sociaal?

minamo

Bewuste gebruiker
hey,
is het net zoals met mdma en lsd dat je erg de behoefte hebt om met mensen te praten?

Albino

Bewuste gebruiker
Ja van speed word ik in iedergeval erg sociaal, om 3 uur snachts mensen zoeken om mee te praten maarja die vond ik toch nooit :P

minamo

Bewuste gebruiker
ah ok:)

verschilt het heel erg per persoon of is het standaard zo met speed?

en is het gewoon puur de behoefte om te praten, of om ook echt gesprekken te voeren die ergens over gaan?

Taat

Bewuste gebruiker
Van speed ga je graag praten, maar luisteren lukt vaak minder goed/niet..
Dus lange verhalen aan horen zonder zelf je mening klaar te hebben gaat niet lukken..
Wel praat je liever met mensen en durf je meer te zeggen door het euforische gevoel dat je krijgt

jcutter

Badass junkie
Op speed praat ik net als iemand met de downsyndroom. Dat geld ook voor alcohol. Het is best vervelend.

Delirium

Badass junkie
minamo zei:
verschilt het heel erg per persoon of is het standaard zo met speed?

Het effect van welke drugs dan ook verschilt sowieso per persoon, er zijn altijd mensen die er anders op reageren.

982

Bewuste gebruiker
Ik wordt niet echt socialer van pep.. ik heb juist vaak dat ik achter de computer kruip of iets maken ofzo..

Komt omdat ik me van binnen altijd zo druk voel met pep

Taat

Bewuste gebruiker
Maat van me word ook meer anti-sociaal dan sociaal..
Het liefste zit hij de hele dag te gamen of iets dergelijks in zijn eentje..
Hij word sjagrijnig als je hem stoort en blijft het liefste lekker alleen..
Als we hem dan toch zover krijgen om bv mee uit te gaan komt ie uiteindelijk toch los en gaat de hele nacht door..
Ik denk dat hij wel enige vorm van AD(H)D heeft, hij kan zich ook supergoed concentreren, op college een keer een heel werkstuk van ons groepje in een middag afgewerkt met vrij weinig fouten :mrgreen:

Lucy In The Sky

Bewuste gebruiker
Zelf wel praatkicks. Maar voel mij in peptalks wel vaak doen alsof.. Ik vind niet dat ik liever wordt van de pep. Wel actiever. Heel ongemeende meelevende gezichten trekken naar je gesprekspartner. Vaak hoor je een tijdje iemand aan en besef ik mij halverwege dat t totaal niet tot me doorgedrongen is. Nuchter zou ik dat vervelend vinden maar op de pep haal ik mijn schouders ervoor op. En als in een gesprek iets anders mijn aandacht trekt (wat natuurlijk onophoudelijk gebeurt..) is het sowieso klaar met het gesprek.

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Na de eerste paar lijnen ben ik erg sociaal, praat veel, maar kan ook nog wel aardig luisteren... al moet ik toegeven dat ik op zo'n moment zo geniaal ben, dat het voor iedereen beter is om naar mij te luisteren :P Het komt ook voor dat ik t gevoel heb samen met iemand in een team te zitten, en dat we dan samen het idee hebben het overal over eens te zijn, en dat gaat vaak in tegen de rest van de groep...........

Maar als ik een uurtje of 12 op de speed ben dan slaat het vaak om en wordt ik juist enorm relaxed, en rustig. Ik heb dan geen gedachtes meer, en het duurt lang om die te formuleren... Vaak raak ik dan een beetje in mezelf gekeerd, omdat ik niet meer mee kan komen met het gesprek, dat gaat dan vaak te snel... Maar erg vind ik het niet, ik voel me dan juist dus suuuuperchill :hearteyes:

Hans

Wijs gebruiker
Pepkleppen is zooo heerlijk.. gewoon de hele nacht doorpraten over van alles en nog wat. Is zeer vriendschapbevorderend. Ik vind dat je elkaar na een pepklep veel beter hebt leren kennen. Ik merk ook dat ik sneller waardering ga uiten voor mensen.

MarSNEL

Experimenterende gebruiker
Albino zei:
Ja van speed word ik in iedergeval erg sociaal, om 3 uur snachts mensen zoeken om mee te praten maarja die vond ik toch nooit :P

In de drugswave van de jaren 90 vond ik bijna altijd mensen op straat om de avond mee te vervolgen. Maakte dan ook niet uit hoe laat het was, of welke dag van de week het was.

Ik vind het opzich heerlijk om te praten als ik pep op heb, maar heb mezelf aangeleerd ook te luisteren naar anderen(dit kon ik vroeger wat minder). Dit zorgt voor heel prettige gesprekken. Na een tijdje heb ik dan vaak het gevoel dat ik naar huis moet gaan om iets met mijn computer te gaan creeeren(dit kan vanalles zijn, muziek, database'je, website). Daar kan ik dan ook echt zomaar 1,5 dag mee bezig zijn.

t Leven met dope
wordt soms onkomfortabel
de risiko’s die je neem
je lichaam opoffere
om briljant te zijn
om superman te zijn
en maar lulle die speedfreaks
bekke staan nie stil
je wordt een deel van
andermans vibrasies
je bent met mekaar bezig
op een level van gestoorde gevoelens
gevoelige gestoorden
‘k ben een toerist
in de wereld van mobiele mense.
(Herman Brood, "Zoon van alle moeders", De Bezige Bij, Amsterdam 198:sunglasses:

quotethemadraven

Bewuste gebruiker
Idem: anti sociaal, eerder een gestoord systeemdenken, computer is daarbij ideaal, Visual Basic is als een magisch gebeuren.
Mechanica is plots zo transparant dat ik het kleppendeksel van mijn wagen haal, om in de comingdown te beseffen dat automechaniek een stiel is die ik niet geleerd heb. doh.
Enkel in combi met alcohol of genoeg benzo's op kan het voorkomen dat ik onder de mensen wil zijn.
Maar ik neem naar de meeste hun gevoel ook teveel, bommetje van 0.8 is de gewoonte.
Ben dan eerder agressief dan sociaal.
Mja teveel en te lang gebruikt. Het spul kruipt je in je hoofd en je lichaam en vormt je tot datgeene wat je nooit voor mogelijk achte.
Zit nu terug aan bijna een jaar constant gebruik, na 7 jaren space en 7 jaren clean.
Ik geraak er wss nooit meer vanaf, dus richt je je leven in op die manier.
Yep JUNKIE.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Speed maakt ontzettend praterig en kan heel leuk en sociaal zijn. Echter: veel speedgebruikers vergeten gewoon te luisteren naar elkaar tijdens zo'n lulkick en willen alleen zelf continue het hoogste woord hebben. Dan krijg je dus hele rare gesprekken waarbij er door een paar mensen tegelijk nonstop langs en door elkaar heen wordt geluld, iedereen raakt ook continue de draad kwijt, het gaat van de hak op de tak en uiteindelijk helemaal nergens meer over. Dit vind ik nou niet echt bepaald sociaal meer het kan zelfs zeer irritant worden!

esth0r

Belezen gebruiker
Re:

Lake zei:
Lulkicks van legendarische lengte. :grin:

ik op speed zei:
De reden van deze situatie heeft betrekking tot bepaalde punten van een onbekende reden veroorzaakt door een bovennatuurlijke vaagheid en extreme ingevingen.

Carlien, als jij mij 50€ geeft, tief ik je in de gracht!

strawberry_colada

Ik praat veel sneller op speed.
Ik wil niet echt verhalen vertellen met de bedoeling dat de anderen erop reageren,ik heb dan gewoon altijd het gevoel dat ik MOET praten.
Ik spring van de hak op de tak, en als de mensen niet meer kunnen volgen en iets vragen,dan ben ik vreselijk geirriteerd reageer ik enorm giftig.
Ik zou het in geen geval 'sociaal' babbelen noemen.

Taat

Bewuste gebruiker
Qua communicatie ben je (na het lezen van meerdere posts hier) idd eigelijk helemaal niet sociaal, merk zelf ook dat ik geirriteerd raak als ik naar iemand anders zijn verhaal (die pep op heeft) en dat ik alleen maar zelf aan het woord wel zijn, terwijl mijn verhaal toch veel te gerushd en onduidelijk zijn..
Maar ik merk wel dat je mensen aardiger gaat vinden, mensen die je normaal eigelijk niet aanspreekt wil je best een praatje mee maken en je durft ook idd meer (te zeggen)..
Dus in zekere zin word je wel socialer ja

Allolalie

Bewuste gebruiker
Vaak ben ik dan extra kletserig en voel ik me sociaal, maar wordt ik als afstandelijk bestempeld door de boze buitenwereld. Verschil van visie. :wink:

jcutter

Badass junkie
Re: Re:

Marla Singer zei:
jcutter zei:
Op speed praat ik net als iemand met de downsyndroom. .
Zonder speed anders ook wel...

Vrouwtje_Amsterdam

Bewuste gebruiker
Eerste twee a drie bommetjes ga ik veel lullen en mensen aaien, niet knuffelen dat is weer too much. Vooral lekker aaien en glimlachen!Daarna vooral heel hard, heel hard dansen. En als het uitwerkt dan ga ik weer veel lullen... :wave: Dan G-tje, dan veel knuffelen e.d. :grin:

J89

haha, als ik flink aan de pep zit lul ik mensen de oren van de kop af

alleen lang naar andere mensen luisteren kan me dan weer behoorlijk irriteren
dan wil ik er de hele tijd door heen praten en zelf het gesprek leiden
als nuchter iemand lijkt het me best irritant om met mij een serieus gesprek te voeren als ik veel pep op heb :grin:

BacingsPen

Badass junkie
de keren dat ik onder invloed van speed was, zijn zo ongeveer de enige keren geweest dat ik alles heb kunnen zeggen wat ik van plan was te zeggen in een conversatie. Dit zijn dan ook schaarse momenten waar ik degene ben die een ander niet laat uitpraten/ de mogelijkheid geef om te reageren omdat ik mijn eigen verhaal hoe dan ook wil en ZAL afmaken.

Zelfs tegenover de meest dominante figuren hou ik dan niet mijn mond als hij/zij iets wil zeggen, en ik nog niet klaar ben met mijn verhaal.

J89

Zelfs tegenover de meest dominante figuren hou ik dan niet mijn mond als hij/zij iets wil zeggen, en ik nog niet klaar ben met mijn verhaal.

haha herkenbaar
prachtig is dat

Rain

Bewuste gebruiker
Van pep ga ik vaak een stuk gemakkelijker praten. Ik zeg tevens nooit dingen die ik nuchter niet zou kunnen zeggen..

JewCookie

Wijs gebruiker
In het begin praat je enorm veel op speed, een beetje over sociaal zeg maar. Je kunt constand over niets praten maar ook enorm diepgaande gesprekken voeren. Hoe meer je gebruikt echter hoe minder je gaat praten.. Te veel en vaak amfetamine is funest voor je sociale leven, ook als je daarna besluit te stoppen.

Bovenaan