rode klaproos

Kan je nu uit onze gewone zeer bekende rode klaproos ook opiaten halen ??
kan je van deze zaadbollen thee maken waneer ze gedroogd worden ???
Ik heb nu twee pakjes zaad gekocht bij de bloemist,
En nu enkele in een gewone bloempot geplant, in gewoon bloemzand of potgrond, Is deze potgrond goed of moet deze zeer luchtig zijn ?, Ik vind die grond wel zwaar en een papaver zou niet veel nodig hebben, groeit normaal gezien op de droogste grond.
Maar weet niet wat te gebruiken, Misschien gewoon zand van in de tuin ??
Ik heb het eens geprobeerd met gewoon maanzaad, Dit kiemde heel snel, tot ze 3 cm waren, Dan stierven ze allemaal af.
Dus dat lukte niet, het maanzaad dat je kan kopen bij elke suppermarkt ziet er hetzelfde uit als de zaadjes die ik kocht bij de bloemist, Ik hoop dat het nu lukt maar zou graag eens antwoord krijgen van iemand die eventueel al ervaring heeft.
en het zijn veel vragen, Ik weet het, Voor wie mij info kan geven
duizend maal dank.

daniel3927

Experimenterende gebruiker
in een klaproos (papaver rhoeras) zitten maar heel weinig alkaloiden. en de plant is ook giftig. ik zou het daarom niet gebruiken. als je in de herfst of lente papaver somniferum zaait is de grondsoort niet zo belangrijk. zorg dat er in de tuin niet overheen wordt gelopen. als je ze in een pot plant, strooi dan enkele zaadjes in het midden van de pot en druk ze een beetje aan. laat bij ontkieming de grootste zitten. het is snel droog, dus controleer altijd of je ze goed water hebt gegeven , want dat is waarschijnlijk de oorzaak dat ze af stierven. de planten houden trouwens erg van zonlicht heb ik gemerkt.

JJJ

Bewuste gebruiker
Voor opium moet je de papaver somniferum hebben. En die is echt heel makkelijk te kweken. Gewoon op een leeg plekje wat zaad uitstrooien zou genoeg moeten zijn. Ik denk wel dat hij binnen niet zo makkelijk groeit, het is toch een vrij forse plant die van heel veel licht houdt. Ook heb je voor een bruikbare hoeveelheid opium een aardig aantal zaadbollen nodig (voor papaverthee minder, maar toch wel een stuk of 5-10). Dus een bloempotje met een plant daar heb je niet zo veel aan.

Buiten zie je ze overigens ook vaak. In tuinen, maar soms ook op openbare plekken. Een paar jaar geleden stond een rotonde bij mij in de buurt er zo ongeveer vol mee.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik woon bijna naast een paar hectare :openmouth: vol.

Maanzaad boeren FTW!
Door daar te kerven haal ik toch wel wat alkaloïden weg voor jullie thee denk ik :P

De best te nemen papaver is de somniferum somniferum.
Die bij het tuincentrum zijn wat gecultiveerdere soorten. ( papaver somniferum danish flag ed.)
Het kan wel, maar is toch weer net iets minder.

speedjunky69

Bewuste gebruiker
ik heb thuis een boekje: fytotherapie praktische kruiden en plantengids en daar staat stukje over papaver rhoeas. Volgens hun is het te gebruiken voor angst nervositeit emoties en slapeloosheid.

de werkzame stoffen worden uit de BLADEREN gehaald die volgens hun rijk zijn aan aan alkaloiden(welke staat er niet) die een kalmerende werking zouden hebben....

persoonlijk zeg ik : dezelfde geldklopperij als valeriaan.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Papaver_rhoeas en http://en.wikipedia.org/wiki/Papaver_rhoeas

daar staat dat het voor vee licht toxisch is

maar volgens mij zitten er geen alkaloiden als morfine en codeine in?

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Hightimesz zei:
vooraleer de bollen gedroogd en gebloeid zijn, in de groene fase dusnog, moet je met een mesje sneetjes maken in die bol.
uit die sneetjes lopen druppeltjes melksap van die bol, niet veel, mss 3 druppels per bol..
dat melksap laat je drogen aan de bol en 1 of best 2 dagen later haal je het bruin gedroogde spul ( druppels melksap ) eraf, daar zitten de zogenaamde stoffen in die je wenst..
dit is vlug uitgelegd, er is zeker en vast veel meer informatie te vinden op het internet

-peace- :stoned:

Het gaat hier over de rode klaproos, niet over de papaver somniferum. Dat zijn twee verschillende planten die tot dezelfde familie behoren. :)

En die uitleg van jou past bij de papaver somniferum, dus niet hier.

Bovenaan