rol vraagje

AMG991

Newbie
Ik rol af en toe wel eens mijn eigen joint als ik er zin in heb. Alsik ze zelf rol zien ze er vaak wel oke uit. Maar ik heb tog een vraagje.

Als ik ze zelf rol dan gebeurt het veelal dat de joint bij het tipje scheeg gaat hangen. Hij zit daar dus een beetje losjes maar wel aan de tip vast. hoe zorg ik er bij het rollen voor dat hij niet van het tipje afbuigt.

Hoe ik rol.

Ik maak gewoon een mtje en rol daar weer een rolletje karton in. Voila tipje klaar. Ik kruimel de wiet met shag. Verdeel het over de joint. Vanaf het tipje draaien likken en doorrollen.. En dan hang het jointje scheef aan het tipje. Het is te roken alleen het ziet er niet echt uit.

DreamerOfDreams

Bewuste gebruiker
veel en veel en veel en veel oefenen
ik heb er absurd lang over gedaan (ik legde de tip aan de verkeerde kant) en verder, gewoon genoeg macht durven gebruiken denk ik (in het begin) goed straktrekken, blaadje zal wel niet scheuren

succes!

en ow ja!

klassieke fout is dat men teveel tabak gebruikt waardoor het zeer onhandelbaar wordt. probeer dunne jointjes te rollen en neem rustig de tijd om de tabak in de juiste vorm te leggen dat er geen bulten ontstaan

Bartyo

Bewuste gebruiker
Inderdaad blijven oefenen.
Bij het "erin" draaien van een joint begin je vooraan bij de tip, zorg dat je hem daar strak hebt.
Dan pak je hem aan het einde en draai je hem in 1 x erin of ga je naar het midden, draai je eerst dat erin en trek je de rest strak en draai je dat erin.
Oefenen is niet erg toch, je krijgt er meteen wat voor terug :mrgreen:

ThaReaper

Bewuste gebruiker
Tip stevig tegen de wiet/shag combi aan leggen en idd zoals in voorgaande posts is gezegt durf een beetje kracht te gebruiken en draai de vloei strak op de tip.

Je kan ook met een pen de wiet van boven af aanduwen(doe ik altijd) en vervolgens de joint met de tip op je duim laten stuiteren (weet niet hoe ik het anders moet noemen:P) daardoor zakt alles een beetje naar onder.

Wat ook kan helpen is de tip een beetje laten uitsteken en deze vervolgens aanduwen.

Suntablet

Bewuste gebruiker
ik leg de tip pas in mijn joint als hij gerold is.

dus als ik begin te rollen leg ik over het hele blaadje tabak (en wiet natuurlijk) dan rol ik hem dicht en ik begin van achter met likken omdat een joint vanachter dikker is als aan de tip.

als de joint dicht is duw ik het tipje erin en doordat dan de tabak vanvoor ook wordt aangeduwd is de J aan de tip ook stevig.

verder tik ik ook nog op een tafel of duimnagel ofzo of/en duw aan met een sleutel
niet te veel tabak is idd ook handig, dunne jointjes zijn veel lekkerder en rollen mooier omdat ze niet zo volgepropt zijn.
Een puur stickie is natuurlijk het beste :wink:

buzzrider

Wijs gebruiker
gwn aantikken (de joint met de filter naar beneden houden en lichte tikjes geven op het tafelblad zodat de tabak met de weed wat zakt), dan is de tabak steviger opeen gedrukt en gaat de joint niet scheefhangen aan het tipje omdat het blaadje dan beter gevuld is beneden

Bovenaan