smaak van paddo's

Even een topicje :)

Wat vind jij van de smaak van paddo's?

Ik heb verse Mexicaanse gegeten en die vond ik neutraal smaken, niet vies ofzo, zelfs een klein beetje lekker.

Ook diezelfde gedroogd, en dat was verschrikkelijk. Om van te kotsen. Maar thee zetten van gedroogde met een theezakje is volgens mij de perfecte manier. Tussen een broodje met stroop proefde ik het nog steeds... Om te kotsen is het dan! Maar toen ik er thee van zette, met een zakje gewone thee erin, proefde ik van de thee helemaal NIKS meer van de paddo's en van de paddo's zelf, die ik gemalen & fijngestampt had, dat kon ik gewoon eten, en dat was smaakloos geworden!

Paddo's :hearteyes:
ik ga trouwens een kweekset bestellen, van Azarius :grin:

MystiX

Experimenterende gebruiker
:smoke: ik vind verse niet te vreten al dat vocht erin om van te :kots: , maar gedroogde vind ik net naar tabak smaken en dat vind ik niet vies ik douw gewoon een portie gedroogde hawaiïaanse in de wang en dan steeds stukjes kauwen, ik heb het dan ook meestal een half uur in de mond voordat ik het daadwerkelijk doorslik. En dat werkt als een nieuwe. :grin: :grin: :grin:

dit forum is niet erg druk he :confused:
alleen jij antwoord steeds, of soms een admin
hoe komt da? :/

-edit-
niet dat jij verkeerd ben ofzo hoor!

JJJ

Bewuste gebruiker
metropolis zei:

Het is veel leuker en ontzettend veel goedkoper om ze echt zelf te kweken. Kost alleen wel wat tijd voordat je het een beetje onder de knie hebt.

Is het zo, dat zelfgekweekte beter smaken, omdat de grote kwekerijen op poep kweken, en de meeste thuiskwekers op graan?

JJJ zei:
metropolis zei:

Het is veel leuker en ontzettend veel goedkoper om ze echt zelf te kweken. Kost alleen wel wat tijd voordat je het een beetje onder de knie hebt.

Is het zo, dat zelfgekweekte beter smaken, omdat de grote kwekerijen op poep kweken, en de meeste thuiskwekers op graan?
:grin: lol, die poep noemen ze MEST anders klinkt t zo :rolleyes: :grin:

En ja helemaal zelf kweken lijkt me ook leuker. Ik had gedacht aan dit produkt: Starters Growkit. Maar dat lijkt me wel een stuk moeilijker :confused:
Ik dacht trouwens dat ik een geniaal idee had: gewoon eerst die volautomatische kweekset bestellen. En daarna gewoon nieuwe sporenprinten/spuiten kopen, en in de growkit stoppen nadat de paddestoelen daarvan op zijn??????? Dat lijkt me het makkelijkste en goedkoopste. Maar ik weet niet zeker of dat kan, ik ben geen expert.

JJJ

Bewuste gebruiker
Nee, dat is helaas onmogelijk. Als je growkit klaar is met paddestoelen produceren, betekent dat, dat hij helemaal uitgeput is. Er zitten dus gewoon geen voedingsstoffen meer in.

Gewoon bij het begin beginnen is echter niet zo moeilijk hoor! Er zijn uitstekende handleidingen te vinden op internet. Goed rondneuzen op www.shroomery.org of smart.messageboard.nl helpt al een hoop. Die 'starters growkit' is wel leuk hoor, maar er zitten gewoon de spulletjes in die je normaal ook nodig hebt, en die je gewoon overal kunt kopen (en dan veel goedkoper!)

Ik ben nu bezig met mijn eerste eigen kweek, ik heb niet eens een snelkookpan gebruikt! (hoewel men die wel aanraadt, het wordt toch wek een stuk eenvoudiger als je er wel een hebt).

Mijn eerste babypaddestoeltjes vanochtend:

flash

Newbie
paddo's of truffels maakt niet uit hoe het smaakt.. wil je een fantastische trip beleven just eat it!!
lol

peace

JJJ

Bewuste gebruiker
Ik vind ze best lekker smaken, ook gedroogd! Natuurlijk is het geen delicatesse, maar het smaakje brengt me alvast in de stemming! :)

bo

Newbie
Ik vind ze echt te ranzig, ik durf ze al niet aan te raken en als ik ze opeet in een beker cup-a-soup champignon moet ik voortdurend kokhalzen. Het is echt een gevecht om ze niet uit te kotsen. Maar toch heb ik het er nog wel een keer voor over. Hopelijk heb ik de volgende keer geen bad trip. Doe het alleen nog met mensen die ik heel goed ken in een vertrouwde omgeving. En het liefst niet in mijn eigen huis, als het afgelopen is is je huis net een slagveld. De laatste keer bij een vriendin hebben ze alle kasten leeggehaald ze dachten dat er tunnels achter in de kasten waren.
Zoiets al meegemaakt??

L-Mack

Experimenterende gebruiker
Ja ik vind dat paddo's smaken en stinken als de pest. Ik begrijp niet dat er mensen zijn die zo zo durven opeten. Ik snijd ze in kleine stukjes en leg ze dan gewoon op een pizza ofzo. Dat dekt de smaak vrij goed

Drazzic

Bewuste gebruiker
Ik vind paddo's op zich nog niet zo heel vies. Ok lekker is anders maar het is te eten :) Truffels zijn veel viezer, ik begin denk je hmm dat smaakt naar kastansje maar daarna die nasmaak. Vreselijk! :grin:

ctraltdel

Newbie
Droge smaken goed

Ik vind droge heel goed te eten. Van verse zet ik altijd thee (eerst gewoon fijnmalen) en dan is het goed te doen. En als je kruidenthee pakt dan proef je de paddo's veel minder. Het liefst eet ik ze gewoon droog al hebben ze in veel smartshops alleen nog maar verse.

Het smaakje hoort er nou eenmaal bij, deel van het hele ritueel.

En als ik p. stones heb dan smeer ik ze op een boterham met chocoladepaste. Prima om te doen!

Greetz,

Ctraltdel

Bovenaan