Puurheid van speed

yellow2020

Belezen gebruiker
Dit zei iemand over de speed die hij of zij verkocht: "Het is tussen de 68% en de 72%, de puurheid is dus tussen de 95% en de 100%." Hoe wordt dit bedoeld? En wat ik me ook wel eens afvraag bij bijvoorbeeld MDMA, dan zeggen ze wel eens dat 84% het puurste is wat je kan krijgen. Waar bestaat dan de overige 16% uit?

Fool

Badass junkie
Pure straatspeed bestaat vaak uit amfetamine en sulfaat, deze stoffen zijn samen gebonden in een zout en daarom is het een poeder. Pure Amfetamine(base, geen zout) is namelijk een olie en zal daarom lastig snuiven zijn. De maximale puurheid van 84% amfetamine gaat dan gepaard met 16% sulfaat, om een degelijk zout te vormen.

yellow2020

Belezen gebruiker
Fool zei:
Pure straatspeed bestaat vaak uit amfetamine en sulfaat, deze stoffen zijn samen gebonden in een zout en daarom is het een poeder. Pure Amfetamine(base, geen zout) is namelijk een olie en zal daarom lastig snuiven zijn. De maximale puurheid van 84% amfetamine gaat dan gepaard met 16% sulfaat, om een degelijk zout te vormen.

Oke dan is het restpercentage verhaal duidelijk. Nu vraag ik me nog af hoe het zit met het eerste vraagje. Dat hij sprak over een puurheid van 68-72 en vervolgens 95-100.

Fool

Badass junkie
95-100% percentage amfetamine kan natuurlijk niet, vanwege het zout. Misschien bedoelt hij 95-100% zuivere AmfetamineSulfaat (het zout dus), dat is wel mogelijk. Dat betekend dat je amfetamine-percentage tussen de (84%*0.95 - 84%) ligt. = 79.8%-84% amfetamine.

dude

Experimenterende gebruiker
De voornaamste verwarring m.b.t. de zuiverheid van speed (poeder) of misschien beter gezegd amfetamine komt doordat de pure amfetamine basis inderdaad vloeibaar is. Dit is de pure amfetamine molecuul zogezegd.

Deze vloeibare vorm is onstabiel en niet echt geschikt voor verhandeling op de markt. Daarom wordt tijdens het productieproces van speedpoeder de pure vloeibare basis vorm na een zuur/base extractie omgezet naar een zoutvorm zoals al is vermeld. (het is een heel scheikundig verhaal maar om het principe duidelijk te maken zet ik het ff zo neer anders kun je lappen tekst blijven typen right)

De zuur/base extractie in het productieproces van speedpoeder betekent in dit geval dat 2 amfetamine moleculen zich binden aan 1 sulfaat molecuul. Bij een labtest in Nederland wordt de zuiverheid op basis/base vergelijking getest en het testresultaat bij 100% pure speedpoeder is daarom ca. 72%. Het sulfaatmolecuul wordt zeg maar niet getest of "gezien" if you will in de labtest omdat het geen pyschoactieve stof is.

Als er non-psychoactieve versnijdingsmiddelen in de speedpoeder zitten bv. suikers als lactose of mannitol worden die stoffen niet specifiek benoemt en in het testresultaat weergegeven omdat er normaliter alleen getest word op pyschoactieve- en bepaalde gevaarlijke stoffen.

De maximale puurheid van 84% amfetamine gaat dan gepaard met 16% sulfaat, om een degelijk zout te vormen.
De 84% zuiverheid heeft volgens mij alleen betrekking op de hydrochloride vormen zoals mdma en methamfetamine. In de sulfaatvorm zoals pretty much alle speedpoeder/pasta in Nederland is maximale zuiverheid op basisvegelijking ca. 72% of 73%.

peace..

Fool

Badass junkie
Oeps een foutje, ik nam zomaar de 84% van de beginpost aan. De maximale zuiverheid van amfetamine in amfetaminesulfaat kan dan 73.67%* zijn.

Verhouding amfetamine:confused:ulfaat = 2:1

135.2084*2/(135.2084*2+96.6)=0.7367

Kmind

Belezen gebruiker
De maximale puurheid van 84% amfetamine gaat dan gepaard met 16% sulfaat, om een degelijk zout te vormen.
De 84% zuiverheid heeft volgens mij alleen betrekking op de hydrochloride vormen zoals mdma en methamfetamine. In de sulfaatvorm zoals pretty much alle speedpoeder/pasta in Nederland is maximale zuiverheid op basisvegelijking ca. 72% of 73%.

peace..

De hydrochloridevorm van amfetamine is niet (of nauwelijks) actief meen ik mij te herinneren.
Er is naast de sulfaatvorm, maar één andere vorm die ze hebben getest en werkzaam bleek te zijn.
De zuiverheid bij deze vorm kon wel een paar % hoger liggen als die het amfetaminesulfaat.
Kan op dit moment even niet meer op de naam komen.

Trouwens heel even een (niet off-topic, denk ik?) ander vraagje.
Ik weet dat amfetaminebase altijd omgezet wordt naar amfetaminesulfaat hier bij ons.
Maar is het eigenlijk mogelijk om de amfetaminebase toe te dienen bij iemand?
Injectie ofzo? En is dit dan werkzaam?

Ik ging er altijd van uit dat amfetaminebase in die vorm geen werking had.
Maar een hele tijd geleden, vertelde een vriend (met toch wel verstand van chemie, etc) mij dat het weldegelijk mogelijk was amfetaminebase als olie zijnde kunt injecteren en dat die weldegelijk effect heeft.

Fool

Badass junkie
Heb je ergens een bron van het feit dat amfetamine-hydrochloride niet actief is, lijkt me namelijk heel erg onplausibel? Het enige nadeel wat ik erover kon vinden is dat deze zoutvorm erg hygroscopisch is en daarom niet erg praktisch.

Amfetamine-base zal, mits het in je lichaam zit, gewoon werken. Als je namelijk een zoutvorm inneemt zal dit in je lichaam ook splitsen in zijn positieve en negatieve(je base) ion, waarna zijn effecten pas manifisteren. Nadeel is dat je de olie ook niet 'zomaar' kunt injecteren, omdat oliën slecht oplossen in vloeistof zul je daar zomaar mee te overlijden kunnen komen. De enige methode van inname die ik hiervoor kan bedenken is oraal.

Karel_Noten

Experimenterende gebruiker
Ik heb vanavond de testuitslag gekregen van wat speed dat ik had laten testen. Unity vertelde dat de maximale uitslag in hun test 73% is, zoals hierboven uitgelegd.

Bovenaan