• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Salvia extract 20x

henkie84

Bewuste gebruiker
Salvia is voor mij niet helemaal onbekend. De eerste keer zaten we met een man of vijf bij een vriendin thuis, met 10x en 20x extract. Ik was toen de enige die er in die sessie vrij weinig van gemerkt had (ik voelde de trip opkomen maar door geschreeuw van medemensen werd het effect als het ware weggeblazen), de rest van de mensen tripte er aardig op. Toen iedereen naar huis was en ik op de bank zou blijven pitten heb ik nog een hit gepakt, hier herinner ik me niets van. Alleen dat ik op een gegeven moment weer 'wakker' werd en een vriend heb opgebeld om te melden 'woooow wazig spul man'. Later las ik dat het waarschijnlijk vrij heftig is geweest omdat ik me niets meer kon herinneren.

De keer daarna zou ik met een andere vriend (Z. ) op mijn studentenkamer het gaan proberen. Ik had 20x extract gekocht, hij 10x en bladeren. Hij lag op bed, nam als eerste een flinke hit van het 20x extract, kon nog "ik voel niks" uitbrengen en schoot daarna overeind en naar rechts met zijn gezicht vol tegen een houten balk aan. Hij viel op de grond waar hij wild om zich heen bleef schoppen terwijl z'n gezicht rood werd van het bloed. Uiteindelijk had hij niet meer dan een aantal blauwe plekken en een sneetje onder zijn oog, maar we hadden kennis gemaakt met hoe heftig het wel niet kon zijn. Die avond hebben we niets meer gebruikt, waardoor we nu nog ruim over hadden.

Gisteravond dus, samen met R., die ook bij de eerste keer was, in zijn kamer. We hadden bladeren, 10x en 20x extract. We begonnen allebei met 10x extract. Eerst hij, geen effect. Toen ik, wederom geen effect. Ik heb het nog een keer geprobeerd, totaal geen effect.

1e hit 20x extract
Ik zoog de waterpijp vol en nam een flinke hijs naar binnen. R meldde nog even dat ik het wel lang genoeg moest binnen houden en dus begon ik in mijn hoofd te tellen. Langzamer hand werd dit tellen duidelijk door een stem overgenomen. Toen ik uitblies voelde ik mijn linkerhand draaien. Het leek alsof er iemand met een soort dunne deegroller over de achterkant van mijn benen omhoog rolde, dit was heel duidelijk waarneembaar. De bank waar ik op zat voelde aan als een lopende band die naar achteren bewoog. Dit voelde enigzins onprettig maar het was nog acceptabel. Gedurende de hele ervaring had ik de gevoelsassociatie met staan in een marktkraam (hoewel ik dit normaal nooit doe, staan in een marktkraam dus). Dit was niet erg concreet maar wel herkenbaar. Toen ik opstond merkte ik dat ik naar 1 kant van de kamer werd getrokken. Lopen ging wel, ook tegen die richting in, maar ik werd duidelijk verhindert.

2e hit 20x extract
Een paar uur later (en een aantal pilsjes, maar die hadden (vermoed ik) weinig invloed) was het tijd voor mijn 2e hit. Ik blies in en leunde achterover met mijn ogen dicht. Ik begon de bellen van een spoorwegovergang te horen (er was er geen in de omgeving). Er werd een miniatuur treinbaan om mij heen opgesteld. Ik weet niet precies wat mijn rol hierin was, of ik er onderdeel van was of gewoon toeschouwer. Ik zei tegen R die tegenover mij zat dat hij even moest wachten want we zouden er zo aankomen. Toen ik mijn ogen opendeed was ik aan het wachten tot het treintje uit de rugleuning van de bank tevoorschijn zou komen. Ik kon eventjes niet geloven dat hij niet zou komen (beetje als bij de NS haha). Deze overtuiging verdween vrij snel, hoewel ik nog een tijdje de bellen van de spoorwegovergang gehoord heb.

Beide keren heb ik van de coming down niet echt iets gemerkt. Het was een korte ervaring, zo'n 4 a 5 minuten per keer, die daarna eigenlijk ook zo goed als afgelopen was.

Salvia interesseert me zeker, ik wil het vaker gaan gebruiken. Ik heb veel gehoord en gelezen over de zogenaamde omgekeerde tolerantie, misschien dat die verklaard waarom ik op 20x extract vrij onschuldige ervaringen had. We vonden het allebei wel vreemd (en vervelend) dat het 10x extract helemaal niets deed, terwijl de eerste keer dat we salvia deden iedereen op 10x extract van een andere smartshop (waar we nu ook de 20x vandaan hadden) redelijk had getript. We gaan ook nog even terug binnenkort naar de smartshop om te vragen hoe dat zo kan.

De volgende keer schaf ik me denk ik 5x extract aan, om te kijken of dat het doet. Ik hoop dat het inderdaad werkt en dat ik vanuit daar steeds heftiger kan gaan.

Bedankt voor het leven en keep on trippin' :hearteyes:

EDIT: haha 'leven' in de zin hierboven moet eigenlijk 'lezen' zijn, maar dit staat ook wel netjes :)

The_kid

Experimenterende gebruiker
heb alleen nog maar salvia bladeren gerookt minstens 20 seconden binnegehouden en wel een heel pak opgeraakt. Gaf bijna niets juist precies een high gevoel van 10 minuten, maar wazig.

vind het niet zo'n goed spul

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
klinkt toch nice.. Ben benieuwd wat het 20x extract bij mij zal geven..
Ben er wel redelijk zenuwachtig voor en blijf het precies maar uitstellen..

henkie84

Bewuste gebruiker
Afgelopen weekend hebben we het weer gedaan, dit keer 10x extract. Net als bij de vorige keer kwam ik in een 'wereld', of soort 'fabriekshal' met treintjes en lopende banden, ongeveer zo groot als de bank waar ik op zat. Ik hoorde duidelijk het tuffende geluid van de machinetjes die druk in de weer waren om mijn lichaam reep voor reep te vervoeren. Het kwam over als een soort overgang tussen de gewone wereld en de salviawereld.

Ik vind het erg leuk (en bijzonder) dat ik nu twee keer achter elkaar een soortgelijke ervaring heb meegemaakt en hoop dat ik er volgende keren dieper op in kan gaan. Deze keer hadden alle trippers eigenlijk 'last' van een vrij lange/intense stonede buzz achteraf, terwijl dat de vorige keren totaal niet was. Het blijft interessant (en net iets te duur :) )

hcore

Experimenterende gebruiker
Hey hallo,

Ik ben al wat ouder, ik heb vroegah gewoon 50x extract kunnen kopen in de smartshop...

Over de ervaring moet ik zeggen: heel hard, heel onwerkelijk, elke keer anders.... !

Heel sterk spulletje, samen met ayahuasca toch wel het meest wereldvreemde wat ik ooit heb meegemaakt!!

Bovenaan