RC benzo's

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Onlangs vernam ik van een vriend dat er ook RC beschikbaar zijn die dezelfde werking zou hebben als benzodiazepinen. Aangezien mijn seroquel op is en de uitschrijver hiervan vooralsnog te gierig is om nieuwe te verstrekken, ben ik op zoek naar een middel dat mij alsnog een normale nacht rust gunt. Nu ik van de seroquel af ben slaap ik gemiddeld tussen 4 en 5 uur in de ochtend, en dan de volgende dag om bijvoorbeeld 8 uur eruit is te weinig. Ik heb uberhaupt veel slaap nodig. Ik kan het gedurende deze vakantie tijd nog opvangen door in de middag bij te slapen, maar zodra de studie straks weer aanvangt valt dit niet langer te compenseren in verband met late lestijden en het feit dat ik in de middag ook studie gerelateerde acties moet ondernemen.

Dus iemand enig idee?

Fool

Badass junkie
Als je echt wilt slapen is Etizolam volgens mij de juiste optie, werkt ongeveer een uurtje of 8 en is versuffend genoeg om een nachtrust op te wekken. Pas wel op voor verslaving, want je kunt straks niet meer slapen zonder een benzo en benzo's zijn alleen tijdelijke oplossingen.

Waarom schrijft je arts je geen benzo's (meer) voor?

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Klopt, ik heb na enig speurwerk ook al iets van dit middel vernomen.

Seroquel hoorde niet echt bij de behandeling, maar is wel steeds verstrekt, (vooral op mijn verzoek) door behandelaar. Volgens mij ben ik er op een of andere manier afhankelijk van geworden, want de slaapprikkel ontbreekt gewoon. Ook duwt seroquel je gedachten weg waardoor ik weer heel druk ben. Daarom ben ik ook op zoek naar een substituut hiervan.

Fool

Badass junkie
Seroquel is een anti-psychotica dat wel eens als slaapmiddel voorgeschreven wordt, helaas heeft dit middel enige invloed op je geesttoestand en is het daarom niet heel erg geschikt daarvoor. Kun je dit niet bij je arts aangeven en vragen om iets fatsoenlijks om mee te slapen, je arts zal vast ook niet achterlijk zijn?

Hoe lang heb je seroquel geslikt en in welke frequentie(dagelijks?) en hoe lang lig je nu al zoveel wakker?

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Hohoho niet te snel fool, seroquel is inderdaad een anti-psychotica bij HOGE doseringen. Bij lage doseringen is het een prima slaapmiddel. Ik heb dit denk ik nu wel een half jaar lang elke nacht gebruikt, altijd met prima resultaten. Afgezien van de nachten waarin ik wakker lag van pep. :tearsofjoy:
Hier geldt echter ook weer dat ik met 1 pil begonnen, maar tegenwoordig op 2 á 3 pillen zat. Na 3 pillen merk je trouwens wel dat je ook anti-psychotica gebruikt, je gedachten worden een beetje vaag, lastig om uit te leggen. Het heeft zijn werk echter altijd prima gedaan dus ik zou er graag mee doorgaan. Ik lig nu al 3 nachten wakker zonder, en heb niet het idee dat dit ook maar iets gaat verbeteren fool.

Fool

Badass junkie
Hmm oke, ik hoor vooral verhalen van mensen die geestelijk nogal afgestompt werden. Mooi dat het voor jou wel werkte!

Verder is een maat van mij ook 'afgekickt' van seroquel, volgens mij moet je gewoon even door een zure appel heenbijten voordat je progressie ziet. Het is toch veel chiller als je later gewoon redelijk kunt slapen en niet afhankelijk bent van slaapmiddelen waar je aan gewend raakt?

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Het is inderdaad veel beter als je gewoon zonder slaapmedicatie slaapt. Maar ik weet van mijzelf dat dat toch niet gaat lukken, dus heb ik liever dat ik door een middel daarbij wordt geholpen. Is echter wel prijzig die benzo RC.

Fool

Badass junkie
Wil je arts je geen andere slaapmedicatie voorschrijven?

Je kunt altijd nog je second-opinion inschakelen!

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Second opinion, nog nooit van gehoord?

Ik ben nu van plan om 50 stuks etizolam te halen, dit ter overbrugging tot de volgende afspraak met psychiater. Hopelijk schrijven ze dan weer slaapmedicatie voor. De etizolam ben ik van plan voor het slapen gaan te combineren met alcohol, om het versuffende effect te versterken. Tevens schijnt etizolam een heel rustgevend, fijn gevoel te geven. Twee goede reden om dit spul maar eens te testen. :tearsofjoy:

Fool

Badass junkie
Een second opinion is een andere dokter raadplegen als je het gevoel hebt dat je huidige niet goed doet wat hij moet doen. Bijvoorbeeld het weigeren van medicatie uitschrijven als je zelf denkt dat het wel nodig is.

Daarbij, pas maar op, een benzoverslaving is ook niet leuk hoor!

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Zo erg is de afkick van benzo´s toch niet? Misschien wat trillende handjes in de avond en niet kunnen slapen maar dat moet na een aantal dagen toch wel wegtrekken?

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik zou inderdaad nu door de zure appel heenbijten en zorgen dat je uiteindelijk weer zonder kunt slapen. 50 dagen etizolam nemen en dan hopen dat je nóg meer slaapmiddelen krijgt van je arts zorgt er waarschijnlijk voor dat je er echt helemaal aan vast komt te zitten. Hoe langer je slaapmiddelen gebruikt des te moeilijker je er vanaf komt.

Wat je doet is uitstellen, niet oplossen. Het is misschien de komende tijd vervelend, maar doorgaan met andere slaapmiddelen maakt het allemaal veel erger :(

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
leipebaviaan zei:
Zo erg is de afkick van benzo´s toch niet? Misschien wat trillende handjes in de avond en niet kunnen slapen maar dat moet na een aantal dagen toch wel wegtrekken?

Dat is een val waar veel mensen in getrapt zijn. Het denken dat een afkick niet zo zwaar is. Elke afkick is zwaar, vooral lichamelijke.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Pandan zei:
leipebaviaan zei:

Dat is een val waar veel mensen in getrapt zijn. Het denken dat een afkick niet zo zwaar is. Elke afkick is zwaar, vooral lichamelijke.
Fool zei:
Het kan praktisch slapeloze weken en allerlei mentale issues als gevolgen hebben. Benzo's hebben een behoorlijk zware afkick. :wink:

http://en.wikipedia.org/wiki/Benzodiaze ... l_syndrome

Wat het onder andere zo lastig maakt is net als bij hard drugs ; neem weer wat en het is weer 'goed'.. Dit maakt de valkuil echt heel gemeen. Hoe klote (en hoelang) de valkuil is hangt af van dosis,duur,stemming etc.

Zou er zelf alleen mee starten om iets te verwerken etc. Alles via de dokter samen met een behandeling bedoel ik.

Peace

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Ik snap jullie reacties wel, maar je moet je ook voor kunnen stellen dat zonder medicatie ik serieus waar rond 5 uur in slaap val s'nachts. Dat is bij lange na niet genoeg om een studie of andere activiteiten op een normaal niveau uit te kunnen voeren. Ik skip bijvoorbeeld nu al college van morgen om 10 uur omdat ik weet: rond 5 uur slaap ik, en 8 uur alweer op. Dan stort je altijd tegen een uur of 3 of 4 in. Geloof mij, op 3 uur slaap per nacht redt niemand het. Ik vreet nu elke nacht rond de 30 tot 40 melantonine pillen, vooralsnog krijg ik daar wel een slaperig gevoel van. Het is niet zo sterk als seroquel, maar met wat geluk pit ik dan toch zeker voor 3'en.

Begrijp me niet verkeerd, ik weet zelf wel dat functioneel gebruik gebruik van benzo's tot verslaving leidt, maar dat boeit mij in dit stadium echt geen fuck meer. Als je maanden achtereen zo een slaapritme aanhoudt wordt je knettergek, neem dat maar van mij aan. Als ik met behulp van benzo's eindelijk eens zonder problemen in slaap val, is het risico op verslaving wat bij betreft het waard. :wave:

Fool

Badass junkie
Het probleem is dat je op een begeven moment van die benzodiazepines ook niet meer zult slapen, en dan heb je geen redmiddelen meer! Je stelt het probleem nu uit, dat is het hele probleem van een benzoverslaving, ze stoppen met werken!

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Die benzo die ik wil gebruiken is slechts ter overbrugging van. Ik ben niet van plan dit middel altijd aan te houden. Ik hoop dat bij een volgend gesprek de psych weer seroquel of een ander slaapmiddel voorgeschrijfd, dan zal ik dat gebruiken de benzo laten liggen voor wat het waard is. Het is dus gewoon een korte termijn oplossing, om voor relatief korte tijd de nachten normaal door te kunnen brengen.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
leipebaviaan zei:
Die benzo die ik wil gebruiken is slechts ter overbrugging van. Ik ben niet van plan dit middel altijd aan te houden. Ik hoop dat bij een volgend gesprek de psych weer seroquel of een ander slaapmiddel voorgeschrijfd, dan zal ik dat gebruiken de benzo laten liggen voor wat het waard is. Het is dus gewoon een korte termijn oplossing, om voor relatief korte tijd de nachten normaal door te kunnen brengen.

Goed bezig, succes toegewenst indien nodig :)
Is ook een uitzondering voor mij in die situatie waar je dan in bent. Kan een effectief middel zijn om dingen even te verdingen/minderen en een goede nachtrust hebt. Waar het eigenlijk om gaat.

Heb zelf andere verstandhoudingen met de artsen blijkt weer :rolleyes: Discipline is het antwoord (denk aan recept van 3x pw) en heb de volle 125% motivatie daarvoor :hearteyes:

Als los voorbeeld (zijn er meer) krijg al oa zolpidem jaren voor het slapen. Even bellen naar assistente zeggen dat een afspraak niet nodig is / niets verandert geen afspraak nodig en een recept naar de apotheek stuurt die ik paar uurtjes voor niets kan ophalen, al maanden de arts niet gezien daardoor. Maar is ook niet nodig (onderhoudsdosis) oude garde hier..

Iets teveel OffTopic maar moest het even kwijt. Hopelijk heb je iets aan!

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Goed bezig, succes toegewenst indien nodig :)
Is ook een uitzondering voor mij in die situatie waar je dan in bent. Kan een effectief middel zijn om dingen even te verdingen/minderen en een goede nachtrust hebt. Waar het eigenlijk om gaat.

Heb zelf andere verstandhoudingen met de artsen blijkt weer :rolleyes: Discipline is het antwoord (denk aan recept van 3x pw) en heb de volle 125% motivatie daarvoor :hearteyes:

Als los voorbeeld (zijn er meer) krijg al oa zolpidem jaren voor het slapen. Even bellen naar assistente zeggen dat een afspraak niet nodig is / niets verandert geen afspraak nodig en een recept naar de apotheek stuurt die ik paar uurtjes voor niets kan ophalen, al maanden de arts niet gezien daardoor. Maar is ook niet nodig (onderhoudsdosis) oude garde hier..

Bedankt voor je comment, maar ik krijg de strekking niet echt mee? Bedoel je nu dat je al jaren verslaafd bent en mij wilt waarschuwen?

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Ben zelf gestopt ter duidelijkheid , dus weet hoe het is / spreek uit ervaring (helaas)

Vant-Hoekie

Experimenterende gebruiker
EEn maat van mij heeft na 3 maanden etizolam misbruik (ongeveer 8 mg per dag). VErvolgens acuut gestopt en dat resulteerde in zijn eerste en laaatste epeletische aanval!!!!

artsen waren ook van mening dat het hoofdzakelijk daardoor komt

Vant-Hoekie

Experimenterende gebruiker
MAAR jongens!

Ik lees op een vendor site dat ze etizolam niet meer gaan produceren!?
EN natuurlijk een monster korting nu.. maar hoe hoezo zal dit zijn? is het nu daaadwerkelijk geregisteerd als medicatie dus niet meer legaal wat die venders doen? of hebben ze het op opiumlijst # gezet? weten jullie hier meer over? er komen wel steeds meer landen bij waar het goedje verboden is...

Fool

Badass junkie
Het bovenstaande is eerlijk gezegd niet zo heel schokkend, het is bekend dat het afkicken van benzodiazepines omgekeerde effecten dan hun werking veroorzaken/versterkt. Benzodiazepines (en aanverwanten, zoals etizolam) zijn onder andere anti-convulsief werkt en zal bij afkick dus mogelijk een omgekeerde reactie veroorzaken. Het is gewoon niet slim om 3 maanden aan elkaar op eigen houtje aan de benzodiazepines te zitten (en al helemaal niet om cold-turkey te stoppen).

Verder kan ik tussen de bij mij bekende vendoren niet vinden dat ze stoppen met de verkoop van etizolam? Hiervoor is volgens mij ook geen aanleiding, aangezien het helemaal niet op zoveel plaatsen verboden is? Wel wordt er een nieuwe stof aangeboden, deschloro-etizolam.

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Die verslavingskans is ook iets wat mij als TS hindert. Het lijkt me heerlijk om eindelijk eens binnen een uur in slaap te vallen, maar bij functioneel gebruik leidt het zeker tot verslaving. Ik hoop dat die idioten van het behandelcentrum snel met een andere slaapmiddel komen, want het is echt gek makend om halve nachten door te halen zonder drugs. Alleen daarom al is het halen van dit middel het overwegen al waard.

Bovenaan