Hoi, ik heb 31 december op 1 januari snachts gefeest, verder niks aan de hand. Toen zijn we 1 op 2 januari ook nog doorgegaan. Savonds kreeg ik 3 januari snachts een discussie of ruzie met iemand maar toen merkte ik al dat ik dicht klapte en niet meer kon praten en als ik wou praten stotterde ik. Ik ben toen naar bed gegaan. Ik had 2 januari tussen 6 en 8 uur de laatste benzofury gepakt dus hoe kan het dan zijn dat ik 2 of 3 uur snachts die aanval krijg dat ik begin te stotteren en niet meer kan praten. Een dag later rond 1 uur smiddags kreeg ik ineens een aanval dat ik op de grond lag te schokken, ik trilde alleen maar, ik werd een beetje paars en mijn ogen draaide helemaal weg. Ik heb 15 minuten zo op de grond gelegen (volgens mensen om me heen) en rond etenstijd kreeg ik nog zo'n aanval. Terwijl ik de dag ervoor voor het laatst de drugs had genomen. Iemand die weet wat dit kan zijn of die hetzelfde meegemaakt heeft?
Het schokken en trillen terwijl je op de grond lag was waarschijnlijk een epileptische aanval. Dat kan gebeuren als je overprikkeld bent, maar het is wel een ernstig incident dat medische aandacht nodig heeft. Hebben je vrienden geen ambulance gebeld toen je 15 minuten buiten bewustzijn was..?
Ik kan met klem aanraden om ALTIJD als iemand buiten bewustzijn is 112 te bellen. Bewusteloosheid is altijd een levensbedreigende aandoening, bijvoorbeeld doordat iemand kan stikken in braaksel, maar ook omdat een hartstilstand en bewusteloosheid vaak met elkaar verbonden zijn. In het ergste geval is de ambulance niet nodig en heb je voor niks paniek gezaaid. Maar liever dat dan een keer te weinig gebeld.
Het stotteren wat je ervaarde is waarschijnlijk een voorteken geweest van de epileptische aanval. Dat je niet meer kon praten is opnieuw een ernstig symptoom, wat ook op een hersenbloeding of beroerte kan duiden. Nu haal ik uit je verhaal niet direct dat je een hersenbloeding hebt gehad. Maar als iemand ineens niet meer kan praten dan kan dat duiden op een ernstige afwijking in de hersenen, en dat heeft medische aandacht nodig. Soms valt het dan mee. En als het niet meevalt dan telt elke minuut.