• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Salvia 20x trip; De Shepherdess houdt niet van vuur

Metalcored00d

Bewuste gebruiker
Ik rookte gisterennamiddag 20x Salvia extract door mijn pijpje. Terwijl ik de rook zo goed en zo lang mogelijk in mijn longen probeer te houden, voel ik ineens vanaf mijn voeten dat er iets aan het opkomen is. Ik probeerde om snel nog wat bij te kappen in het pijpje om zeker genoeg binnen te hebben, maar tevergeefs, ik verloor al de controle over mijn lichaam.

Het opkomen vanaf mijn tenen naar de rest van mijn lichaam is iets dat ik direct herkende als typisch voor salvia. Toch voelde het intenser, drukkender en meer pins and needles dan ik me hiervan herinnerde. Een combinatie van hoe het voelt als een onderdeel van je lichaam in slaap viel en je dat probeert wakker te maken, en tegelijkertijd voel je je alsof je 3d lichaam platgewalst wordt in een 2d zeefdruk.

Ik was heel even vergeten waar ik was. Ik doe mijn ogen weer open en ik merk dat ik het pijpje nog vast heb. In de as van mijn pijpje zag ik een soort mannetje naar me staren, hij had iets duister en iets vrij Hofnar. Hij zag eruit alsof ie evengoed in de Efteling had kunnen zitten. Hij leek me uit te lachen. Ik kreeg ineens het idee dat het niet werd geapprecieerd dat ik het extract verbrand en opgerookt had. Nu ik erover terugdenk, dit gaf me vooral een mannelijke vibe. Alsof het me al had duidelijk gemaakt dat ik de Shepherdess niet waardig was.

1752133310326.png

In plaats van naar mijn pijpje te blijven staren, laat ik me achteruit in mijn zetel vallen terwijl het opkomende gevoel steeds hoger komt. Ik zag dat mijn planten en mijn woonkamer er ineens ook akeliger uitzagen. Alles zag er zo vreemd uit, ik herkende precies mijn eigen woonkamer niet meer. Het rare is dat ik deze manier van zien al heb gekend op een hoge dosis psilocybine. Dit is dus dat duistere kantje waar er zovelen het over hebben. En nu ik erover nadenk, heb ik de hofnar ook al op psilo tegengekomen. Dit is de eerste keer dat ik het gevoel heb dat er overeenkomsten zitten tussen de 2. En de eerste keer dat ik salvia werkelijk als psychedelicum kan beschrijven.

Met mijn ogen dicht voel ik tranen langs mijn kaken stromen, dit stopte niet. Mijn buik is nat van zweet en ook vanaf mijn voorhoofd loopt het eraf. In mijn binnenoor gonst een vrij onheilspellende toon. Die toon blijft ook voor de rest van de ervaring door gonzen.

Het volgende dat ik mij herinner is dat ik dus op mijn zetel lag en nog even rondom mij kon kijken. Ik hoor mezelf nog denken van waar ben ik en wie ben ik. Daarna breekt de woonkamer in individuele frames die achter elkaar staan zoals domino steentjes. 1 rij aan mijn linkerkant en 1 rij aan mijn rechterkant. De frames komen dichter en schuren over me heen in een infinite loop. Nadien besefte ik dat dit best goed leek op de eindanimatie van solitaire op windows 98.

proxy-image.jpg

In nabeschouwing voelde dit als een soort wegeroderen van mijn tijd, en hoe tijd ook maar losse frames na elkaar zijn. Nogmaals een thema dat ik al op psilo heb ervaren. Werd er een enge variant van een flashback geactiveerd?

Terwijl dit gebeurde, had ik het gevoel dat ik inderdaad net niet ver genoeg zat om door de muur te breken en de andere kant te zien.

De hele ervaring voelde erg onwennig en vreemd. Ondanks de zogenaamd lagere potentie was dit erg eng. Het hevige zweten en de tranen kan ik niet anders plaatsen dan een instant paniek aanval op lichamelijk niveau. Nu vraag ik me af, was de dosis te laag en was een volledige doorbraak minder eng geweest?

Door de volledige ervaring, een 10tal minuten die een eeuwigheid leken te duren, kreeg ik het gevoel van bestraft zijn niet weg. Had ik de salvia mishandeld door ze te roken? Is er een andere ROA die ik kan proberen met extract?

Het spijt me vrouwe salvia, ik beloof dat ik mijn opperste best doe om jou zelf te groeien en jou lief te hebben.

Laatst bewerkt:

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Wat fijn om nog eens een salvia reportje te lezen, ze zijn schaars.👌
In tegenstelling tot vele mensen vind ik een keertje salvia op z´n tijd een hele boeiende intrigerende ervaring.
Maar telkens zo intens dat er steeds een heel lange tijd zit tussen de trips, het is zo´n drug waar ik me nooit echt mentaal op kan voorbereiden.

Ik herken wel veel punten uit je report.
Dat overmatig bezweet voorhoofd heb ik elke keer, dat is standaard.
Het gevoel onoverkomelijk geplet te worden gaat bij mij ook gepaard dat het zo hard plet dat het je kaak platlegt en in je oren kruipt, beetje raar om uit te leggen.

Maar dat plettend gevoel heeft voor mij als signaal dat ik een breakthrough ga ervaren. Het drukt je als het ware van de ene naar of door de andere kant.

Wat je schrijft over die losse frames, dat had ik laatst ook.
De ruimte waar ik inzat inclusief mezelf ´van buitenaf´ werd een frame , een hele reeks, als dia´s van mezelf, die per dia een minimaal verschil in beweging toonde.
Ik weet nog dat ik ´what the fuck´ zei, het geluid wtf ging de diepte en ging eindeloos echoën en plakte per deeltje vast afzonderlijk aan elke dia.
Dan ´naar mijn idee´ was er een dia waar ik terug ´in het moment´ kon interacteren met de omgeving, maar toen kwam het meest bizarre.
Ik was doorgeduwd van de ene naar de andere realiteit, in die nieuwe realiteit plakte mijn lichaam als een sticker vast tegen een muur, ik was ook even plat als een sticker.
Er waren mannetjes/entiteiten die me van de muur probeerden te trekken en te schrapen om me helemaal in de nieuwe realiteit te trekken, tegelijk lachte ze me uit omdat ik me even zorgen maakte of dit wel normaal is en of het wel kan😂
Ik maakte me zorgen omdat het voelde alsof ik naakt met superlijm tegen die muur was vastgeplakt en het ook een scherpe oncomfortabele sensatie gaf wanneer ze me eraf wouden trekken...,

Srry dat dit bijna een tripreport geworden is, maar ik herken veel dingen en het is onwijs interessant.

Ik heb andere roa´s geprobeerd met een extract zoals onder de tong leggen, thee´tje trekken... maar dat was enorm underwhelming.
Voor mij persoonlijk is salvia hijsen met een paar trekjes uit de bong de meest effectieve roa. Kort maar enorm intens

Metalcored00d

Bewuste gebruiker
@mandragora Dankjewel om te delen!

In tegenstelling tot vele mensen vind ik een keertje salvia op z´n tijd een hele boeiende intrigerende ervaring.
Maar telkens zo intens dat er steeds een heel lange tijd zit tussen de trips, het is zo´n drug waar ik me nooit echt mentaal op kan voorbereiden.
Echt wel... Ik ben op dat vlak ook nogal een ervaringsjunk. Net het absurde, oncontroleerbare en onbevattelijke maakt het dat het altijd op mijn radar blijft en ik er af en toe mezelf de moed voor bij elkaar schraap om nog eens te gaan bezoeken.
Maar dat plettend gevoel heeft voor mij als signaal dat ik een breakthrough ga ervaren. Het drukt je als het ware van de ene naar of door de andere kant.
Zo voelde dat voor mij tijdens mijn allereerste ervaringen ook zo, helaas heb ik erna altijd een net niet gehad. Alsof het stopte bij mijn hoofd. Ik vind het binnenhouden van de rook erg lastig.
Er waren mannetjes/entiteiten die me van de muur probeerden te trekken en te schrapen om me helemaal in de nieuwe realiteit te trekken, tegelijk lachte ze me uit omdat ik me even zorgen maakte of dit wel normaal is en of het wel kan😂
Hehehe dus ook een bezoekje aan de Efteling ^^
Srry dat dit bijna een tripreport geworden is, maar ik herken veel dingen en het is onwijs interessant.
Don't be sorry, echt leuk dat je dat deelt!
Ik heb andere roa´s geprobeerd met een extract zoals onder de tong leggen, thee´tje trekken... maar dat was enorm underwhelming.
Voor mij persoonlijk is salvia hijsen met een paar trekjes uit de bong de meest effectieve roa. Kort maar enorm intens
Dan moet ik echt es investeren in een bong, zou het helpen om wat ijsblokjes in het water te doen of om die even in de ijskast te zetten? Ik had ook al zitten fantaseren om zo die volcano vaporizer te gebruiken om zo van die opgevulde ballon te hijsen :).

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Don't be sorry, echt leuk dat je dat deelt!
Zeker, ik vind het zelf ook leuk omdat ik dan weet dat het iemand leest die ook de salvia ervaring kent, en het zo enigszins kan begrijpen omdat het soms idd te bizar is om uit te leggen aan iemand die geen ervaring heeft met salvia🙃
Dan moet ik echt es investeren in een bong, zou het helpen om wat ijsblokjes in het water te doen of om die even in de ijskast te zetten? Ik had ook al zitten fantaseren om zo die volcano vaporizer te gebruiken om zo van die opgevulde ballon te hijsen :).
Idd, als ik jou was zou ik investeren in een bong.
Zelf heb ik een glazen bong met een grote bol onderaan en een klapgat.
Ik doe er onderaan idd ijs en water in (of gewoon ijskoud water), omdat Salvia het meest effectief is wanneer het onder hoge temperatuur verbrand word.
Met een stormaansteker op de salvia vul ik door rustig te zuigen de bong met rook en dan laat ik het even koelen.
Om vervolgens in 1 of 2 teugen de bong leeg te trekken met het gebruik van het klapgat. Dan hou (probeer) ik de rook 20 sec in te houden en wanneer je de rook uitblaast zit je al in salvialand.
Ik zet een digitaal wekkertje op tafel dat 20sec aftikt, maar na een 10 sec kan je zelfs de cijfertjes niet meer herkennen en zijn het heel andere figuurtjes...

Maar op deze manier lukt het me altijd om een breakthrough te bewerkstelligen, en ik heb belachelijk weinig salvia nodig om dit te bereiken.

Metalcored00d

Bewuste gebruiker
Idd, als ik jou was zou ik investeren in een bong.
Zelf heb ik een glazen bong met een grote bol onderaan en een klapgat.
Ik doe er onderaan idd ijs en water in (of gewoon ijskoud water), omdat Salvia het meest effectief is wanneer het onder hoge temperatuur verbrand word.
Met een stormaansteker op de salvia vul ik door rustig te zuigen de bong met rook en dan laat ik het even koelen.
Om vervolgens in 1 of 2 teugen de bong leeg te trekken met het gebruik van het klapgat. Dan hou (probeer) ik de rook 20 sec in te houden en wanneer je de rook uitblaast zit je al in salvialand.
Ik zet een digitaal wekkertje op tafel dat 20sec aftikt, maar na een 10 sec kan je zelfs de cijfertjes niet meer herkennen en zijn het heel andere figuurtjes...

Maar op deze manier lukt het me altijd om een breakthrough te bewerkstelligen, en ik heb belachelijk weinig salvia nodig om dit te bereiken.

Dankjewel om dit zo uitgebreid uit te leggen! Het maakt het imo allemaal iets ritualistischer en betekenisvoller als er een bepaalde soort handelingen moeten gebeuren. Plus voelt veel minder zenuwachtig aan als je de rook eerst wat laat afkoelen. Dat spreekt me enorm aan! Intussen heb ik de bong besteld, en heb ook chacruna besteld voor een volgende ronde DMT extractie. Sinds de RC ban ben ik weer volop richting de plant teachers gaan oriënteren ^^. Heb ook een bolletje gekregen van een maat z'n Peyote, dus binnen 10 jaar kan ik die ook eens testen xD.

Metalcored00d

Bewuste gebruiker
Wat een geweldig mooi rapport @Metalcored00d!
Dankjewel! Naar mijn gevoel is het een van de manieren waarop ik respect kan betuigen naar mijn ervaringen; door ze zo goed mogelijk neer te pennen. Plus er zijn zoveel prachtige reports op deze website dat het me steeds motiveert om het beste uit mijn digitale pluim te halen :).

• Love
Waarderingen: ljuv

Casrus

DF-koning
Dankjewel! Naar mijn gevoel is het een van de manieren waarop ik respect kan betuigen naar mijn ervaringen; door ze zo goed mogelijk neer te pennen. Plus er zijn zoveel prachtige reports op deze website dat het me steeds motiveert om het beste uit mijn digitale pluim te halen :).

Dit is waarom ik een profiel heb aangemaakt bij drugsforum.nl.

De meeste mooie trip-rapports zijn wel al wat ouder.

Had zelf geen doorbraak bij Salvia, maar herken eigenschappen van je trip die je beschrijft in mijn eigen beperkte gebruik.

Levensgenieter🌈

Badass junkie
@Metalcored00d heel fascinerend om te lezen jouw report. Ik wil en durf zelf geen salvia te nemen.

De frames waarover je schrijft, doen mij aan een andere ervaring denken. Ik had een k-hole op 2-FDCK. Toen ik daarvan weer bij bewustzijn kwam, zag ik de woonkamer in fragmenten. Het waren vierkantjes, die naar een bepaald punt werden gezogen, als in een fish eye lens. Toen dacht ik echt wtf.

Metalcored00d

Bewuste gebruiker
@Metalcored00d heel fascinerend om te lezen jouw report. Ik wil en durf zelf geen salvia te nemen.

De frames waarover je schrijft, doen mij aan een andere ervaring denken. Ik had een k-hole op 2-FDCK. Toen ik daarvan weer bij bewustzijn kwam, zag ik de woonkamer in fragmenten. Het waren vierkantjes, die naar een bepaald punt werden gezogen, als in een fish eye lens. Toen dacht ik echt wtf.
Thx! :) Heeey nu je dat zo zegt krijg ik een flashback van iets erg gelijkaardigs in mijn woonkamer op O-PCE!

Hier is iets in die aard van Reddit:
3bk6f7r8siz21.jpg

Laatst bewerkt:

ljuv

DF-koningin
Wooooow das inderdaad lang geleden! Bedankt voor het heerlijke salviareportje😍 Was alweer vergeten dat dit nog in mijn “uitproberen” lijstje zat.

Beiden jullie ervaringen klinken méga interessant. Dat donkere randje beangstigt me ook niet echt… Jullie volgens mij ook niet he? Is dat terecht of zou ik me meer schrap moeten zetten? Ik heb dat eigenlijk wel altijd gelezen in eerdere salvia reports: alsof het middel niet blij is dat iemand haar bezoekt. Toch ook zo interessant hoeveel er te schrijven valt over een trip van 10 minuten😍😍😍
Dat echoën van geluiden herken ik ook heel erg van mdma-lachgas combinaties. Klinkt dat vergelijkbaar? Op die combinatie ga ik altijd heel diep, veel dieper dan al mijn psychedelische trips. Daarom dus ook wel érg nieuwsgierig naar Salvia.
Ik vind dat concept van een breakthrough ook nog wel interessant… Kan me dat niet herinneren van Salvia reports. Wat moet ik me daar bij voorstellen? Hoe verschilt dat van DMT breakthroughs?

Wat zouden jullie first-timers aanraden? En… het is niet echt een middel om samen te gebruiken met anderen he?

En ook: halen jullie er echt nog wat uit (lessen, emotieverwerking, iets in die trant), of is het gewoon meer een vet interessante psychedelische duik?

Edit: Excuses als mijn vragen te veel afleiden van je report, ik ben gewoon erg enthousiast! Als je het prettiger vindt kan dit gesprek verder worden gezet in dit topic:
https://drugsforum.nl/threads/het-off-topic-discussie-topic.71568/post-1699115

Laatst bewerkt:

Metalcored00d

Bewuste gebruiker
Bedankt voor het heerlijke salviareportje😍 Was alweer vergeten dat dit nog in mijn “uitproberen” lijstje zat.
Blij dat je het leuk vond ^^
Dat donkere randje beangstigt me ook niet echt… Jullie volgens mij ook niet he?
Ik kan me niet uitspreken over @mandragora, maar zoals ik al zei, ben ik nogal een ervaringsjunk dus nee, eigenlijk niet :wink:.
Toch ook zo interessant hoeveel er te schrijven valt over een trip van 10 minuten😍😍😍
En dan nog het gevoel hebben dat je woorden zelfs nog maar in de buurt komen... Maar zoals @mandragora ook al zei, en ik kan het ook met DMT vergelijken. If you know, you know :).
Dat echoën van geluiden herken ik ook heel erg van mdma-lachgas combinaties. Klinkt dat vergelijkbaar?
Ballonnetjes heb ik nog nooit gebruikt, dus daar kan ik helaas niet op antwoorden. Op hoge dosissen psilocybine heb ik wel eens zo een high pitched geluid, maar dan fantaseer ik dat mijn antennes zijn open gegaan. Hier was het bijna een machinaal gebrom ofzo.
Ik vind dat concept van een breakthrough ook nog wel interessant… Kan me dat niet herinneren van Salvia reports. Wat moet ik me daar bij voorstellen? Hoe verschilt dat van DMT breakthroughs?
Wel in mijn ervaringen van enkele jaren geleden is er geen jou meer, tot zover de overeenkomst. Bij Salvia word je een voorwerp, of het plafond, of een boek, ... Het zijn minder van die Alex Grey scenes en meer fotorealistische dingen. Vreemd en vertrouwd tegelijk. Op hoge dosissen psilocybine heb ik ook wel al gehad dat mijn appartement er bijna filmset-gewijs helemaal anders uitzag en voelde.
Wat zouden jullie first-timers aanraden? En… het is niet echt een middel om samen te gebruiken met anderen he?
Dit bekijken :wink:
How to Smoke Salvia Divinorum - YouTube
En ook: halen jullie er echt nog wat uit (lessen, emotieverwerking, iets in die trant), of is het gewoon meer een vet interessante psychedelische duik?
Moeilijk om hier echt lessen uit te halen, behalve misschien dat nu ik nuchter ben ik eigenlijk evenmin kan bewijzen dat dit echt is. Dus zijn die dimensies echt? Zo voelen ze wel. En die hofnar is iets Jungiaans dus ik weet niet in hoeverre ik door vage reeds meegemaakte dingen ga. Of misschien is het even een alternatieve werkelijkheid dat je ingaat. Quantum shit yo!

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Beiden jullie ervaringen klinken méga interessant. Dat donkere randje beangstigt me ook niet echt… Jullie volgens mij ook niet he? Is dat terecht of zou ik me meer schrap moeten zetten?
Beangstigend is niet echt het woord, eerder..
je weet opvoorhand dat je een mega mindfuck gaat krijgen, waarin dingen gebeuren die je menselijk brein absoluut niet kan bevatten. Bv als er iets jou door een steutelgat wil trekken, je weet opvoorhand dat het onmogelijk is maar tegelijk gebeurd het wel.
Jezelf een beetje schrap zetten is mss niet onverstandig.
Het gaat enorm snel van nuchter naar salvialand, je hebt de tijd niet om het allemaal eerst even rustig op een rijtje te zetten.
En bij de trip kunnen toch ook wel intense lichamelijke sensaties voorkomen, zoals dat plettend gevoel dat je vast al gelezen hebt, waar je ook kruipt, je ontkomt er niet aan, dan is het belangrijk om het allemaal te laten gebeuren en los te laten.
Als je dat gevoel nog niet ervaren hebt kan het bij sommige mensen een panische reactie geven.

Ik heb het al vaker gehad dat ik mijn bong gevuld heb en dat ik net voor ik m´n torch eraan zet toch van gedachte verander en de salvia trug in het zakje doe.
Ik vind het absoluut niet iets om ff tussendoor te doen.
De keren dat ik het wel doe heb niet ik dat beslist maar salvia lijkt me.

Ik heb dat eigenlijk wel altijd gelezen in eerdere salvia reports: alsof het middel niet blij is dat iemand haar bezoekt.
Dat ervaar ik toch anders, ik heb het gevoel dat tijdens de meeste salvia trips de wezens/entiteiten (of hoe moet ik het ook noemen), opvoorhand weten dat ik ging komen, en je word een soort van verwelkomt maar er werd me soms ook meegedeeld dat het niet de bedoeling is dat ik daar te lang ben.
Ze sturen je bij afloop ook met enig enthousiasme en humor terug naar je plaats op aarde, het gegniffel en uitbundigheid is iets dat me altijd bij zal blijven. Alsook dat ze met veel zijn en het lijkt alsof ze constant werken of met hetzelfde bezig zijn, maar wat juist is de vraag.
Toch ook zo interessant hoeveel er te schrijven valt over een trip van 10 minuten😍😍😍
Dat echoën van geluiden herken ik ook heel erg van mdma-lachgas combinaties. Klinkt dat vergelijkbaar? Op die combinatie ga ik altijd heel diep, veel dieper dan al mijn psychedelische trips. Daarom dus ook wel érg nieuwsgierig naar Salvia.
Ik begrijp wat je wil zeggen maar ik vind het een heel andere beleving dan met lachgas, ik kan het moeilijk in begrijpbare taal uitleggen. Beetje zoals je een kleur moet beschrijven aan iemand die geen kleur kent.
Voor mij persoonlijk is de breakthrough van salvia een totale shift van realiteit, je komt ergens waar dingen al veel langer leven en bezig zijn. Die realiteit is er volgens mij altijd maar kan je dankzij salvia ´nu al´ ervaren.
Voor mij is het niet iets van prachtige kleurtjes en een geometrisch golvend spectakel maar echt een rauwe shift naar een realiteit die minstens even echt is dan deze realiteit.
Het is absoluut geen goed idee om gelijktijdig salvia te doen met andere personen.
Je bent je niet meer bewust van wat je lichaam doet, ik ben een keer uit de trip gekomen in een hele andere plaats in mijn huis, ik had mezelf blijkbaar helemaal rond de tafelpoot geklemt en ik was gestart op de sofa....heel dat traject naar de tafelpoot ben ik me 0,0 bewust van.
Ook een keer uit een trip gekomen en tot de vaststelling gekomen dat m´n bong in scherven op de grond lag en alles dat op tafel lag, lag ernaast.
Als je vanplan bent salvia te doen, zorg dan dat je absoluut een nuchtere tripsitter hebt die ervaring heeft met salvia.
Een tripsitter zonder ervaring kan jou ervaring zelfs nog lastiger maken omdat de tripsitter verkeerde dingen zegt,vraagt of doet.
En kijk ff opvoorhand dat je de dingen waaraan jij je pijn kan doen of die waardevol zijn even verwijderd uit de ruimte. Just to be sure.

Ik voel me de dagen/weken na een geslaagde salviatrip enorm relaxed en kan dan alles ook veel beter relativeren.
Het heeft er ook voor gezorgd dat de angst om ´dood´ te gaan er niet meer is, en dat er zoveel meer is dan de ´voor ons´ allesomvattende realiteit hier op aarde, salvia laat me voelen dat onze realiteit als een druppel is in de oceaan.
De wezentjes daar vinden het hilarisch dat ik deze realiteit hier zo serieus neem.
De tijd na de trip is een beetje vergelijkbaar met wat andere psychedelica dan met jou doen naar mijn mening. Maar het leert me vooral om het allemaal niet ´te´ serieus of te allesomvattend te bekijken hier.

ljuv

DF-koningin
Blij dat je het leuk vond ^^

Ik kan me niet uitspreken over @mandragora, maar zoals ik al zei, ben ik nogal een ervaringsjunk dus nee, eigenlijk niet :wink:.

En dan nog het gevoel hebben dat je woorden zelfs nog maar in de buurt komen... Maar zoals @mandragora ook al zei, en ik kan het ook met DMT vergelijken. If you know, you know :).

Ballonnetjes heb ik nog nooit gebruikt, dus daar kan ik helaas niet op antwoorden. Op hoge dosissen psilocybine heb ik wel eens zo een high pitched geluid, maar dan fantaseer ik dat mijn antennes zijn open gegaan. Hier was het bijna een machinaal gebrom ofzo.

Wel in mijn ervaringen van enkele jaren geleden is er geen jou meer, tot zover de overeenkomst. Bij Salvia word je een voorwerp, of het plafond, of een boek, ... Het zijn minder van die Alex Grey scenes en meer fotorealistische dingen. Vreemd en vertrouwd tegelijk. Op hoge dosissen psilocybine heb ik ook wel al gehad dat mijn appartement er bijna filmset-gewijs helemaal anders uitzag en voelde.

Dit bekijken :wink:
How to Smoke Salvia Divinorum - YouTube

Moeilijk om hier echt lessen uit te halen, behalve misschien dat nu ik nuchter ben ik eigenlijk evenmin kan bewijzen dat dit echt is. Dus zijn die dimensies echt? Zo voelen ze wel. En die hofnar is iets Jungiaans dus ik weet niet in hoeverre ik door vage reeds meegemaakte dingen ga. Of misschien is het even een alternatieve werkelijkheid dat je ingaat. Quantum shit yo!
je weet opvoorhand dat je een mega mindfuck gaat krijgen, waarin dingen gebeuren die je menselijk brein absoluut niet kan bevatten. Bv als er iets jou door een steutelgat wil trekken, je weet opvoorhand dat het onmogelijk is maar tegelijk gebeurd het wel.
Het gaat enorm snel van nuchter naar salvialand, je hebt de tijd niet om het allemaal eerst even rustig op een rijtje te zetten.
En bij de trip kunnen toch ook wel intense lichamelijke sensaties voorkomen, zoals dat plettend gevoel dat je vast al gelezen hebt, waar je ook kruipt, je ontkomt er niet aan, dan is het belangrijk om het allemaal te laten gebeuren en los te laten.
Als je dat gevoel nog niet ervaren hebt kan het bij sommige mensen een panische reactie geven.

Ik heb het al vaker gehad dat ik mijn bong gevuld heb en dat ik net voor ik m´n torch eraan zet toch van gedachte verander en de salvia trug in het zakje doe.

Dat ervaar ik toch anders, ik heb het gevoel dat tijdens de meeste salvia trips de wezens/entiteiten (of hoe moet ik het ook noemen), opvoorhand weten dat ik ging komen, en je word een soort van verwelkomt maar er werd me soms ook meegedeeld dat het niet de bedoeling is dat ik daar te lang ben.
Ze sturen je bij afloop ook met enig enthousiasme en humor terug naar je plaats op aarde, het gegniffel en uitbundigheid is iets dat me altijd bij zal blijven. Alsook dat ze met veel zijn en het lijkt alsof ze constant werken of met hetzelfde bezig zijn, maar wat juist is de vraag.

Ik begrijp wat je wil zeggen maar ik vind het een heel andere beleving dan met lachgas, ik kan het moeilijk in begrijpbare taal uitleggen. Beetje zoals je een kleur moet beschrijven aan iemand die geen kleur kent.

Voor mij persoonlijk is de breakthrough van salvia een totale shift van realiteit, je komt ergens waar dingen al veel langer leven en bezig zijn. Die realiteit is er volgens mij altijd maar kan je dankzij salvia ´nu al´ ervaren.
Voor mij is het niet iets van prachtige kleurtjes en een geometrisch golvend spectakel maar echt een rauwe shift naar een realiteit die minstens even echt is dan deze realiteit.

Het is absoluut geen goed idee om gelijktijdig salvia te doen met andere personen.
Je bent je niet meer bewust van wat je lichaam doet, ik ben een keer uit de trip gekomen in een hele andere plaats in mijn huis, ik had mezelf blijkbaar helemaal rond de tafelpoot geklemt en ik was gestart op de sofa....heel dat traject naar de tafelpoot ben ik me 0,0 bewust van.
Ook een keer uit een trip gekomen en tot de vaststelling gekomen dat m´n bong in scherven op de grond lag en alles dat op tafel lag, lag ernaast.
Als je vanplan bent salvia te doen, zorg dan dat je absoluut een nuchtere tripsitter hebt die ervaring heeft met salvia.
Een tripsitter zonder ervaring kan jou ervaring zelfs nog lastiger maken omdat de tripsitter verkeerde dingen zegt,vraagt of doet.
En kijk ff opvoorhand dat je de dingen waaraan jij je pijn kan doen of die waardevol zijn even verwijderd uit de ruimte. Just to be sure.

Ik voel me de dagen/weken na een geslaagde salviatrip enorm relaxed en kan dan alles ook veel beter relativeren.
Het heeft er ook voor gezorgd dat de angst om ´dood´ te gaan er niet meer is, en dat er zoveel meer is dan de ´voor ons´ allesomvattende realiteit hier op aarde, salvia laat me voelen dat onze realiteit als een druppel is in de oceaan.
De wezentjes daar vinden het hilarisch dat ik deze realiteit hier zo serieus neem.
De tijd na de trip is een beetje vergelijkbaar met wat andere psychedelica dan met jou doen naar mijn mening. Maar het leert me vooral om het allemaal niet ´te´ serieus of te allesomvattend te bekijken hier.
Dank dank dank. Net even een maatje gepeild, die is wel piecie huiverig. Maar ik ben eigenlijk HEEL ENTHOUSIAST NA DIT TE LEZEN AAAA.

Metalcored00d

Bewuste gebruiker
Heel mooi omschreven, sluit ik me volledig bij aan.
Heb dit ook al veel gehad! Dat pijpje lag al meermaals klaar, maar soms voelde ik 'm niet en legde het toch maar terug.
Alsook dat ze met veel zijn en het lijkt alsof ze constant werken of met hetzelfde bezig zijn, maar wat juist is de vraag.

Slave of the wheel? Daar ik sprak over dat machinale geluid vraag ik me af of ik de "fabriek" hoorde draaien op de achtergrond, who knows.
Die realiteit is er volgens mij altijd maar kan je dankzij salvia ´nu al´ ervaren.
Exact dit, wederom erg mooi verwoord.
Bedankt om die harm reduction basics er nog es bij te vermelden. @mandragora bedankt om hier zo uitgebreid op in te gaan. Je antwoorden zorgen ervoor dat dit topic een level (dimensie? ^^) gestegen is!

En laatst but not least, ik ben de zoektocht gestart naar een salvia stekje. Als Belg is dat nog niet zo simpel, is al jaren dat ik op online smartshops zie dat die uitverkocht zijn...

Metalcored00d

Bewuste gebruiker
Het dissociatieve karakter.
Ik geef de voorkeur aan hoge dosissen LSD of tryptamines.
Daar ken ik bv het uitgelachen worden door iets of iemand van.👽
Interessant! Op een of andere manier ben ik zelf dan weer "banger" van een (te) heftige LSD trip, net omdat die zo lang kunnen duren en omdat een deeltje van mij dan soms de kop opsteekt waar ik niet altijd tegen opgewassen ben, maar op een fucked up manier is dat ook de reden dat ik er af en toe naar blijf teruggaan. Facing the demons enzo.

Geen idee of dit teveel off topic is hier, maar zoals @Levensgenieter🌈 al aanhaalde, en ik kan bevestigen, ook op dissociatieven zoals 2F-DCK en O-PCE zit je met een paradoxale combinatie van iets erg unieks tov klassieke pyschedelica en tegelijkertijd minstens even psychedelisch. En toch, op de meeste ervaringen van de meeste middelen lijkt het me dat het ultieme doel is om te leren sterven, be it in ego death, k-hole, breakthrough etc en om dan terug te komen met "nieuwe" kennis.

@mandragora Ik zit nog steeds "verveeld" of eerder onbevredigd, in de positieve zin dat ik er wil op blijven doorgraven, met mijn gebrek aan antwoord hierop. Ik blijf steeds terugdenken aan McKenna's beschrijving van machine elves en dergelijke, dus ook op DMT krijg je dat idee voorgeschoteld dat er iets veel ouder is op de achtergrond van the fabric of reality dat met ons lacht over hoezeer we vasthangen aan onze paardenbril versie van realiteit.

Vreemd genoeg heb ik sinds deze laatste ervaring een gevoel dat er elke dag nog steeds een nieuw stukje informatie landt en dat ik die 10min eigenlijk nog duidelijk aan het verwerken ben. Maar mijn punt is dat de salvia los van de ervaring an sich duidelijk iets van herinneringen naar zwaardere psilo trips naar boven heeft gebracht.

En daarmee kom ik een beetje terug op dat Jungiaanse voorbeeld van de hofnar. Dat is op zich ook niet iets dat hij had "uitgevonden", maar een wederkerend motief dat ook al sinds the dawn of time bestaat. Misschien ben ik hier te kort door de bocht in, en ik probeer in geen enkel geval alles over dezelfde kant te scheren, en toch zit ik met een gevoel van ultieme cosmic joke dat we zelfs in de meest extreme vormen van doorbreken nog steeds een plafond bereiken en dat zelfs wat "daar" zit een "set of rules" lijkt te volgen. Ah diepe filosofie in the morning ^^.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod

Slave of the wheel? Daar ik sprak over dat machinale geluid vraag ik me af of ik de "fabriek" hoorde draaien op de achtergrond, who knows.
Kan best zijn dat je de motor van het multiversum hoorde🤣, daar waar onophoudelijk aan de lopende band realiteiten gecreëerd worden, en dat de mannetjes de motor ´of het wiel´ draaiende moeten houden 🙈, het blijft gissen voor me.
Maar ze zijn bezig aan iets dat superbelangrijk is, dat is mij wel duidelijk
Bedankt om die harm reduction basics
Die zijn volgens mij zeker niet overbodig, salvia is geen speelgoed of iets ´luchtigs´
Het is een redelijk atypische drug waar zeker verstandig en met enige voorzichtigheid mee moet worden omgegaan.
En laatst but not least, ik ben de zoektocht gestart naar een salvia stekje. Als Belg is dat nog niet zo simpel, is al jaren dat ik op online smartshops zie dat die uitverkocht zijn...
Vroeger kwam ik ze af en toe tegen in de smartshop in zo´n glazen reageerbuisje maar heb het nooit gekocht, moet wel leuk zijn een plantje te groeien zo, veel succes met je zoektocht.
Ik zit nog steeds "verveeld" of eerder onbevredigd, in de positieve zin dat ik er wil op blijven doorgraven, met mijn gebrek aan antwoord hierop. Ik blijf steeds terugdenken aan McKenna's beschrijving van machine elves en dergelijke, dus ook op DMT krijg je dat idee voorgeschoteld dat er iets veel ouder is op de achtergrond van the fabric of reality dat met ons lacht over hoezeer we vasthangen aan onze paardenbril versie van realiteit.
Voor mij persoonlijk, hoe vaker je salvia doet hoe meer je ´het´ begint te begrijpen.
Er zijn gek veel dingen die praktisch bij elke trip terugkeren en waar je dan vervolgens enig betekenis aan kan toekennen of dat het ene gevolg de oorzaak is van het andere.
Je begint dinge te begrijpen over wat er gebeurd met je en je kan dingetjes in die andere realiteit voor jezelf beginnen te verklaren maar het totaalplaatje of het hoe, wat, waarom.. die laatste puzzelstukjes die vind je mss pas nadat je gestorven bent.
Vreemd genoeg heb ik sinds deze laatste ervaring een gevoel dat er elke dag nog steeds een nieuw stukje informatie landt en dat ik die 10min eigenlijk nog duidelijk aan het verwerken ben. Maar mijn punt is dat de salvia los van de ervaring an sich duidelijk iets van herinneringen naar zwaardere psilo trips naar boven heeft gebracht.
Dat de salvia ervaring wat tijd nodig heeft om in te dalen in deze realiteit en in je menselijk brein klinkt mij logisch.
De eerste uren na de trip ben ik meestal in een staat van euforie, WHAW, WTF, je wilt het uitleggen maar de meest cruciale belangrijkste woorden vind je niet, je zegt halve zinnen die eigenlijk niemand begrijpt omdat ze de ervaring missen.
Je weet het ,je voelt het , het is overduidelijk, 100%, maar... je kan het niet uitleggen op een manier waarop mensen duidelijk kunnen volgen wat je bedoelt.

Maar de dagen nadien reflecteer je erover en je hebt het gevoel dat je nog kort bij ´het groter geheel´ staat, dat er nog een soort onverbroken contact rest tussen mij en de mannetjes🤣 en dan kan je herinneringen aan je trip in een behapbaar jasje gaan gieten om comfortabel te integreren in je brein.

Ik heb zelf ook ervaring met hooggedoseerde paddestoelentrips, maar voor mij persoonlijk voel ik niet echt duidelijk een link tussen shrooms en salvia, er zijn uiteraard wel kleine raakvlakjes maar het is te verschillend imo.
Salvia brengt voor mij alleen ´vergeten´ herinneringen naar boven van salvia zelf.
Een hoge dosis ketamine heeft vr mij persoonlijk iets meer raakvlakken met salvia, maar dan nog is het appelen met peren vergelijken.
En daarmee kom ik een beetje terug op dat Jungiaanse voorbeeld van de hofnar. Dat is op zich ook niet iets dat hij had "uitgevonden", maar een wederkerend motief dat ook al sinds the dawn of time bestaat. Misschien ben ik hier te kort door de bocht in, en ik probeer in geen enkel geval alles over dezelfde kant te scheren, en toch zit ik met een gevoel van ultieme cosmic joke dat we zelfs in de meest extreme vormen van doorbreken nog steeds een plafond bereiken en dat zelfs wat "daar" zit een "set of rules" lijkt te volgen. Ah diepe filosofie in the morning ^^.
Het woord ´cosmic joke´ hangt voor mij ook een beetje samen met salvia.
De mannetjes snappen de grap en wij moeten immens veel moeite doen om de grap te snappen, laat staan dat we het ooit snappen.
Hoe wij blijven vasthouden aan onze realiteit hier en het zo serieus vinden is voor hun absurd grappig, they know...we don´t.
Over de rest kan ik me niet uitspreken door gebrek aan een duidelijke mening.

djiego

Badass junkie
Interessant tripreport ! Alhoewel het me zeker fascineert durf ik het eerlijk gezegd niet aan. Het zwarte randje waar je over spreekt gecombineerd met de potentiele tijdeloosheid van een eventuele paniekreactie gecombineerd met tegelijk kans op totale desorientatie en mogelijke ontaarding in iets van zelf zijn voor mij persoonlijk een brug te ver dus heb ik lang geleden besloten het op mijn niet proberen lijstje zetten.

Interessant van die Jester. En mogelijk ook een toegang met andere (zelfde) realms ? En ik was benieuwd, had je een verwachting van de 'andere kant' waar je over spreekt? Refereer je daarmee naar een ervaring waarin je eerder een soort breakthrough hebt ervaren (ergo er zijn diverse herkenbare plateau's ?

Metalcored00d

Bewuste gebruiker
Interessant van die Jester. En mogelijk ook een toegang met andere (zelfde) realms ? En ik was benieuwd, had je een verwachting van de 'andere kant' waar je over spreekt? Refereer je daarmee naar een ervaring waarin je eerder een soort breakthrough hebt ervaren (ergo er zijn diverse herkenbare plateau's ?
Ja idd, dit voelt zeer zeker als het betreden van plekken waar we als mens anders geen toegang tot hebben :). Tgoh, goeie vraag ivm verwachting. Ik denk eerder het "weten" dat er een mindfuck staat aan te komen, maar sowieso heb je geen idee wat er op je af zal komen. Maar idd als ik deze ervaring vergelijk met mijn vorige ervaringen, ben ik bij deze bijvoorbeeld de woonkamer niet uitgeweest. In andere ervaringen had ik dat dan weer wel. Vandaar ik van zodra ik terug bij de les was, het gevoel had dat het toch net niet de threshhold dose was. Maar het feit dat ik er al zoveel over weet te vertellen toont me dat ik wel genoeg binnen heb gekregen :).

Ik heb zelf ook ervaring met hooggedoseerde paddestoelentrips, maar voor mij persoonlijk voel ik niet echt duidelijk een link tussen shrooms en salvia, er zijn uiteraard wel kleine raakvlakjes maar het is te verschillend imo.
Op een of andere manier voelt het alsof het ene het andere naar boven haalde. Had ik dus eerder een salvia-like gevoel tijdens die hoge psilo trip, of een shroom-like gevoel op de salvia trip? Dat laat ik in het midden.
Salvia brengt voor mij alleen ´vergeten´ herinneringen naar boven van salvia zelf.
Dit, exact!
Het woord ´cosmic joke´ hangt voor mij ook een beetje samen met salvia.
De mannetjes snappen de grap en wij moeten immens veel moeite doen om de grap te snappen, laat staan dat we het ooit snappen.
Hoe wij blijven vasthouden aan onze realiteit hier en het zo serieus vinden is voor hun absurd grappig, they know...we don´t.
:)

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik heb geen idee waarom ik hier niet eerder op heb gereageerd, want ik had het wel al gelezen. Waarschijnlijk werd ik gestoord op mijn werk (door werk… want ja, soms moet je ineens werken op je werk), en is het er daarna niet meer van gekomen. Stom, want…

Wat een fantastisch report! ❤️ Een parel, en salvia-reports zien we niet zo vaak. Een fascinerend middel is het. Het is dat ik zelf te schijterig ben om het te nemen. Maar dan zijn dit soort reports extra welkom. Bedankt voor het delen!

BTW: Wat is dat toch altijd met die hofnar-mannetjes? Ik heb die ook al regelmatig voorbij zien komen tijdens trips (psychedelica).

merelkerel12

Belezen gebruiker
Al een aantal keer je trip report gelezen, omdat je het zo mooi beschrijft en het ook een middel is die ik erg bewonder. Erg bedankt voor het delen van je belevenis <3

Metalcored00d

Bewuste gebruiker
Ik heb geen idee waarom ik hier niet eerder op heb gereageerd, want ik had het wel al gelezen. Waarschijnlijk werd ik gestoord op mijn werk (door werk… want ja, soms moet je ineens werken op je werk), en is het er daarna niet meer van gekomen. Stom, want…
Hehehe, dat overkomt mij ook soms dat ik mezelf aan het werken vind op het werk tijdens mijn werkuren ^^
Wat een fantastisch report! ❤️ Een parel, en salvia-reports zien we niet zo vaak. Een fascinerend middel is het. Het is dat ik zelf te schijterig ben om het te nemen. Maar dan zijn dit soort reports extra welkom. Bedankt voor het delen!
Oh you! Dankjewel hoor ^^. Ik heb destijds een account aangemaakt om trip reports te kunnen schrijven, en het leek me net des te interessanter om daarover te gaan schrijven waar er minder voorbeelden van te vinden zijn. Ik ben een ervaringsjunk, dus ik vond het altijd super fijn om Pikhal en Tikhal gewijs al die verschillende stofjes te gaan testen en te gaan vergelijken. Dan nog die hele waaier aan lysergamides en uiteindelijk als laatste mij gewaagd aan O-PCE. Maar Salvia, die hoorde nergens thuis, dat is haar eigen vreemde beestje. Gek genoeg heb ik er op een of andere manier daarom net zoveel meer voeling mee, juist omdat het zo'n middel is dat je onmogelijk eventjes voor de fun kunt gaan uittesten. Daarvoor waag je ook helemaal die sprong niet. DMT heb ik nog steeds niet gerookt, op 1 of andere manier ben ik "bang" om het gevoel te hebben van "yep heb ze nu allemaal wel eens getest" en/of tot de vaststelling komen van "Hmmm eigenlijk ben ik hier al eens eerder geweest".

Sorry voor de lange boterham, heb zoveel passie voor dit soort onderwerpen. Dit wou ik nog zeggen over wat Salvia zo uniek maakt voor mij; dat elke trip anders is, is hierop een understatement. Mijn paddenstoelentrips gingen ook steeds over iets anders, maar blijven toch steeds binnen een bepaald kader waarvan je denkt "ah juist zo voelde het". Opnieuw, nog geen DMT gerookt, maar op hoge dosis psilohuasca, orale DMT en toevallig bij de Borax combo ook in diezelfde soort "tryptamine dimensie". Dus kortom, de meeste psychedelica raken ondanks de individuele verschillen per stofjes toch grotendeels gelijkaardige dingen aan. Salvia totaal niet. Je zit precies in een vergeten herinnering. Het vage is dat dat nostalgische gevoel bij mij bovendien iets "studio 100 al trippend" heeft.

Daarmee bedoel ik dat ik mezelf in het Nederlands (niet Vlaams dus, wat ook gek is) hoor denken (op andere middelen is mijn interne monoloog steevast in het Engels), en ik voel mezelf een object worden dat ik kende vanuit mijn kindertijd. Fuck het is nu al zo lang geleden van die trip en door dit te zitten schrijven krijg ik ineens een flashback. In mijn tripreport schreef ik dat ik even "weg" was en dat ik daarna besefte dat ik dat pijpje nog vast had. Ik herinner me plots dat ik mezelf zag liggen in de zetel, maar het vreemde is dat die zetel tegen de muur staat. Toch keek ik naar mezelf alsof die muur er helemaal niet was en mijn woonkamer nog meters en meters verderliep. En dat zorgde ervoor dat ik opzij keek en daarna op het pijpje lette. Damn. En wanneer alles opbrak in frames, ja daar had ik opnieuw dat gevoel dat de "camera angle" van achteraan de muur kwam. Echt bizar!

Dankjewel @Roze Olifant, door hier nog es over na te denken is er een stuk van de trip teruggekomen^^.

En dan het meest zweverige; bij psilocybine heb ik niet altijd het gevoel dat er "iets" met me communiceert, bij DMT had ik dat wel, maar bij Salvia is dat gewoon overduidelijk heftig aanwezig. Dus ja, stofjes kunnen worden gemaakt in een lab en in poedertjes en pilletjes gedraaid, maar het alchemische proces van de plant spirit kunnen we niet nabootsen, da's mijn gevoel althans. Waar het ene "aardser" en gegronder voelt, brengt het andere mij eerder het gevoel bij van in een computer gegenereerde realiteit te zitten. Bij het ene zie ik het leven bruisen en hoe alles verbonden is, bij het andere twijfel ik of ik wel besta.
BTW: Wat is dat toch altijd met die hofnar-mannetjes? Ik heb die ook al regelmatig voorbij zien komen tijdens trips (psychedelica).
Ik heb hierover al eens geschreven in een ander report, toen dacht ik over die 2g panaeolus cyanescens, maar het punt ging over Alan Moore die schrijft hoe een hofnar meer macht heeft met zijn woorden dan eender welke vorst ooit kan hebben. Omdat we door de invloed van verhalen een bepaald persoon collectief gaan beschrijven op een bepaalde manier, ongeacht hoe die werkelijk geleefd heeft. Vandaar de "magie" van woorden. Bij psychedelica is het dan weer net dat de communicatie in beelden verloopt, althans voornamelijk. Dus mij heeft het vooral de insteek van "neem het toch allemaal niet zo serieus joh" en tegelijkertijd een gevoel van wederkerende thema's die precies even hardwired in onze breintjes zitten als hoe groepsdynamiek ook vrij universeel zonder woorden een bepaalde vorm aanneemt. Dus nogmaals, is het allemaal deel van de cosmic joke? Dat we hopen antwoorden te vinden op wat er zich werkelijk achter de sluier bevindt om dan uitgelachen te worden? Eigenlijk zalig, toch?
Al een aantal keer je trip report gelezen, omdat je het zo mooi beschrijft en het ook een middel is die ik erg bewonder. Erg bedankt voor het delen van je belevenis <3
Dankjewel voor je lieve woorden. Dit soort report is bijna zoals een liefdesverklaring, net omdat het me zo diep in mijn binnenste raakt. Ik beschouw mezelf erg gelukkig om de middelen, de tijd, de leeftijd en de toegang tot dit soort ervaringen voor handen te mogen hebben. What a time to be alive!

Ik heb ook die bong binnen die mandragora aanraadde, dus wanneer het gevoel juist zit ga ik graag nog eens op bezoek!

Laatst bewerkt:

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik heb ook die bong binnen die mandragora aanraadde, dus wanneer het gevoel juist zit ga ik graag nog eens op bezoek!
Daar ga je nog veeeel plezier aan beleven, en het maakt het net allemaal wat efficiënter,zeker wat betreft salvia.

Probeer de bong ´als hij van glas is´ zo veilig mogelijk te zetten ergens net voor je ´vertrekt´ 🤫
Ik ben intussen al aan m´n 2e proefstuk toe😂

Bovenaan