Schadelijke gevolgen LSD?

Shana_P

Belezen gebruiker
Ben nu al een tijdje van plan om eens LSD te proberen maar wat ik eigenlijk nooit lees hier zijn de negatieve gevolgen van LSD zowel fysisch als mentaal? Doet het eigenlijk enige lichamelijke schade?
Welke hebben jullie al ondervonden?
Greetz

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Als je een slapende psychose hebt kan lsd (net als alle andere trip middelen) dit triggeren.
Zelf heb ik na veel en vaak achter elkaar getript te hebben last van HPPD (is een topic over in 'Drugs'). Maar verder geen negatieve side effects, eerder positieve. Ben een stuk vrolijker dan vroeger in ieder geval :)

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Wat verborgen is wordt zichtbaar... dingen waar je soms uren over aan het nadenken was, en moelijk aan het uitrekenen bent, worden ineens gesnapt, en je vraagt je af waarom je je er zo druk om hebt gemaakt.

Het kan dingen in je leven veranderen, bij mij wel, en positief. Ik kijk nu anders tegen de maatschappij aan. Ik werk om te kunnen leven ( en niet anders om). Familie is belangrijker dan vrienden, en dan komt werk.

Prestatie is voor mij onbelangrijk geworden, plezier in het werk is beter. Ik heb een keer de functie voor afdelingshoofd afgewezen, gewoon omdat ik dan te veel zorgen aan mijn hoofd kreeg Ja, Dit heeft ook met verantwoording te maken, en zelfontwikkeling, maar het voelde meer an als "We hebben iemand nodig die in de shit gaat zitten, en er verantwoordelijk voor is"

Waarom meer geld verdienen, als je dan 12 uur zorgen aan je kop erbij krijgt, en minder vrije dagen hebt? Gewoon lekker van 09:00 tot 16:00 aan het werk, de computer uitzetten, naar huis rijden, en dan, tijd voor jezelf.

Het afdelingshoofd begon vaan om 8:30 al, en werkte over tot een uur of 17:30, en dat dagelijks...

Zulke dingen kunnen allemaal anders worden.

Nu hoef ik niet aardig gevonden worden, vroeger had ik dat wel, en ging ik gewoon mee met (onechte) Vrienden. Ik mocht meestal voor chauffeur spelen. tot ik na 3 keer nee zei. en werden ze kwaad erover. :grin: :grin:. En dan blijven doordrammen, en steeds kwader worden, als ik gewoon nee blijf zeggen.

Ik heb er een paar over die niets aan me vragen, niets van me hoeven, die het gewoon leuk vinden als ik er een keer langskom, kletsen over andere dingen dan het werk.

En , ja. dit na een LSD tripje. Ik ben blij dat ik veranderd ben, anders was ik nu nog steeds dat "robotje" die in het "geacepteerde ritme"

Nu zie ik ineens dingen die ik nooit eerder heb gezien, en hoe smerig sommige dingen eigenlijk zijn.( banjes in de trein), bij een fastfood bedrijf, waar ik wekelijks wat gegeten heb, en dan zie je nu ineens wat een rommel je naar binnen werkt, en wat een vieze zooi het is op de vloer en op de tafels. (Te vet, en te zout, vind ik niet meer lekker)

drink geen suiker in de thee meer.

noem maar op

Alsof het mij heeft wakker gemaakt :)
dingen die ik altijd wel wilde maar nooit deed, zijn nu allemaal gebeurd en ik voel me er goed bij...

Misschien had ik de potentie al, maar de LSD heeft me geholpen.

Wacky

Badass junkie
Prestatiedrang wat betreft school, carriere, maatschappij heb ik nooit veel gehad, maar vroeger wel in computer spelletjes. Dat is nu ook wel verdwenen, of het door de LSD komt of dat ik gewoon wat ouder en verstandiger word weet ik niet :)

Maar bij de mac eet ik nog steeds hoor, daar heeft LSD echt helemaal niets aan veranderd. :hearteyes: Big Tasty :hearteyes: Quarterpounder :hearteyes: milkshake :)

jcutter

Badass junkie
Er zijn weleens mensen blijven hangen. Er is wel een zwerver bekend die vaak tripte in de jaren '60 en voor altijd zeer introvert was gebleven en overal excentrieke verbanden in zag. Ik vind het difficiel om een mening te kunnen verstrekken over lsd. Het kan angsten, psychoses en melancholieke fases ontlokken. De trip zelf is magistraal, maar de effecten zijn een tijd lang merkbaar zoals; dromerigheid.

Hans

Wijs gebruiker
Uit ervaring heb ik geleerd dat hoe voorzichtiger je met het goedje omgaat, hoe prettiger de trips zijn.

Begin met weinig! (50 mics ofzo) ik heb de fout gemaakt meteen 100 te nemen terwijl ik ook had kunnen opbouwen. Het was geen pretje.

azgaza

Badass junkie
Schadelijke gevolgen?

Voor je lichaam alvast helemaal geen.
Mentaal.. als je aanleg hebt voor schizofrenie en het zin in de familie heb je natuurlijk risico op een psychose.
Risico op flashbacks is er voor iedereen ten alle tijden, net als het risico op de trip niet leuk vinden in verschillende gradaties (van irritatie tot bad trip). Bij veel gebruik zijn blijvende flashbacks, ofwel HPPD nog een klein risico.

Het valt wel mee met de risico's van LSD, een reëeler risico is eigenlijk dat je denkbeelden zullen bijschaven, dat je jezelf beter leert kennen, dat bepaalde gedachtes versnelt berijkt zullen worden. Maar dat is meestal echt niet negatief.

Larz

Belezen gebruiker
azgaza zei:
Schadelijke gevolgen?

Voor je lichaam alvast helemaal geen.
Mentaal.. als je aanleg hebt voor schizofrenie en het zin in de familie heb je natuurlijk risico op een psychose.
Risico op flashbacks is er voor iedereen ten alle tijden, net als het risico op de trip niet leuk vinden in verschillende gradaties (van irritatie tot bad trip). Bij veel gebruik zijn blijvende flashbacks, ofwel HPPD nog een klein risico.

Het valt wel mee met de risico's van LSD, een reëeler risico is eigenlijk dat je denkbeelden zullen bijschaven, dat je jezelf beter leert kennen, dat bepaalde gedachtes versnelt berijkt zullen worden. Maar dat is meestal echt niet negatief.

lsd kan mentaal wel schadelijk zijn ookal heb je geen aanleg voor psychoses. ik bijvoorbeeld ben mentaal volledig veranderd. ik ben nog dieper/filosofisch'er geworden dan ik al was, daardoor ben ik alles van zekerheden in mijn leven weer in vraag beginnen stellen en daardoor heb ik een soort van lichte angstoornis opgelopen.

en geloof mij dat is niet zo leuk.

maar niemand moet zich weerhouden om het te proberen.
mijn lsd trips waren de leukste momenten van mijn leven en ik zal nog wel trippen maar de komende maanden niet meer.

azgaza

Badass junkie
Ik heb dat ook gemerkt; een lichte stijging daar in (het kon eigenlijk niet zo veel meer worden dan het al was), maar als dat angst oplevert lijkt me dat toch eerder iets waar je weer door heen moet weer voorbij kan komen. Bij mij heeft trippen op LSD angsten die ik had juist sterk laten afnemen. Kijk gewoong oed naar de bron van de angst, misschien is het wel bij te schaven.

Larz

Belezen gebruiker
ja kerels maakt u geen zorgen :)

ik ben naar een "shrink" geweest en mijn angstig denken en paniekaanvalle zijn denkek voorbij.

de sterke geest overwint altijd

vogel

Bewuste gebruiker
k geef larz gelijk. ik ben ook na dat ik lsd had genomen, k ben nog dieper/filosofisch'er geworden dan ik al was

het lijkt of de natuur tot de mensen spreekt, zoiets

lsd is niet helemaal chemisch,
in iedergeval de werking lijkt mijn wel puur natuurlijk,
en lsd is uitgevonden door albert hoffman
die ergot alkaloiden uit de moederkorenschimmel (Claviceps purpurea) haalde
en die omzette in lsd

tripmiddelen laten je de waarheid zien
en tegenwoordig leven we in een nogal rottijd
1ste wereldoorlog en de tweede
en nou dat terrorisme gedoe
oceanen worden vervuild en worden leeggevist
dieren in de bioindustrie die masaal worden afgemaakt
ondertussen maken we ons druk om co2 uitstoot
terwijl al jarenlang de polen aan het verschuiven zijn
zelfde verschijnsel schijnt zich ook voor te doen bij andere planeten
dus waar gaat dat heen
gaan we blijven vasthouden aan dat rotte systeem, dat men de maatschappij noemd
die maatschappij heeft laten zien dat ze de afgelopen 100 jaar de natuur en het millieu ernstig beschadigd hebben

elke keer stemmen we weer
wie heeft er op de euro gestemd trouwens , mocht dat niet ofzo ?
word er weer een stuk bos neergehaaald voor een bedrijventerrein
corrupte mafkezen

op een dag zal dat rotte systeem er niet meer zijn
technologie is mschien best klote
ik ben in de verkeerde tijd geboren ,
was ik maar een indiaan
maarja als zo de polen gaan verschuiven
gaat wellicht ons bewustzijn ook verschuiven
je dna die vorm van die dna strengen
die vorm schijnt ook ergens in het heelal te zijn
dat is zoeen geometrische vorm
als alles met elkaar verbonden is
kennis neemt steeds meer toe
klimaat word steeds gekker
2012 dan komen er beter tijden

heerlijk trippen
dat is puur geestlijk
je droomd terwijl je wakker ben
ja dan zijn nachtmerries een stuk enger
maar het blijft een droom der is eigenlijk niks engs aan
van tv kijken word je een stuk dommer
want ze laten je niet alles zien
degen die de beelden creeren creeren daarmee een nepwereld naar buiten toe

dus donder die tv uit je huis
vebrand je geld
en leef weer als een indiaan

albert hoffman wou het gebruiken als medicijn voor mensen met psychische problemen
timothee learry promoote het aan de hippies voor geestverruiming

:wave: :wave: :wave:

jcutter

Badass junkie
Hoe denken jullie over het feit dat je een soort drukkend gevoel in je hersens voelt wat helemaal naar je neus trekt? En tegen het einde dat je hersens weer op zijn plaats terug word gezet? En tijdens de trip merk ik soms ook wel een bloederige smaak in mijn mond. Maar hebben jullie er ook last van dat het helemaal in werkt op je voorhoofd en dat je een soort van trekkend gevoel hebt in je neus?

Henkfloyd

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Its all in the mind...

Je kan echt alles voelen wat je maar bedenkt tijdens een trip. Bloed proeven had ik laatst ook, niet echt plezierig :)

azgaza

Badass junkie
Henkfloyd zei:
Its all in the mind...

Je kan echt alles voelen wat je maar bedenkt tijdens een trip. Bloed proeven had ik laatst ook, niet echt plezierig :)

Ik denk ook dat alles dat je denkt te voelen aan je lichaam overwegend ook gewoon hallucinatie is, want als je iets denkt te zien dan zie je het ook ineens, dus waarom zou het met voelen ook niet zo werken. Toen mijn duimnagel raar was voelde die ook een half uur lang echt heel raar, tot ik besloot dat het niet zo was, en toen hield het op. Wel grappig hoe die stof je voor de gek kan houden.

J0rrit

Badass junkie
Ik zag dat ik bloed piste en zodra ik even me goed concentreerde en even goed keek was het gewoon pis, zeer weird !

azgaza

Badass junkie
Dat is dus precies dat 'je ziet wat je denkt dat je ziet', meestal is het onschuldig bij mij, dat als mensen aankomen lopen en ik denk bv. dat ze een man zijn, dan zijn ze man, maar als ze dan dichterbji komen zijn ze ineens een negerin, en dan nog wat dichterbij en het is een jong blank meisje, en dan zie je pas wat het echt is. Zo gaat dat volgensmij ook met voelen en dat soort dingen.

Hans

Wijs gebruiker
hallotje zei:
Positief - Voel me er zowat herboren door... en houdt me van andere shit af.

Negatief - De ruis....

Daar heb ik dus echt geen last van. (en dan bedoel ik dat ik wel ruis heb maar dat die me absoluut niet stoort.)

hallotje

Bewuste gebruiker
hans zei:
hallotje zei:
Positief - Voel me er zowat herboren door... en houdt me van andere shit af.

Negatief - De ruis....

Daar heb ik dus echt geen last van. (en dan bedoel ik dat ik wel ruis heb maar dat die me absoluut niet stoort.)

Ik probeer der ook geen last van te hebben maar de laatste tijd vreet het gewoon een beetje aan me. Niet alleen de ruis maar ik zie vaak dingen bewegen. Vaak als ik op de WC zit lijkt het soms wel of ik ligt trip. Ik probeer der wel van te genieten maar sinds me rectale ontdekkingsreis voel ik me best wel wazig.

Die ruis wil ik niet vergelijken met hppd...mensen met hppd lijden hier erg onder.Ik probeer er omheen te kijken en te vergeten maar dat gaat op dit moment wel een beetje kut.

Ik heb gemerkt dat goed slapen, gezond eten en sporten dingen zijn die de klachten minder maken. Blowen maakt de ruis erger maar het kutte gevoel erover doen weggaan. Ik heb ook een bril genomen en heb dat ding dan weer op en dan weer af en mischien dat dat het geruis wat erger maken.

In een week tijd zijn me problemen echt aanzienlijk vooruit gegaan maar ik heb er nog een beetje last van.

Iemand hier ook gewoon bij normaal dag een witte muur ziet ruisen....FF weten dat ik niet de enige ben :smoke:

jcutter

Badass junkie
Acid maakt je gevoelig voor prikkels waardoor je bewuster word van dingen waarmee je dagelijks in aanraking komt. Dit geen goed of slecht iets vind ik, eerder goed :hearteyes:

Jeller

Badass junkie
lsd heeft mij ook filosofischer gemaakt, maar ook zelfzekerder en naar sommige dingen toe ook wel onverschilliger, omdat het eigenlijk toch allemaal niet zo veel uit maakt..

als ik moe en/of stoned ben dan heb ik ook soms een lichte oogruis en soms zelfs transparante vlekken als ik lang naar iets staar, dit kan ook wel iets zijn omdat mijn ogen bedoezeld zijn door de thc.. dit vind ik echter niet zo erg, kben het al gewoon :)

Izx

Experimenterende gebruiker
Bedoelde te TS niet meer iets als schadelijk voor de hersenen zoals Alcohol?

:wave:

azgaza

Badass junkie
De kans op hersenschade met LSD is wel héél klein, het bestaat al sinds de jaren 40, mensen die het toen namen leven in sommige gevallen nog, er zijn heel veel lange termijn gegevens bekend over LSD, en er is ontzettend uitgebreid onderzoek naar gedaan, alle propoganda is inmiddels al zo'n beetje tegenbewezen en de bronnen zijn overal.
Natuurlijk is het altijd mogelijk dat ze óóit, op een dag nog iets vinden, maar vooral bij LSD, gezien hoe lang het bestaat en hoe goed het onderzocht is, is die kans zó klein.

Drientje

DF-koning
De hoeveelheid die je binnenkrijgt is ook zo minimaal(tenzij je lysergine25 heet natuurlijk) dat het al de volgende dag uit je lichaam is. Het is grote bullshit dat het in je vet of ruggegraat opgeslagen wordt. Zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/LSD

En ik zit nog steeds te wachten op een flashback...laat maar komen. Spread the love! :hearteyes:

Wat mijn bij mij als negatief zou kunnen interpreteren is dat mijn interesse voor de rationele benadering verminderd is en die van de artistieke benadering door middel van het gevoel de karakters en de vormen sterk vermeerderd is. Dit zou negatief geinterpreteerd kunnen worden omdat ik een student exacte wetenschappen ben, het kost me daarom meer moeite om me aan mn boeken te zetten.

joni43

Belezen gebruiker
ik neem nu zo om de 2 weke de magische acid tot me, maar bij het blowen zie ik dingen een fractie van een seconde bewegen, bv een boom die opeens een meter verschuift en dan terug staat waar ie stond :) het is echt freaky, maar ik ondervind er geen hinder van zolang het maar niet verergerd..

Bovenaan