Rot san pedro?

polles

Newbie
Dag vrinden,

Vroeg me af of jullie mij konden helpen,
Is dit rot wat op mijn cactus zit?
Moet ik dit eraf snijden of gaat dat vanzelf weer weg?16910419361817361055149584734187.jpg

Laatst bewerkt:

Neo-Shulginist

Badass junkie
Aiii, da's jammer.

Ik zou in ieder geval niet de cactus zo in de grond zetten. De schimmel zit in het vruchtvlees en die gaat zich daar alleen nog maar verder verspreiden.

Daarom vrees ik inderdaad dat wegsnijden de enige optie is die je hebt om de stek nog te redden.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik neem aan dat je de stek de afgelopen tijd te drogen had gelegd?

Op zich kan ik me voorstellen dat 'ie is gaan schimmelen. Want het was de afgelopen weken natuurlijk best wel vochtig :sweatsmile:

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Het is zacht en sappig.

Ja in dat geval is het duidelijk rot.

Je enige optie is om er gewoon plakken vanaf te snijden tot je alleen nog gezond (en dus hard) vruchtvlees tegenkomt. Vergeet ook niet je mes goed te ontsmetten (meestal is alcohol voldoende, maar vaak doe ik het mes eerst nog even goed heet stoken).

Ook als je door het rotte stuk snijdt, daarna weer even ontsmetten met alcohol. Anders breng je de besmetting over op het gezonde vruchtvlees.

Daarna twee a drie weken laten helen. Vervolgens pas in/op de grond zetten. Anders gaat ie weer rotten.

Het vochtige weer helpt inderdaad niet mee. Maar daarnaast heb je ook een verzwakking + een besmetting nodig.
Zorg dat ie in een kamer ligt waar de luchtcirculatie goed is. Dat helpt met het helen.

Bovenaan