Schade door hoge dosis MDMA

ooscaar

Wijs gebruiker
Vraagje: hoe schadelijk is het nemen van een hoge dosis MDMA ten opzichte van een normale dosis? Dan ga ik uit van een situatie waarbij ik altijd drie maanden tussen het gebruik van serotonine-losmakende drugs.

Zelf heb ik me altijd drie maanden pauze gehouden, maar de dosissen heb ik niet altijd normaal gehouden. Ik heb vijf keer xtc gebruikt, de eerste twee keer vrij weinig maar beide keren vielen tegen omdat ik weinig effecten ervaarde. De laatste drie keer rond de 400 mg waarvan een keer 500 a 600 ongeveer. Dit beviel erg goed, maar ik maak me wel zorgen over de schadelijkheid hiervan. Nu al een maand of 9 geen xtc gebruikt en overgestapt op 4-fmp, waarbij ik wel een volwaardig effect heb bij 125 mg. Even voor de duidelijkheid: vanaf het begin lijk ik al erg ongevoelig te zijn voor MDMA en dit is dus niet het gevolg van overmatig gebruik van een drug.

Veroorzaakt het nemen van zulke hoge dosissen terwijl je je wel aan de driemaandenregel houdt alsnog permanente schade? Hoe lang zouden je pauzes moeten zijn bij 300 a 400 mg? Of zijn deze dosissen zo slecht dat ik xtc beter links kan laten liggen en gewoon 4-fmp kan doen?

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Je legt je dosissen wel hoog. Zo te lezen weet je welke schade kan gemaakt worden door overmatig gebruik.
Het is al positief dat je ook prima pauzes neemt maar bij zo een hoge dosis zou ik toch echt een 6 maanden pauze nemen of langer. Ik denk dat zo een hoge dosissen echt wel zijn sporen nalaten vooral die toppers van 500/600mg..

Met 4fmp heb ik weinig ervaring, maar als je weet van hezelf dat je het bij xtc niet op een kleine dosis kan houden en bij 4fmp net wel met een leuk gevoel zou ik het daar op houden..

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Er valt niet te zeggen hoe hoog de schade exact is bij welke dosis. De adviezen voor dosis en frequentie zijn een soort gulden middenweg, waarbij je dus nog wel af en toe een pilletje kunt gebruiken en de schade binnen de perken blijft. Als je daar boven gaat zitten, is de kans dus veel groter dat je later klachten krijgt van je gebruik.

Of je er last van gaat krijgen weet niemand. Dat verschilt per persoon en dat weet je pas als de gevolgen tevoorschijn komen. Sommige mensen ervaren geen klachten, maar sommigen krijgen last van slecht geheugen, concentratieproblemen enz enz.

Dat je schade veroorzaakt is dus 100% zeker, hoe groot je de risico's maakt bepaal je zelf...

Tekzor668 zei:
Het is al positief dat je ook prima pauzes neemt maar bij zo een hoge dosis zou ik toch echt een 6 maanden pauze nemen of langer.

6 maanden gaat de schade ook niet herstellen.

benniesmitters

Bewuste gebruiker
Ik had hetzelfde als jij, ik slikte ook zo op een avond 600 mg mdma weg. Ook 3 maanden regel, maar toch werd het effect elke keer minder en ik werd er steeds vager van. Wat mijn advies is, houd het op 200mg, niet meer, en neem de pil gewoon tegen het einde van het feest. Ik deed altijd als begin dosis 130-150 mg, en dan 70-50 mg bijnemen na 2 uurtjes, werkte prima en is beter voor je dan die 600 mg. (200 is overigens wel de max wat "mag" volgens de 1.5-2mg/kg voor mij)

ooscaar

Wijs gebruiker
Ik heb eigenlijk besloten om geen MDMA meer te gebruiken, maar gewoon 4-fmp, omdat voor mijn gevoel tot minder schade leidt. De weinige onderzoeksresultaten en ervaringen van andere gebruikers van 4-fmp lijken ook in die richting te wijzen. Misschien dat ik later nog wel een keer MDMA gebruik, maar dan inderdaad maximaal 200 mg. Schade die na zes maanden nog niet echt hersteld is, staat niet in verhouding tot het plezier en de herinnering van één avond, zeker niet als er alternatieven zijn. Ik heb nog niet ervaren dat de effecten van MDMA/4-fmp minder worden maar dat wil ik (uiteraard) graag zo houden. Liever een ietsje lichter love-gevoel als ik 4-fmp gebruik dan over een jaar een lichter love-gevoel omdat ik mijn hersenen heb gefrituurd!

Bedankt voor jullie reacties! :wink:

Bovenaan