Spacecake dosering

Hoihoi,

Ik heb gisteren voor het eerst geprobeerd spacecake te maken (of nouja... brownies) hiervoor heb ik wiet gebruikt wat uit een vaporizer kwam, deze wiet is in de vape ongeveer 10 minuten op 210 graden verwarmd. Wat ervan overbleef was een bruin gekleurd goedje.

Hiermee heb ik wietboter gemaakt door het 2 uur te verwarmen in een pannetje (niet kokend) op internet stond dat vaperesten ongeveer 1/3 van de thc bevat. Er ging 1,5 gram in dus dat zou ongeveer gelijk staan aan 0,5 gram "gewone" wiet = 0,1 gram thc (amnesia haze, +/- 20% thc) = 100 mg thc, met 50% zuiverheid na vermengen met wietboter = 50 mg thc in het volledige ding. Het eindresultaat heb ik in 8 stukjes gesneden, dus dat zou neerkomen op zo'n 6/7 mg thc per plakje.

Gisteren heb ik hiervan 1 stukje gegeten, 2 uur gewacht, nog een stukje gegeten, weer 2 uur gewacht en daarna nog een stukje gepakt. Ik voelde heel lichte effecten, véél lichter dan wanneer ik 4 minuten zou vapen. Vanwege het feit dat ik vaperesten heb gebruikt is de dosering lastig in te schatten. Ik denk dat dit komt doordat mijn vaperesten veel minder dan 1/3 van de werkende stof bevat.

Ik heb nog 5 stukjes over, gewoon wat meer in één keer proberen dan?

FYI: Het is de eerste keer dat ik iets met edibles probeer.

Snuffelaar

Badass junkie
Tripreporter
Bij het opwarmen van de wiet komt het actieve deel van de THC vrij. Normaal crush je alles heel fijn en leg je het 40 minuutjes in de oven op 110 graden. Dat zou de lage potentie kunnen verklaren.

Ape

Badass junkie
als in, wiet wat je rookt in een vaporizer niet volledig oproken tot het verkoold is, maar de restjes opsparen en daar dan edibles mee maken. AVB noemen ze dat, oftewel: "already vaped bud" of ABV "already been vaped"
Ah, kende ik niet. Maar dan weet je dus dat het minder potent is. Hoe veel minder precies is onmogelijk te weten, het is een schatting.

ik heb altijd gewoon verkruimelde toppen Gebruikt in de boter, niet eerst verwarmd ofzo, alleen verwarmd samen met de boter. Of gewoon door het beslag gemengd. Heeft altijd goed gewerkt.

Ah, kende ik niet. Maar dan weet je dus dat het minder potent is. Hoe veel minder precies is onmogelijk te weten, het is een schatting.

ik heb altijd gewoon verkruimelde toppen Gebruikt in de boter, niet eerst verwarmd ofzo, alleen verwarmd samen met de boter. Of gewoon door het beslag gemengd. Heeft altijd goed gewerkt.
k ga gewoon eens 2 plakken eten, kijken wat het doet, als ik over 2 uur nog niks/weinig voel dan heb ik er nog 3 over en anders maar eerst wat ervaring opdoen met iets waarvan ik wél de exacte dosering kan bepalen. ;P

• Like
Waarderingen: Ape

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Hoihoi,

Ik heb gisteren voor het eerst geprobeerd spacecake te maken (of nouja... brownies) hiervoor heb ik wiet gebruikt wat uit een vaporizer kwam, deze wiet is in de vape ongeveer 10 minuten op 210 graden verwarmd. Wat ervan overbleef was een bruin gekleurd goedje.

Hiermee heb ik wietboter gemaakt door het 2 uur te verwarmen in een pannetje (niet kokend) op internet stond dat vaperesten ongeveer 1/3 van de thc bevat. Er ging 1,5 gram in dus dat zou ongeveer gelijk staan aan 0,5 gram "gewone" wiet = 0,1 gram thc (amnesia haze, +/- 20% thc) = 100 mg thc, met 50% zuiverheid na vermengen met wietboter = 50 mg thc in het volledige ding. Het eindresultaat heb ik in 8 stukjes gesneden, dus dat zou neerkomen op zo'n 6/7 mg thc per plakje.

Gisteren heb ik hiervan 1 stukje gegeten, 2 uur gewacht, nog een stukje gegeten, weer 2 uur gewacht en daarna nog een stukje gepakt. Ik voelde heel lichte effecten, véél lichter dan wanneer ik 4 minuten zou vapen. Vanwege het feit dat ik vaperesten heb gebruikt is de dosering lastig in te schatten. Ik denk dat dit komt doordat mijn vaperesten veel minder dan 1/3 van de werkende stof bevat.

Ik heb nog 5 stukjes over, gewoon wat meer in één keer proberen dan?

FYI: Het is de eerste keer dat ik iets met edibles probeer.
1,5 gram avb klinkt mij ook wel in de oren als gewoon heel erg weinig? Zelfs voor gewone wiet zou voor 8 brownies 1,5 gram al wel weinig zijn.

Ik denk eerlijk gezegd ook dat 1/3de een sterke overschattig is van de werkelijkheid. Bij 210 graden verdampt THC ruim, vooral als je wiet goed gegrind was.
ja zo'n idee had ik ook al, omdat je normaal op veel lagere temperaturen verhit als je spacecake maakt... Maar 1 manier om erachter te komen.

1,5 gram avb klinkt mij ook wel in de oren als gewoon heel erg weinig? Zelfs voor gewone wiet zou voor 8 brownies 1,5 gram al wel weinig zijn.
is ook zo hoor! maar ik heb totaaal geen ervaring en het is ook echt bedoeld als een 1 persoons dingetje en niet een cake met 20/30 gram voor een hele groep of om langer mee te doen. 5-10 mg thc werd op internet aangeraden als een goede dosis voor beginners, dus ik heb gewoon die berekeningen gevolgd, maarja van de avb is natuurlijk moeilijk een inschatting te maken wat daar nog op zit

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
is ook zo hoor! maar ik heb totaaal geen ervaring en het is ook echt bedoeld als een 1 persoons dingetje en niet een cake met 20/30 gram voor een hele groep of om langer mee te doen. 5-10 mg thc werd op internet aangeraden als een goede dosis voor beginners, dus ik heb gewoon die berekeningen gevolgd, maarja van de avb is natuurlijk moeilijk een inschatting te maken wat daar nog op zit
Is ook zo. Misschien volgende keer voor gewone toppen gaan, makkelijker te doseren. En dan 0,3 gram wiet per persoon/brownie/muffin aanhouden. Je kunt altijd beginnen met het eten van een halfje! En is prima (als in: jaaaaaren) te bewaren in de vriezer.

Ik heb de de laatste keer brownies en muffins gemaakt van knipafval wat ik ook al had gezeefd voor hasj. Ook moeilijk te doseren, dus ik ken je struggles wel een beetje. Zelf ben ik een lichtgewicht dus had ik aan het aflikken van de gardes en de lepel genoeg, een vriendin had 2 muffins nodig voor een mild effect.

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
k ga gewoon eens 2 plakken eten, kijken wat het doet, als ik over 2 uur nog niks/weinig voel dan heb ik er nog 3 over
Dit advies zou ik voor heel weinig scenario's geven, maar:
Als je na 2/2,5 uur nog weinig voelt kan je prima nog wel 2 plakken eten. Je zult niet ineens dan heel hard gaan maar misschien wel ietsje meer voelen.

Bovenaan