Raar gevoel xtc

Broccoli

Newbie
Hoi allemaal,

Ik heb nu ongeveer 4x in mn leven xtc geprobeerd alleen krijg ik er een vreemd gevoel van. Ik zal het eens uitleggen.

De eerste 2 keren heb ik het gewoon thuis gedaan, met vrienden en een sitter. Omgeving was optimaal en was vrolijk. Ik nam een achtste van een 180 mg pil. Na een half uur begon het te werken. Het voelde alsof er een baksteen op me belandde ofzo. Ik kreeg een heel zwaar gevoel en na een paar minuten wilde ik dat het ophield. Na ongeveer 40 minuten werd het minder en werd ik doodmoe en ben ik in slaap gevallen. Dit is beide keren voorgekomen.

De andere 2x heb ik op een feestje geprobeerd omdat dat misschien anders zou zijn. Zelfde dosering en zelfde aantal mg. De eerste keer voelde ik gewoon niks maar durfde niks bij te nemen.

De tweede keer voelde ik alleen lichte tintelingen in mn armen die na een half uurtje verdwenen. Weer niet bijgenomen want ik durf niet.

Zodra ik merk dat het begint te werken word ik bang ofzo. Bang dat het fout gaat en afleiding werkt dan echt niet. Sommigen zeiden dat ik te weinig had gebruikt en wellicht een kwartje moet proberen.

Ik ben alleen bang dat het dan fout gaat en durf dan niet. Dus stap ik dan over naar speed (gebruik al jaren).

Nu heb ik aankomende zaterdag een feestje en wil het eigenlijk nog een keer proberen maar dan een kwartje. Toch weet ik dat ik weer bang zal worden en dat afleiding niet gaat helpen.

Heeft iemand tips voor mij? Ik zie iedereen altijd zoveel plezier maken op xtc en ben er oprecht jaloers op omdat ik het graag een keer wil meemaken.

En nog even snel een vraag; hebben speed + xtc kruistolerantie?

Alvast bedankt.

Ik nam een achtste van een 180 mg pil.

Een achtste van een 180 mg pil komt dus neer op 22,5 mg. Dit is een uitzonderlijk lage dosis. Zijn de pillen getest en weet je zeker dat het 180 mg was?

Na een half uur begon het te werken. Het voelde alsof er een baksteen op me belandde ofzo. Ik kreeg een heel zwaar gevoel en na een paar minuten wilde ik dat het ophield. Na ongeveer 40 minuten werd het minder en werd ik doodmoe en ben ik in slaap gevallen. Dit is beide keren voorgekomen.

Nogmaals, lijkt me sterk als dit van 22,5 mg komt en ik verwacht echt dat er meer in zat, maar hoe dan ook horen heftige en pijnlijke inklap momenten nu eenmaal bij MDMA. Sommige hebben ze nooit, sommige hebben ze heel vaak en ik ben er dan weer een die gelukkig zo'n beetje 95% van zijn ervaringen uitermate positief bestempeld.

De andere 2x heb ik op een feestje geprobeerd omdat dat misschien anders zou zijn. Zelfde dosering en zelfde aantal mg. De eerste keer voelde ik gewoon niks maar durfde niks bij te nemen. De tweede keer voelde ik alleen lichte tintelingen in m'n armen die na een half uurtje verdwenen. Weer niet bijgenomen want ik durf niet.

Zodra ik merk dat het begint te werken word ik bang ofzo. Bang dat het fout gaat en afleiding werkt dan echt niet.

Ik denk dat je teveel tegenstribbelt en je te bang bent om je te laten gaan. Dit is niet erg. Ik had dit ook een beetje. Het is een beetje zoeken naar de juiste dosering, maar zolang je je pillen test is er geen reden tot paniek. Je zult het gevoel herkennen en het een plaats kunnen geven. Probeer je verwachtingen los te laten en het over je heen te laten komen. De eerste paar keren dat ik MDMA had gebruikt kende ik het gevoel niet en was ik veel te bang. Na een aantal keer heb ik mijn perfecte dosis gevonden. (Maar, let's be fair, ik hou me er ook niet altijd aan.)

Sommigen zeiden dat ik te weinig had gebruikt en wellicht een kwartje moet proberen.

Het duurde even voordat ik het begreep, maar ik denk dat ze bedoelen dat je een ervaring hebt die het 'net niet' is, wat je misschien een beetje een vervelend gevoel kan geven. Aan de andere kant, de symptomen die je beschrijft lijken eigenlijk wel meer op een te hoge dosering dan een te lage 'net niet' dosering.

Nu heb ik aankomende zaterdag een feestje en wil het eigenlijk nog een keer proberen maar dan een kwartje. Toch weet ik dat ik weer bang zal worden en dat afleiding niet gaat helpen.

Als je de pillen test is er weinig om bang voor te zijn. Wees voorzichtig met je dosis. Maar ga ook niet zó voorzichtig doen dat je gewoon steeds net onder de treshold blijft.

MDMA heeft voor vrijwel iedereen toch wel een overduidelijk herkenbaar effect. Zodra je het ervaart weet je hoe het voelt en kun je je erop aanpassen qua dosis, houding en omgeving. In principe zou je van MDMA bad kunnen gaan, denk ik zo, maar met een normale fatsoenlijke dosis (de algemene richtlijn is 1 a 1,5 mg per kg lichaamsgewicht) zouden zorgen en twijfels als sneeuw voor de zon moeten verdwijnen en je een intense euforische ervaring moeten geven.

Ik had zelf ooit een pil genomen van 220 mg. Dit is in principe een erg hoge dosis met mijn 80 kilo lichaamsgewicht, maar normaal ging dit altijd wel goed behalve die keer. Het was echt verschrikkelijk voor een paar minuten. Daarna was het gewoon zoals het hoort een fantastische ervaring.

En nog even snel een vraag; hebben speed + xtc kruistolerantie?

MDMA werkt met name in op serotonine, speed met name op dopamine. Er is wel een lichte kruistolerantie volgens mij, maar dat is denk ik met de meeste stimulanten zo.

StimsalaBanne

DF Stuff
Forumleiding
Moderator
Tripreport Analist
Tripreporter
Zo'n net niet ervaring lijkt mij ook niet prettig inderdaad. Je dosis is dan zo laag dat je alleen fysiek iets merkt maar de echte high mist allicht waardoor die fysieke ongemakkelijkheid misschien enorm voelbaar is.

Een inslag hoort er vaak wel gewoon bij. Sinds ik speed gebruik is mijn inslag bij MDMA sneller, en vooral heftiger.
Door ervaring weet ik inmiddels dat dat maar een paar minuutjes duurt, en ik me erna lekker zal voelen. Ik laat het gewoon even over me heen komen en leid mezelf een beetje af.
Als je echter angstig bent, dan voelt zo'n inslag natuurlijk ook veel heftiger.

Wat eventueel een optie voor je kan zijn is 6-apb eens proberen in plaats van MDMA. Dat lijkt behoorlijk op MDMA alleen is de ervaring veel langgerekter. De opkomst is veel trager, de ervaring is iets milder en duurt ook langer.

Sinds ik speed gebruik is mijn inslag bij MDMA sneller, en vooral heftiger.

Ik ben wat moe maar, hoe bedoel je dit precies? Snap het niet helemaal. Bedoel je dan als je speed vóór je MDMA gebruikt?

Wat eventueel een optie voor je kan zijn is 6-apb eens proberen in plaats van MDMA. Dat lijkt behoorlijk op MDMA alleen is de ervaring veel langgerekter. De opkomst is veel trager, de ervaring is iets milder

Dat vind iedereen zowat, maar ik vind 6-apb toch echt intenser dan MDMA. Maargoed, ben daar redelijk uniek in, dus luister in dit geval maar naar SanneBanne. :tongueout:

StimsalaBanne

DF Stuff
Forumleiding
Moderator
Tripreport Analist
Tripreporter
Ik ben wat moe maar, hoe bedoel je dit precies? Snap het niet helemaal. Bedoel je dan als je speed vóór je MDMA gebruikt?

Nee, sinds ik speed gebruik in het algemeen. Kan toeval (mindset) zijn hoor, maar het is erg opvallend groot verschil, alsof speed iets heeft veranderd in hersens waardoor MDMA anders werkt.

Dat vind iedereen zowat, maar ik vind 6-apb toch echt intenser dan MDMA. Maargoed, ben daar redelijk uniek in, dus luister in dit geval maar naar SanneBanne. :tongueout:

Ja, maar jij zit vrij hoog in je dosering steeds toch? Ik zou in zijn geval een lage dosering aanraden uiteraard.

Broccoli

Newbie
Bedankt voor de reacties!

Afgelopen zaterdag dus naar een feestje geweest, dagen ervoor goed gegeten en geslapen. Op de avond zelf nog goed gegeten en met een positieve instelling heen gegaan!

Eenmaal daar besloot ik het nogmaals te proberen. Had een (geteste pil) van wederom 180 mg. En ben begonnen met een kwartje. Vreemd genoeg die avond geen angst ervoor gehad en was het alweer vergeten dat ik hem had ingenomen. Vriendjelief hield de tijd bij hoelaat ik hem nam.

Uur later merkte ik niets :') en na nog een uur heb ik nog een klein stukje genomen (iets minder dan kwart). Na 3 kwartier voelde ik een lichte tinteling Door mn armen en voor ik t wist was het weg en werd ik weer eens doodmoe.

Uiteindelijk verspreid over de nacht iets minder dan 3 kwart gehad en een klein beetje mdma kristallen Door mn sinasje (meer durfde ik dan weer niet aan) en op die tintelingen na niets gemerkt. Wel was ik wat minder moe, droge mond en had ik pupillen waar je u tegen zegt, maar verder niets. Thuis als een blok in slaap gevallen.

Hele avond geen angst ofzo gehad. Had er zin in, maar kwa gevoel geen veranderingen. Mensen vroegen zelfs of ik bob was omdat ik zo nuchter eruit zag :')

Blijf t vreemd vinden.

Ps. 6-apb heb ik nog nooit van gehoord, maar zal het eens Googlen! Bedankt

Broccoli

Newbie
Even ter zijde: ik laat altijd alles testen bij t testcentrum haha. Veel te bang dat er wat verkeerds in zit

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Bij XTC is de begindosis belangrijk. Als je dan begint met 1 kwart van 180mg = 45mg dan kan het nooit veel worden nee.

stomme eend

Bewuste gebruiker
Ik denk ook dat je nog steeds te laag zit.
Naarste ervaringen die ik heb gehad waren eigenlijk ook bij te lage startdosering. Dan heb je wel al soort body load, maar blijft de roes en euforie weg, onprettig gevoel.
Dus ik zou bij je volgende keer die 1 a 1,5 mg per kilo lichaamsgewicht aanhouden.

Of nee, eigenlijk zou ik als je er zo tegen op ziet of bang voor bent, het gewoon laten:innocent: angst is doorgaans een slechte raadgever maar om nou zo tegen je zin in een bepaalde drugs te willen blijven proberen die je angst in boezemt en tot nu toe een naar gevoel geeft....mwah

Laatst bewerkt:

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Of nee, eigenlijk zou ik als je er zo tegen op ziet of bang voor bent, het gewoon laten:innocent: angst is doorgaans een slechte raadgever maar om nou zo tegen je zin in een bepaalde drugs te willen blijven proberen die je angst in boezemt en tot nu toe een naar gevoel geeft....mwah

Dit lijkt me het beste advies. Als je te bang bent voor een normale dosis en door die angst al slecht gaat op een lage dosis kan je het beter mijden.

Sally Tessio

Bewuste gebruiker
Tripreporter
In ieder geval fijn om eens te lezen dat iemand een te lage dosering neemt in plaats van een halve gram mdma (met daarbij de vraag of je hoort te gaan hallucineren van mdma). Dosering van de laatste keer was prima, tenzij je 300 kilo weegt en op een gemotoriseerd bed het feest binnenkomt. Ik denk dat je gewoon één van die bijzondere personen bent die er op de één of andere manier immuun voor is of een ander soort werking krijgt. Ik zou het in het vervolg gewoon lekker laten. Misschien eens iets anders proberen is inderdaad ook een optie.

BrokenWings

Experimenterende gebruiker
In ieder geval fijn om eens te lezen dat iemand een te lage dosering neemt in plaats van een halve gram mdma (met daarbij de vraag of je hoort te gaan hallucineren van mdma). Dosering van de laatste keer was prima, tenzij je 300 kilo weegt en op een gemotoriseerd bed het feest binnenkomt. Ik denk dat je gewoon één van die bijzondere personen bent die er op de één of andere manier immuun voor is of een ander soort werking krijgt. Ik zou het in het vervolg gewoon lekker laten. Misschien eens iets anders proberen is inderdaad ook een optie.
Ja , Idd , zeer vreemd , nog nooit gehad. Ik zou er in dat geval gewoon afblijven ....
slecht gaan , dan ga ik liever niet....

Bovenaan