slecht zicht na roken

bjo19

Experimenterende gebruiker
Dag allemaal

Ik zit met iets heel irritant, als ik veel weed gerookt hebt begin ik alles in nogal slecht zicht te zien. Alsof er een gedeelte heel wazig word en wat ik dan niet meer kan onderscheiden van dingen zoals tv of vrienden bijvoorbeeld.

Dit vind ik nogal zeer irritant (als ik stoned ben) en alles zou zoveel fijner lijken als ik mijn volle 360* zicht kon gebruiken

Iemand een idee waardoor dit kan komen?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
THC beïnvloed je waarnemingsvermogen,

Ook word je er moe van, waardoor je ogen ook vermoeid raken.
Focussen word moeilijk, en je kunt last krijgen van wat droge ogen.

In mijn ogen( :openmouth: ) is er maar 1 oplossing: Minder stoned worden.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Ik vind slecht zicht op wiet vrij normaal, maar geen onderscheidt meer kunnen maken tussen je vrienden en de TV gaat inderdaad wat ver...

Hoeveel rook je dan zoal ?

Amaranth

Bewuste gebruiker
Volgens mij bedoelt hij onderling de vrienden niet meer kunnen onderscheiden en onderscheiden wat er op tv gebeurt :wink:

bjo19

Amaranth zei:
Volgens mij bedoelt hij onderling de vrienden niet meer kunnen onderscheiden en onderscheiden wat er op tv gebeurt :wink:

Ja zoiets, als ik naar tv kijk zie ik dus wel de tv en alles rond de tv, maar aan de buitenste randen word alles gewoon wazig en zie ik dus eigenlijk niet duidelijk.

Het is ook niet veel van mijn zicht, echt de buitenste rand (zo'n 1/5) dus ik kan nog wel alles (plak niet stoned vast aan de zetel) maar het is echt net zo'n doorn in mijn oog die nogal buzzkilled :tongueout:

gtedbro

Bewuste gebruiker
Mijn zicht wordt juist beter als ik blow, ik kan veel beter vormen onderscheiden en in de verte zien. Ik snap ook niet hoe dit kan..

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
BT2303 zei:

Is een ''bewezen'' effect van cannabis.
Het hoeft niet perce, maar sommige mensen ervaren (bij bescheiden doseringen) een verbetering in hun concentratie. Als je je beter kunt concentreren, zullen je ogen ook beter kunnen focussen.

Beter en slechter zicht kunnen dus beide effecten zijn van het blowen.
Het ligt net aan jouzelf als persoon, en in mijn ogen vooral de dosis.

psychedelicchick

ik heb dat ook altijd dat ik wazig ga zien na een joint :P
maar kweetniet ik heb er geen last van ik schenk er totaal geen aandacht aan
maybe moet je dat es proberen :smoke:

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
PepTalk zei:
BT2303 zei:

Is een ''bewezen'' effect van cannabis.
Het hoeft niet perce, maar sommige mensen ervaren (bij bescheiden doseringen) een verbetering in hun concentratie. Als je je beter kunt concentreren, zullen je ogen ook beter kunnen focussen.

Nou dat is pas een goed excuus ! :grin:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Als adhd'er mag je zo'n excuus hebben ja :)

Ik zeg het er bij:
- Lang niet altijd.
- Lang niet bij iedereen.
- En vooral: Bij kleine doseringen!

nederjunk

ga ff opticen checken misschien heb je plussterkte en last van vermoeide ogen als je stoned bent versterkt dat natuurlijk

Matrixx

edit: er stond [youtube] :stoned:

maiskorrel

Bewuste gebruiker
Zou dat ook wel eens willen weten want heb zelf ook vaak last van rode ogen. Niet dat ik dan bij elke joint die ik ga opsteken dat spul gebruik, maar voor een feest of een festival lijkt het me wel fijn.

psych-out

Bewuste gebruiker
PepTalk zei:
En of het gezond is voor je ogen?
Wat is het werkzame ingrediënt van dat spul?

heb het eens gekocht en het werkt zeer goed tegen rode en vermoeide ogen.
het is gemaakt van natuurlijke producten dus normaal gezien niet echt schadelijk.
kost iets van een 9euro denk ik bij de smartshop.

KapiteinPinda

Belezen gebruiker
BT2303 zei:
Mijn zicht wordt juist beter als ik blow, ik kan veel beter vormen onderscheiden en in de verte zien. Ik snap ook niet hoe dit kan..

Heb ik ook. Ik denk dat alle kleuren en vormen wat intenser op je inkomen, waardoor het lijkt alsof je scherper ziet. Elk detail valt je op, etc.

exopolitics

ik herinner me niet dat ik geblowd heb zonder te zuipen en dan gaat mn zicht zoweizo alle kanten op en is scherpstellen een nobelprijs waard.

wat speed in je ogen kiepen zodat ze weer wakker worden of ze eens goed laten schrikken door heel hard te gaan schreeuwen. ik moet maar gewoon gaan slapen voordat ik weer teveel onzin uitkraam

waziger zicht komt natuurlijk wel voor bij dronken zijn maar bij blowen durf ik het zo niet te zeggen, alles kost wat meer moeite dan dus het zou me niks verbazen als het gewoon het effect van de thc is. Ik heb er zelf nog nooit van gehoord in de mate waarin jij het beschrijft maar je moet eens gaan kijken bij welke hoeveelheid dat optreed, daar zal het antwoord wel liggen.

Bovenaan