slijm doorslikken of uitspugen.

jeffre3y

Newbie
Hallo.

Ik had een discussie met een maat. Wanneer je gesnoven hebt en je daarna een keer flink je neus ophaalt voel je het achter in je keel komen.
Mijn maat zegt dat je dat moet doorslikken voor een betere werking.
Maar volgens mij is het toch dat het alleen wordt opgenomen in je neusvliezen. en als je het door slikt het alleen maar afgevoerd wordt?

vooral met ket is het een vieze zoute smaak. dat spuug ik liever uit dan dat ik het door slik. maar wordt de werking er ook minder op?

Eman

Belezen gebruiker
Slikken!
Het is goor, maar het beland in je maag.
Vaak zitten er nog resten in je snot die je door slikt,
dus je maat heeft gelijk.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Ook is het niet zo goed voor je mond denk ik..?
Het is minder gezond wanneer je het door je neus haalt aangezien je neusslijmvlies (muscus) membraan iets gevoeliger is voor caustische(/'brandende'/'zure') middelen.

Speien is iets dat alleen Drenthen en Limburgers doen. Oraal is de werking voor de meeste middelen net zo goed als nasaal, voor sommige middelen zoals benzos werkt oraal zelfs beter. Coke breekt daarin tegen via oraal snel af en haal je niet veel uit als je deze zou slikken. In grote lijnen is het verhaal echter dat voor de meeste substanties opgaat dat nasaaal sneller op komt, een sterkere piek in effecten geeft en een korte duratie.

Het concept dat het je hier beschrijft, het doorlopen van de substantie naar je keel meer een zeer vervelende sensatie tot gevolg is wat men 'drip' noemt. Iets dan de meest mensen proberen te vermijden omdat het simpelweg zeer vervelend aanvoelt als het ergens tussen het achterschot van je neus en keel eindeloos blijft hangen.

Ketamine heeft een relatief zeer lage potentie in gewicht en (dus) een relatief hoge prijs. Als je ketamine gebruikt is een simpele neussspray met water al wel sterk aan te raden. Persoonlijk vind ik ketamine erg leuk maar niet echt geschikte drugs voor in gezelschap. En als ik het al gebruik is het voor een hole ervaring.

Op dat moment is, puur praktisch, pluggen toch echt de meest praktische benadering. Hogere doseringen ketamine nasaal resulteert voor mij standaard in een zwaar verstopte neus, ook kan ik mij niet vooral dat ketamine in een verstopte neus erg snel wordt opgenomen en in theorie zou voor beiden opname via het muscus membraan moeten verlopen en de effecten dus verder weinig verschil op zichzelf moeten hebben.

Bovenaan