Ritalin?Maar speedverslaafd geweest...

Loeloe

Newbie
Hoi
Ik ben jarenlang verslaafd aan speed geweest, haalde er simpelweg iets uit waar ik me prettig bij voelde. Jammer alleen dat je er zo dood en dood verrot uit gaat zien, en dat het gewoon heel erg slecht is. Wel heb ik gemerkt dat ik zonder speed (en dat is nu al 5 jaar) gewoon slechter funcioneer. Ik ben chaotisch, continue aan het bewegen met bijvoorbeeld mijn been (zonder dat ik het door heb, maar andere merken dit wel) het lukt me slecht om mijn werk op tijd af te maken en prioriteiten te stellen, en ik heb eigenlijk altijd wel iets aan mijn hoofd, etc etc. Nu rijst bij mij de vraag of ik wellicht ADHD kan hebben, of ADD? Of is dit wellicht een gevolg van het intensieve speedgebruik? Merk namelijk wel dat de behoefte aan kalmering, in de vorm van benzo's en dagelijks hasj permanent aanwezig is. Zou hier best eens met een arts over willen bomen, maar vrees dat zij gaan denken dat ik enkel en alleen uit ben op ritalin oid omdat ik speedverslaafd ben geweest, als in legale drugs krijgen, dus dat houd me eigenlijk enorm tegen om dit te bespreken. Kan me namelijk voorstellen dat dit zo overkomt. Ik heb nog niet zo lang geleden Concerta 36 eens gebruikt, en voelde me keigoed. Niet strak zoals op speed, maar wel meer gefocust, meer ondernemend en bovenal supergeconcentreerd...Dus ja...Zou ritalin of concerta bij me passen? En hoe kan ik dit bespreken zonder dat er gedacht wordt dat ik alleen maar wil scoren??

jcutter

Badass junkie
Als mede adhd'er; kan ik je een tip geven om niet eens of later pas over je speed verslaving te beginnen bij een psychiater. Als ik jou was zou ik de testen die hun aanbieden proberen te maken en wanneer er adhd bij jou word geconstateerd, dan heb je recht op ritalin. Ik zou er echt achter aan gaan, want een leven met minder dopamine is gewoon kut! Suc6!

Spor

Wijs gebruiker
Voor de verandering ben ik het eens met jcutter eens :) ik zou ook niets erover zeggen, en de tests die ze je aanbieden nemen. Namelijk, als je geen AD(H)D hebt, ben je met ritaline bijna net zo slecht af als met pep. Echter, dat je je van concerta zo goed voelt wil wel iets zeggen, voor zover ik weet, voelt iemand die geen stoornis heeft hier bijna niets van omdat het regelmatig los gelaten word, in tegenstelling tot ritaline wat direct inslaat.

Loeloe

Newbie
Ben het wel met jullie eens hoor, maar het punt is dat je zo'n verwijzing volgens mij alleen via de huisarts kan krijgen, en sjah die weet overal vanaf zeg maar.. Gek genoeg werkt concerta beter voor me dan Ritalin, dat is wel even speedy gevoel (maar bij lange na niet hetzelfde als pep hoor) en verder valt het me vies tegen eigenlijk. Nee dan zou ik inderdaad concerta willen (mocht ik adhd hebben) en aboluut geen Ritalin, dat neigt me teveel naar pep en is ook te snuiven. Concerta daarentegen niet. Ik denk er nog even over na. Maar bedankt voor jullie adviezen hoor!!

Loeloe

Newbie
Ja, echt belachelijk naar mijn mening maar goed :( Geloof dat er wel een verzekering is die het volledig vergoed, maar dan betaal je je scheel aan de premie. Afhankelijk van hoe je ingesteld wordt kost het je zo'n 25 a 30 euro per week geloof ik ja. Nou goed, we zien wel.

Spor

Wijs gebruiker
concerta is niet gemaakt om te snuiven... Daar zit in het midden iets wat zorgt voor een gereguleerde afgifte over een x aantal uur

Areyouexperienced?

Belezen gebruiker
Als je zo reageert op die concerta zal je wellicht AD(H)D hebben..
Maar zorg dat er een goede diagnose gesteld wordt, en begin niet over je speedverslaving want dan kan je je rilatine vergeten naar mijn gedacht..

Funky Monkey

Badass junkie
Gewoon geen speed of ritalin nemen... gewoon een baan iets zoeken wat je wel leuk vind. En je vervolgens daarop helemaal kan uitleven en zo je overtollige energie kwijt te raken! :mrgreen:

Amersfoort rocks!!! :rock:

Loeloe

Newbie
Re:

Nick de Neger zei:
Gewoon geen speed of ritalin nemen... gewoon een baan iets zoeken wat je wel leuk vind. En je vervolgens daarop helemaal kan uitleven en zo je overtollige energie kwijt te raken! :mrgreen:

Amersfoort rocks!!! :rock:

Wat is dat nou weer voor een sneu antwoord?? Ga ergens anders lollig zijn ajb kneus

Bovenaan