Smaak verandering door benzo's

Bobsacamano

Badass junkie
Hey allemaal,

Misschien stomme vraag maar moest hier net aan denken omdat het me een paar keer al is opgevallen en ik mijn koffertje aan het opruimen was en de benzos allemaal tegen kwam. Als ik benzos heb gebruikt valium bijvoorbeeld of etizolam dan heb ik de dag erna de hele dag minder smaak. Alsof alles minder lekker is.

Hoe zou dit kunnen en ben ik de enige sukkel die hier last van heeft.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Bobsacamano zei:

:tearsofjoy: nee je bent niet de enige sukkel. Komt hier ook altijd voor.
Zou dit aan de spierverlammende effecten kunnen liggen?

Bobsacamano

Badass junkie
Haha pfiew zijn iig twee sukkels.

Maar smaak heeft op zich niet zoveel met de spierfunctie van de tong te maken volgens mij. Maar ik vind het wel raar. Niks smaakt me echt goed zon dag of ochtend erna. Vaak duurt het tot de ochtend/middag de dag er na.

Tekzor668 zei:
Bobsacamano zei:

:tearsofjoy: nee je bent niet de enige sukkel. Komt hier ook altijd voor.
Zou dit aan de spierverlammende effecten kunnen liggen?

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Bobsacamano zei:
Maar smaak heeft op zich niet zoveel met de spierfunctie van de tong te maken volgens mij. Maar ik vind het wel raar. Niks smaakt me echt goed zon dag of ochtend erna. Vaak duurt het tot de ochtend/middag de dag er na.

Dacht er ook net aan dat er veel spieren zijn in de tong maar inderdaad de smaakpapillen hebben er weinig mee te zien. Bij mij blijft het ook wel even hangen. Net alsof ik griep heb. Meermaals denk ik dan ziek te worden na benzo's, smaakverlies is ook een griepsymptoom.

Een heel interessante vraag waar ik ook wel graag het antwoord op zou willen weten.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Door mijn ervaringen met benzo's gok ik dat het de halfwaarde tijd is. Bij flurazepam of de RC variant flubromazepam heb ik daar 2 dagen 'last' van na eenmalig gebruik.

Diazepam lijkt inderdaad dat het de hele smaak sensatie naar benden haalt.

Heb daar met barbituraten geen last van. Wat ook een (stuk) kortere halfwaardetijd heeft (de meeste dan)
Tot zover mijn speculatie hierover :)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Dit is mij eigenlijk nog nooit opgevallen na benzo gebruik, zal er een volgende keer is bewust op letten als ik weer wat van de benzo pot heb gesnoept.. Bij stimulanten merk ik altijd wel heel duidelijk dat mijn smaak minder is tot een dag na gebruik.

Fool

Badass junkie
Ik heb net een benzo genomen om je stelling maar even te testen, mij is het nog nooit opgevallen namelijk. :P

ooscaar

Wijs gebruiker
Zelf niet ervaren. Als je nog onder invloed bent lijkt het me logisch, maar zal hier de volgende keer op proberen te letten.

Fool

Badass junkie
Met 2mg nifoxipam en 1mg diclazepam in m'n mik smaakten olijven minstens net zo lekker als normaal. :P

Zo tijd voor tosti.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Vergat te melden dat er zat benzo's zijn waar ik geen verschil merk zoals oxazepam , lorazepam , lormetazepam ,temazepam , kan wel even doorgaan heb daarom hierboven die benzo's genoemd die WEL een negatief effect op de smaak(pupillen) hadden genoemd.

Fool

Badass junkie
Frappant, mijn tosti's smaken in ieder geval beduidend lekkerder dan normaal.

Zal eens kijken of ik morgen iets van een rebound-effect merk. :)

Bobsacamano

Badass junkie
Heb het met uppers niet. Wel dat ik absoluut niet wil eten al half moet kotsen van het idee alleen. Maar als ik dan wat eet dan is de smaak niet zozeer anders.

Bij benzos heb ik echt wel trek maar de smaak is er niet dus vind ik er geen klap aan.

Thanks voor het proberen fool haha

Ooh en ik heb niet heel veel ervaring met benzos dus wellicht heb ik net die gehad bij welke het was. En weet ook niet echt of ik het tijdens heb want dan slaap ik altijd. Ik gebruik alleen soms een benzo functioneel verder niet.

Psychedelibee zei:
Dit is mij eigenlijk nog nooit opgevallen na benzo gebruik, zal er een volgende keer is bewust op letten als ik weer wat van de benzo pot heb gesnoept.. Bij stimulanten merk ik altijd wel heel duidelijk dat mijn smaak minder is tot een dag na gebruik.

Fool

Badass junkie
Mijn broodjes gezond vanochtend en vanmiddag smaakten me ook buitengewoon goed.

Was me waarschijnlijk niet opgevallen omdat ik er zelf geen last van had. :P

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Afgelopen weekend weer even uit de benzo pot gesnoept en toen heb ik bewust op mijn smaak gelet. Ik had zowel tijdens als erna geen verandering in mijn smaak beleving. Het ging trouwens om diclazepam.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Merkwaardig. Ik heb dit weekend na een nachtje sos 5mg diazepam genomen. Vorige malen had ik telkens een droge smaakloze mond de ochtend bij ontwaken. Ik let er die morgen dus op hoe het met mijn smaak gesteld is en kon geen smaakvermindering opmerken... Etizolam staat vrijdag op het programma misschien dat ik dan terug wat er van op merk.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Bobsacamano zei:
Heb het met uppers niet. Wel dat ik absoluut niet wil eten al half moet kotsen van het idee alleen. Maar als ik dan wat eet dan is de smaak niet zozeer anders.

Psychedelibee zei:
Pffff ik heb het bij uppers juist heel erg! Ketchup, soep of ovenpizza de dag erna, ZO ZOUT. Zo vies! Net als komkommer, dat is juist smaakloos. Bah bah bah.

Ik heb 2x etizolam genomen maar dat was allebei nadat ik 6apb / lsd had genomen dus dan had ik sowieso niet zoveel zin in eten de ochtend erna denk ik..

Bovenaan