Raar vraagje

xEmilyy

Experimenterende gebruiker
Ik ga soms ergens altijd chillen op de grond met mn jointje, en daar zijn miertjes en andere beestjes, zeer interessant. Maar kunnen die stoned worden van enkel de geur/rook van mn jointje? Kunnen ze überhaupt stoned worden? Ik merk wel dat ze gedesoriënteerd werden maar komt dat enkel door de geur of zijn ze dan echt stoned? Eentje ging in een rondje lopen :sunglasses:

Fool

Badass junkie
Een nog raardere vraag: Blaas jij jouw rook uit op de mieren op de grond?

xEmilyy

Nee hahaha, maar dat jointje blijft rook afgeven toch? Als er eentje op de uitstekende grasspriet/blad zit hou ik hem in de rook

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Grappig vraag. Kan er niet echt antwoord op geven maar spinnen kunnen inderdaad wel high zijn ^^

Tommie_K

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Exceptional Insight zei:
De topictitel is in ieder geval right on the money.

Integendeel. Als wetenschappers ergens tuk op zijn dan is het onderzoek doen naar de effecten van verschillende substanties op verschillende diersoorten.

Wat ik zelf graag zou willen weten is wat de functie is van cannabinoide receptoren, anders dan stoned worden van THC. Ik heb tot nu toe nog niet kunnen ontdekken wat je er verder mee kunt aanvangen. Als dat inderdaad het geval is, dat die receptoren er zitten om effect te kunnen merken van blowen, waarom heeft een spin dan van die receptoren? Wat is het evolutionair voordeel van wel stoned kunnen worden maar geen jointjes kunnen roken?

dspace.library.uu.nl/bitstream/1874/219652/1/bossong.pdf

Vermoedelijk staan in dit document aanwijzingen. Iemand?

xEmilyy

Wat betekent right on the money? De beschrijving van urban dictionary snap ik niet.

Maar wel jammer dat die beestjes niet stoned kunnen worden, zijn toffe beestjes.

MeejheM

Badass junkie
@Fool: je vergeet het laatste stapje en 2 aanhalingstekens.

"de spijker op de kop slaan." = "de kern van de zaak benoemen." volgens de eerste beste definitie van het spreekwoord in elk geval.

Minigotcha(daar is geen emoticon voor.)!

MeejheM

Badass junkie
Fool zei:
Ja precies, wat klopt er niet dan?

hit the nail on the head
to describe exactly what is causing a situation or problem I think Mick hit the nail on the head when he said that what's lacking in this company is a feeling of confidence.
http://idioms.thefreedictionary.com/hit ... n+the+head

Mierenneuken(sorry), maar "de spijker op de kop slaan" is nog steeds een uitdrukking, en geen letterlijke interpretatie waarop men deze zegswijze gebruikt.

"de kern van de zaak benoemen." Is duidelijk, en niet verkeerd te interpreteren. Zodoende...

Bovenaan