Beste allemaal,
Ik heb zelf ADHD en dit is op mijn 32ste na uitvoerig onderzoek vastgesteld.
Vroeger was er nog niet snel een ADHD stempel die ze op je plakte (gelukkig maar), Ik werd gewoon als een druk en levendig kind beschreven. Tot op dat ene moment dat ik volledig instorten door 60 tot 80 uur per week te werken en dat dan 14 jaar achter elkaar met een gemiddelde nachtrust van 4 uur. De batterij was in 1 keer helemaal op en raakte overspannen.
Na onderzoeken viel alles op zijn plek. Ik ben HEEL Heel erg blij dat ik in mijn jeugd tot mijn 18 jaar er nooit medicijnen voor mijn (druk levendig kind zijn heb gekregen). En wel om de volgende reden:
Je kan namelijk tot en net na je pubertijd het zogenaamde ADHD nog verliezen of verminderen.
Heb je het tot ongeveer na je 18de nog steeds dan heb je het ook echt en zal je er voor de rest van je leven mee leren moeten leven. en dan is het medicijn in mijn geval echt een hulpmiddel.
Krijg je het medicijn al in de kinderjaren is de kans erg klein dat je het ADHD nog kan ontgroeien en kwijtraken en weet je bijna zeker dat je het voor de rest van je leven zou blijven hebben.
Wat ik nog veel belangrijker vindt is dat het tegenwoordig bij kinderen die maar een beetje buiten de norm van de rest valt al heel snel deze stempel opgeplakt krijgen en er meteen met de medicijnen wordt begonnen om het kind proberen binnen de norm ten opzichte van de rest te krijgen, hierdoor wordt er dus van alles bij die persoon onderdrukt waardoor hij niet zichzelf kan ontwikkelen zou als hij of zij zou moeten doen zo als die persoon is. Tevens is het voor de rest van zijn leven afhankelijk gemaakt van medicijnen.
Mensen die Ritalin en Pep/Speed snuiven en geen ADHD hebben zullen van beiden een stoot energie krijgen. MAAR bij Pep/Speed wat uit een zeer slechte chemische bewerking tot stand is gekomen heb je een andere werking door de chemicaliën waardoor je een meer euforische beleving erbij hebt en een hoge dosis energie.. en een zeer zware aanslag op je lichaam en geest.
Dit is bij Ritalin wel wat anders. Dit is namelijk eigenlijk ook een Pep/Speed maar dan in een schone vorm waardoor je dus ook niet het euforische gevoel hebt vanwege het schone proces zonder chemicaliën, Maar wel de energie boost al is dat wel in mindere heftige mate.
Als je dan toch perse die energie boost wil hebben en ik zou bijvoorbeeld geen ADHD hebben dan zou ik het wel weten........Ik vertrouw dan toch eerder iets dat onderzocht, erkend en vanuit de medische wereld wordt aangeleverd via de huisarts en of apotheek.
Ik heb nog nooit een dokter of legale medicijnvertrekker horen zeggen, ik schrijf een recept voor u uit voor een paar gram PEP/SPEED die u ergens op straat moet gaan halen of bij een dealer of ergens op een feest. Tevens kun je die dan ook niet declareren bij je verzekeraar...
Ik hoop dat jullie met deze informatie zelf gaan bedenken of er misschien een kern van waarheid in dit verhaal zit... Doe wat je wil je bent verantwoordelijk voor je zelf!!