Rare pupillen?

de hofnar

Experimenterende gebruiker
hallo ik heb even een vraagje. De laatste keer dat ik xtc heb gebruikt is zo'n 2/3 maanden geleden. Maar heb als het een beetje donker is nog extreem grote pupillen en als het licht is extreem kleine pupillen. Andere mensen is het ook al opgevallen en al meerdere keren hebben mensen aan me gevraagd of ik strak stond door de grote van mijn pupillen. Weet iemand hoe dit kan komen en of er iets tegen te doen is?

de hofnar

Ik snap hoe mijn pupillen werken. Maar ik bedoel echt dat ze zo groot zijn alsof ik gebruikt heb, en ook gewoon als ik binnen ben en alle lampen staan aan bijvoorbeeld.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ah ok, ja als je weer binnen bent met licht is dat wel apart ja. Sorry dat ik zo bot reageerde hoor, maar er zijn recent meerdere topics geopend omdat mensen serieus geen idee hebben hoe pupillen werken.

Kan me niet voorstellen dat het nog met je xtc gebruik van een paar maanden geleden te maken heeft eigenlijk. Als je er echt last van hebt zou ik even langs de huisarts gaan, anders zou ik er gewoon een grapje van maken als mensen denken dat je gebruikt hebt.

de hofnar

Hahah geeft niet hoor, ik zie nu dat ik het ook een beetje raar omschreven heb. Maar ik bedoelde het echt zo dat er bijna geen iris meer te zien is zegmaar. Ik heb er niet echt last van maar ik vroeg me af of iemand wist hoe het kwam.

ooscaar

Wijs gebruiker
Over het algemeen wordt dit ook mooi gevonden dus geen probleem lijkt me. Vergrootte pupillen kunnen eigenlijk niet met de drugs te maken hebben zodra de drugs je lichaam verlaten hebben.

SirErick

Wijs gebruiker
de hofnar zei:
hallo ik heb even een vraagje. De laatste keer dat ik xtc heb gebruikt is zo'n 2/3 maanden geleden. Maar heb als het een beetje donker is nog extreem grote pupillen en als het licht is extreem kleine pupillen. Andere mensen is het ook al opgevallen en al meerdere keren hebben mensen aan me gevraagd of ik strak stond door de grote van mijn pupillen. Weet iemand hoe dit kan komen en of er iets tegen te doen is?
Het kan allerlei oorzaken hebben, maar zolang het geen visuele klachten en/of beperkingen veroorzaakt is er (meestal) geen reden om je daarover zorgen te maken. Kun je er iets tegen doen? Ja en nee, in sommige gevallen is er wat aan te doen.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Een goeie vraag, ik merk dit ook regelmatig op bij een vriendin van mij. Zij heeft nog nooit een pil of lijn aangeraakt, enkel wiet. Maar haar doppen zijn altijd net alsof ze een pil genomen heeft. Soms vragen we ons ook wel af hoe komt dit nou maar verder heeft ze er geen last van ofzo...

ooscaar

Wijs gebruiker
Tekzor668 zei:
Een goeie vraag, ik merk dit ook regelmatig op bij een vriendin van mij. Zij heeft nog nooit een pil of lijn aangeraakt, enkel wiet. Maar haar doppen zijn altijd net alsof ze een pil genomen heeft. Soms vragen we ons ook wel af hoe komt dit nou maar verder heeft ze er geen last van ofzo...
De een heeft grotere pupillen dan de anderen, net zoals de een langer is dan de ander en de een blauwe ogen heeft en de ander bruine ogen.

Bobsacamano

Badass junkie
Soms denk ik ook wel is dat na drugs gebruik onze perceptie op onszelf een beetje veranderd. Zo kan ik niet meer helemaal normaal iets in mijn ooghoek zien bewegen. Dan denk ik namelijk wel is "hmmm had ik dat ook al voor ik tripte enz enz" Waarschijnlijk wel maar viel het me niet op.

Zo heb ik nu wel is als ik heel moe ben en in bed lig hele lichte CEV's en dan denk ik hmmm had ik dat al of is er iets mis. Waarschijnlijk had ik dat al maar gaf ik er geen aandacht aan.

Mijn punt is dat je stomweg denkt dat het nu anders is maar dat je nu de link legt met drugs terwijl die link er stomweg niet kan zijn als de drugs is uitgewerkt. Ik zou het lekker loslaten helemaal als je verder geen klachten hebt.

ooscaar

Wijs gebruiker
Heb je helemaal gelijk in bobsacamano. Ik heb het zelf ook wel eens met dingen als moeheid of hele lichte visuals als ik erg moe ben, maar ik weet gewoon dat er wat betreft die moeheid niets is veranderd sinds mijn drugsgebruik. Alleen toch ben je soms geneigd die connectie te leggen. Zoals bob al zegt, laat het gewoon los. Vooral iets als vergrootte pupillen is helemaal niet iets negatiefs, lijkt mij.

Fool

Badass junkie
Mijn dikke teen is ook groter dan die van mijn vader. :P

Kidding, mensen verschillen nou eenmaal, zo heel vreemd is dit niet hoor. :)

Bovenaan