San Pedro van Azarius!

Trippert Q

Experimenterende gebruiker
Elloo everybody,
Ik heb even een vraagje, ik wil wat mescaline gaan proberen en in de shop azarius kan je de San Pedro halen. http://www.azarius.nl/smartshop/psyched ... san_pedro/
Nu is mijn vraag, is die van 60cm genoeg voor 2 mensen om op te trippen.
Ook werd er nogal overdreven op de site ofzo heb ik al op het forum gelezen, maar ik heb ook geen zin om al die moeite en geld voor niks te doen/besteden.
Can u help me out? :rock:

Aalpoepert

Badass junkie
Re: San Pedro!

Waarom wil je het weten? Ze hebben toch geen cactussen van 60 cm.

Persoonlijk zou ik hem nog een jaartje verwaarlozen. Ik heb me laten vertellen dat wanneer je een San Pedro verwaarloost deze gifstoffen aanmaakt (mescaline). Als je hem dus lekker veel water en grond geeft groeit hij snel, maar zal er waarschijnlijk niet veel mescaline in zitten. En ik denk dat ze bij azarius de plant gewoon zo snel mogelijk laten groeien, zodat jij een dure cactus van 60 cm kan kopen.

Naar mijn inzicht is het jaren wachten nadat je besloten hebt een mescaline trip te maken. Of geluk hebben.

Er is trouwens al een soortgelijk topic waarin ik ongeveer hetzelfde heb verkondigd.

Zoek anders effe op San Pedro.

Oh en wat ik hierboven zeg is wat ik denk, het hoeft niet perse zo te zijn.

Trippert Q

Re: San Pedro!

Ze hebben toch geen cactus van 60 cm?
Waarom staat het er dan 50-60 cm?
En ja het is inderdaad zo dat een minder verzorgde San Pedro meer mescaline produceert. Maar dat hoeft nog niet te betekenen als je die koopt dat er niks in zit.

MrCactus

Azarius is een betrouwbare online smartshop, dus 50 - 60 cm klopt.
Soms zijn de stekken van 50 - 60 cm uitverkocht.

Onderzoek heeft aangetoond dat oudere Mescaline Cactussen relatief meer Mescaline bevatten.
Verder bevatten uitgedroogde Cactussen minder vocht, en dus meer inhoudsstoffen zoals Mescaline.
De onbeantwoorde vraag is of Mescaline Cactussen die verwaarloosd worden meer Mescaline gaan aanmaken.

Voor een trip is 30-40 cm San Pedro Cactus meestal voldoende.
Dus 50-60 cm Mescaline Cactus voor 2 personen kan aan de lage kant zijn.

Hakvlees

Om even een oud topic te bumpen: ik ben ook wel benieuwd naar San Pedro, zit te denken om een paar stukken te kopen en te planten. Maar even voor de duidelijkheid, want ik geloof nooit dat iets zo simpel is als het lijkt, kun je die stukken gewoon in de grond proppen en verder laten groeien? Want dan bestel ik gelijk een paar stekjes, ik hou sowieso van cacti, en als ik er op een gegeven moment nog van kan gaan trippen is het helemaal mooi natuurlijk :grin:

MrCactus

Afgesneden stukken San Pedro Cactus ("stekken") kan je voorzichtig laten bewortelen.

Na het afsnijden de wond drie weken laten drogen.
Dan de stek met de onderkant in droge cactusgrond zetten.
Na 4-6 weken kan je aan de onderkant van de stek nieuwe wortels zien.
De stek voorzichtig terug zetten in de aarde, zorg dat je geen wortels beschadigt.
Na enkele dagen de pot voor de helft volgieten met water.
De wortels groeien dan verder en nemen water op.
Je ziet aan de bovenkant van de stek nieuw lichter gekleurd weefsel ontstaan.

N.B. Er zijn veel goedkopere aanbieders van San Pedro Cactussen dan de online Smartshops ....
Zoek eens in Google op "mescaline cactus kwekerij' .

maar kun je geen kant en klare san pedro kopen?
zodat je het op de dag dat je het koopt nog kunt gebruiken?
want wil het heel graag gaan doen enzo
maar heb geen zin om zelf een cactus te kweken

en hoe kun je het t beste gebruiken? gewoon eten?

MrCactus

jillingpaashaas zei:
maar kun je geen kant en klare san pedro kopen?
zodat je het op de dag dat je het koopt nog kunt gebruiken?
want wil het heel graag gaan doen enzo
maar heb geen zin om zelf een cactus te kweken

en hoe kun je het t beste gebruiken? gewoon eten?
Elke San Pedro Cactus is direct te consumeren.
Wel eerst alle doorns verwijderen.
Voor een San Pedro Cactus in een pot betaal je meer, zodat een stek goedkoper is als je de Cactus niet wilt verder kweken.

Bovenaan