Hmm oké, ik geef toe, m'n reactie was wat overdreven.
maar toch ben ik ervan overtuigd dat rilatine niet meer als een placebo effect heeft op normale personen..
Veel vrienden van me hebben al om relatine komen bedelen tijdens de examens, kheb iemand zelfs eens 5 pillen gegeven, die ze dan ook allemaal tegelijk geslikt heeft

.
Als ik dan achteraf vroeg of het geholpen had waren de reacties:
1) bwah, ja het hielp wel een beetje
2) nee, kheb er niets van gevoeld
En dit al bij veeeel mensen, dus nu raad ik het ook gwn af, verspil er geen tijd aan.
trouwens nog iets wat ik tegenkwam op internet:
Vraag:
Hallo, ik ben een student en heb herexamens. Omdat ik nogal veel concentratieproblemen heb en moeilijk kan leren neem ik nu rilatine (2 per dag van 10mg) alhoewel ik geen adhd heb. Kan dit heel ernstige gevolgen hebben als ik dit een maand aan een stuk doe? groetjes
Antwoord:
Je code was: rilatinestuderen Beste vraagsteller, Ach nee, het zal je geen dag van je leven kosten. Alleen is de idee dat Ritalin effect heeft op je concentratie terwijl je geen ADHD hebt, een trendy fabeltje. Vooral onze zuiderburen zijn er gek op. Maar in wezen schiet je er helemaal niks mee op. Met vriendelijke groet, Roelof de Wit, verslavingsarts.
(bron:
http://www.drugsinfoteam.nl)-> toch wel mensen die weten waarover ze praten denkik?
"^bullshit wat je daar zegt. Heb je een bron of ervaring die bewijst dat je niet(slechter) kunt studeren met relatine want het is wel degelijk een wondermiddel tijdens de examens.
En dat slaaptekort is eveneens bullshit. Ga even in de kindertuin spelen wil je"
Nee ik heb geen bron maar wel een algemene kennis die zegt dat relatine een stimulerd effect heeft op de hersenen
als er sprake is van een stoornis. Is er bij een een normaal persoon sprake van een stoornis? En het slaaptekort bullshit? Daar wil ik weleens de reactie van mede- ADDers van horen

dus ga lekker zelf spelen wil je?
Nog een aantal argumentjes nu ik toch bezig ben: