Snuiven

Theupsetter

Bewuste gebruiker
Beste mensen,

Na de zoekfunctie meermaals raadgepleegd te hebben, heb ik nou geen antwoord over hoe ik nu precies moet snuiven, het gaat over het volgende,

Als ik pep in lijntjes heb gelegt, rietje als snuifbuis gebruiken, kan het dan kwaad als ik 'hard' snuif, of moet ik superlangzaam alles opsnuifen zodat mijn neusslijmvlies alle tijd heeft om het goedje op te nemen?
:rock:

KoxBox

Badass junkie
Gewoon snuiven... Hard maaaan!!! :rock: En nee, dit is niet sarcastisch. Ik snuif ook altijd redelijk hard door.

Theupsetter

Bewuste gebruiker
Oke dan, ik vroeg het toch maar even voor de zekerheid, zou het trouwens helpen om een kleine hoeveelheid water te snuiven alvorens de pep? zodat het blijft steken?
Want ik heb nogal een dreuge nose. :xtc:

engebelg

Experimenterende gebruiker
ik ben toch geen fan van hard te snuiven, gewoon een rustig zuchtje wind, anders pleur ik dat spul nog mn longen in

Dreuge

Badass junkie
m0na1s zei:
Oke dan, ik vroeg het toch maar even voor de zekerheid, zou het trouwens helpen om een kleine hoeveelheid water te snuiven alvorens de pep? zodat het blijft steken?
Want ik heb nogal een dreuge nose. :xtc:

:grin:

Flameon

Badass junkie
Gewoon rustig opsnuiven .... en eventueel erna even je rietje in een bakje water houden en dan hard snuiven

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Gewoon rustig, verspreid het beter lijkt me en blijft het beter in je neusslijmvlies ipv dat het naar je mond toe druipt. Er zit genoeg vacuum als je het goed doet.

@ flameon, dan kan je beter wel wat zout toevoegen, is minder pijnlijk en beter voor de neusslijmvliezen.

Taat

Bewuste gebruiker
Is dit dan de eerste of 1 vd eerste keren dat je pep snuift?
iig met snuiven kan weinig misgaan lijkt me..

Te hard is bij meestal: als een raket door de keel in na al het slijmvlies te missen, en dus als het ware een bommetje hebt gesnoven..
Mocht het 1 van je eerste keren zijn dan merk je meestal (bij goede pep vaak) wel dat je na een paar centimeter toch ff de handrem erop moet doen vanwege de hete temperaturen in je neus..

Te zacht snuiven kan eigenlijk niet..of het moet halverwege je snuifbuis alweer omlaag gevallen zijn. In dat geval kun je denk ik beter naar de sportschool of dokter :rolleyes:

Dus gewoon een keer goed snuiven en daarna je neus een paar keer flink ophalen net als je zou doen bij gebrek aan een zakdoek als je verkouden bent

clockcable

Bewuste gebruiker
Ik zeg altijd : "Niet door het buisje blazen" en dan zeggen ze "joh, dat weet ik toch ook wel" en vervolgens blaast de helft van die mensen de speed weg.

Shobriqk

Belezen gebruiker
clockcable zei:
Ik zeg altijd : "Niet door het buisje blazen" en dan zeggen ze "joh, dat weet ik toch ook wel" en vervolgens blaast de helft van die mensen de speed weg.

Zo'n herkenbare situatie,
op een feestje ooit een klein beetje pep bemachtigd.
Daarna gaan snuiven, héél veel zin erin,
blaast m'n lief bijna al de pep weg -____-"

I was like.... AAAAAAARRRRG!!!

[ERROR]

Herken het wegblazen van mn pep ook nog wel ja als onervaren gebruiker,, En het was nog niet eens van mij, wat baalde ik toen het gebeurde. Gelukkig konden ze er wel om lachen :)
Tegenwoordig let ik er niet eens meer op.

@ m0na1s :

Zie het als je neus ophalen als je een loop neus hebt,
alleen wel jammer dat nu je neus nogal "dreug" is/was.

clockcable

Bewuste gebruiker
Als je neus en de pep beiden droog zijn moet je zo hard/zacht snuiven dat je het nét niet hoort. Stealth snuiven :rock:

Mijn ervaring(en wat ik vaak hoor en zie) is dat als je ''hard'' snuift dat je sneller of bijna altijd een doorschieter krijgt, daarom snuif ik wat rustiger aan en heb nooit last van doorschieters of smerige smaak in me mond...

Casplantje.

Belezen gebruiker
Wat inmiddels al een paar keer gezegd is, dat je eerder te hard dan te zacht snuift, is helemaal waar. De eerste paar keer joeg ik het zo hard mogelijk mijn neus in (in de angst dat het er zo weer uit zo flikkeren) en dan heb je, én hogere hoevelheden nodig én het duurt langer voordat het inslaat (waardoor je, of ik tenminste, de neiging krijgt om eerder bij te nemen dan nodig is). Gewoon rustig 'inademen' dus.

mephe4

Wow toch weer iets geleerd hier.. ik snoof altijd best hard en daarna heel vaak me neus ophalen.
vandaar dat die rush bij mij altijd zo snel was uitgewerkt vergeleken met mijn vrienden. ik voelde het ook altijd in me keel naar beneden lopen ik dacht dat het normaal was maarja..

Thnxx voor de Tip!! :rock:

Oom Klaas

Badass junkie
Jezus wat loop je dan ook als een gek te blazen als je bijna een gram wegblaast :tearsofjoy:
Och, voor de prijs van een gram heb je net 2 bier dus dat valt ook weer reuze mee.

Taat

Bewuste gebruiker
m0na1s zei:
En ja hoor, een gram speed gehaalt,
Voor 1 gram ga ik de deur niet uit hoor..
En m'n dealert trouwens ook niet :P

Dus altijd voorbereid zijn en genoeg inslaan de volgende keer..Mocht je weer vergeten of je nou moest snuiven of blazen :rock:

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Een fatsoenlijk snuifbuisje kopen in de smartshop maakt ook al een enorm verschil. Handig in gebruik, kost maar 5e, en je kunt het gemakkelijk steriel maken.

Ikzelf heb een buisje waar zo kleine kop van boven zit, het werkt geweldig ! :hearteyes:

En leen nooit je snuifbuisje uit aan iemand anders, hierdoor kan je namelijk hepatitis C krijgen. :wink:

clockcable

Bewuste gebruiker
Sublimo zei:
En leen nooit je snuifbuisje uit aan iemand anders, hierdoor kan je namelijk hepatitis C krijgen. :wink:

Leen je snuifbuis niet uit aan random junks, want de kans bestaat dat ze hepatitis C hebben, een wondje in hun neus hebben en daarmee wat bloed op je snuifbuis smeren en dan kan jij dat weer binnenkrijgen door die buis te gebruiken. Maar al met al is die kans best klein dus als je vriend vraagt of ie ook even dat coole snuifbuisje mag gebruiken moet dat geen probleem zijn*

*afhankelijk van het soort vrienden

clockcable

Bewuste gebruiker
Omdat mijn vrienden niet de dingen doen waar je snel hepatitis van krijgt. De kans is er natuurlijk wel, maar die is zo klein dat ik het de moeite niet waard vind om me daar druk om te maken. Je kan ook door de bliksem worden getroffen als je buiten loopt bij wijze van spreken.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
clockcable zei:
Omdat mijn vrienden niet de dingen doen waar je snel hepatitis van krijgt. De kans is er natuurlijk wel, maar die is zo klein dat ik het de moeite niet waard vind om me daar druk om te maken. Je kan ook door de bliksem worden getroffen als je buiten loopt bij wijze van spreken.

Als je het dan toch perse wilt uitlenen, ontsmet het dan telkens.

tomz0r

Badass junkie
clockcable zei:

Het kost zo'n kleine moeite om het risico niet te lopen, waarom doe je dat niet even?
De kans op herpatitis is niet minimaal hoor. Veel mensen in Nederland hebben het. Vergis je niet.

Dreuge

Badass junkie
Dus als 1 van je beste vrienden na jou een nakkie neemt, die je natuurlijk ff voor hem klaar heb gelegd, dan mag hij je snuifbuis niet gebruiken? :tearsofjoy:

tomz0r

Badass junkie
Dreuge zei:
Dus als 1 van je beste vrienden na jou een nakkie neemt, die je natuurlijk ff voor hem klaar heb gelegd, dan mag hij je snuifbuis niet gebruiken? :tearsofjoy:

Jij mag het van mij doen hoor. Zelf weten. Ik zou het risico niet lopen. :P

Taat

Bewuste gebruiker
Dreuge zei:
Wat hij allemaal wil doen met andermans snuifgerei moet ie zelf weten, maar als ik een nakkie neem gebruik ik geen snuifbuis van een ander nee..
Gewoon smerig en idd grote kans op ziektes of infecties..
Bovendien, hoeveel moeite is het nou om ff een nieuwe snuifbuis te fixen (pen 'ontleden' ff schoonmaken en snuiven, of zo'n post it blaadje zonder plakrand, rietje etc etc

Smokey046

Bewuste gebruiker
Je moet elk korreltje met een pincet in je neus inbrengen en dan zorgen dat ie niet eruit valt, succes met deze techniek over zo'n 2 uur heb je je lijntje binnen :grin:

Bovenaan