Hmm oké, ik geef toe, m'n reactie was wat overdreven.
maar toch ben ik ervan overtuigd dat rilatine niet meer als een placebo effect heeft op normale personen..
Veel vrienden van me hebben al om relatine komen bedelen tijdens de examens, kheb iemand zelfs eens 5 pillen gegeven, die ze dan ook allemaal tegelijk geslikt heeft

.
Als ik dan achteraf vroeg of het geholpen had waren de reacties:
1) bwah, ja het hielp wel een beetje
2) nee, kheb er niets van gevoeld
En dit al bij veeeel mensen, dus nu raad ik het ook gwn af, verspil er geen tijd aan.
trouwens nog iets wat ik tegenkwam op internet:
Vraag:
Hallo, ik ben een student en heb herexamens. Omdat ik nogal veel concentratieproblemen heb en moeilijk kan leren neem ik nu rilatine (2 per dag van 10mg) alhoewel ik geen adhd heb. Kan dit heel ernstige gevolgen hebben als ik dit een maand aan een stuk doe? groetjes
Antwoord:
Je code was: rilatinestuderen Beste vraagsteller, Ach nee, het zal je geen dag van je leven kosten. Alleen is de idee dat Ritalin effect heeft op je concentratie terwijl je geen ADHD hebt, een trendy fabeltje. Vooral onze zuiderburen zijn er gek op. Maar in wezen schiet je er helemaal niks mee op. Met vriendelijke groet, Roelof de Wit, verslavingsarts.
(bron:
http://www.drugsinfoteam.nl)-> toch wel mensen die weten waarover ze praten denkik?
"^bullshit wat je daar zegt. Heb je een bron of ervaring die bewijst dat je niet(slechter) kunt studeren met relatine want het is wel degelijk een wondermiddel tijdens de examens.
En dat slaaptekort is eveneens bullshit. Ga even in de kindertuin spelen wil je"
Nee ik heb geen bron maar wel een algemene kennis die zegt dat relatine een stimulerd effect heeft op de hersenen
als er sprake is van een stoornis. Is er bij een een normaal persoon sprake van een stoornis? En het slaaptekort bullshit? Daar wil ik weleens de reactie van mede- ADDers van horen

dus ga lekker zelf spelen wil je?
Nog een aantal argumentjes nu ik toch bezig ben:
Ritaline werkt bij mij super goed
Ik kan dan opletten als ik in de les zit, ik kan normaal nooit opletten in de les.
Ik heb zelf geen adhd (denk ik) add zou ik misschien nog wel is kunnen hebben.
Maar ritaline is perfect spul voor je exames!!
Op drugsforum zal je ook veel AD(H)D gevallen tegenkomen aangezien zij (nogal, kwil nie grof overkomen) verslavingsgevoelig zijn, en gwn een honger naar kicks hebben. En relatine werkt supergoed bij jou, hmmm, ben ik de enige bij wie een belletje rinkelt?
Bedankt voor de reacties.
Ik denk dat jasper en pepprincess wel wat beter op de hoogte zijn dan areyouexperienced? want rilatine heeft wel degelijk effect op mensen zonder ADHD.
En van koffie gaat je concentratie niet verbeteren, ik denk zelfs het tegendeel hiervan.
Ik ben zeker dat ik geen ADHD heb en waarschijnlijk ook geen ADD, als iets mij interesseert heb ik namelijk geen enkel probleem met concentratie. Ik wil het nu ook enkele een tweetal weekjes in de examens gaan nemen en daarna niet meer.
De Kenmerken van ADD
- Emotionele wisselingen
- Chaotisch / Vergeetachtig
- Trekt zich graag terug
- Kan ergens volledig in opgaan
-
Grote passie bij interesse
- Een groot voostellingsvermogen
- Gevoelig / Emotioneel / Betrokken
- Een groot creatief talent
- Assertief maar onzeker over zich zelf
- Heeft Humor
- Blijft op de achtergrond
- Laat alles wachten tot het laatste moment
- Altijd ver vooruit aan het denken
- Staren / Kijkt voor zich uit / Lijkt Afwezig
- Probleem oplossend
- Snel afgeleid / TV of radio staat altijd aan
- Concentratieproblemen
- Heeft moeite met het opbrengen van motivatie
- Te veel gedachten
- Perfectionistisch
- Zit vaak te dagdromen
- Slecht in staat aanwijzingen op te volgen
- Voelt zich regelmatig overspoelt
- Moeilijkheden bij het afwerken van details
- Problemen bij het luisteren / stilzitten
- Gaat opruim klusjes uit de weg
Ik ben zeker wel op de hoogte, misschien zouden jullie wat minder snel moeten aannemen wat je in de mond gelepeld wordt en zelf een mening vormen. (no hard feelings voor de rest hoor..)
Als je iets beweert, kom dan af met argumenten en gefundeerde bewijzen en niet gwn een hoop bullshit dat je op school hebt gehoord van stoere ventjes die indruk willen maken..
Misschien kan rilatine wel een effect hebben bij normale personen, hoewel dit erg klein of zelfs verwaarloosbaar zal zijn.
Geeft het wel een zeer positief en sterk effect (want het is sterk bij ADDers) dan moet je je mss eens afvragen of je ADD hebt!
Sorry voor de lange post, ik kom wss over als een zaag, maar dit is mijn ongezouten mening.
Ik kan zeer perfectionistisch zijn op dat vlak
Greetz,