Setting/omgevingen voor XTC

Hi Iedereen,

Op de achtergrond lezen een maat en ik al een tijdje mee, nu maar eens tijd om een topic te openen omdat we met een vraag zitten.

Allereerst een korte introductie, we hebben tijdens onze studie een keuzevak over neurotransmitters gevolgd en zijn hierdoor geïnteresseerd geraakt in wat verschillende drugs met het lichaam doen en welke effecten het heeft op de geest etc.

Verschillende drugs in verschillende settings geprobeerd maar we zijn eigenlijk opzoek naar een nieuwe setting om XTC in te gebruiken. Hebben jullie tips voor ons?

We zijn voornamelijk opzoek naar een setting die de zintuigen prikkelt; een totaal nieuwe omgeving om te kijken hoe je daar op reageert onder invloed van XTC. We gebruiken eens per halfjaar en nemen dan geen hoge dosis. De volgende dingen hebben we geprobeerd:

- Thuisetting (eerste keer);
- Walibi;
- Tijdens het wildkamperen in de bergen;
- Diverse festivals/feestjes.

Deze settings zijn niet om stoer te doen, maar om even een klein beeld te vormen wat we hebben gedaan en om aan te geven dat we puur opzoek zijn naar toffe omgevingen/settings om zintuigen te prikkelen. Bovenstaande settings zorgde voor een breed scala aan ervaringen en deze willen we erg graag uitbreiden met iets nieuws maar komen niet echt op goede ideeën. Aangezien jullie een stuk meer beleefd hebben dan wij zijn we erg benieuwd wat jullie ons kunnen aanraden.

Eventueel andere drugs in combinatie met een setting is ook welkom!
Hallucinatie drugs hebben overigens geen voorkeur, maat van mij heeft hier slechte ervaringen mee.

We hebben gezocht op het forum naar topics hierover en de zoekfunctie gebruikt, maar vinden niet echt iets dat aansluit op onze vraag. Excuus als we een topic openen dat al bestaat, zouden jullie dan een link naar het betreffende topic kunnen openen en dit topic sluiten?

Enorm bedankt voor jullie reacties alvast!

Jeanpierre

Pante

Belezen gebruiker
Hey,

Wat Fool zei, zo´n festival heb je wel in meerdere steden (zo heb je in Amsterdam ook een aantal weken per jaar een lichtfestival). Je zou bijvoorbeeld kunnen googlen op steden die je sowieso al aantrekkelijk vind en daar eens kijken of er een evenementje plaatsvind.
Verder inderdaad op plekken waar veel lichten zijn en/of veel te doen is. Je zegt dat je al eens Walibi hebt uitgeprobeerd, bv de Efteling of een willekeurige kermis zijn ook geschikt in dit kader. Heb al eens mensen gehoord die het gebruikt hebben hierbij, ben er zelf denk ik niet zo happig op zo´n overvloed van prikkels als ik aan de xtc zit.

Verder vind ik het erg geschikt voor omgevingen die je wel erg interessant/boeiend of wat dan ook vind, maar waar je instictief nog een beetje afwijzend tegenover staat omdat het bijvoorbeeld wat ver van je bed is. Zo is mijn eerste keer xtc in een gay-discotheek geweest in een stad waar ik net een week of 2 woonde. Nu ben ik zelf hetero en de mensen waarmee ik ging grotendeels ook; het was dus niet een seksuele ervaring, maar de gesprekken zelf van mensen die daar rondliepen en de locatie zelf dat het tot een geweldige ervaring maakte. Ik denk dat mdma hier zeker bij heeft geholpen, aangezien ik denk dat ik moeilijk zo op m´n gemak was geweest zonder.
Ook ben ik eens met een vriend van me naar een psy-trance feestje in Duitsland geweest een aantal jaar terug. Ik voelde me er destijds niet helemaal op m´n plek, maar mdma zorgde er wel voor dat je meer open staat voor de indrukken die je daar krijgt (plus ook daar heb ik echt hele mooie gesprekken met mensen gekregen onder invloed)

Ik zou dus zeggen; zoek een plek op waar je graag heen wilt maar een beetje bangig voor bent, pak wat mdma en ga daarheen. Het moet natuurlijk ook weer niet te ver van je bed zijn, zodat je niet flabbergasted bent zodra het middel een beetje is uitgewerkt.

Helenas

Bewuste gebruiker
Vrienden van mij hebben lsd gedaan tijdens dit evenement:http://www.gloweindhoven.nl/nl/welkom
Het is in november weer dus nog even wachten maar lijkt me erg gaaf!

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik gebruik MDMA meestal thuis of op een feest/festival, niet veel bijzonders dus. Een paar jaar terug heb ik het een keer al lopend door Amsterdam gebruikt toen het zomer was samen met een goede vriend. Een van de fijnere ervaringen vond ik dat persoonlijk. Door het wandelen kun je je energie een beetje kwijt. De zon was echt heerlijk en de zonsondergang erg mooi. Goede en intieme gesprekken gevoerd en enorm genoten van de grachten en oude panden.

Ik loop wel vaker bij mooi weer door Amsterdam met een jointje erbij, maar met MDMA was dit toch wel een stuk specialer. Het is overigens niet perse een setting die extreem je zintuigen prikkelt zoals een feest of pretpark dat wel doet, maar vond dit een fijne afwisseling op een vrij rustige omgeving zoals thuis.

MeejheM

Badass junkie
Ik zou zo snel niet echt een interressante setting kunnen bedenken. als je zorgt dat je een voorraadje veilige pillen of kristallen hebt liggen krijg je vast wel een keer wat inspiratie.

probeer anders carnaval volgende week.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
MeejheM zei:
probeer anders carnaval volgende week.
Lijkt me persoonlijk echt verschrikkelijk om MDMA te gebruiken tussen hoofdzakelijk dronken mensen, zo'n totaal andere vibe. Maargoed, wellicht dat anderen daar minder moeite mee hebben.

MeejheM

Badass junkie
das geweldig joh, bellen ze je om half elf in de ochtend of je naar een of andere kroeg komt, kom je ondertussen alleen maar lamme spongebobs en ninjaturtles tegen, de stad ziet eruit of putin de boel heeft platgegooid met plastic bekers en bierviltjes-pulp en blijkt het in de kroeg nog hardstikke gezellig.

tijdens deze dagen gaat de tolerantie jegens mensen onder invloed ook nog eens tot het plafond, op een paar zware mishandelingen na. hoort erbij he.

ik weet niet waar je woont, maar carnaval is echt een geniaal feest. en de enige periode in het jaar dat je een feestje kan geven voor 4 dagen achtereen zonder dat je eigenlijk voor jezelf plaatjes staat te draaien.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik woon in Amsterdam. Ben ooit 1 keer naar Carnaval geweest, vond het leuk voor een keertje. Heb er verder helemaal niks mee, alleen maar kut muziek en bezopen mensen. Vind bezopen mensen vaak rete irritant... Als ik zelf ook minstens 20 bier op heb word mijn irritatie dusdanig verlaagd dat ik er wel mee kan leven, maar om nou te zeggen dat ik het dan echt heel leuk vind is niet echt het geval.

Fool

Badass junkie
Carnaval is één van de weinige feesten dat ik me goed kan vermaken met dronken mensen. :P

Toch blijft het kutmuziek en skip ik één dagje om te gaan genieten van de sounds van Robert Hood en Luke Slater! :hearteyes:

XLR8

Newbie
Heb XTC een paar keer gebruikt in het uitgaan, is me maar 1x bevallen want toen was iedereen aant spacen :grin:. Voor de rest was ik behoorlijk op men ongemak omdat het leek alsof iedereen me aanstaarde :cry:.

Festivals heb ik ook een paar keer gedaan met XTC op, valt wel mee.

Ik ben gewoon een hometripper en ik woon dicht bij een bos, toen ik nog XTC nam liep ik gewoon gelukkig te huppelen met vrienden in het bos, lekker je hoofdtelefoon op en knallen.

En als er toevallig iets gebeurd met iemand, kan je hem/haar rustig op een vertrouwde plek kalmeren want kalmeer maar is iemand als er 100 man naar je staat te kijken.. Gewoon lekker thuis is het beste :).

Schrijf wel een tripreport he, ben benieuwd!

MeejheM

Badass junkie
Als erg ervaren gebruiker ben ik er ondertussen wel al achter dat niet iedereen naar je kijkt, meestal kijken ze helemaal niet naar je, das paranoia. en als je daarna naar huis moet of om een boodschap etc. hebben niet-gebruikers ook niks in de gaten.

"behoorlijk op je ongemak" heet hier in .nl internet "niet op je gemak".

CARNAVAL 2016, Dispatch 1:

vrijdag een flinke feesttent opgebouwd, het waaide zo hard dat de vrag was of de tent mocht blijven staan onder de vergunning. s'nachts behoorlijk druk geweest met de installatie in te regelen vanwege de vele uiteenlopende (slechte)muziekbronnen aangeleverd.

vandaag de hele middag liggen slapen, flink gedouched, broek zat tot aan mn knieen onder een pap van bier en viltjes, helaas komt de alcohol niet in je bloed terecht en werkt de substantie beter als snelbeton.

straks door naar alle 3 locaties om signaal en voedingsproblemen op te lossen. voel me heerlijk. gebruikelijke drugs op, en eigenlijk erg weinig gedronken voor mij doen.

tot zover live vanuit het brabantse...

Bobsacamano

Badass junkie
Veel plezier man haha klinkt als een hel voor mij.

MeejheM zei:
Als erg ervaren gebruiker ben ik er ondertussen wel al achter dat niet iedereen naar je kijkt, meestal kijken ze helemaal niet naar je, das paranoia. en als je daarna naar huis moet of om een boodschap etc. hebben niet-gebruikers ook niks in de gaten.

"behoorlijk op je ongemak" heet hier in .nl internet "niet op je gemak".

CARNAVAL 2016, Dispatch 1:

vrijdag een flinke feesttent opgebouwd, het waaide zo hard dat de vrag was of de tent mocht blijven staan onder de vergunning. s'nachts behoorlijk druk geweest met de installatie in te regelen vanwege de vele uiteenlopende (slechte)muziekbronnen aangeleverd.

vandaag de hele middag liggen slapen, flink gedouched, broek zat tot aan mn knieen onder een pap van bier en viltjes, helaas komt de alcohol niet in je bloed terecht en werkt de substantie beter als snelbeton.

straks door naar alle 3 locaties om signaal en voedingsproblemen op te lossen. voel me heerlijk. gebruikelijke drugs op, en eigenlijk erg weinig gedronken voor mij doen.

tot zover live vanuit het brabantse...

MeejheM

Badass junkie
na 5 dagen is de lol er ook duidelijk wel af hoor... ik kan niet wachten tot het woendsag is...

vandaag veel gezeik gehad met generatoren, kabels en harde wind met veel neerslag. omdag de wind regelmatig draaide en we hier windkracht 9 windstoten gehad hebben. tenten en andere tijdelijke voorzieningen hadden het ook niet breed.

the show must go on toch? das aardig gelukt.

^iedereen bedankt voor de leuke reacties en tips we gaan ze zeker meenemen!

Carnaval was inderdaad een optie, we komen niet uit die buurt maar vrienden van ons wel, dus we zijn er wel geweest afgelopen week. De drukte en hitte in kroegen heeft ons doen besluiten daar geen X te nemen.

Vanavond gaan we thuis weer proberen! Dit keer met z'n viertjes waarvan er twee enkel op festivals gebruiken dus wel benieuwd zijn naar een thuiservaring. Volgende dingen willen we gaan proberen:

- Tandenpoetsen;
- Haren wassen (icm met douchen/bad) en daarna kammen/borstelen;
- In bad gaan.

Die dingen schijnen een gave ervaring te zijn. We willen ook wat meer dingen proeven (heb aardbeien, limoen, citroen en ijs gehaald), kijken hoe we daarop reageren. En verder beetje rondje door Amsterdam lopen (tram pakken misschien, zijn wel huiverig dat we problemen krijgen als er 4 giechelende uilen de tram in willen :grin: ).

T zijn ook nieuwe snoepjes, zijn teruggekomen van de test dus gaan sowieso beleven hoe deze vallen, enorm veel zin in :grin:

Zal binnenkort proberen een tripreport te schrijven!

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Jeanpierre zei:
Volgende dingen willen we gaan proberen:

- Tandenpoetsen;
- Haren wassen (icm met douchen/bad) en daarna kammen/borstelen;
- In bad gaan.

Die dingen schijnen een gave ervaring te zijn. We willen ook wat meer dingen proeven (heb aardbeien, limoen, citroen en ijs gehaald), kijken hoe we daarop reageren. En verder beetje rondje door Amsterdam lopen (tram pakken misschien, zijn wel huiverig dat we problemen krijgen als er 4 giechelende uilen de tram in willen ).
Waarom van te voren al zo bezig zijn met alles plannen en allemaal dingen om te doen bedenken? Waarom niet gewoon zien waar je op dat moment zin hebt? MDMA is de drug bij uitstek om gewoon lekker met de flow mee te gaan, daar draait de hele MDMA ervaring om als je het mij vraagt. Ga gewoon een rondje lopen als je daar zin in hebt of in bad als je er zin in hebt in plaats van nu al helemaal te bedenken wat je allemaal moet gaan doen. Zijn jullie bang om anders geen leuke of speciale avond te hebben? Dat je er dan niet het maximale uit hebt gehaald ofzo?

Narayani

Bewuste gebruiker
Tandenpoetsen op mdma lijkt me echt vies haha.

Inderdaad, waarom zo geforceerd je ervaring willen sturen... Ga lekker ongedwongen met je flow mee en doe waar je op dat moment zin in hebt! Het nuchtere leven is al planmatig genoeg.

DVC

Experimenterende gebruiker
Ik versta de nood om te plannen wel, maar volgens mij kun je beter plannen wat je absoluut niet wilt doen... Elimineer gewoon alles en iedereen die voor problemen kan zorgen, dan kan je avond sowieso niet meer stuk :beer:

Bovenaan