Salvia roken, goede manier

kebabski

Experimenterende gebruiker
Laatst hebben wij met groepje de drug salvia geprobeerd, ons even laten voorlichten in de smartshop om vervolgens lekker in rustige omgeving te gaan trippen!

We hebben een puurpijpje aangeschaft met een mooi gaasje onderin, alles leek goed te zijn. Nu hoorden wij dus dat salvia pas werkt als je het op hoge temperatuur verbrand, dus hebben we een stormaansteker gekocht!

Nou pijpje gevuld met salvia extract, stormaansteker erboven en inhaleren maar, nu kwamen er toch wat problemen:

* de stormaansteker heeft zoveel kracht dat het de neiging heeft wat weg te blazen uit de pijp.. opties?
* de geinhaleerde rook is door z'n hitte moeilijk in te houden, snel neiging hoesten terwijl je het 20-30 sec in moet houden.

Nu nog iets wat e fout hebben gedaan is alles in 1 teug proberen, op internet lees ik dat het gebruikelijker is zoveel mogelijk in 2 minuten te inhaleren onder voorwaarde dat je elke teug minimaal 20 sec in je longen houdt..

Iemand ervaring hiermee en/of tips? Want de trip ging wel redelijk maar was niet wat ik er van verwachtte, te weinig effect na mijn 2-malig gebruik.. Ik denk dat als wij de techniek verbeteren van het inhaleren het beter moet gaan. Vandaar deze vraag :)

lolnoob

Bewuste gebruiker
Ik heb Salvia zelf nog niet geprobeerd, maar wat wel kan helpen is een bong of waterpijp gebruiken.

Door het water koelt de rook wat af voordat je het in je longen krijgt.

kebabski

Ik zelf denk dat waterpijp ook makkelijker roken is, tenminste wat mijn ervaring daar mee is :wink:

Maar salvia extract moet op hoge temperatuur verbrand worden, met stormaansteker. Blijf je dan weer niet met zelfde idee zitten dat je het snel 'wegblaast'?

En als het door het water gaat, zit de werkzame stof dan nog wel goed in de rook, want de temperatuur is dan natuurlijk wel gedaalt.. Of gaat het alleen bij de verbranding daarom?

lolnoob

Bewuste gebruiker
Het werkt ook in een waterpijp, daar ben ik wel zeker van. Kijk anders eens op erowid.org, staan vast wel manieren op hoe je het het beste rookt.

Ik heb ook wel veel gehoord van mensen die het gewoon met een normale aansteker doen en dat werkt ook wel, je moet het er gewoon wat langer ophouden voordat je inhaleert.

kebabski

Bedankt!

Ja er staat in dat bong gebruik het beste is, maar een bong is toch ongeveer hetzelfde als een waterpijp behalve dat er een dikke buis aan zit!

Mij lijkt juist dat waterpijp de beter manier is, dan verlies je toch minder rook met de 20-30 sec pauze die je meot pakken om de rook in je longen te houden?

Of is de overgebleven rook niets meer waard en zul je opnieuwe met aansteker erbij nieuwe rook moeten creeren?

Hakvlees

Ik heb zelf nooit last dat mijn stormaansteker mijn spul wegblaast, waarschijnlijk heb je hem gewoon te hard staan, draai hem iets terug. Dan heb je nog steeds een blauwe vlam, maar zonder schokgolf :wink:
Verder werkt een bong ook beter, ik heb ook Salvia uit mijn puurpijpje geprobeerd en buiten het feit dat er maar heel weinig in paste was het ook erg moeilijk om goeie diepe halen te nemen en het lang in te houden. Met een bong kun je veel makkelijker een grote hijs nemen. Als je een ijsbong hebt is het helemaal perfect.

kebabski

Oke maar verlies je met een bong dan niet veel rook? Of hoe moet je dat dan precies doen?

Aangezien jij het al keer hebt gedaan kun je dat vast wel vertellen :grin:

Sjarel

Met een bong verlies je nauwelijks rook als je het goed doet, het is ook een stuk handiger om alle rook binnen te krijgen en te houden.

Een bong gebruiken is echt niet moeilijk en kan je overeral op internet filmpjes over vinden
of hier deze korte handleiding :http://www.wikihow.com/Use-a-Water-Bong.

Ik gebruik bij mijn bong ook altijd een normale aansteker werkt ook goed, naja veel succes nog :grin:

°Thomas°

moet je het met de bong ook met een stormaansteker doen of gaat dit ook perfect met een gewone aansteker?

Inhale

Bewuste gebruiker
Een storm aansteker is handig maar niet noodzakelijk. De vlam van een storm aansteker kan je naar beneden richten, bij een normale aansteker zal de vlam pas goed in aanraking komen met de salvia zodra je gaat hijsen. hijs je te hard, dan zal de aansteker uit gaan, hijs je te zacht dan komt de vlam niet goed in contact met de salvia. Met een storm aansteker heb je dat gezeik niet.

De verbrandings temperatuur zal niet zo heel veel uitmaken denk ik. Voor de zekerheid kan je ook door iemand anders een 2e aansteker erbij laten houden.

lolnoob

Bewuste gebruiker
Werkt het dan niet makkelijker met een lucifer?

Ik vind een lucifer bij gewoon een bong roken ook veel fijner.

lolnoob

Bewuste gebruiker
Chris Pontius zei:
Lijkt me gevaarlijk icm salvia.
Ik had lekker een aansteker gebruikt omdat die vanzelf uitgaat als je hem laat vallen.

Goed punt had ik nog niet aan gedacht. Deze lucifer zou iemand anders dan vast moeten hebben idd.

Inhale

Bewuste gebruiker
Ik zou een storm aansteker kopen als ik jou was. Die dingen kosten ook maar 2 euro bij de primera.

MIA-1985

Wijs gebruiker
Een stormaansteker is echt een must vind ik!
De temperatuur is veel heter dan bij een gewone aansteker en wat ook al eerder genoemd is, een stormaansteker kun je naar beneden richten.

Ik heb deze: http://azarius.net/headshop/bongs/glass_bongs/bong_glass_twister_small/

Bovenop in het "kopje" doe ik een gaasje (gaasjes kun je ook in de smartshop kopen, koop de duurste die ze hebben, die zijn het schoonst bij de verbranding en adem je geen troep naar binnen...) en vervolgens gooi ik er wat extract op. Nu je mond aan het pijpje zetten en met je stormaansteker verhit je de Salvia door er met de vlam gewoon in te richten. je zal zien dat het gaan branden/ je het aansteekt en nu snel goed zuigen en de rook zo lang mogelijk inhouden en dit een aantal keren doen. Voordat je het weet ben je van de wereld :hearteyes: :grin:

Als je nog vragen hebt ask! :)

p.s. er hoeft geen water in deze pijp, kan gewoon zonder en heet is het ook al niet.
Ik ben overigens verder geen roker (op af en toe een joint na), maar dit roken vond ik totaal geen probleem.

lolnoob

Bewuste gebruiker
Filtert het water er niet ook wat schadelijke stoffen uit?

Ik heb trouwens precies dezelfde, erg chille bong maar je kunt hem niet echt schoonmaken.

Ik zit nog steeds te twijfelen of ik Salvia wil proberen of niet.

MIA-1985

Wijs gebruiker
lolnoob zei:
Filtert het water er niet ook wat schadelijke stoffen uit?

Ik heb trouwens precies dezelfde, erg chille bong maar je kunt hem niet echt schoonmaken.

Ik zit nog steeds te twijfelen of ik Salvia wil proberen of niet.

Ik gebruik dat ding niet met water, dus heb geen idee. Eigenlijk is het niet de bedoeling dat er gefilterd wordt, je wilt namelijk toch alle werkzame stoffen binnekrijgen?

Schoonmaken? Ja, dat wel een probleem, de mijne is nog steeds wat gelig en er zit nog aanslag in. Met zo'n speciale borstel kun je het wel schoon krijgen schijnt.

Waar twijfel je over? :) Ik vind het een hele leuke ervaring, maar ik vind het relatief duur en de tijd dat je lekker onder weg bent is eigenlijk tekort.

lolnoob

Bewuste gebruiker
Ik hoor er ook verschrikkelijke verhalen over, ook als je op erowid leest. Of zullen dit mensen zijn die niet weten hoe je het verantwoord moet gebruiken?

En volgens mij wordt er door water een aantal schadelijke niet actieve stoffen gefiltert maar dit weet ik niet zeker. Het kan ook alleen voor de temperatuur zijn. Maar het klinkt ook zo lekker als er water in zit :wink:

MIA-1985

Wijs gebruiker
Ja, die verhalen ken ik ook wel, maar kom op ik vind het wel horrorscenario's hoor :)

Het is wel zo dat Salvia niet voor iedereen hetzelfde werkt. Of zelfs helemaal niet.
Gevaarlijk is het in iedergeval niet direct, maar je moet er voorzichtig mee beginnen.
Er zijn altijd mensen die psychotisch worden of gaan lopen flippen (bijv. ook bij paddo's) maar je weet denk ik van jezelf wel of je zo iemand bent of niet :wink:

Ik heb van de meeste tripmiddelen altijd wel ietsjes meer nodig dan een gemiddelde persoon, vraag me niet hoe dat kan, het is gewoon zo. Ik ben rond rond de 189 en zo'n 85kg.

Na mij goed ingelezen te hebben van de Salvia heb ik uiteindelijk voor het extract gekozen en dan de 20x (1gram). En er bovendien de tijd voor genomen, lekker op de slaapkamer gezeten met het raam open, zon in mijn gezicht en lekker relaxen en er tegenaan :hearteyes:

Wist je trouwens dat je met Salvia een omgekeerde tolerantie hebt?? Eerst dacht ik ook van "wat een bullshit", maar het is echt zo. Niet gelijk bij de 2e keer, maar bij bijv. een 3e keer kun je al met iets minder extract hetzelfde beleven :sunglasses: Maar dan nog, als ik het nog een keer ga doen ga ik lekker voor de 30x, misschien dan uiteindelijk wel minder gebruiken.

En over dat water; Als je dat fijn vind gewoon gebruiken. Water is volgens mij alleen voor de temperatuur, maar de bong is lang genoeg om de rook te koelen voordat je het binnenkrijgt.
Wat wel handig is bij "onze" bong dat je ook dat (ik noem het altijd een ventielgaatje) gaatje gebruikt. Dus je vinger erop, beetje zuigen zodat het systeem vacuum trekt en dan plots loslaten! Schiet het zo bij je naar binnen :)

EDIT: water; als je water in die bong doet, dan moet je maar een heel klein laagje erin doen, anders zuig je het water mee naar binnen en dat is niet de bedoeling. Nu weet ik ineens weer waarom ik er nooit water in doe :tearsofjoy:

lolnoob

Bewuste gebruiker
Klopt, dat gaatje is echt chill. Kun je gewoon doorademen en heb je ineens een lekkere hit naarbinnen gewerkt. Eerste keer dat ik hem met wiet gebruikte had ik me er wel een beetje op verkeken, ik dacht ach het is een klein ding ik zuig er gewoon net zo lang tot ik bijna niet meer kan en zuig dan alle rook op. Ik had toch een hit binnen, wel een kwartier staan hoesten :P

Ik zal het misschien toch een keer proberen. Dan wel eerst met de bladeren en de 5x proberen, want ik wil altijd rustig beginnen met iets nieuws.

Psychedelicious

Pak een bong, niet te groot, 20/30cm hoog is genoeg. Zoveel rook komt er niet van 1 hit
Een storm aansteker werkt bij mij perfect, als hij te hard gaat gewoon wat zachter zetten of verder weg houden. De bong voor de helft vullen met ijsklontjes helpt heel goed om de rook makkelijker binnen te houden. pijpje werkt ook gewoon, maar kriebelt meer als bong met ijsklontjes en de rook is ook heter.
Hoop dat je er wat aan hebt en veel plezier met je salvia!
heftig spul trouwens, ik had 10x extract en de eerst keer had ik had gevoel dat de zwaartekracht horizontaal was geworden, maar dan alleen bij me hoofd. Mijn hoofd werd als het ware naar rechts getrokken :openmouth: , 2de keer had ik het gevoel alsof ik 100x per minuut in mijn gezicht werd geslapt, in combinatie met een verdraaid beeld was niet erg prettig en extreem wazig!

gamezz

Bewuste gebruiker
lolnoob zei:
Ik hoor er ook verschrikkelijke verhalen over, ook als je op erowid leest. Of zullen dit mensen zijn die niet weten hoe je het verantwoord moet gebruiken?

En volgens mij wordt er door water een aantal schadelijke niet actieve stoffen gefiltert maar dit weet ik niet zeker. Het kan ook alleen voor de temperatuur zijn. Maar het klinkt ook zo lekker als er water in zit :wink:
mijn ervaring met salvia was ook erg negatief, ben er zeker van als mijn trip langer aangehouden had ik zoiezo bad gegaan was.
ik rookte de salvia in een bong (0.12gr 20X extract, wat volgens azarius genoeg is) met stormaansteker, in de longen gehouden tot ik een soort licht effect merkte en dan uitgeblazen.
wat resulteerde in een grote KNAL, BAM weg was ik in mijn hoofd (dit duurde ongeveer 30-60seconden en toen was ik nuchter)
het probleem met salvia vind ik dat je vergeet datje salvia gerookt heb, het enige dat ik dacht was WTF!. Salvia ga ik zoiezo niet meer doen , vind het belachelijk duur trouwens voor wat voor korte effect het geeft

lees dit verslag even en je weet waaraan je je kan verwachten met een hogere dosering salvia
http://azarius.net/experiences/5720/salvia_20x_extract/

Bovenaan