Slapen en Speed

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Owja, nog 2 vraagjes,
Is het normaal dat ik met 1 vinger een tikje tegen mijn huid, een hudge blauwe plek veroorzaak, ik heb dan over mijn hele lichaam?

Ja. In jouw geval wel.

En ik heb dinsdag een afspraak bij mijn longarts in het ziekenhuis. Zal een longarts het merken, en zo ja, is zij in staat maatregelen te nemen?

Ja, meeste speed (als je het snuift) belandt in je longen. Ik hoop dat die maatregelen gaat nemen.

pinnes

Belezen gebruiker
bij snuiven komt toch alles in je keel? Als je een vaste stof in je longen krijgt loop je
volgens mij het risico op longontsteking.

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Niet rechtstreeks nee, maar via de maag. Het klopt ook eigenlijk niet echt dat de meeste speed naar de longen gaat. Ik bedoel meer dat het effect op je longen slecht is.

justateenagegirl

Experimenterende gebruiker
Svali zei:
Niet rechtstreeks nee, maar via de maag. Het klopt ook eigenlijk niet echt dat de meeste speed naar de longen gaat. Ik bedoel meer dat het effect op je longen slecht is.
Ik heb juist altijd geleerd dat het goed is voor je longen? Ik heb zwaar instabiel astma, maar sinds ik ruim een gram en soms meer in me neus stop heb ik mijn beademingsapparaat bijna niet meer nodig, omdat pep je longblaasjes openzet enzo?

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Als ik het even mag opsommen heb je dus;

Het zal allemaal wel.

Om op je vraag terug te komen, astma werd vroeger inderdaad behandeld met amfetamine maar daar zijn ze niet voor niets mee gestopt. Uiteindelijk heeft speed altijd een slopend effect op je lichaam. Omdat je even beter kan ademen zegt niks over de lange duur.

justateenagegirl

Svali zei:
Als ik het even mag opsommen heb je dus;

Het zal allemaal wel.

Om op je vraag terug te komen, astma werd vroeger inderdaad behandeld met amfetamine maar daar zijn ze niet voor niets mee gestopt. Uiteindelijk heeft speed altijd een slopend effect op je lichaam. Omdat je even beter kan ademen zegt niks over de lange duur.

Tsja, als je het zo opsomt is t idd erg veel XD conclusie: mijn lichaam is altijd al een krakkemikkig zooitje geweest :tongueout: die amfetamines als astmamedicatie zijn ze mee gestopt vanwege de bijwerkingen op de rest van het lichaam, op de longen heeft het geen negatiever effect dan de tegenwoordige astmamedicatie, die op lange termijn ook je longen verkloot.
Ik heb besloten dat ik alleen ga minderen, ik heb wel betere dingen te doen dan tijdens de start van mijn opleiding op de mode acedemie in een afkickkliniek doorbrengen.

justateenagegirl

Svali zei:
op de longen heeft het geen negatiever effect dan de tegenwoordige astmamedicatie

Onderbouw dat maar eens.

Zowel door amfetamines (dus speed) als door astmamedicatie worden de longblaasjes open gezet. Na verloop van tijd verliezen deze hierdoor hun elasticiteit, waardoor longenfyseem veroorzaakt word. Deze medicijnen verkloten dus net zo goed de longen, alleen kan een astmapatient niet leven zonder, dus is het voorschrijven van deze medicatie een kwestie van kiezen uit twee kwaden. Astmamedicatie heft dus technisch gezien absoluut de astma niet op, maar verlengt het leven van degene die ze inneemt.
Onderbouwd genoeg zo? :wink:

Btw, longarts heeft niets opgemerkt, behalve een flink versnelde hartslag XD ze vond het verbazingwekkend dat mijn astma zo hard vooruit gaat de laatste maanden, en hoopt dat dit ook in de winter doorzet zodat ik niet meer opgenomen hoef te worden. Hahahaha great doc , zie je volgende maand weer XD

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Zowel door amfetamines (dus speed) als door astmamedicatie worden de longblaasjes open gezet. Na verloop van tijd verliezen deze hierdoor hun elasticiteit, waardoor longenfyseem veroorzaakt word. Deze medicijnen verkloten dus net zo goed de longen, alleen kan een astmapatient niet leven zonder, dus is het voorschrijven van deze medicatie een kwestie van kiezen uit twee kwaden. Astmamedicatie heft dus technisch gezien absoluut de astma niet op, maar verlengt het leven van degene die ze inneemt.
Onderbouwd genoeg zo? :wink:

Zeker goed onderbouwd, dat geef ik je na, maar alsnog gaat de vergelijking totaal niet op. Laat ik mezelf als voorbeeld geven. In 1979 werd bij mij astma geconstateerd, sindsdien neem ik daar elke dag medicijnen voor. Het klopt natuurlijk dat door beiden de longblaasjes worden opengezet, maar dan hebben we het hier over een enkel effect. Het totale effect dat amfetamines op de longen hebben zijn natuurlijk veel gevaarlijker dan "gewone" medicijnen en ik weet ook echt wel dat de huidige farmaceutische industrie echt niet alleen maar gericht is op het welzijn van de mens. Ik neem dus nu al 32 jaar medicijnen tegen astma (het zij niet altijd in alle hevigheid), en bij mijn laatste onderzoek bleek dat mijn conditie en longen in een bovengemiddelde goede staat verkeren (ondanks al mijn drugsgebruik, dankzij mijn vele sporten). Zou ik al die tijd amfetamines hebben gehad als medicijn, denk je dan dat die test er ook zo was uitgekomen, even los gezien wat het met de rest van mijn lichaam zou hebben gedaan?

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Aan de andere kant, van de astma medicijnen worden per dag 180 µg (microgram) voorgeschreven, wat hetzelfde is als 0,00018 gram. Dergelijke hoeveelheden amfetamine zijn natuurlijk qua effect te verwaarlozen, maar ik begin nu wel te twijfelen of het nadelige effect er van nou echt wel zo veel slechter is als andere medicatie. Meeste medicatie zijn natuurlijk op de lange termijn ook schadelijk. Als ik hele grammen reguliere astma medicatie naar binnen ga snuiven per dag ga ik daar waarschijnlijk ook niet veel gezonder van worden. :P

Ik heb de volgende vraag ook bij drugsinfoteam neergelegd;

Vroeger werd en amfetamines ook als medicijn tegen astma gebruikt, maar daar zijn ze mee gestopt vanwege de nadelige effecten op het lichaam. Is het echter niet zo dat als je dezelfde dosis amfetamine per dag aanhoudt als de huidige astma medicijnen, de nadelige effecten op de longen hetzelfde zijn? Op de lange termijn bedoel ik dan? Die doses zijn zo klein dat ja van de amfetamine amper wat merkt (bijv. 50 microgram per dag), dus vraag ik me af of die medicijnen niet net zo erg zijn als amfetamine?

Al verwacht ik daar niet zo veel van aangezien ze niet zo veel van astma medicatie zullen weten. :mrgreen: Maar ja, wie zal er wel veel weten tussen de uitwerking van huidige astma medicatie t.o.v. de uitwerking van amfetamine op de longen?

Iemand anders een visie erop? Of jij weer Justateenagegirl?

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Antwoord drugsinfoteam.nl;

Het verschil is dat het met pufjes die je inademt alleen plaatselijk werkt en veel korter.
Als je het slikt is er ook een soortgelijk effect inderdaad maar duurt het veel langer en heb je veel meer effecten op het hele lichaam: bloeddruk, hartslag, spierspanning, verslaving.
Wel kan er een beetje gewenning optreden in de longen inderdaad, waardoor je misschien een hogere dosis nodig krijgt als je heel veel gebruikt. Daar moet je voor oppassen.

Vriendelijke groet,
Gerard Alderliefste
Arts Brijder verslavingszorg
( [email protected])

Casaan

Badass junkie
Tripreporter
Sommige drugs moet je gewoon niet combineren, slaap en speed is zo een combi.

A propos, dit is een topic uit 2011. Gelukkig sta je niet strak

Snelle peppie

Als ik 22:00 goed een paar dikke lijntjes weg snuif voel ik het vaak wel 12 uur na inname nog steeds in werking, is wel slopend soms maar wel vet. Tijdens de speed een joint en lekker chillen, na 8-12 uur nog een joint en ik voel me stoned en vervolgens lekker slaap inhalen voor een paar uurtjes.

Als ik 22:00 goed een paar dikke lijntjes weg snuif voel ik het vaak wel 12 uur na inname nog steeds in werking, is wel slopend soms maar wel vet. Tijdens de speed een joint en lekker chillen, na 8-12 uur nog een joint en ik voel me stoned en vervolgens lekker slaap inhalen voor een paar uurtjes.

Ik weet ook nog 1 leuke werking met speed. Als je teveel hebt gezopen, en je neemt wwn lijntje dan ben je zo nuchter. Dat werkt trouwens wel met mij.

Snelle peppie

Ik weet ook nog 1 leuke werking met speed. Als je teveel hebt gezopen, en je neemt wwn lijntje dan ben je zo nuchter. Dat werkt trouwens wel met mij.

Kan soms ook de verkeerde kant op gaan, hoor het idd vaker maar ik combineer nooit alcohol met drugs. Laat staan dat ik alcohol drink, gemiddeld 1 biertje in 1,5 week

Kan soms ook de verkeerde kant op gaan, hoor het idd vaker maar ik combineer nooit alcohol met drugs. Laat staan dat ik alcohol drink, gemiddeld 1 biertje in 1,5 week

Ja en ik drink niet meer. Dus dat is al heel wat. Maar het is wel per persoon verschild het wel. Dat moest ik er nog bij zetten

Bovenaan