soorten paddo's combineren?

silk_flower

Experimenterende gebruiker
Na een paar keer mexicaanse paddo's te hebben gebruikt, hebben mijn tripmaatje en ik wel zin om een stapje verder te gaan. Aangezien ik een growbox heb gehad met mexicaanse, heb ik daar nog aardig wat van over en we vragen ons af of we deze misschien ook kunnen combineren met een andere soort. Dus bijvoorbeeld een halve portie mexicaanse + een halve portie golden teachers of equadorianen.

Iemand een idee?

Roseta Stoned

Belezen gebruiker
Maakt niks uit. Uiteindelijk wordt het allemaal psylocine en dat geeft het effect. Ik denk dat het verschil in trips teveel wordt toegeschreven aan de soort paddo's/truffels terwijl set, mindset, maaginhoud etc. je trip veel meer bepalen.

TeKNoZem

Wijs gebruiker
Roseta Stoned zei:
Maakt niks uit. Uiteindelijk wordt het allemaal psylocine en dat geeft het effect. Ik denk dat het verschil in trips teveel wordt toegeschreven aan de soort paddo's/truffels terwijl set, mindset, maaginhoud etc. je trip veel meer bepalen.

Ben ik het niet helemaal mee eens. Ik heb toch best wel definiërende verschillen gemerkt tussen verschillende soorten paddo's en combinaties.

Tigg

Belezen gebruiker
Elke paddosoort heeft een net iets andere verhouding tussen psilocine, psilocibine en andere werkzame stoffen (waarvan er maar een zeer kleine hoeveelheid in de paddo zit). Door dit verhoudingsverschil geeft elke soort een net iets anders effect. Set, setting en maaginhoud hebben natuurlijk ook invloed op je trip, dus elke trip is sowieso anders.

Omdat de werkzame stoffen wel hetzelfde zijn kan je gewoon verschillende paddo soorten combineren.

Zelf heb ik trouwens geen ervaring met het combineren van paddosoorten.

Roseta Stoned

Belezen gebruiker
Ik heb ervaring met meerdere soorten truffels, paddo's en combinatie van truffels en hawaiiaanse paddo's. Maar al mijn trips zijn zo anders dat ik er geen pijl op kan trekken wat het verschil precies veroorzaakt. Dat van die verhouding hoor ik wel vaker maar volgens mij is dat niet waar. Psilocybine wordt omgezet in Psylocine. Dus wellicht als er naar verhouding meer Psylocine in zit komt de trip sterker en sneller op. Vergeet ook niet dat je nooit precies weet hoeveel psychoactieve stoffen er in een portie zitten. Een andere dosis verandert niet alleen de sterkte van de trip maar ook het karakter (naar mijn ervaring). Maar wat zitten er volgens jou nog meer voor psychoactieve stoffen in? Ik heb daar nooit iets over gelezen.

TeKNoZem

Wijs gebruiker
Roseta Stoned zei:
Ik heb ervaring met meerdere soorten truffels. paddo's en combinatie van truffels en hawaiiaanse paddo's. Maar al mijn trips zijn zo anders dat ik er geen pijl op kan trekken wat het verschil precies veroorzaakt. Dat van die verhouding hoor ik wel vaker maar volgens mij is dat niet waar. Psilocybine wordt omgezet in Psylocine. Dus wellicht als er naar verhouding meer Psylocine in zit komt de trip sterker en sneller op. Vergeet ook niet dat je nooit precies weet hoeveel psychoactieve stoffen er in een porstie zitten. Een andere dosis verandert niet alleen de sterkte van de trip maar ook het karakter (naar mijn ervaring). Maar wat zitten er volgens jou nog meer voor psychoactieve stoffen in? Ik heb daar nooit iets over gelezen.

Hij heeft 't niet direct over andere psychoactieve stoffen maar werkzame stoffen. Dit kan eventueel lichamelijke, psychoactieve, of op een andere manier werkende stoffen zijn welke impact kunnen hebben op de trip. Ik heb bijv. altijd een grotere bodyload op Mexicaanse dan op Hawaiiaanse gemerkt. Dat is toch wel een verschil. Dat jij het niet hebt gemerkt tot nu toe wil niet zeggen dat 't er niet is.

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Roseta Stoned zei:
Ik heb ervaring met meerdere soorten truffels. paddo's en combinatie van truffels en hawaiiaanse paddo's. Maar al mijn trips zijn zo anders dat ik er geen pijl op kan trekken wat het verschil precies veroorzaakt. Dat van die verhouding hoor ik wel vaker maar volgens mij is dat niet waar. Psilocybine wordt omgezet in Psylocine. Dus wellicht als er naar verhouding meer Psylocine in zit komt de trip sterker en sneller op. Vergeet ook niet dat je nooit precies weet hoeveel psychoactieve stoffen er in een porstie zitten. Een andere dosis verandert niet alleen de sterkte van de trip maar ook het karakter (naar mijn ervaring). Maar wat zitten er volgens jou nog meer voor psychoactieve stoffen in? Ik heb daar nooit iets over gelezen.

Eens.

TeKNoZem zei:
Hij heeft 't niet direct over andere psychoactieve stoffen maar werkzame stoffen. Dit kan eventueel lichamelijke, psychoactieve, of op een andere manier werkende stoffen zijn welke impact kunnen hebben op de trip. Ik heb bijv. altijd een grotere bodyload op Mexicaanse dan op Hawaiiaanse gemerkt. Dat is toch wel een verschil. Dat jij het niet hebt gemerkt tot nu toe wil niet zeggen dat 't er niet is.

De werkzame stoffen zijn toch zeker de psychoactieve stoffen :confused: Er zijn geloof ik geen andere stoffen in het middel die impact hebben op de trip. Dat jij een grotere bodyload ervaart op Mexicaanse zegt niet zoveel. Dit geldt niet voor iedereen (voor mij niet in ieder geval) en de bodyload is ook van heel veel andere dingen afhankelijk dan alleen het soort paddo/truffel.

Tigg

Belezen gebruiker
Baeocystin en norbaeocystin zijn ook een psychoactieve substanties die in paddo's zitten, het gaat om een zeer lage concentratie. De paddo's bevatten ook nog een aantal andere alkaloïden die nauw verwant zijn aan psilocibine, psilocine, en serotonine.

Het vergelijken van paddosoorten is erg moeilijk omdat elke trip gewoon anders is. Maar als 95% van de mensen hawaiaanse paddo's visueler vind dan mexicaanse. Dan kan je ervan uitgaan dat het hem in een verschil in werkzame stoffen zal zitten.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Combineren van verschillende soorten is zeker aan te raden, heeft mij tot nu mijn mooiste paddo trip ooit gegeven.

En ja elke soort paddo geeft een andere trip dan een andere.

silk_flower

Experimenterende gebruiker
dank voor het meedenken en de antwoorden! Ik denk dat een volgende trip inderdaad een combinatie gaat worden van mexiacaantjes met equadoriaanse of golden teachers.

Bovenaan