Slecht gaan op xtc

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Hoi pipeloi. Ik heb een vriendinnetje die nu in totaal 2x xtc heeft gedaan, beide keren samen met mij. De eerste keer waren we op een feest in Amsterdam. Ik weet de precieze dosering niet exact meer, maar het ging ongeveer zo:
Bij het eerste kwartje merkte ze nauwelijks iets, bij het tweede kwartje begon het gevoel wat op te komen, maar vaagde weer weg. Ik weet niet of ze daarna nog een derde kwartje genomen had, maar ineens was ze haar pillen(stukjes) allemaal kwijtgeraakt. Op het feest heeft ze van iemand een nieuwe pil gekocht. Toen ze daar het eerste beetje van innam, werkte dat vervolgens goed. Maar daarna had ze de rest vrij snel ook ingenomen, omdat ze bang was dat het effect, zoals in het begin, weer zou gaan vervagen. Niet zo slim..
Uiteindelijk werd ze aan het eind van de avond ziek. Ze hallucineerde behoorlijk, was misselijk (ze heeft ook lopend naar het station terug een paar keer overgegeven) en ze was draaierig en duizelig.

Goed, wij dachten dus aanvankelijk dat het kwam omdat ze te snel en te veel had genomen. Een tweede keer was ongeveer 1,5e maand later op een tuinfeest (in augustus). Met z'n vieren kochten wij 1 pil en deelden die in kwartjes. De twee andere jongens merkten uiteindelijk van dat kwartje niks. Mijn vriendin en ik ook niet bijster veel, maar we zaten heerlijk hand in hand te zitten en mee te bewegen op de muziek. We voelden ons op dat moment gewoon lekker en rustig, en ik was blij dat het nu bij haar wel goed werkte.
Op gegeven moment, na ongeveer een uurtje, werd mijn vriendin weer niet lekker. Beetje zelfde geval, ze was misselijk, duizelig en trillerig (niet zo erg als de eerste keer gelukkig). Ik had zelf nergens last van terwijl ik dezelfde pil op heb, alhoewel ik thuis in bed meende me iets minder lekker te voelen in vergelijking met andere xtc-keren, maar dat zit misschien een beetje in m'n hoofd.

Zij twijfelt nu dus heel erg om weer xtc te proberen. Ze dacht eraan om dan MDMA te doen, maar goed, zie mijn andere topic over het verschil tussen MDMA en xtc, dat maakt dus zoveel niet uit. Ik weet ook niet zo goed wat ze ermee moet doen. Aan de ene kant zeg ik, gewoon proberen (met pillen die ikzelf eerder heb gebruikt & weet dat ze goed zijn), maar ik zit er zelf natuurlijk ook niet op te wachten om mijn leuke avond met een ziek vriendinnetje door te brengen. Kan het zijn dat zij gewoon niet goed tegen xtc kan of is het misschien iets anders?

Hoi,

Zelf geen ervaring met zoiets.
Maar zelf heb ik wel dat ik met pillen me minder goed voel als met kristallen.

Dus als je vriendin het nog een keer wil proberen zou ik toch MDMA proberen.

groet

MDMAAAPJE

Belezen gebruiker
Ik heb ook een vriend die vaak misselijk wordt tijdens het xtc gebruik. Ik denk toch een soort van afstoting van het lichaam ofzo... Hij heeft het alleen tijdens heb begin, dan ff kotsen, en dan gaat het weer haha.

Hadden jullie ook alcohol gedronken?

En anders een ander pilletje proberen.
Mocht ze dan nog steeds misselijk worden enzo, dan moet ze zelf de voordelen tegen de nadelen afwegen en misschien iets anders zoeken.

fly--

Bewuste gebruiker
Ik weet het niet!
Misschien vind ze het eng o.i.d. ? Dat ze daardoor misselijk is?
En anders; 1 op de 1000 [geloof ik, weet niet precies] mensen schijnt allergisch te zijn voor MDMA, misschien is zij dat ook wel.
En anders; tsjah, het blijft gewoon rommel eigenlijk wat er in zit en elk lichaam is anders, en reageert anders op bepaalde stoffen.

MDMAAAPJE

Belezen gebruiker
Het is inderdaad wel belangrijk dat ze zich op der gemak voelt. Maar dat ze echt misselijk wordt en moet kotsen omdat ze bang is? Lijkt me niet. Denk toch dat ze een van de ongelukkige is die er allergisch voor is dan...jammer

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Volgens mij is ze niet echt bang nee, want ze heeft een tijdje veel geblowd (als in, ze is niet echt bang voor drugs of wat dat met je doet) en ze voelde zich aan het begin van beide keren ook wel echt goed.
En misselijkheid tijdens het nemen, daar ben ik idd wel mee bekend, dat hebben meerdere mensen die ik ken. Alleen zij heeft telkens dat ze zich in het begin goed voelt maar daarna écht ziek wordt.
De eerste keer hadden we trouwens allemaal 1/2 biertjes op, maar daarna overgestapt op water. Tweede keer weet ik niet..

Maar idd. Misschien een idee om, als ze het ooit nog eens wil doen, een beetje mdma te proberen en wel op een plek waar ze makkelijk naar huis kan en niet op een feestje in verweggistan. :)

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Raad het je ten zeerste af je vriendin nog pillen of mdma te geven. Dit klinkt als klachten die nog in ontwikkeling zijn sommige mensen zijn eenmaal gevoeliger voor de schade van drugs. Of het kan net de druppel zijn die de emmer laat overlopen. Kijk uit ermee er gaan genoeg mensen van enkel mdma dood omdat het lichaam anders wil. Als je wil dat ze veilig gebruikt zou ik eerst met een arts gaan praten maar denk dat zelfs een openminded arts het zal afraden. Doe dan een keertje paddo's of iets anders maar sommige mensen zijn gewoon niet geschikt om iets te gebruiken houdt daar ook rekening mee. Vind het wazig om te zeggen maar doe het toch. Dring nooit iemand drugs op als deze zelf niet zeker weet of die het wil. Laat iemand zelf tot de beslissing komen en ga deze niet overhalen dit kan leiden tot ongelukken. Als iemand hier niet zeker over is en die neemt het middel kan dit iemand zo erg overvallen dat het fout gaat. Sorry moest ik even kwijt maar dit is een fout die ik te vaak heb gemaakt en waar ik nu nog pijn en spijt van kan hebben.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Oh nee maar het is ook helemaal mijn bedoeling niet om haar alsnog aan de xtc te krijgen hoor! Ik dacht eerlijk gezegd dat ze het nooit meer wilde doen na die twee ervaringen, totdat ze er zelf laatst weer over begon. En vandaar uit ook dat ik bedacht om dit topic te openen en wat mensen te vragen, zodat ik haar weer kan informeren. Zat er zelf ook aan te denken dat ze er misschien gewoon niet tegen kan. Ik wilde gewoon wat meningen horen. Heb er zelf geen problemen mee als ze het niet meer zou nemen hoor, dat moet ze natuurlijk zelf weten.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ja natuurlijk moet ze het zelf weten maar ik denk dat het een derde keer er niet echt beter op zal worden. Met een beetje pech valt het weer verkeerd en wie weet wat nog meer. Hoe spannend en leuk drugs kan zijn het blijft ook iets waar veel risico's aan zijn verbonden. Als ze toch iets wil proberen zoek dan iets wat misschien minder op het lichaam slaat zoals truffels. Of misschien een downer maar wil geen andere drugs aansmeren maar er zijn genoeg andere opties.

MDMAAAPJE

Belezen gebruiker
willemvaag zei:
Raad het je ten zeerste af je vriendin nog pillen of mdma te geven. Dit klinkt als klachten die nog in ontwikkeling zijn sommige mensen zijn eenmaal gevoeliger voor de schade van drugs. Of het kan net de druppel zijn die de emmer laat overlopen.

Kijk uit ermee er gaan genoeg mensen van enkel mdma dood omdat het lichaam anders wil.

Als je wil dat ze veilig gebruikt zou ik eerst met een arts gaan praten maar denk dat zelfs een openminded arts het zal afraden. Doe dan een keertje paddo's of iets anders maar sommige mensen zijn gewoon niet geschikt om iets te gebruiken houdt daar ook rekening mee. Vind het wazig om te zeggen maar doe het toch. Dring nooit iemand drugs op als deze zelf niet zeker weet of die het wil. Laat iemand zelf tot de beslissing komen en ga deze niet overhalen dit kan leiden tot ongelukken. Als iemand hier niet zeker over is en die neemt het middel kan dit iemand zo erg overvallen dat het fout gaat. Sorry moest ik even kwijt maar dit is een fout die ik te vaak heb gemaakt en waar ik nu nog pijn en spijt van kan hebben.

Hoi Willem, ik ben het er zeker mee eens om geen XTC te pushen, en weet ook zeker dat dit niet de bedoeling was. Alleen je zegt dat er mensen dood gaan door enkel MDMA-gebruik? Ik kan me voorstellen dat dit in combinatie met overhitting of bijvoorbeeld meerdere pillen tegelijk zou kunnen gebeuren. Mocht dit het geval zijn, dan zijn de gebruikers lutsers.
Maar dood omdat het lichaam anders wil? Wat bedoel je hiermee? Allergie? Heb je bronnen? Ik ga niet tegen je in, maar wil er wel meer over weten.

Bovenaan