Ik heb driemaal 's nachts alleen in het bos getript op truffels. Mijn allereerste trip was zelfs 's nachts in het bos. Ik had als voorwaarde gesteld mijn eerste trip alleen, in het bos bij nacht te willen beleven. Ik wou echt één zijn met de natuur. Ik vind de duisternis in het bos totaal niet onprettig. Integendeel, ik vind de energie van de nacht sowieso fijner, maar de energie die een bos ademt in de nacht vind ik echt geweldig. Voor mij past dit helemaal bij een trip op natuurlijke psychedelica. Ik voel me in het bos helemaal thuis en volkomen veilig, haast nog veiliger dan in mijn eigen huis. Alsof de natuur om me heen zich over me ontfermt tijdens een nachtelijk verblijf in het bos.
Of ik nou 's nachts of overdag trip, ik zet ook altijd eerst een basis op en ik neem voldoende eten en drinken mee als ik naar het bos ga. Timing is denk ik persoonlijke voorkeur. Ik hoor
@acht.zes aanraden om voor de schemering te beginnen. Dit is iets wat ik, bedenk ik me nu, nog nooit heb gedaan maar wat ik nu ik het zo lees zeker eens ga proberen volgende zomer. Zelf tot nu toe altijd pas later in de nacht begonnen, zodat na de piek het ochtendschemer alweer verschijnt en je in de comedown van je trip kunt genieten van de eerste zonnestralen, om even later in de verwarmende ochtendzon te genieten van een heerlijk ontbijtje. Echt goddelijk lekker is dat dan! Maar, en daarbij onderstreep ik wat
@Rtby zegt, vergis je niet in de temperatuur! Heb één keer meegemaakt dat het onverwachts bar koud bleek. Het bos koelt 's nachts bovendien harder af dan de stad, hou daar ook rekening mee.
Oh, fuck. Oude thread...