• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Rare truffeltrip

Psychojohn

Belezen gebruiker
Goedemiddag tripvriendjes,
Bij deze mijn eerste tripreport. Ik heb dit tripreport twee maanden geleden geschreven. Ik heb er zojuist wat toevoegingen bij gezet. Te zien aan het woord "toevoeging" dat ervoor staat, logisch. :)

Oke, mijn 2e truffeltrip. Deze trip was totaal anders dan de 1e x. Mijn 1e x had ik 10 gr mexicana genomen, dit keer namen we 7.5 gram galindoi en 2.5 gram mexicana pp. We maakte het fijn in een vijzel. We gooide het in de kippensoep en kauwde goed. Echt direct nadat ik mn kippensoep op had voelde ik het al. (Dus binnen 15 minuten, erg vreemd vond ik dat.) Ik had om 12:40 voor het laatst een banaan en een bak kwark incl muesli gegeten. Toen we de truffels innamen was het 16:40. Ik voelde mij duizelig en mijn hoofd voelde zwaar. Het werd heel snel steeds heftiger, zo kreeg ik last van kaakspanningen, kwam er druk op mijn hoofd, mijn visie werd wazig en dubbel (dubbel als in je kijkt naar iets maar ziet het 3x naast elkaar bijv). Maar het was heel anders dan verwacht. Ik had een hele erge bodyhigh, waardoor ik heel veel bezig was met wat mijn lichaam voelde (en hoe ik mij voelde). Op dit moment was ik vooral bezig met mijzelf lekker te laten gaan, maar niet mentaal maar fysiek. Wat niet perse heel fijn was ofz, want ik was constant bezig met: heb ik dorst, heb ik honger, moet ik naar de wc, ben ik misselijk? Etc. Als ik keek naar dingen bewogen ze, ik zag patronen, de grond bewoog, kleuren waren feller etc. Goeie trip symptomen ook dus. Ik merkte dat ik vooral aan het zoeken was.
Toevoeging: ik lag vooral op de bank of buiten op de trampoline, dit voelde het fijnst op dat moment. Ik word niet snel bang van iets dus ik was ook niet bang ondanks de vreemde effecten. Het was gewoon niet heel fijn, de bodyhigh was veel te heftig en vervelend. Zo vervelend dat ik totaal niet kon genieten van de visuals. Ik had voornamelijk mijn ogen dicht, maar ook op closed-eye visuals kon ik mij niet focussen. Ik probeerde alles om mijn trip te veranderen zoals: locaties, activiteiten, muziek etc. Niks werkte.

Op een gegeven moment besloten we een wandeling te maken. Toen we weg gingen pakte we allemaal een flesje drinken. We gingen wandelen en liepen naar het park. Onderweg voelde ik mij nogsteeds trippy, maar minder heftig dan toen we in de tuin/ in huis waren.
Toevoeging: in het park ging het een stuk beter, ik voelde mij wel weer prima. Maar de visuals waren een stuk minder, ik tripte niet echt meer. Kleuren waren nogsteeds anders en mn gedachten klopte nogsteeds voor geen meter. Maar alle nare effecten waren weg. Toen we op een bankje gingen zitten keek ik naar mijn flesje die bijna leeg was, het was vitaminedrank. Toen dacht ik, is de trip minder geworden door de vitaminedrank? Ik weet namelijk dat dit invloed kan hebben op je trip, maar zo erg?

Na het park gingen we lopen richting de albertheijn, om pizzas te halen. Toen we daarheen liepen zeiden we tegen elkaar dat de "high" ernog was, maar dat het hele visuele aspect er al wel af was. Eenmaal aangekomen in de AH zag ik zoveel kleuren, mensen, impulsen, alles waardoor ik toch weer ging trippen leek wel. Toevoeging: wel grappig om erbij te vermelden, we hoorden op een gegeven moment een man "hallo" zeggen (een schap voor ons). Op dat moment keken we elkaar alle 3 geschrokken aan, en direct moesten we lachen. We zeiden we moeten echt weg hier. Geen idee waarom maar we voelde ons alle 3 aangesproken door de hallo. (De hallo klonk ook heel anders dan een normale "hallo" xD).

Eenmaal thuis voelde wij ons allemaal wel weer nuchter. Dit was om 20:00, ongeveer 3.5 uur na inname, niet heel lang dus. Ik vertel heel veel niet, er is nog heel veel gebeurd uiteraard. Al met al zou ik het beschrijven als overwhelming. Het was ineens zo snel heftig, we piekte alle 3 echt heel erg snel. Nu vraag ik mij af of dit kan komen door dat we het zo erg gekruimeld hadden, dat is de enige verklaring die ik kan vinden.
Toevoeging: lijkt mij niet eigenlijk

En waarom die zo erge body high? Kaakspanningen?? Wtf het leek wel alsof ik X op had. Mn hoofd voelde zwaar, druk op mn hoofd als poppers. Lag dat aan de soort "galindoi"? Veel vragen, en waarom zo kort? 3.5 uur? Het ging achteraf allemaal heel snel, wat logisch is want, geen tijdsbesef. Maar ik weet niet zo goed wat ik van deze trip moet vinden, ik vond het erg vaag. Ik begreep totaal niets van mijn eigen gedachten, ik snapte er niks van, ik was erg in mezelf. Ik had in het begin geen zin om te praten. Ik weet het niet zo goed..

Extra info: we deden het met zn 3e, de ene vriend tripte voor het eerst en deed 10 gr mexicana, de andere deed het voor 2e x net als ik en deed zelfde als ik. De firsttime tripper ging heerlijk, en de persoon waarvan het zijn 2e x was had opzich gelijke ervaringen als ik, ging zelfs nog iets harder.

HierEnDaarEenFuifje

Wijs gebruiker
Denk dat het niet echt te zeggen is. Mijn bodyload is de ene keer ook zwaarder of heftiger dan de andere keer. Soms ben ik een keer misselijk, maar vaak ook niet.

Mentaal kun je voor jezelf dingen ook erger maken, door er veel bij stil te staan en er veel aan te denken. Truffels zijn er dan heel goed in om dat gevoel te versterken. Afleiding is dan altijd de oplossing. Even chillen en praten, wat kijken, rondje lopen etc..Je bodyload en de “zorgen” maakte je onrustig. Onrust is een “tripkiller” om het maar zo te zeggen. Het is niet perse heel erg, maar het zorgt ervoor dat je niet echt van de trip kan genieten. Hier heb ik soms ook last van.

Een zwaar hoofd herken ik heel goed. Vooral in de come up. Ik lig dan ook altijd lekker en mijn zware hoofd gaat vanzelf weg. Kaakspanningen heb ik ook wel of heel veel gapen. Borrelende darmen, naar wc moeten, gek gevoel in je maag of misselijkheid zijn allemaal vrij normale symptomen van de bodyload. Ook jezelf niet snappen en in de knoop liggen met je hoofd hoort erbij en dat is juist iets wat ik leuk vind. Wellicht kan je dat meer “waarderen” als je wat meer tripervaring hebt. Elke trip is anders en dat kan ik ook nog zeggen na tientallen trips. Je volgende kan ook weer heel anders zijn. Ik denk dat je niets geks hebt meegemaakt, maar gewoon even niet wist hoe je er op dat moment goed mee om kon gaan. Ontspanning vinden is dat het belangrijkste. Vaak is dat gewoon ergens zitten of liggen wat comfortabel voelt en bijv. iets kijken of een gesprek voeren of gewoon liggen en niksen.

Of dat ook goed helpt voor de bodyload kan ik niet zeggen, want ik ervaar zelf zelden een zware bodyload. Als die er wel is, dan is deze vaak na een uur ongeveer weg, als de come up klaar is. Bodyload moet je helaas accepteren. Voor het zelfde geld gaat het de volgende keer weer helemaal goed. Zo duurt een trip de ene keer ook langer dan de andere keer. Kan te maken hebben met de set en setting, maar ook met de truffel en de sterkte. Het blijft een natuurproduct en de ene keer trip je met 10 gram hard en de andere keer is het niets. Wat je allemaal noemt zijn geen vreemde dingen voor truffels. Als je trip te snel stopt, dan zou je kunnen proberen een trekje of wat van een joint te nemen. De vitaminedrank heeft niets gedaan. Je leest regelmatig dat suikers de trip stoppen, maar dit is niet waar.

Laatst bewerkt:

Starshine

Experimenterende gebruiker
Ik krijg van truffels meer last van nare bodyload dan van paddos. Maybe placebo, maybe toeval, maar van truffels krijg ik vaak pijn in mijn nek en ik vind het veel moeilijker om lekker rustig te liggen. Alsof ontspannen niet wil.

Psychojohn

Belezen gebruiker
@HierEnDaarEenFuifje Klopt heel veel van de symptomen die ik beschrijf zijn ook wel verwachte symptomen van truffels. Toch vond ik voor 10 Gr het wel hele heftige symptomen, maar dit is de volgende keer inderdaad wellicht weer heel anders. En inderdaad zat misschien hier en daar te veel in m'n hoofd, ach ja leerzaam voor de next trip. Thanks voor je respons! :wink:

Psychojohn

Belezen gebruiker
Ik krijg van truffels meer last van nare bodyload dan van paddos. Maybe placebo, maybe toeval, maar van truffels krijg ik vaak pijn in mijn nek en ik vind het veel moeilijker om lekker rustig te liggen. Alsof ontspannen niet wil.
Ja mee eens, ontspannen was onmogelijk. Ik kon ook echt niet stil zitten of liggen, aan een stuk door aan het heen en weer draaien.

De Zandman

DF-koning
Gelet op al die ( nare) bodyload symptomen, is dat de trip wel waard?
Ik kan me zo voorstellen als je misselijkheid krijgt, spanning op de kaken, een zwaar hoofd of hoofdpijn en naar de wc moeten, voor mij al redenen genoeg zijn om de truffels maar links te laten liggen.
Zo ben ik een keer zwaar beroerd geweest van 2 cb fly, deze stof hoef ik beslist niet meer...maar allerlei nare symptomen op de koop toenemen met truffel gebruik, daar zit ik ook niet op te wachten, je weet immers maar nooit hoe een truffel trip gaat uitpakken....ik neem ze dus maar niet!

HierEnDaarEenFuifje

Wijs gebruiker
@HierEnDaarEenFuifje Klopt heel veel van de symptomen die ik beschrijf zijn ook wel verwachte symptomen van truffels. Toch vond ik voor 10 Gr het wel hele heftige symptomen, maar dit is de volgende keer inderdaad wellicht weer heel anders. En inderdaad zat misschien hier en daar te veel in m'n hoofd, ach ja leerzaam voor de next trip. Thanks voor je respons! :wink:

Trippen is iets wat je moet leren eigenlijk. Door opgebouwde ervaring en kennis weet je steeds beter wat je kan doen in bepaalde situaties of hoe je ze kan voorkomen.

Bodyload is echter altijd wel aanwezig en de ene keer meer dan de andere keer. Mijn ervaring is wel dat hoe hoger de dosering truffels is, hoe zwaarder de bodyload gaat zijn. Dit was nu nieuw voor je aangezien het je 2e trip was, dus bij een volgende keer lukt het zomaar al om er beter mee om te gaan. Truffels versterken alle emoties en dus ook onrust, ongemak etc.. truffels zijn erg goed in van een mug een olifant maken voor jezelf.

De Zandman

DF-koning
Truffels zijn erg goed in van een mug een olifant maken voor jezelf.
Noot:
Dit verschijnsel had ik bij het roken van cannabis dus ook...
Bij een trip op lsd speelde dit ook, alleen vele malen sterker, dan op cannabis.
Ik durf dus geen truffels te proberen.... aangezien ik het idee heb, dat de trip effecten dus ook emotionele versterking geven, en bij mij is dan een bad trip zeer snel aan de orde. Deze kreeg ik van die ene keer lsd en dat was zo heftig dat ik die trip me mijn hele leven niet vergeten zal....
Ik geef de voorkeur aan een middel wat juist emoties dempt.
Dan kom je al gauw in de opiaten hoek terecht en dat is ook weer bloed link.
De oplossing: niets meer gebruiken.

Psychojohn

Belezen gebruiker
@De Zandman
Over cannabis gesproken, dit ervaar ik inderdaad hetzelfde. Ik rookte zowel wiet als hasj met regelmaat in vakanties. In de normale weken ongeveer 1x per week. Toch slaag ik er nogsteeds in om na een paar pofs al mijn emoties te reflecteren. Continu bezig met hoe ik mij voel en gedraag, maakt niet uit of dit hasj/wiet is. Zal er nou eenmaal bij horen, bij de combinatie van deze middelen en mijn persoonlijkheid.

Dirkdirk

DF-koning
Ik prefereer LSD in heel veel opzichten over paddestoelen of truffels. Na het etem word ik altijd misselijk alsof mijn lichaam tegenstribbeld. En de effecten zijn verder prima, maar ik mis het heldere en stimulerende wat LSD mij geeft.

Gemberthee

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Kan het misschien zijn dat de combinatie van Mexicana en Galindoi iets doet wat niet fijn werkt? Of is dat onzin?

Ik kauw altijd extreem lang op truffels, zodat er zoveel mogelijk via het wangslijmvlies wordt opgenomen. Mijn laatste trip op galindoi 15 gram duurde zeker 6 uur of meer en viel goed. Leek wel een mix van X, lsd en truffels. Geen last van bodyload. Ik had wel ff een fase van extreem gapen. Dat heb ik altijd bij iedere truffelsoort (en niet bij lsd trouwens) maar dat gaat altijd weer voorbij.

Laatst bewerkt:

HierEnDaarEenFuifje

Wijs gebruiker
Kan het misschien zijn dat de combinatie van Mexicana en Galindoi iets doet wat niet fijn werkt? Of is dat onzin?

Ik kauw altijd extreem lang op truffels, zodat er zoveel mogelijk via het wangslijmvlies wordt opgenomen. Mijn laatste trip op galindoi 15 gram duurde zeker 6 uur of meer en viel goed. Leek wel een mix van X, lsd en truffels. Geen last van bodyload. Ik had wel ff een fase van extreem gapen. Dat heb ik altijd bij iedere truffelsoort (en niet bij lsd trouwens) maar dat gaat altijd weer voorbij.

Combinatie van 2 soorten truffels zou niet uit moeten maken.

Gapen is inderdaad iets wat ik ook veel doe tijdens de come up, maar het gapen voelt nooit lekker verzadigend haha..

Gemberthee

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Combinatie van 2 soorten truffels zou niet uit moeten maken.

Gapen is inderdaad iets wat ik ook veel doe tijdens de come up, maar het gapen voelt nooit lekker verzadigend haha..
Hahaha nee idd! Echt onophoudelijk gapen, alsof je kaken in tweeën splijten en tranen uit je ogen geperst worden, dat je het idee krijgt dat je niets anders meer kunt dan ter plekke neervallen en slapen. Voelt ook altijd zo lekker lullig voor je gezelschap :tearsofjoy: . Maar gelukkig van korte duur idd.

Psychojohn

Belezen gebruiker
Echt onophoudelijk gapen, alsof je kaken in tweeën splijten en tranen uit je ogen geperst worden,
Hahaha echt precies dit gewoon, voelde voor mij ook een beetje als vasoconstrictie. Absoluut geen fijn gevoel, en leek inderdaad alsof ik flink aan het janken was. Geen idee hoelang dit heeft geduurd maar voor mijn gevoel toch wel half uur - uur.

Gemberthee

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Hahaha echt precies dit gewoon, voelde voor mij ook een beetje als vasoconstrictie. Absoluut geen fijn gevoel, en leek inderdaad alsof ik flink aan het janken was. Geen idee hoelang dit heeft geduurd maar voor mijn gevoel toch wel half uur - uur.
Vasoconstrictie. Is dat niet een beetje heel erg overdreven?? :tearsofjoy: Het is duidelijk. Mannen worden hypochonder onder invloed van truffels :tongueout:

(Just kidding)

HierEnDaarEenFuifje

Wijs gebruiker

Ja precies zelfde hier. Half uur tot een uur gapen alsof mijn kaak uit de kom gaat, maar dan telkens niet het gevoel hebben dat je lekker heb gegaapt.

Het is voor mij vaak wel een teken van het effect van de truffels. Als ik weinig/niet gaap weet ik al dat het niet echt een trip gaat worden met veel visuals en of headspace. Veel gapen is vaak dus een voorteken van een goede trip. Soms is het wel jammer dat ik dit dan al “weet”. Want daardoor weet ik al vroeg wat het een kleine teleurstelling kan gaan worden.

Vorige week na ongeveer 1.5-2 maanden weer eens getript. Ben er de laatste tijd achtergekomen dat ik vrij ongevoelig voor truffels (en tripmiddelen in het algemeen). Deze keer een milde maoi genomen in de vorm van passiebloemthee en een thee van toch zon 35 gram truffels. In de come up bijna geen gaap en dan komt er al een soort “teleurstelling”. De trip was inderdaad op zijn best mild te noemen. Wel een leuke headspace, maar vrij weinig visuals. Begin me de laatste tijd af te vragen of ik mijn thee fout maak, ondanks ik niet anders doe dan altijd, aangezien ik heb prachtige trips gehad. De laatste 7-8 keer waren eigenlijk teleurstellingen, ondanks hoge doseringen tot wel 40-45 gram truffels en wel eens zwaardere maois erbij gebruikt. Ik laat altijd op zijn minst een maand tussen trips, dus tolerantie kan het niet zijn. Begint toch wel klein beetje frustrerend te worden, maar oplossen lukt niet helaas.

Gemberthee

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Oh shit, da's wel kut zeg. Misschien een keertje iets totaal anders tussendoor doen, dat je een andere vernieuwende associatie krijgt met drugs? Dmt of Ketamine?

Zou het kunnen dat je het kunstje van de psychedelica op een bepaald moment wel kent? Ik vraag me dat wel eens af. Op een gegeven moment heb je wel genoeg kaleidoscopen, bewegende krulletjes en vuurwerk gezien ofzo, misschien?

Nu we toch helemaal off topic gaan (sorry!) Ik heb áltijd koppijn richting het einde van de trip. Gaat met paracetamol wel voorbij, maar wat is dat joh? Ik vermoed dat er zoveel vreemd hersenactiviteit is geweest dat ik het gewoonweg niet kan bolwerken. Is dit voor anderen ook een herkenbaar iets?

HierEnDaarEenFuifje

Wijs gebruiker
Oh shit, da's wel kut zeg. Misschien een keertje iets totaal anders tussendoor doen, dat je een andere vernieuwende associatie krijgt met drugs? Dmt of Ketamine?

Zou het kunnen dat je het kunstje van de psychedelica op een bepaald moment wel kent? Ik vraag me dat wel eens af. Op een gegeven moment heb je wel genoeg kaleidoscopen, bewegende krulletjes en vuurwerk gezien ofzo, misschien?

Nu we toch helemaal off topic gaan (sorry!) Ik heb áltijd koppijn richting het einde van de trip. Gaat met paracetamol wel voorbij, maar wat is dat joh? Ik vermoed dat er zoveel vreemd hersenactiviteit is geweest dat ik het gewoonweg niet kan bolwerken. Is dit voor anderen ook een herkenbaar iets?

Tja, ik heb geen idee wat het kan zijn. Soort truffel maakt ook niet uit. Zou DMT graag eens doen, maar eraan komen en dan ook nog goed tot me kunnen nemen zijn wel obstakels. Wel heb ik spontaan soms wel ineens een hele mooie trip. Mijn verwachtingen zijn altijd laag en laat alles gewoon op me afkomen. Het is niet dat de trips slecht zijn, maar het zou beter moeten zijn..

Hoofdpijn heb ik eigenlijk met alle andere tripmiddelen op truffels na. Soms wel pijn aan de spieren rondom mn ogen. Denk dat het een combinatie is van hersenactiviteit die je hersenen niet gewend zijn icm bijv. de oogbewegingen die ik blijkbaar maak. Te weinig vocht kan ook nog een rol spelen.

Nihilist88

Badass junkie
Vind magic truffs zelf ook soms overweldigend en zwaardere bodyload, voel me dan zo zwaar en ook darmpjes die regelmatig te keer gaan en vaak intensere closed eyes trips en veel emoties die er aan te pas komen. Een enkele keer was het eens chiller, maar voor de fun en gezelligheid moet ik ze niet nemen, omdat mijn ervaringen gewoon meestal emotioneel zo intens waren en vol vragen achterbleef, dan weer een blok dat v mn been viel.
De duur v 3.5u is indd zeer kort, maar magic truffs, zijn nog meer dan ander zoooo persoonlijk en zo afhankelijk van de setting, mood...Maar mijn trips (van comeup temc omedown) zitten toch eerder rond de 6u met eens uitschieters naar 8u fzo.

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Het ongemak heeft te maken met je mindset.. en je setting, omgeving. Verder heb je kippensoep gegeten rond half 5, je kan het zien als een soort thee wat je hebt gemaakt. De stoffen lossen prima op in heet water namelijk. AH is ook geen goede setting nee, voel de paranoia al opkomen als je het erover hebt... Vermijd drukke plekken als de pest.

De ene keer pakt een trip zo uit.. en de andere keer zo.. je kan psychedelica niet voorspellen, bij zo'n recreatieve dosis kan je het nog een beetje sturen, maar zoals je al hebt gevoeld had de trip iets anders voor je in petto; als het mentaal wordt moet je niet tegenstribbelen, pak een noice-cancelling kop tel erbij.. lekker op bed liggen, oogmaster, spotify, luister de playlist van johns hopkins psychedelic therapy.. of die van Imperial college london. Moet je ook kunnen afspreken met vrienden, als je je af wil zonderen, moet dat kunnen..
Ga eens voorbij de recreatieve dosis.. zoals Terence zou zeggen "you took a pissant amount", deze dingen staan niet voor niets bekend als vlees van de goden.. voordat je zoiets onderneemt wel langzaam opbouwen naar de dosis (5gr gedroogde paddo's). Paddo's gaan ver voorbij je wildste fantasieën, voorbij wat te bevatten en met woorden te beschrijven is... Je concept van tijd en ruimte veranderd.. deze realiteit brokkelt af.. 'jij' met alles wat je weet wordt afgebroken..

Ben wel heel benieuwd of je dan nog hetzelfde erover denkt, maar denk dat je een kleine defragmentatie hebt ondergaan en uberhaupt anders over het leven gaat denken hahaha

Gemberthee

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ga eens voorbij de recreatieve dosis.. zoals Terence zou zeggen "you took a pissant amount", deze dingen staan niet voor niets bekend als vlees van de goden.. voordat je zoiets onderneemt wel langzaam opbouwen naar de dosis (5gr gedroogde paddo's). Paddo's gaan ver voorbij je wildste fantasieën, voorbij wat te bevatten en met woorden te beschrijven is... Je concept van tijd en ruimte veranderd.. deze realiteit brokkelt af.. 'jij' met alles wat je weet wordt afgebroken..

Ben wel heel benieuwd of je dan nog hetzelfde erover denkt, maar denk dat je een kleine defragmentatie hebt ondergaan en uberhaupt anders over het leven gaat denken hahaha
True! Ik ervaar overigens bij elke trip vernieuwende perspectieven waar ik dankbaarheid bij voel. Er is veel liefde. Ik zie schoonheid, zelfs in lijden. En ik voel een overvloed aan alles. Er is eenheid, ook in tijd. Ik aanschouw het leven, het heden, als een voortdurend veranderend, ongrijpbaar iets waar verleden en toekomst elkaar ontmoeten, waarbij er geen verschil is tussen beiden, omdat het ze tegelijk scheidt en verbindt. En waarbij herinneringen nieuwe betekenissen krijgen, een grotere ruimte voor ze ontstaat om in te bewegen door nieuw inzicht, ipv door te mijmeren.
En als ik internet mag geloven zijn mijn visuals complex. Ik zie en ervaar beelden/dingen/ entiteiten die er niet zijn, heel levendig, en totaal niet eng.
Edit: Ik vind het ook cool dat mijn onzekerheden onder een microscoop worden gelegd. Daardoor kan ik het na de trip onderzoeken en zien dat het niet zo belangrijk is. Dat lukt dan weer door de overvloed aan liefde en zelfliefde (dat is één en hetzelfde tijdens de trip) die ik ook gevoeld heb :).
Maar ik denk ook dat ik nog wel dieper kan ja. Het lijkt een beetje alsof de blauwdruk of het "huismerk" van mijn trip steeds regenboogjes/unicornworld/hemelswit/glitters/fluorescerend en goud is (niet constant, maar in golven). Ik zou best een ander soort bubbel willen. Gelukkig duurt het leven nog lang, dus ik heb geen haast :wink:

Edit: ik vind lsd ook makkelijker. Minder confronterend, mentaal minder heftig en fysiek meer actief. Maar ook minder bizar en minder diep. Ikzelf zoek liever de diepte op en van mij mag het wel bizar zijn.

Nieuwsgierig: playlist van johns hopkins psychedelic therapy. Ga ik straks meteen ff luisteren.

En is er een echt een verschil tussen paddo's en truffels?

Laatst bewerkt:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Het ongemak heeft te maken met je mindset.. en je setting, omgeving.
Het verschilt ook gewoon per persoon.

Ik heb bij paddo's en truffels het eerste halfuurtje een bodyload: zwaar gevoel op de maag, loom/zwaar voelen. Daarna trekt dat altijd compleet weg en kan ik me compleet op de trip richten.

Met LSD heb ik gedurende de (of bijna de) gehele trip last van bodyload. Maar dan een heel andere: lichamelijk wat "on edge" zijn, opgefokt soms zelfs. Maar andere mensen hebben hier dan weer geen last van.

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Het verschilt ook gewoon per persoon.

Ik heb bij paddo's en truffels het eerste halfuurtje een bodyload: zwaar gevoel op de maag, loom/zwaar voelen. Daarna trekt dat altijd compleet weg en kan ik me compleet op de trip richten.

Met LSD heb ik gedurende de (of bijna de) gehele trip last van bodyload. Maar dan een heel andere: lichamelijk wat "on edge" zijn, opgefokt soms zelfs. Maar andere mensen hebben hier dan weer geen last van.
De bodyload is deels te wijten aan de consumptie methode en soort. Cubensis en sclerotia hebben sowieso deze bodyload. Zelf wil ik de tek toepassen van primalsoup, waarbij verse vruchten deels in stukken worden gehakt, 2% citroenzuur erbij in een pan met een klein laagje water 1min prakken op een hoge temp. Van het vuur met de deksel erop 5-10min laten trekken, vruchten uitwringen (notenmelk zak) en dan eindig je met een geconcentreerde vloeistof. Hiermee omzeil je de bodyload van deze soorten en schijnt beter te zijn dan reguliere thee i.v.m dat het bereid wordt met verse vruchten ipv gedroogd. Cubensis en truffels zijn helaas kwalitatief de minste geliefde soorten onder de paddo's. Je kan dan nog beter de paddo's kweken uit de truffels, psilocybe tampanensis in het bijzonder, vanwege betere trip 'kwaliteit'.

Echter zijn er ook soorten die de bodyload verkleinen vanwege de hoge concentratie stoffen t.o.v. vrucht gewicht zoals panaeolus (cyanescens en bisporus). Verder zijn er exotische soorten die 'schoner' zijn en niet eenzelfde soort bodyload met zich meebrengen.. 1 van de soorten die ik nog moet proberen is Panaolus Subtropicalis, volgens kenners een paddo effect gecombineerd met mdma en mescaline.. en prettiger dan LSD zover ik heb begrepen. Psilocybe zapotecorum en papuana hoor ik ook zeer positieve geluiden over.

0t0lerance

Bewuste gebruiker
En is er een echt een verschil tussen paddo's en truffels?
Er zit zeker verschil tussen soorten, echter wat je online kan kopen is helaas het minst geliefd. Zie bovenstaande post.. als je meer in de wereld van paddestoelen duikt, zijn er soorten (exoten) die zeer hoog staan aangeschreven en de gewone 'cubensis' en 'truffel' wordt als troep beschouwd.. wellicht ook n.v.t voor dit forum aangezien het een niche op zich is..

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
De bodyload is deels te wijten aan de consumptie methode en soort. Cubensis en sclerotia hebben sowieso deze bodyload. Zelf wil ik de tek toepassen van primalsoup, waarbij verse vruchten deels in stukken worden gehakt, 2% citroenzuur erbij in een pan met een klein laagje water 1min prakken op een hoge temp. Van het vuur met de deksel erop 5-10min laten trekken, vruchten uitwringen (notenmelk zak) en dan eindig je met een geconcentreerde vloeistof. Hiermee omzeil je de bodyload van deze soorten en schijnt beter te zijn dan reguliere thee i.v.m dat het bereid wordt met verse vruchten ipv gedroogd. Cubensis en truffels zijn helaas kwalitatief de minste geliefde soorten onder de paddo's. Je kan dan nog beter de paddo's kweken uit de truffels, psilocybe tampanensis in het bijzonder, vanwege betere trip 'kwaliteit'.

Echter zijn er ook soorten die de bodyload verkleinen vanwege de hoge concentratie stoffen t.o.v. vrucht gewicht zoals panaeolus (cyanescens en bisporus). Verder zijn er exotische soorten die 'schoner' zijn en niet eenzelfde soort bodyload met zich meebrengen.. 1 van de soorten die ik nog moet proberen is Panaolus Subtropicalis, volgens kenners een paddo effect gecombineerd met mdma en mescaline.. en prettiger dan LSD zover ik heb begrepen. Psilocybe zapotecorum en papuana hoor ik ook zeer positieve geluiden over.
Dat mag zo zijn maar ik heb vele verschillende soorten paddo's en truffels gegeten en de bodyload kwam altijd overeen en ik voel het altijd alleen maar ruwweg het eerste halfuurtje. Het kan zijn dat de trip het daarna overstemd, maar ik voel het dan helemaal niet meer.

Wel zet ik al een hele tijd alleen nog maar thee ervan. Omdat het niet zo goor is (door de jaren begon het eten ervan me steeds meer tegen te staan) en omdat het dat eerste halfuurtje ook fijner (minder zwaar op de maag) maakt.

Laatst bewerkt:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Er zit zeker verschil tussen soorten, echter wat je online kan kopen is helaas het minst geliefd. Zie bovenstaande post.. als je meer in de wereld van paddestoelen duikt, zijn er soorten (exoten) die zeer hoog staan aangeschreven en de gewone 'cubensis' en 'truffel' wordt als troep beschouwd.. wellicht ook n.v.t voor dit forum aangezien het een niche op zich is..
Wederom, ik heb vele soorten gegeten en vind dat allemaal wel wat meevallen. Sommige soorten zijn wel echt sterker, maar die beschrijvingen op de doosjes van: deze soort geeft euforie, deze meer visuals, deze maakt je filosofischer is imo allemaal marketing praat. Trips verschillen door verschil in set en setting. En wat je leest en gelooft van wat er in die beschrijvingen staat, gaat (of: kan) deel uitmaken van je (mind)set. En mindset is zeer bepalend voor je uiteindelijke trip-ervaring.

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Wederom, ik heb vele soorten gegeten en vind dat allemaal wel wat meevallen. Sommige soorten zijn wel echt sterker, maar die beschrijvingen op de doosjes van: deze soort geeft euforie, deze meer visuals, deze maakt je filosofischer is imo allemaal marketing praat. Trips verschillen door verschil in set en setting. En wat je leest en gelooft van wat er in die beschrijvingen staat, gaat (of: kan) deel uitmaken van je (mind)set. En mindset is zeer bepalend voor je uiteindelijke trip-ervaring.
Met vele soorten bedoel je varianten? Als je aangeeft 'beschrijving op het doosje' dat heb je het enkel over Psilocybe Cubensis (golden teacher, cambodian, mazapatec, penis envy enz), en dat is inderdaad 1 pot nat en betreffen varianten.. géén soorten. als we het hebben over soorten bedoel ik (even om de verwarring te voorkomen) bijvoorbeeld:
- psilocybe natalensis
- psilocybe subtropicalis (ook bekend als 'semperviva' / 'hoogshagenii var. convexa'
- panaeolus bisporus

Deze soorten worden ook niet verkocht als growkit en hebben geen beschrijving. Zo bevat de subtropicalis bevat een unieke MAOI (licht ook op onder UV-licht) waardoor de trip lijkt op Psilohuasca. Maargoed verder laat ik het hierbij, uiteraard moet het complete plaatje kloppen (set/setting), dat geld voor elk psychedelicum.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Met vele soorten bedoel je kweek varianten? Als je aangeeft 'beschrijving op het doosje' dat heb je het enkel over Psilocybe Cubensis (golden teacher, cambodian, mazapatec, penis envy enz), en dat is inderdaad 1 pot nat en betreffen varianten.. géén soorten. als we het hebben over soorten bedoel ik (even om de verwarring te voorkomen) bijvoorbeeld:
- psilocybe natalensis
- psilocybe subtropicalis (ook bekend als 'semperviva' / 'hoogshagenii var. convexa'
- panaeolus bisporus

Deze soorten worden ook niet verkocht als growkit en hebben geen beschrijving. Zo bevat de subtropicalis bevat een unieke MAOI (licht ook op onder UV-licht) waardoor de trip lijkt op Psilohuasca. Maargoed verder laat ik het hierbij, uiteraard moet het complete plaatje kloppen, dat geld voor elk psychedelicum.
Ik heb vooral Cubensis gehad ja, weleens andere waarvan ik de naam ben vergeten maar geen Cubensis waren, maar dat was maar een enkele keer of twee. Vooral Cubensis. Maar inderdaad, ik heb het dan over de beschrijvingen op de doosjes van Cubensis. En dat velen beweren dat ze verschil merken tussen die "soorten" dus.

Maar interessant, dat er dus ook echt soorten zijn, met echt "objectief" verschillende effecten!

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Ik heb vooral Cubensis gehad ja, weleens andere waarvan ik de naam ben vergeten maar geen Cubensis waren, maar dat was maar een enkele keer of twee. Vooral Cubensis. Maar inderdaad, ik heb het dan over de beschrijvingen op de doosjes van Cubensis. En dat velen beweren dat ze verschil merken tussen die "soorten" dus.

Maar interessant, dat er dus ook echt soorten zijn, met echt "objectief" verschillende effecten!
Ja, enorm misleidende marketing helaas en misinformatie. Yes, ook niet allemaal positief trouwens.. zo zijn er ook soorten waarbij negatieve effecten naast de 'bodyload' kunnen optreden, zoals tijdelijke verlamming bij houtminnende soorten, ookwel bekend als 'woodlovers paralysis'.. geen pretje.. onbekend wat de oorzaak is..

Verder moet ik zelf nog de effecten ondervinden van substropicalis, dus kan dit persoonlijk nog niet bekrachtigen. hierzo een rapport van iemand die enkel mindere ervaringen heeft met cubensis:

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Interessant om te lezen allemaal. Ik wist dat niet.
Deze exoten worden pas sinds de afgelopen paar jaar gedeeld, omdat men erachter komt hoe ze gekweekt kunnen worden. De sporen worden vervolgens gedeeld binnen de community en er wordt bijgehouden wat wel en niet werkt in bepaalde draadjes, in NL kan je er niet aan komen enkel via via.. sommige sporen blijven namelijk slechts enkel maanden goed waardoor er andere methoden voor opslag nodig zijn en bij sommige soorten duurt het maanden voordat je resultaat ziet en/of zijn extreem gevoelig.. te veel luchtbeweging en de boel abort en sterft af. Dus dit zal je ook niet tegen komen verder en dat is wel erg jammer...

paradoxio

Experimenterende gebruiker
Mijn 1ste keer was 15 gram dragonslayer.

Was een leuke ervaring, net een film.

2e keer 15 gram galandoi + 15 gram dragonslayer.

Was en is me sweet spot met truffels.
Ik ga dan wel vaak na buiten natuurgebied in en deed het toen en nog steeds in de avonden, heb ook wel eens middag gedaan, maar visuals zijn veel minder dan.

Had met de mix me 2e trip toen een stok, en toen was stok in eens weg, en met anderen over gehad, en zijn op laatst verder gegaan uren later had ik ineens die stok weer vast, maar waren veel verder, nog steeds geen idee hoe ik dat voorelkaar had. Mijn vrienden zeggen wss gegooit en later opgepakt, maar zelf nooit mee gekregen dan en is ook niet gezien. En we hadden ook aardig stuk gelopen, maar is wel enige logische verklaring ervoor.

Wel eens beetje badd gegaan, maar nooit echt, kan me gedachtes heel goed verzetten omdat als ik me kut voel ik altijd random ineens iets ga doen, deed ik uitmijzelf altijd al. En dan vergat ik het gewoon.

Heb wel altijd hele diepzinnige gedachtes en filosofien. Heb wel eens meer truffels proberen te eten, maar als je die laatste korrels van de 30 gram aan het weg werken bent, gaat het vet tegen zitten. Alsof me lichaam zegt nein, met paddos nooit last van. Daar zelfs eens teveel van gegeten met broertje, waren vet aan het praten toen en lachen en kauwen dat we halve schoene doos weg hadden gekauwd, was toen gevallen toen ik opstond om tv aan te doen en was gewoon weg, was er wel, maar in me hoofd, was niet meer fysiek aanwezig.

Met egyptische goden gesproken toen, gaven me voor gevoel vet nuttige informatie, maar met dat ik dacht, dat moet ik onthouden, was ik het alweer vergeten. Was wel me beste trip ooit. Heeft mij mentaal heel erg geholpen om een beter mens te worden.

Bovenaan