Raad nodig.. XTC

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Ik lees al ongeveer een jaar mee op DF maar nu heb ik eindelijk ook maar eens besloten om een account aan te maken maar daar ook mijn eerste vraag bij.

Ik ben ongeveer 1,5 jaar geleden begonnen met drugs.
De eerste keer mij mooi ingelezen en mooi aan de dosis gehouden, ongeveer 120mg.
De 2de maal heb ik mooi 3 maand tussen gelaten maar heb de dosis wat omhoog geschroefd 300mg.
Vanaf toen ging het alleen maar bergafwaarts, het festivalseizoen kwam eraan gemiddeld nam ik een 150-200mg per feest om de 2 weken. Net ietsjes teveel altijd. Tegen het einde van het festivalseizoen merkte ik niet zoveel meer van de pillen en plots kreeg ik speed aangeboden.

Vanaf toen was het omzeep, je ontdekt dat je speed elke week kan doen, op elk feestje.
Waarna je denkt, goh nog zoveel werk te doen thuis. Lijntje en huppaa alles is weer netjes.
Mmm, ik moet nog zoveel doen op het werk. Ach een lijntje maakt het weer leuker. Beetje kater.. nog een klein lijntje. Enzovoort.. Ik heb dus speed 3 maanden wekelijks gebruikt. En 3 maanden zeker 2a3 keer in de week. Gelukkig ben ik tot inkeer gekomen en nu probeer ik te stoppen met speed. Het gaat me moeilijk af :( Ik mis gewoon dat MMM ik voel me zoo lekker men hooft tintelt gevoel. Maar ik moet doorbijten, want anders gaat het nog slecht aflopen.

Maar nu komt dus mijn uiteindelijke vraag.
Nu zaterdag is het beste feestje van het jaar, nl REVERZE <3! Ee zou ik graag weer eens wat drugs gebruiken, maar bij voorkeur geen speed meer. Want ik vrees ervoor, eens ik terug begin.. ik weer ga hervallen naar mijn oude gewoonte. Dus optie 2 is natuurlijk XTC. Nu vraag ik me af, of ik nog überhaupt nog iets ga voelen van die pillen aangezien ik het voorbije jaar speed en XTC een beetje misbruikt heb. Ik ben ondertussen wel een half jaar gestopt met pillen, speed ongeveer een weekje. Anders zie ik me genoodzaakt om toch maar eens te zondigen..

Iemand wat tips?

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Tsja mijn tip is, doe het niet. Als je na een periode regelmatig gebruik stopt met speed en vervolgens een week later alweer XTC wilt gaan gebruiken schiet je weinig op...

Gebruik eens een paar maanden niet zou ik zeggen, je lichaam heeft rust nodig.

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Het voordeel van XTC is, dat ik tot het besef ben gekomen dat als je 2 wekelijks of meer gebruikt de lol er meteen af is. Dus ik ben 100% zeker van mezelf dat ik zeker de 2/3 maanden regel ga respecteren van nu af aan. Dit kon ik niet opbrengen met speedgebruik.

Denk je dat ik nog steeds iets ga voelen van XTC of gaat het de moeite niet meer zijn.
Ik snap dat je dat natuurlijk niet met 100% zekerheid kan zeggen maar je kan wel een indicatie geven gebaseerd op ervaringen..

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Ik ben het eens met Smartie, door pillen te gebruiken ga je wel weer de drempel over.

Of je iets voelt van de pillen weet ik natuurlijk niet. Maar ik denk dat je wel at zal voelen. Speed werkt meer op Noradrenaline en Dopamine receptoren, terwijl XTC meer op Serotonine werkt. Maar ik raad het je wel af. Misschien dat je er een terugval door krijgt.

Fool

Badass junkie
Nou, je snapt zelf natuurlijk ook wel hoe je dit voor elkaar hebt gekregen. Teveel gebruik van MDMA(XTC), om het relatief 'veilig' te gebruiken moet je namelijk tot 3 maanden wachten tussen elke keer dat je gebruikt. Ik denk dat je wel meer zult voelen van MDMA dan dat je voelde vlak voordat je gestopt was. Je receptoren, eiwitten en serotonine-huishouding hebben immers tijd gehad om te herstellen, maar ik geloof niet dat je het erg dicht bij het 'eerste' effect zal komen, daarvoor heb je het denk ik teveel misbruikt.

Mijn advies is allereerst om de speed niet meer aan te raken, je zult je zelf ook wel realiseren dat je verslavingsgevoelig bent en al helemaal voor speed. Kijk eens wat je zelf zegt, je bent net een week van de speed af en denkt er al weer aan om het te gebruiken: de manier om weer een terugval te krijgen.
Daarnaast is het ook niet heel verstandig om weer aan de pillen te gaan. Het 'beste' is natuurlijk gewoon aan de alcohol te gaan, maar ik vrees dat we je dat niet aan kunnen praten.

In ieder geval veel plezier en zorg dat je jezelf niet in een verslaving stuurt! :wink:

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Het meest verstandige is om het niet te doen. Het is, naast het geven van rust aan je lichaam, denk ik ook belangrijk dat je zelf leert dat die feestjes ook hartstikke fantastisch zijn zonder drugs. Anders ga je nog steeds feestjes aan drugs blijven koppelen in je hoofd, en bij de volgende feestjes die gaan komen in je planning ga je ongetwijfeld jezelf weer afvragen of je weer een keertje moet zondigen en ga je twijfelen. En aangezien je pas net met de speed bent gestopt, en je dat flink misbruikt hebt, kunnen we makkelijk stellen dat je moeilijk nee kan zeggen tegen die drang (of tegen de drugs, net hoe je het ziet).
Ik zou gewoon een flink aantal feestjes lekker zonder drugs doen, drink gewoon alcohol en kijk maar hoe het gaat. Ik ga zelf ook bijna ieder weekend wel een technofeestje af maar 90% van de feestjes ga ik op alcohol, omdat ik de muziek toch wel fantastisch vind. Drugs doe ik alleen als ik met goede vrienden afspreek om samen te gaan en dan gaan we ook om dat echt met elkaar samen te ervaren. Daarnaast: het is ook echt ONTZETTEND leuk om naar feestjes te gaan waar veel drugs gebruikt wordt als je het zelf niet gebruikt. Zo goed voor je ego. Honderd knuffels en complimentjes krijgen van iedereen. I love it hoor.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Fool zei:
om het relatief 'veilig' te gebruiken moet je namelijk tot 3 maanden wachten tussen elke keer dat je gebruikt. Ik denk dat je wel meer zult voelen van MDMA dan dat je voelde vlak voordat je gestopt was. Je receptoren, eiwitten en serotonine-huishouding hebben immers tijd gehad om te herstellen

Deze drie maanden worden geadviseerd voor drie maanden helemaal niets gebruiken, dus ook geen speed of andere drugs. Mensen zien het vaak als twee aparte dingen, ik heb drie maanden geen XTC gebruikt dus ik ben volledig herstelt, intussen heb ik wel elke week speed gebruikt.

Zo werkt het niet. Je kunt er dus ook absoluut niet vanuit gaan dat de drie-maanden-regel voor jou geldt. XTC werkt inderdaad voornamelijk op serotonine en Speed voornamelijk op dopamine/noradrenaline, echter werken ze ook allemaal een beetje op de andere systemen en verder zijn ze ook allemaal neurotoxisch in je hersenen.

Je bent dus niet volledig herstelt en het enige verstandige antwoord is dus niet gebruiken. Mocht je het toch gebruiken kunnen wij niet zeggen hoeveel je ervan gaat voelen en of je je er prettig bij gaat voelen.

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Danku voor de tips en zeer uitgebreide reacties.

Eigenlijk hebben jullie allemaal gelijk, mezelf en mijn lichaam een beetje rust geven is inderdaad de beste oplossing.
Maar ik kan nu eenmaal heel moeilijk zonder drugs op een feestje, zeker bij met een enorm groot feest al Reverze.
En ik besef wat ik nu zeg zeker betekent dat ik zou moeten stoppen.
Maar dat is niet mijn bedoeling, wil... Ik wil gewoon van de speed vanaf.
Vroeger begon ik al te snuiven voor het feestje, nu ga ik tot 2h nuchter rondlopen, alcohol daarbuiten gelaten en wie weet bevalt het wel en gebruik ik helemaal niets.
Anders drop ik gewoon 1 witte domino om 2h en thats it.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Een feestje niet zonder drugs kunnen vieren is ook een stukje verslaving. Drugs moet niet de reden zijn om een leuk feestje te hebben. Al eeuwen zijn mensen op zoek naar redenen om toch te gebruiken terwijl het eigenlijk even niet zou moeten.

Je zegt letterlijk:
LoveQuality zei:
Maar ik kan nu eenmaal heel moeilijk zonder drugs op een feestje, zeker bij met een enorm groot feest al Reverze.

Is dat niet een reden om het toch eens te gaan leren? Je kunt moeilijk elk feestje gebruiken zonder daar ooit de negatieve gevolgen van te gaan vinden.

LoveQuality

Bewuste gebruiker
SmartieAndMe zei:
Een feestje niet zonder drugs kunnen vieren is ook een stukje verslaving. Drugs moet niet de reden zijn om een leuk feestje te hebben. Al eeuwen zijn mensen op zoek naar redenen om toch te gebruiken terwijl het eigenlijk even niet zou moeten.

Je zegt letterlijk:
LoveQuality zei:

Is dat niet een reden om het toch eens te gaan leren? Je kunt moeilijk elk feestje gebruiken zonder daar ooit de negatieve gevolgen van te gaan vinden.

Ja zoals ik al zei:

LoveQuality zei:
En ik besef wat ik nu zeg zeker betekent dat ik zou moeten stoppen.
Maar dat is niet mijn bedoeling, wil... Ik wil gewoon van de speed vanaf.
Vroeger begon ik al te snuiven voor het feestje, nu ga ik tot 2h nuchter rondlopen, alcohol daarbuiten gelaten en wie weet bevalt het wel en gebruik ik helemaal niets.

Tis nu voor het eerst sinds september dat ik nuchter naar een feestje/verjaardag/café ga.
Vroeger zat ik al 2h op voorhand men neus vol te proppen met die rommel.
Dat is al een heel grote stap voor mij, nuchter op een feestje aankomen.
En mijn pilletje zou ik pas nemen om 2h en misschien zelfs helemaal niet als het me bevalt met enkel alcohol. Als ik natuurlijk ga gebruiken zal ik de 2/3 maanden regel respecteren.
Het zou natuurlijk best wel absurt zijn moest ik pillen gaan gebruiken op café.

Diep vanbinnen zou ik natuurlijk niets liever willen dan mij nuchter op een feestje kunnen amuseren. Maar ik slaag meestal helemaal dicht als ik niets op zak heb. Dan ben je het halve feest maar aan het rondvragen of iemand godverdomme nou pep of pillen bij heeft. Met pillen op zak heb ik zekerheid dat ik kan gebruiken, en dan stelt me enorm gerust. Ik hoef het natuurlijk niet te gebruiken en na het feestje zou ik dan wel het gevoel hebben dat ik een grote overwinning behaald heb.

Fool

Badass junkie
SmartieAndMe zei:
Deze drie maanden worden geadviseerd voor drie maanden helemaal niets gebruiken, dus ook geen speed of andere drugs. Mensen zien het vaak als twee aparte dingen, ik heb drie maanden geen XTC gebruikt dus ik ben volledig herstelt, intussen heb ik wel elke week speed gebruikt.

Zo werkt het niet. Je kunt er dus ook absoluut niet vanuit gaan dat de drie-maanden-regel voor jou geldt. XTC werkt inderdaad voornamelijk op serotonine en Speed voornamelijk op dopamine/noradrenaline, echter werken ze ook allemaal een beetje op de andere systemen en verder zijn ze ook allemaal neurotoxisch in je hersenen.

Je bent dus niet volledig herstelt en het enige verstandige antwoord is dus niet gebruiken. Mocht je het toch gebruiken kunnen wij niet zeggen hoeveel je ervan gaat voelen en of je je er prettig bij gaat voelen.
Ik geloof dat ik het niet echt duidelijk heb gezegd. Natuurlijk is hij niet helemaal hersteld en ook zal elk lichaam anders werken. Wat echter wel zo is, is dat amfetamine in veel mindere mate aan je SERT-eiwitten zal zitten dan dat MDMA dat doet. Helemaal hersteld zal hij niet zijn, maar ik denk dat hij wel degelijk een verbeterd effect zal zien ten opzichte van nadat hij gestopt was. Of het verstandig is om te gaan gebruiken is een tweede vraag. Ik denk persoonlijk dat het veel belangrijker is om te leren genieten zonder altijd drugs te 'moeten' gebruiken, zoals hij zelf ook al aangeeft.

Trouwens, je plannetje lijkt me niet zo'n strak plan. MDMA en alcohol combineren niet zo best en als je dus na 15 pilsje bedenkt dat je toch niet zonder je pilletje kunt, heb je zowel MDMA als alcohol in je systeem zitten.

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Goh, lijntje doen dan, ben ik zo weer nuchter :mrgreen:
Neenee ga ik echt niet doen hoor.
Maar ik heb vroeger alcohol met xtc gecombineerd en dan vormt niet echt een probleem.
Ik vind het zelfs leuker met alcohol op en ik drink van 10 tot 2 misschien maximum 7 pintjes.

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Wees gerust Fool, dat was de allerlaatste keer :wink:

Het begin was super, ik had bakken energiek, praatkick en zelfs een klein beetje euforie (wat alweer een tijdje geleden was dat ik dit gevoelt had).
Dus het eerste uren was super maar dan begon ik mijn energie te verliezen en ging ik nog maar eens weer naar toilet voor een nieuwe lading pep,(Ik had thuis allemaal kleine zakjes gemaakt men telkens 200mg dus dan kon ik mooi doseren). Weer een lijntje van 200mg gelegd en hup alles naar binnen, maar 5minuten later ging het mooi mis. (Had toen 600mg op, iets rond de 50% getest volgens dealer)

Ik kreeg angstaanvallen en begon verschrikkelijk hard te zweten, mijn hartslag ging ongeveer 50 slagen/15 seconden = 200/min.. Ik kon amper de tel bijhouden :rolleyes:
Ik begon paranoia te worden, ik had het gevoel dat iedereen naar me keek, maar echt iedereen, dat was zoooo verschrikkelijk, overal waar ik rondliep zag je mensen hun omdraaien en lachen. Men vriendin zei dat ik er al slechter heb uitgezien en dat helemaal niemand keek.
Ik heb me dan even aan de kant gezet. Maar had het gevoel dat de security me elk moment ging oppakken, aangezien er 4 security's aan het kijken waren.. toen kwamen er weer 2 bij en weer 2 bij. en nog 2 agenten. Dan ben ik gaan lopen en verstopt tussen de menigte en heb men overige pep weggesmeten tussen het volk.

Pff, ik kan nog 2 bladzijden voltypen maar ik denk er liever niet terug aan :)

Nu 2 dagen later, nog niets geslapen, kvoel me ongelofelijk kut! --"
Over 2 uurtjes moet ik gaan werken maar kan me helemaal nergens op concentreren en ben verschrikkelijk hard aan het beven. Ook ben ik ongeveer 4kg afgevallen.

Nu even nog een vraagje:
Ik wist dat je van speed paranoia kon worden, maar niet dat je dingen gaat zien die er niet zijn.
Toen ik rondliep zag ik iedereen hun hoofd omdraaien en kijken/lachen. Maar echt iedereen terwijl dit helemaal niet zo was.. Iemand dat hier op kan antwoorden?

EDITJE: Der beginnen ook spasmes bij te komen, gezellig straks op het werk --"

Deamon

Bewuste gebruiker
Tripreporter
LoveQuality zei:
Pff, ik kan nog 2 bladzijden voltypen maar ik denk er liever niet terug aan :)

Nu 2 dagen later, nog niets geslapen, kvoel me ongelofelijk kut! --"
Over 2 uurtjes moet ik gaan werken maar kan me helemaal nergens op concentreren en ben verschrikkelijk hard aan het beven. Ook ben ik ongeveer 4kg afgevallen.

Nu even nog een vraagje:
Ik wist dat je van speed paranoia kon worden, maar niet dat je dingen gaat zien die er niet zijn.
Toen ik rondliep zag ik iedereen hun hoofd omdraaien en kijken/lachen. Maar echt iedereen terwijl dit helemaal niet zo was.. Iemand dat hier op kan antwoorden?

Vervelend voor je wat er is gebeurt. Verstandig dat je de pep hebt weggegooid.

De hallucinaties komen niet door de speed, maar door slaapgebrek. Ik weet niet of je al naar je werk bent gegaan en hoe makkelijk je vrij kan vragen, maar ik raad aan om vandaag een dag vrij te vragen of je ziek te melden. Er is maar één manier om te herstellen en dat is rust. Sterkte.

Fool

Badass junkie
Nu even nog een vraagje:

Slaaptekort gaat vaak gepaard met het gebruik van speed en gevolgen van slaaptekort zijn onder andere het opwekken van paranoia gevoelens en hallucinaties. Alhoewel dezelfde effecten ook wel veroorzaakt zouden kunnen worden door een te hoge dosis. Lees hier ook meer over de risico's van amfetamine en dus ook jouw problemen.(Kopje paranoia & sleep deprivation)

Daarbij is het ook niet heel slim om de 'volgens de dealer 50%' niet verder te testen, voor hetzelfde geld zit er meer rotzooi in.

Verder lijkt het voor mij alsof je tolerantie verminderd was, maar je nog steeds je originele dosis naar binnen wou snuiven. Dit kan ook leiden tot gevaarlijke situaties!

Mijn advies is om lekker te gaan herstellen, neem een baaldag op en ga slapen. Dwing jezelf om goed te eten. Mocht je er langer last van hebben kun je altijd eventjes langs de huisarts. Hier kun je gewoon eerlijk zijn, hij zal je echt niet veroordelen en heeft beroepsgeheim.

LoveQuality zei:
Wees gerust Fool, dat was de allerlaatste keer :wink:
Gelukkig, ik ben blij dat je zelf ook inziet dat dat het beste is. Mede door het verhaal je hierboven hebt verteld!

Ik hoop dat je hier wat mee kunt, sterkte! :)

LoveQuality

Bewuste gebruiker
De reden waarom ik het niet laten testen heb is omdat ik toch op het laatste moment beslist heb om pep te nemen ipv pillen.

Ik wist wel dat je paranoia kon worden door slaapgebrek maar dat was de eerste nacht die ik wakker was. En dat begon al op 2h in de nacht.. Dus slaapgebrek kan het niet geweest zijn.
En de dosis viel toch wel redelijk mee, en dat mijn tolerantie verlaagt wordt op 2 weken is best snel niet?

Ben momenteel op het werk maar het is niet echt aangenaam.
Mensen zitten hier ookal weer maar te staren.. --"
Ik weet dat het niet echt is dus ik houd me in. Sta wel op ontploffen.

Fool

Badass junkie
Het is sowieso raadzaam om elke voorraad die je hebt te testen en niet-geteste stoffen gewoon niet te nemen. Het gaat hier wel om je gezondheid!

Elk lichaam werkt anders, de ene heeft sneller last van slaaptekort dan een ander. Het zou ook nog kunnen dat de amfetamine zelf paranoia heeft veroorzaakt. Paranoia kan in ieder geval heel goed hallucinaties verzorgen.

En als je een tijd lang 3x per week neemt en daarna niet meer, dan zal je tolerantie in twee weken wel degelijk significant afgenomen zijn. Maar in mijn oren klinkt 600mg speed van een onbekende sterkte toch als behoorlijk veel.

Probeer eens lekker te slapen en kijk hoe je je morgen voelt. Misschien zelfs een dagje vrijnemen of je huisarts raadplegen als het toch te lang duurt?

Fool

Badass junkie
Geen probleem hoor, dat is mooi om te horen! :)

Hopelijk trekt alles snel weer bij, succes!

Bovenaan