Roken verboden <16 ?

STRANQER

Experimenterende gebruiker
Ik was vanochtend aan het roken op een bankje in het parkje voor onze school, zoals we elke pauze doen. Meestal liepen er dan ook conciërges langs en die maakten wel eens een praatje met ons. Maar vanochtend vroegen ze opeens of ik wel 16 was. Ik dacht dat het een grap was aangezien mij verteld was dat je vanaf de 3e mocht roken, dus ik zei: Ja, mijn scooter staat bij school. Volgende lesuur werd ik uit de klas gehaald omdat ik niet mocht roken onder de 16. Nou moet ik morgen met mijn afdelingsleider praten, in de schoolregels staat niet dat je niet mag roken onder de 16, er word hier dan ook niemand voor aangesproken, behalve ik dus. Ik wou jullie vragen, is dit wel rechtvaardig? Staat er in de wet dat je niet mag roken onder de 16, of mag je het alleen niet kopen? Wat kan ik doen zodat ze mijn ouders niet bellen?

Alvast bedankt.

Extisi

Wijs gebruiker
Uhm, volgens mij mag je alleen geen tabak halen..

Ik was 12, en toen rookte ik mijn eerste peukje..en ik ben nooit gepakt op school..
Ik mocht het alleen nooit halen.. dus volgens mij gaat dit nergens over..

pascal828

Badass junkie
Ze mogen jou ouders ten alle tijden inlichten, je mag roken onder de 16, maar het niet kopen.
Of ze jou straf mogen geven ervoor weet ik niet. Zou wel onrechtvaardig zijn.

Maar ze mogen dus jou ouders erover vertellen, daar weerhoudt je ze niet van.

iSmokex

Bewuste gebruiker
Als ze alleen jou erop aanspreken is het misschien niet rechtvaardig. Maar als het de regels van je school zijn kkun je er niet veel tegen beginnen denk ik. Ik zou er gewoon op wijzen dat in de schoolgids [daar stond het bij mn oude school] staat dat het wel gewoon vanaf de 3e mag. Als ze daar geen boodschap aan hebben, heb je toch echt pech denk ik :-P
Shit happens!

STRANQER

Oom Klaas zei:
Hahahaha, wat een klote scholen dan.
Over een peukie word toch niet moeilijk gedaan zeg :tearsofjoy:

Doen ze normaal ook niet, maar deze keer dus wel. Natuurlijk weer door een concierge die mij ook moest ophalen toen ik specerijen bij me had :( . Ook ben ik met een vriend van mij met zijn dochter en een vriendin van haar naar de kroeg geweest :grin: . Vond ie waarschijnlijk niet zo leuk dus nou pakt hij me terug :openmouth:

Beeeb

Bewuste gebruiker
Pfff, die conciërge heeft thuis zeker niks te vertellen. :P

Volgens mij mag je inderdaad geen sigaretten kopen onder de 16 maar wel roken. Maar het kan natuurlijk zo zijn, dat je school iets anders in haar reglementen heeft staan.

Beeeb

InYourHead

Belezen gebruiker
Bij ons mag niemand roken op school. Ze zijn gewoon kei para. Maar waarom staat deze topic nog niet in de afvalbak? gewoon fake...

TrippyShit

Badass junkie
STRANQER zei:
Het wordt dus gewoon slijmen? :P
Of gewoon de consequenties aanvaarden van de dingen doe je doet :P
Wou je de rest van je leven stiekem sigaretjes roken dan? Als je rookt weet je dat je ouders er vroeg of laat een keer achter zullen komen, dat moment is nu voor jou aangebroken :)

STRANQER

Nou, mensen, bedankt voor alle "steun" en antwoorden. Ik zal vanmiddag schrijven wat ze allemaal zeiden en wat mijn straf is.

cropp

Badass junkie
Oom Klaas zei:
Hahahaha, wat een klote scholen dan.
Over een peukie word toch niet moeilijk gedaan zeg :tearsofjoy:
als ik deze verhalen hoor ben ik blij dat ik niet meer op de middelbare zit :grin:

klote dictators...

Beanhead

Badass junkie
Geloof me nou maar niks tegen in te brengen. Wat je ook probeert, ookal ben je de enigste, probeer er gewoon maar niet tegen in te gaan.

fucking kloteschool.

Vigilante

Wijs gebruiker
Schoolregels zijn schoolregels.
Aangezien jij in een parkje zat neem ik aan dat dat geen schoolterrein is.
Geen schoolterrein = geen schoolregels.

Beanhead

Badass junkie
Vigilante zei:
Schoolregels zijn schoolregels.
Aangezien jij in een parkje zat neem ik aan dat dat geen schoolterrein is.
Geen schoolterrein = geen schoolregels.

Dan gaan ze kankeren over "in de buurt van de school"

en dan ben je dus nog steeds anaal geneukt.

Vigilante

Wijs gebruiker
En dan neuk je hun anaal door te zeggen dat hun 'jurisdictie' (om het maar even zo te noemen) OPHOUDT bij de grens van het schoolterrein.

Scholen kunnen heel bitchy moeilijk doen, zorg ervoor dat je gelijk heb, geef een beleefde grote bek en als dat niet werkt neem je je ouders mee. Bij mij stonden ze dan opeens met hun bek vol tanden en gaven ze mij voor de volle 100% gelijk. :wave:

STRANQER

Nou mensen, het viel allemaal zwaar mee. Na een beetje aardig doen tegen mijn afdelingsleider kwam ik er met een waarschuwing vanaf. De volgende keer bellen ze wel mijn ouders, maar ik kijk nu wel uit.

Beanhead

Badass junkie
Vigilante zei:
En dan neuk je hun anaal door te zeggen dat hun 'jurisdictie' (om het maar even zo te noemen) OPHOUDT bij de grens van het schoolterrein.

Scholen kunnen heel bitchy moeilijk doen, zorg ervoor dat je gelijk heb, geef een beleefde grote bek en als dat niet werkt neem je je ouders mee. Bij mij stonden ze dan opeens met hun bek vol tanden en gaven ze mij voor de volle 100% gelijk. :wave:

Geloof me ik heb het jaren met een beleefde grote mond geprobeert. Als ze je willen kloten dan doen ze het effectief gewoon...

space jace

Belezen gebruiker
even voor de duidelijkheid, was dat roken op het schoolterrein of niet? want als het niet op het schoolterrein was dan mogen ze je er niet eens op aanspreken want dan hebben ze er helemaal niks mee te maken ^^ (voor de volgende keer zullen we maar zeggen :P )

trippelh

Bewuste gebruiker
damn worden ze tegenwoordig paranoia of zo .
Ik was 14 en rookte met zoveel op het plein van school en toen werd er niks gezegd.
Toen kon je ook gewoon op je werk roken tegenwoordig zijn rokers nog erger dan criminelen want overal worden we geweerd :(

Ik zal de laatste zijn die zegd roken is gezond maar we staan er zelf bij en maken zelf de keuze daar hebben we geen zogenaamde moeder voor nodig die zegt ttttt dat mag niet .

Leve de vrijheid en fuck the world :sunglasses:

Beter stop je met roken. Kost veel geld, is niet lekker, is verslavend, je gaat er van stinken, mensen kijken op je neer, verkleuring van nagels en tanden, etc.

Tabak is echt een waardeloze drug.

TeKNoZem

Wijs gebruiker
Space Invader zei:
Beter stop je met roken. Kost veel geld, is niet lekker, is verslavend, je gaat er van stinken, mensen kijken op je neer, verkleuring van nagels en tanden, etc.

Ik heb na al die jaren roken nog geen enkele verkleurde nagel gehad, ik douche regelmatig dus stinken doe ik ook niet, mensen kijken zelden op me neer en tandaanslag in de vorm van tandsteen (verkleuring van je tanden die je opnoemt) krijg je toch wel als je koffie, thee of (een hoop verschillende) alcoholische dranken drinkt. Bovendien kalmeert nicotine me dus echt nutteloos vind ik 't niet. Het is geen vriendelijk spulletje, maar goed je zit nog altijd op een drugsforum.

space jace

Belezen gebruiker
TeKNoZem zei:
Space Invader zei:

. Het is geen vriendelijk spulletje, maar goed je zit nog altijd op een drugsforum.

so true. :grin:

TeKNoZem zei:
Space Invader zei:

Ik heb na al die jaren roken nog geen enkele verkleurde nagel gehad, ik douche regelmatig dus stinken doe ik ook niet, mensen kijken zelden op me neer en tandaanslag in de vorm van tandsteen (verkleuring van je tanden die je opnoemt) krijg je toch wel als je koffie, thee of (een hoop verschillende) alcoholische dranken drinkt. Bovendien kalmeert nicotine me dus echt nutteloos vind ik 't niet. Het is geen vriendelijk spulletje, maar goed je zit nog altijd op een drugsforum.

Tuurlijk, maar op een drugsforum mag ik best de effecten van drugs bespreken nietwaar? Naar mijn mening heeft tabak geen positieve effecten en kan het geen kwaad dat iemand hem daar even op wijst. Ik vind het de meeste waardeloze drug die er is.

Stinken doe je trouwens wel, al ruik je het misschien zelf niet. De geur gaat in je haren, kleding en huid zitten. Rokers merken dat niet.

Het grootste deel van het kalmerende effect van nicotine komt van het feit dat je onrustig wordt wanneer je het niet hebt.

Bovenaan