Slechte ervaring + oplossing

Hallo, ik ben nieuw hier dus ik weet niet of dit de juiste plek op het forum is voor dit topic maar ik vind het alsnog nuttig om dit jullie te laten lezen.

Sinds kort kunnen we een dorp verderop 'witte domino's" halen, plusminus 200 milligram. Aageziem ik nogal mager ben had ik het nooit gedurft om een hele in 1 keer te nemen.
Ook mede door al dat gedoe in België, waar een jongen aan deze pil is overleden.

Dat terzijde. Voor mij is het gebruikelijk om van een domino een kwart eraf te halen en deze later in te nemen. Op die manier gaat het bij mij altijd goed en met 3 kwart domino ga ik bijna net zo hard als mijn eerste keer.

Gister was ik van plan precies hetzelfde te doen. Ik zette mijn tanden op een kwart en net toen ik wilde doorbijten verloor ik uit het niets mijn grip op de pil en brokkelde er slechts een minipuntje af dat verpulverde en op mijn tong terecht kwam. Dan besef je ook weer even dat XTC chemische troep is want gadverdamme wat was dat vies.

Nouja, van de pil kon ik niet meer mooi dat stukje afhalen wat ik er nog af had moeten halen om de gebruikelijke 3 kwart te krijgen dus besloot ik maar om hem zo in te nemen.

Dan ga je dus wachten totdat hij inslaat. Het duurde behoorlijk lang voordat ik eenmaal iets voelde, en toen ik iets voelde was het alleen mijn hart die echt te keer ging. Voor de rest was ik totaal nuchter. Ik vertrouwde de boel gelijk niet maar besloot nog even niet mijn vrienden in te lichten en het heel even aan te kijken.

Iedere keer dat ik even zat of stilstond begon ik me slecht te voelen.Ik moest persee blijven bewegen om, voor mijn gevoel, geen hartaanval te krijgen. Nee, ik moest niet bewegen omdat ik waus was, ik voelde me puur nuchter op mijn hart na.

Ik dronk en at wat in de hoop dat ik me beter zou voelen maar dit hielp totaal niet.
Verder bleef ik van buiten rustig maar van binnen ging ik kapot van angst.
Iedere keer dat ik wat een woord uitsprak voelde ik me gelijk slechter.

Toen begon 1 van mijn vrienden, knetterwaus, een sprintje te trekken, gewoon omdat dat spacend is als je waus ben. Toen een andere maat aan mij vroeg met hem een sprintje te trekken dacht ik eerst nee. Maar met tegenzin deed ik het toch.

Eenmaal 100 meter verder stopten we en ik begon te hijgen als een gek.
Toen ik eenmaal 5 keer flinke hijgen had genomen, je raad het nooit:
Kaak vooruit, ogen wijd open en zoals altijd verstand op 0.

Ik was plots knetter ver weg en heb de rest van de avond nergens meer last van gehad.
Geen bijna-hartaanval gevoel meer en ik informeerde mijn vrienden meteen die natuurlijk zeiden dat ik het gelijk had moeten vertellen toen ik me k*t voelde. Op een wauze manier manier natuurlikl mezelf verontschuldigd en belooft dat ik het voortaan gelijk zou melden.

Mijn conclusie is nu dat mijn hart veel te snel ging door de grote hoeveelheid MDMA.
Doordat ik voor de rest nuchter bleef ademde ik ook als een nuchter persoon waardoor mijn hart te weinig zuurstof kreeg. Toen ik eenmaal flink begon te hijgen na dat sprintje kreeh mijn hart wel voldoende zuurstof waardoor het wauze effect in 1 keer opkomt. Dan gaat je kaak vooruit waardoor er per ademhaling genoeg zuurstof binnenkomt en je dus waus blijft.
Het verklaart ook waarom het slechter ging als ik even stilstond of zat, want op dat soort momenten haalt een nuchter persoon minder adem terwijl ik meer nodig.

Mocht je dit ook ooit overkomen raad ik je ten strengste af om dat sprintje ook te trekken, maar zet in plaats daarvan gewoon je kaak vooruit en blijf flinke teugen zuurstof innemen.

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben,

Swietje420

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Uiteraard is dat geen oplossing, zuurstof zorgt er niet als een of ander magisch stofje voor dat je XTC beter gaat werken. Vooral als je je slecht voelt en dan ook nog eens diep gaat ademhalen kun je gaan hyperventileren waardoor je hart sneller gaat kloppen en je juist die angsten kunt opwekken.

De enige oplossing die juist is, is rekening houden met:

- Set (hoe voel je je? Ben je bang? Heb je er juist zin in? Slecht geslapen of uitgerust?)
- Setting (Waar neem je de XTC, is het een fijne plek en is de sfeer goed?)
- Dosis

In jouw geval was de dosis duidelijk te hoog. 200mg in één keer is gewoon te veel en brengt risico's met zich mee. Zorg ervoor dat je MDMA maximaal 4x per jaar gebruikt, dan kun je het met kleinere doses af. 50 tot 75mg is een mooie dosis voor de meeste mensen, als je daar niet voldoende aan hebt moet je je afvragen of het niet beter is om even rust te nemen en niet te gebruiken.

Als je dit soort foutjes wil voorkomen voortaan, breek je pil dan voor je naar een feest gaat. Je hoeft dan niet stiekem te klooien met een pil om hem te breken en je zult minder snel verkeerd doseren.

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Ik ben het eens met Smartie, zuurstof is geen magisch stofje dat MDMA plotseling laat werken. Het duurde waarschijnlijk gewoon eventjes voordat het insloeg.

Je dosis was veel te hoog in het begin, 200mg MDMA in een keer is zelfs gevaarlijk. Voor de rest heeft Smartie alles al uitgelegd, hou je hier aan en je hebt veel meer plezier van XTC.

Jefferson420

Experimenterende gebruiker
Ik merk altijd dat van setting wisselen goed werkt als ie nog in moet slaan, bijvoorbeeld zitten/staan, warm/koud, binnen/buiten. Misschien komt het omdat je dan andere of meer prikkels krijgt. Maar dat werkt waarschijnlijk niet voor je hartritme.

Bovenaan