er best makkelijk uit kunnen halen.

Is 1 gram goede speed wegsnuiven niet een krankzinnig grote hoeveelheid, al was het maar op een hele avond of zelfs dag?

Vanuit de harmreduction gezien wel.
Maar een gram per 24 uur is aan de hoge kant, maar ik doe dat dus ook.
Als ik 3 dagen doorga dan gebruik ik in 48 uur 2 gram en die 3e dag nog maar iets van 0,2 en dan ben ik nog die hele dag leip.

Laatst bewerkt:
Bedankt alvast 🙏

kijk er mee uit want ik ken door alle jaren heen veel mensen die het waste in aceton. doe dit goed of anders niet want het is beter om een goede dealer te hebben bij fouten die je kan maken met het wassen van speed.

Brakka Mang

Badass junkie
dit las ik

alleen als ik die
80 grm laat drogen en klein maken heb ik een flinke berg met speed.

dat is altijd zo en is normaal. maar of je het nu droog of nat in de friezer doet en het binnen 1 a 2 maanden op hebt maakt het echt niet uit. ik deed in het verleden liever altijd de speed dat meer dan een ons was nar in de friezer dan droog
Zou de vriezer zijn uitgevonden door mensen die speed wouden bewaren.....🤔

hansie24

Belezen gebruiker
Ja maar speed wassen met aceton is aceton door je speed gooien en filteren... Kan niks fout gaan.... Ghb maken moet je wel goed opletten inderdaad....ik ben me halve slokdarm kwijt door verkeerd gemaakte zooi...🙈

SoulAssassins

Badass junkie
Gewoon in de vriezer laten en pakken wat je nodig heb.
Als de olie eruit is dus op kamertemp kan je het schudden.

Thunderdome

Wijs gebruiker
Ik heb het vacuum verpakt in de vriezer liggen. Koop altijd pasta en vaak echt grote hoeveelheden, de hoeveelheden zelf laat ik verder in het midden, voegt niks toe aan deze discussie.
Als ik dan wat nodig heb, open ik de vacuum verpakking, haal er wat vanaf om te drogen, en de rest opnieuw vacuum verpakt de vriezer in.
Maargoed.. dat gaat al jaren goed zo, kan het prima voor de lange termijn zo bewaren als je kwaliteit hebt.

SoulAssassins

Badass junkie
Ik heb het vacuum verpakt in de vriezer liggen. Koop altijd pasta en vaak echt grote hoeveelheden, de hoeveelheden zelf laat ik verder in het midden, voegt niks toe aan deze discussie.
Als ik dan wat nodig heb, open ik de vacuum verpakking, haal er wat vanaf om te drogen, en de rest opnieuw vacuum verpakt de vriezer in.
Maargoed.. dat gaat al jaren goed zo, kan het prima voor de lange termijn zo bewaren als je kwaliteit hebt.
Wat ik al aangaf dus in me reply maar dan de korte versie haha.

DonkeyGonz

Bewuste gebruiker
Mijn gouden tip.. ik betaal liever ietsje meer voor goed en altijd dezelfde kwaliteit (en ja so be it het kan zijn dat er door de professor her en der wat anders gemixt word met caf of zelfs nog erger met andere zooi.

Ik haal zelf altijd enkele pakjes , 1 tot 3 st. Van omstr 0.8g per stuk en ik hou na mijn aceton wasje.. ik deed het voorheen wassen d.m.v de snelle en de aceton te mixen (samenvoegen in bijv glas en erna laten drogen..

Vond dit goud, had het gezien op jawel, een Nederlands account op YouTube echt een gouden oudr video whaha.
Maarja je ziet en hoort wel eens wat haha.
Zodoende.. doe ik me speed kneiter droog maken pakjes bij elkaar en lekker hakken met wat ik voor handen heb op een glazen schotel tot ie echt goed fijn is.
Korrels zijn gewoon fucked voor dit wasje, korreltjes wat ook kan duiden op (behoorlijk) caffeine in je snelle betekent vaak en uiteraard ook het doseren/snuiven/ en erna een breed glas.

Als je dit wasje kent.. je wist dan je weet 😂🏂

1 :Koffie filter oldskool, door de helft knippâh (welke diameter jouw brede glas heeft , dat het "strak" past, krap is lekker.
2:
Liefste zelfs dat die er lekker in blijft hangen met nog zo'n 5á10 cm ruimte over onder de filter tot onderkant glas, en er dus ook wat gewicht in kan zodat de filter niet de bodem van je glas aan gaat tikken. (Daar komt einde van de rit een laag aceton in van zo een 5cm)
3:
Dan even goed voelen of stevig zit want je gaat nu de fijngemalen schnelle erin gieten.
Gewicht daarvan verdelen over de gehele diameter v filter, en beetje zelfde hoogte als je klaar bent met gieten beetje afstrijken.
4:
Geen rare grote korrels te zien?
Giet voorzichtig aan, snap dat je schnell wilt gaan maar houd je rustig.
Giet er kleine scheurtjes over en het loopt al gauw uit je filter. Je kan dit eventueel nog een beetje roeren en er nog 3 of nog meer scheutjes over heen gooien. Mik het zo beetje langs elke kant van het filter.
5:
Laat dit lekker uitdruipen door de filter in je glas,
Maar check het even om de 5 a 10 min.
6:
Giga schnell is de aceton uitgedrupt en is de witte substantie pep klaar om uit filter geschept te worden en het uit te laten drogen (aceton droogt úít de pep).
Begin ruikt soms nog wat aceton maar na drogen van de pwap dan is het bij mij althans bijna geurloos en enkel een beetje scherp tijdens consumeren.
Zorg voor beetje tocht van kier raam en geen tropische temperaturen op de plek van wassings.
Ook schijnt dit voor het drogen en kwaliteit behoud.

------ PEPT UW EIGEN ------
🐒🍌🦧

je moeder

Wijs gebruiker
Hahahaha ooh wijs wezen geef mij uw bron 🤣
Dan moet ik even zoeken. Hier zijn we @Neo-Shulginist voor nodig (maar die is zoek)
Maar kun jij ook een bron overleggen dat bewaren in de vriezer beter is?

Je kunt je ook afvragen waarom ze speed nat verkopen, het gaat toch droog in de neus?
Waarom zou je die stoffen vers moeten bewaren, het is toch geen vers fruit of groente?

Dit is voor nu de beste bron die ik heb:
IMG_1784.jpeg

je moeder

Wijs gebruiker
Heb allemaal met het proces te maken waar ik niet verder op in ga ,ik ben een chemist dus ik kan me partij zo in elkaar kloppen.
Wat je laat zien is Dex ,niet te vergelijken met de pure amfetaminen.
pure amfetamine is vloeibaar (en instabiel, daar moet je zsm poeder van maken, heb ik geleerd van @Neo-Shulginist)
Speed bestaat uit een 50/50 mix van dextroamfetamine en levoamfetamine.
Zeg jij dan dat levo sneller bederft?

ik ben een chemist dus ik kan me partij zo in elkaar kloppen.
Doe mij maar een ons dan :tearsofjoy:

Heb allemaal met het proces te maken waar ik niet verder op in ga
Waarom ga je er niet op in als ik vragen mag?
Want je kunt ons dan precies uitleggen hoe het zit.
Inprinciepe hoef je enkel uit te leggen waarom droge speed sneller aan bederf onderhevig is.

je moeder

Wijs gebruiker
Kom jij eens met wat concrete info ipv een forum lid erbij te halen, doe je huiswerk.
Fijne dag verder !

Een forumlid die er meer verstand van heeft dan jij. Dus doordat @Neo-Shulginist er niet meer is moet de speed weer in de vriezer? Dat is gewoon ouderwets.

Maar waaruit bestaat het nat dan?
Dat kunnen alleen maar de hulpstof(fen) zijn van de laatste stap(pen)
Meestal zwavelzuur las ik ergens.
Jij beweert dus dat de stof van de laatste stap, toevallig ook de houdbaarheid verbetert?

Heel NL gooit het in de koelkast voor bewaren al decennia lang en nooit iemand horen klagen erover.

Dat heel NL het in de koelkast gooit is nog steeds geen bewijs dat dat beter is.

De enige reden om het nat te verkopen is omdat het dan meer weegt.
Ik vind het bijzonder dat iedereen het accepteerd dat het zo word verkocht.
Want zodra je het te drogen legt zie je je geld gewoon verdampen, ik vind dat absurd.
En dealers durven de zak niet eens meer open te doen en als klant ben je het beste af als je het laatste beetje hebt.

Laatst bewerkt:

Brakka Mang

Badass junkie
Een forumlid die er meer verstand van heeft dan jij. Dus doordat @Neo-Shulginist er niet meer is moet de speed weer in de vriezer? Dat is gewoon ouderwets.

Jij beweert dus dat de stof van de laatste stap, toevallig ook de houdbaarheid verbetert?

Dat heel NL het in de koelkast gooit is nog steeds geen bewijs dat dat beter is.

Want zodra je het te drogen legt zie je je geld gewoon verdampen, ik vind dat absurd.
En dealers durven de zak niet eens meer open te doen en als klant ben je het beste af als je het laatste beetje hebt.
Het klopt inderdaad dat speed droog langer goed blijft dan nat. Het wordt nat verkocht om er meer geld aan te verdienen. Natte speed moet goed gedroogd worden om alle reststoffen eruit te halen van aceton etc. die giftig zijn. Dat hele nat bewaren is een fabeltje.

MDMAutist

Bewuste gebruiker

Het kan niet voor die prijs.
Toen ik het nog gebruikte was ik bereid het dubbele of driedubbele te betalen als het schoon was en van goede grondstoffen was gemaakt.

StraffeNeel

Badass junkie
speed moet goed gedroogd worden om alle reststoffen eruit te halen van aceton etc.
Ik was m'n natte speed altijd met aceton en daarna droogt het ook veel sneller (en sommige vervuiling was je er ook uit). Ik dacht altijd dat ze bij natte speed die wasstap overslaan en dat er nog resten oplosmiddel het natmaken. Ik weet alleen niet wat voor oplosmiddel dat is, wellicht methanol?

TheRealKoekert

Bewuste gebruiker
Iedereen zweert altijd bij nat in de vriezer bewaren. Maar dat maakt het nog niet perse waar. Maar ergens klinkt het wel logisch. Je eten blijft ook langer goed in de vriezer. Maar ik heb nog nooit gehoord van iemand die bijvoorbeeld mdma in de vriezer bewaart. Maar dat verkoopt men dan ook weer alleen droog. Net als coke. Naja het is een beetje appels en peren vergelijken. De ene stof is de andere niet. Maar zou ook niet weten wat die vloeistof toe zou moeten voegen voor de houdbaarheid. Maar droog in de vriezer bewaren heb ik dan ook weer nog nooit gehoord. Maar dat klinkt eigenlijk logischer? Behalve als het inderdaad een scam is van de speedfabrikanten....

Maar het in de vriezer bewaren is sowieso zwaar overrated kan ik je vertellen. Doe je het niet ga je geen verschil merken. Heb uberhaupt nog nooit gemerkt dat mijn drugs achteruit gaan. Nou heb ik speed ook niet jaren laten liggen. Maar heb wel eens xtc op die al jaren lag te verstoffen. Denk echt dat je praat over 1% achteruitgang in 5 jaar ofso. Verwaarloosbaar. Denk dat dat met speed vergelijkbaar is.

Wat TS zegt over dat het meteen in de keel schiet. Heb ik ook eens gehad. Maar dat was met de enige speed die ik droog kocht. Ik dacht dat het gewoon te droog was geworden ofso maar mogelijk heb ik het fout. Het kan ook zijn dat we simpelweg te fijn hebben gehakt. Maar wat ik zelf vaak merk als ik het droog en hak en in een zakje stop dat het weer enigsinds gaat klonten. En volgens mij is dat ook zoals het hoort(?) Doet jouw speed dat ook?

Bovenaan