relatine ritaline studeren?

Sebeb

Newbie
Beste forumleden,

Ik ben een jongedame van 22 jaar. Eigenlijk nooit drugs gebruikt of interesse in gehad. Tot ik hoorde dat ze in mijn klas een aantal studenten pillen gebruiken om te studeren.

Ik heb namelijk een vraag over relatine of ritaline.

Of het daadwerkelijk helpt bij het studeren????
Sommige zeggen van wel andere niet placebo effect....

Nu heb ik eens bij google afbeeldingen gekeken en het ziet eruit als een pil die mijn broer vroeger gebruikte.
In mijn familie zijn er een aantal mensen die epilepsie hebben maar de meesten worden niet behandeld omdat ze maar een eenmalig epilepsie aanval gehad hebben.
Van mijn broer weet ik dat hij 14 jaar lang Tegretol geslikt heeft om de epilepsie te onderdrukken. Nu gebruikt hij niets meer van medicatie en is hij kerngezond geen epilepsieaanvallen meer.

Over Ritaline, relatine is er heel wat te vinden op het internet. Maar wat is juist? Help het bij het studeren?

of is het weer gewoon een fabeltje

Encelaro

Newbie
Ik gebruik ook af en toe methylfenidaat (ritalin) en het helpt mij wel om me beter te kunnen concentreren en alerter te zijn als dit nodig is. Dit is denk ik alleen merkzaam als je zelf soms al moeilijk kan concentreren en je gedachten snel afdwalen en omdat dit met ritalin maar ook met bijvoorbeeld gewoon koffie minder gebeurt kan je dus beter leren. Je leervermogen zelf word er denk ik niet door vergroot, alleen je concentratie. Heb je dit van nature al goed dan zal het minder effect geven denk ik.

sd39

Newbie
Goed, goeiedag Sebeb,

Graag begin ik met de vermelden dat drugsforums volledig nieuw zijn voor mij, en wat ik hier allemaal lees me ook volledig uit men lood slaat. Had me voor genomen er niet veel aandacht aan te geven aangezien die dingen nu eenmaal gebeuren. Maar als ik jou bericht las had ik het gevoel dat hier goede raad nog wel een positieve invloed kan hebben. Daarom; Als je twijfels hebt of je concentratievermogen normaal is voor je leeftijd etc. neem dan aub een test af bij een gecertificeerde psycholoog. Ik heb het zelf ook gedaan, het is absoluut niet ongemakkelijk of ambetant. Die zal je aantal vragen stellen zoals is het chronisch, ben je dromerig etc. Voordien stond ik zelf sceptisch ten op zichte van add/adhd-plakkers op mensen te kleven maar dergelijke testen laat je het echt inzien of je al dan niet in aanspraak komt. Uiteindelijk heb je aan het eind van de bevraging een steevast besluit. Dat lijkt me ook waar jij naar op zoek bent i.p.v. speculaties of verscheidene persoonlijke meningen. (btw add/adhd krijg je niet daar ben je mee geboren dus er zullen doorheen je leven al meerder aanwijzingen naartoe moeten zijn) en dat zal je duidelijkheid geven of in elk geval gerust stellen indien dit niet het geval is. Het is trouwens (zo nodig) de enige manier waarop je relatine kan verkijgen bij de apotheker. (in belgië toch). Anyways je leest dat ik niet de grootste spreker ben maar aub ook al lijkt het een relatief onschuldige pil er wordt veel te veel misbruik van gemaakt. En dat kan heel grote gevolgen hebben. Contacteer me gerust met meer vragen. Groetjes sd

MeejheM

Badass junkie
een goed voorbeeld:

Bij sebeb's profiel vind je het volgende:
Code:
Laatst bezocht: 07 aug 2012 16:19

Dar kun je ongeveer uit opmaken dat hij ongeveer 3 kwartier actief is geweest op het forum, en in die tijd in elk geval 1 topic heeft ge-opend, en nooit meer de reacties bekeken heeft.

Bovenaan