*Schizophrenic* zei:
Samengevat: de psychiater schrijft nu enkel Zolpidem voor, maar je wordt na enkele uren al terug wakker of kan de slaap niet vatten omdat je in het verleden behoorlijk wat benzo's hebt gebruikt ?
Dan kun je toch even naar de huisarts bellen en zeggen dat de medicatie onvoldoende werkt, de dokter zal dan nadat je uw persoonlijk verhaal hebt gedaan waarschijnlijk even polsen of het klopt wat je zegt (via de psychiater) en
voorlopig iets anders voorschrijven.
Alprazolam heeft de dokter me ooit eens voorgeschreven omdat ik niet kon slapen in het vliegtuig, standaard schrijven ze dat niet voor omdat langdurig gebruik ervan 2 jaar lang terugtrekverschijnselen geeft. (zweten, extreme angst, lustelooshied, alleen maar nachtmerries en schreeuwend wakker worden, korte nachten (4 u))
Dokters weten dat het stoppen van dergelijke hoge doseringen gevaarlijk is en zullen je heus wel verder helpen (vb. een gepast antidepressivum op termijn) en je kan vragen of ze de Ashton Manual
http://www.benzo.org.uk/manual/ willen openslaan om van je probleem geleidelijk af te geraken.
advies
Overdag geen benzo's gebruiken enkel
vlak voor je gaat slapen een
middellangwerkende benzo op een
halflege maag. Dit geeft voor slaapproblemen wel de beste oplossingen.
De dokter van wacht kun je steeds bellen voor de veiligheid als het op is, anders sukkel je na een slapeloze nacht met je auto de gracht in.[/
*Schizophrenic* zei:
Samengevat: de psychiater schrijft nu enkel Zolpidem voor, maar je wordt na enkele uren al terug wakker of kan de slaap niet vatten omdat je in het verleden behoorlijk wat benzo's hebt gebruikt
Dan kun je toch even naar de huisarts bellen en zeggen dat de medicatie onvoldoende werkt, de dokter zal dan nadat je uw persoonlijk verhaal hebt gedaan waarschijnlijk even polsen of het klopt wat je zegt (via de psychiater) en voorlopig iets anders voorschrijven.
Alprazolam heeft de dokter me ooit eens voorgeschreven omdat ik niet kon slapen in het vliegtuig, standaard schrijven ze dat niet voor omdat langdurig gebruik ervan 2 jaar lang terugtrekverschijnselen geeft. (zweten, extreme angst, lustelooshied, alleen maar nachtmerries en schreeuwend wakker worden, korte nachten (4 u))
Dokters weten dat het stoppen van dergelijke hoge doseringen gevaarlijk is en zullen je heus wel verder helpen (vb. een gepast antidepressivum op termijn) en je kan vragen of ze de Ashton Manual willen openslaan om van je probleem geleidelijk af te geraken.
advies
Overdag geen benzo's gebruiken enkel vlak voor je gaat slapen een middellangwerkende benzo op een halflege maag. Dit geeft voor slaapproblemen wel de beste oplossingen.
De dokter van wacht kun je steeds bellen voor de veiligheid als het op is, anders sukkel je na een slapeloze nacht met je auto de gracht in.
Hallo Schizophrenic,
Eerst en vooral bedankt voor lezen van m'n post,en vooral voor je reactie. Dank je daarvoor!
Zal het
kort proberen houden & samenvatten: Mijn psychiater is m'n alles. Ik kan hem alles vertellen. Dan heb ik het over dingen,dat ik niet wil dat mijn ouders,broer of zus willen of moeten aanhoren.
Een goed vb daarvan is,neem nu : Mocht en zou ik 1/(een) terugval hebben. En heb gebruikt(zeg ik dat al niet aan m'n ouders,zus of broer). Want ze zouden zich dan weer bezorgd maken over me,en dat wil ik niet ! Dat wil ik vermijden,het zou hun niet alleen kwetsen en verdriet aandoen. Ze maken zich dan weer zorgen en dat wil ik dus juist vermijden. Wil ze niet
weer die zeer/pijn aandoen!! Als je me snapt? En dat vertrouwen heb ik al grotendeels terug gewonnen,maat nog niet helemaal,wat en waar ik kan inkomen,dat vraagt tijd hé,wat ik zeker begrijp en versta!
Van mijn psychiater krijg ik wettelijk voorgeschreven : M'n methadon/depakine chrono 500 mg/wellbutrin 300 mg/invega 6 mg/seroquel XR 400 mg/remergon 45 mg/seroquel XR 200 mg/Nozininan 100mg nu,maar werkt ook niet.
Mijn psychiater kent me door en door.Het is niet zo 1tje van ja,zet je maar,en zeg het is,totaal niet! Echt niet ! ! ! Idem voor mijn huisarts!
Anders zat ik niet aan slaapmed.,benzo's of andere medicatie. Maar zou dan medicijn zijn,waarvan IK wel weet: Daar zou ik waarschijnlijk wel 9/10 van slapen,maarja,dat is dan weer een stapje hoger dan benzo's & slapers,dat wil ik niet,en ga der alles aandoen omdat dan ook te vermijden.
Ik mag er niet aan denken... Wanneer ga en zal ik is e 1 goeie
inslaper en doorslaper vinden en hebben. Ik heb zodanig veel al geprobeerd,dat ik ten einde raad ben gewoon,en dat gaat nu al jaren zo,wat me ferm/enorm irriteert

! !
Ik jaag me zodanig op,en het enige dat ik wil,is gewoon een goede nachtrust en is 1,ja,een goede
inslaper &
door-slaper. Dat zou me echt goed doen,en zeker als het blijft werken. Hoef ik noet meer te zoeken en heb ik eindelijk het juiste medicijn
En huisarts:wettelijk voorgeschreven :traxene 50 mg/alprazolam 2 mg/rivotril/en zolpidem 10 mg.
Huisarts & psychiater: zeggen er ook altijd bij: dat je het tog even de tijd moet geven,voor dat zou werken,wat voor de meeste medicijnen zo is,dat je het de nodige tijd moet geven,wat ik begrijp. Maar als je van de eerste dag,of het 1/2/3 weken,soms 1 maand de tijd geeft en het werkt niet,dan doet het medicijn zijn werk niet tog?! Of heb ok het mis,verbeter me dan maar. Een advies en een ander zijn mening telt ook,en luister en lees ik dan ook. Heb het dan vooral op slaapmedicatie !
Je zal nu denken,of niet,dat ik een gek en/of zot persoon ben.?
Zal aan mijn hoge tolerantie liggen zeker
Ik ben fier op wat je zei ! ! Dat je dokter je aplrazolan voorschreef,zodat je wat kon slapen in het vliegtuig.
Ben fier op mensen,die zo weinig nodig hebben en dat vergeleken met mij dan. Ik ben daar echte waarheid jaloers op. En sommige benzo,(benzo's),
heb ik nodig.
En je advies klopt klopt helemaal! Wat je advies betreft, sta ik helemaal achter voor mensen die nog niet zo ver zitten. En ben het er dan ook volledig met eens.
Maar ik kan me moeilijk voorstellen,dat ik enkel s'avonds maar 1 benzo zou innemen :-/ ,klinkt raar,maar kan zeker wel,naar de toekomst toe,en met de jaren mee misschien,wie zal het zeggen ?
Ik vind wat er zich allemaal afspeelt bij me,..ook niet goed te praten.
Maar beter farma's dan in m'n oude gewoonte terug te vallen,alsjeblieft neen. Dat wil ik meer opnieuw mee maken,en mijn GOEDE vrienden ook niet,heb ook hun vertrouwen grotendeels terug gewonnen. En wil mijn familie,GOEDE vrienden en mezelf,laat staan mijn ouders!!! Wil die situatie
nietweer opnieuw mee maken! ( En ik ben dan nog de oudste ook van de 3),dus ik zou het goede vb. moeten zijn,maar ze zien dat niet,en zijn ook g1 kleine kinderen meer,ze zien en weten ook met wat ik bezig ben,pok al straal of zie je dat niet aan mijn gezichtsuitdrukking.
Was iets meer dan korte samenvatting: Mijn excuses daarvoor. Mvg,
Groetjes Ganja-man