Puur visueel genieten: XTC + LSD of XTC + Paddo's??

Sneaky_User

Experimenterende gebruiker
Beste mensen,

Drie jaar geleden heb ik voor het eerst paddo's gebruikt. Het was voor mij een ervaring om nooit te vergeten. Ik was destijds al een behoorlijk ervaren blower en kon me niks voorstellen bij iets anders dan 'gewoon stoned zijn'. Er ging een wereld voor me open. De kleuren die ik zag, de schoonheid van de wereld en de fascinatie voor mijn hersenen en hoe deze werken was onbeschrijflijk. Totdat ik anderhalf jaar geleden een vreselijke bad trip heb gehad. Het was net alsof ik in de hel was beland. Letterlijk. Anders kan ik het niet omschrijven. Ik stond op het punt om naar het balkon te gaan om naar beneden te springen. Ik ben in die trip gekomen omdat ik op het hoogtepunt van de trip zo ver heen was dat ik me niet realiseerde dat het niet raadzaam was om meer te eten, maar ik nam 2(!) bakjes hawaiaanse paddo's (had al 1 bakje op en was knetterstoned van de nederwiet), 2 repen pure chocolade en een dikke vette joint. De vriend die met mij was vond het wel lachen en zette de Exorcist op en deed de lamp uit. Zoals ik al zei, ik kwam in de hel terecht. De angsten die ik had is met geen pen te omschrijven. Normaliter had ik naar de ehbo gemoeten maar uit angst voor de schande buren/familie/vrienden heeft die vriend van mij alles eraan gedaan om mij maar thuis te houden. Stom stom stom. Maar ik kon niet nadenken, wist niet eens waar ik was en erger nog, wie ik was.

Om een lang verhaal kort(er) te maken, ik zwoer toen alle drugs af. Mede omdat ik 2 maanden na dit voorval een jointje rookte (terwijl ik daarvoor toch wel 2 keer in de week stoned was) en bij de eerste paar hijsjes voelde ik die angst weer opkomen. Beetje bij beetje durfde ik weer te blowen. En zelfs nu heb ik er nog last van als ik heel erg stoned ben. Ik ben zo bang om ook maar een fractie van die dag ooit weer te moeten beleven dat ik automatisch in een negatieve sfeer terecht kom. Totdat ik 3 maanden geleden voor het eerst mdma heb geprobeerd. Ik durfde echt niet maar een goede vriend van me heeft me overgehaald. Hij is ook op de hoogte van die bad trip van mij en garandeerde mij dat er niks zou gebeuren. Ik begon met 1 pil en toen ik dat gevoel voelde, nam ik er gelijk nog 1. Ik heb nog nooit zo genoten. Lichamelijk dan. Jullie weten wel wat ik bedoel. Dat heerlijke, warme, veilige gevoel.

Ik heb het nu inmiddels 3 maal gedaan (hou me netjes aan de aanbevolen 6 weken 'rust' en zorg dat ik voledoende vitamina c en 5htp binnen krijg voor en na gebruik). Ik ben naar de 3D film Avatar gegaan en dat was geweldig. Maar toch ontbreekt er iets. Ik mis het visuele. Ik bedoel het ontbreekt gewoon. Ik geniet heel erg en alles maar alles is toch minder mooit dan met paddo's. Ik vind het geweldig hoe je (op een positieve) manier kunt hallucineren met paddo's. Die hallucinaties, al dan niet heel licht, in combinatie met XTC lijkt mij ideaal.

Nu heeft die vriend waarmee ik XTC slik pas geleden een paddoreep gekocht (hawaiaanse paddo's verwerkt in pure chocolade) Ik zette me over mijn angsten heen en heb een blokje gegeten. Hij nam er 2. En ja hoor, zelfs na anderhalf jaar ben ik er nog steeds niet overheen. Ik hoopte het bad-trip gevoel te kunnen onderdrukken door leuke muziek te luisteren en komische filmpjes te bekijken maar mijn lichaam herkent het gevoel ofzo en ik kom in een oncontroleerbare angst. Heb er toen alles aan gedaan om eruit te komen en dat lukte gelukkig heel snel.

Die vriend van mij heeft nu XTC gebruikt in combinatie met paddo's en volgens hem is het bad trip gevoel, of in ieder geval die negatieve sleur waar je in kunt komen met paddo's, volledig verdwenen. Hij heeft nog nooit zo genoten. Hij voelde zich intens gelukkig, hoorde hemelse geluiden en zag de meest prachtige kleurrijke beelden. Ik ben stik en stik jaloers...

Ik overweeg om de volgende keer dat ik ga slikken er een paddoblokje bij te nemen. Ik ben alleen bang dat ik alsnog in een bad trip kom.. En ik ben bang dat daardoor mijn XTC trip verpest wordt en ik weer lang moet wachten voordat ik weer kan slikken. Ik wil die 6 weken regel niet overtreden, mijn hersenen zijn mij teveel waard..
Wat ik ook niet wil is dat dat euforische gevoel van de XTC ten koste gaat door de paddo's. Dat zou zonde zijn. Ik wil alle lusten maar niet de lasten hahaha. Ik accepteer een stukje risico natuurlijk, maar wil gewoon zeker weten dat ik dat risico heb geminimaliseerd...

Ik wil dus gewoon prachtig mooie beelden en kleuren zien en alles voelen wat je normaal ook voelt met mdma. Is het echt zo dat de mdma ervoor zorgt dat je niet in een bad trip komt? Of is het voor mij dan verstandiger om lsd te gebruiken met de XTC? Of GHB met LSD/paddo's?

Of hebben jullie andere tips..? Ik zoek me namelijk rot op het net maar ik vind geen concreet antwoord op mijn vraag.

Ik ben benieuwd!

Sneaky_User

Omdat ik niet wist waar ik het beter kon plaatsen. Wat denk jij, welke van de 2 zal ik weghalen :grin:

Sneaky_User

alcoholist zei:
dat zal marla zo wel doen denk ik :grin: en die kiest er wel 1tje uit voor je :P

Ik denk die andere, deze leeft tenminste een beetje door jou.

Je wilt niet ingaan op mijn post? Of heb je er geen ervaring mee..?

Aalpoepert

Badass junkie
Ik weet het niet, zowiezo vind ik die vriend van je een lul omdat hij op de verkeerde manier gehandeld heeft toen het slecht met jou ging.

Je hebt een zeer nare ervaring met paddo's gehad, en ik denk dat je daarom voortaan elke keer als je paddo's neemt hier in terug zal vallen, omdat je nu die verwachting schept.

Als ik in jouw schoenen zou staan, en ik zou het toch willen proberen, zou ik het niet met paddo's proberen, maar misschien dat het met lsd wél goed gaat, omdat je hier (als ik het goed begrijp) geen ervaringen mee hebt en daarom nog geen verwachtingen. Daarbij ervaar ik lsd als beter stuurbaar dan paddo's.

Wat ik je wel op het hart wil drukken is dat je gvd normaal moet doen en niet in één keer jezelf ziek vreten aan paddo's of gelijk een hoge dosis lsd te nemen en een dikke knetter erachteraan. Ook je intentie om er ghb bij te willen nemen, wat verwacht je nou? Dat als je maar meer zooi door elkaar gooit je vast wel zo van de kaart raakt dat het geen bad trip meer kan worden?
Je hebt een te grote dosis paddo's genuttigd die eerste keer en de paddo's hebben je daar flink voor afgestraft. En terecht, het is niet iets dat je zomaar voor de lol doet en het is zeker een middel dat je met respect moet behandelen.

En als je het wil doorzetten, zoek dan normale vrienden die je met liefde en respect behandelen wanneer je zo kwetsbaar bent als iemand kan zijn onder invloed van psychedelica.

Als antwoord op je vraag, er is geen garantie dat de mdma ervoor zal zorgen dat je trip goed zal verlopen. Het kan je met een goed gevoel de trip insturen, maar psychedelica zijn onvoorspelbaar.

Succes.

(ps ik bedoel het niet boos)

Sneaky_User

Aalpoepert, dankjewel voor je post. Ik denk dat ik het inderdaad rustig aan ga proberen. En dan met lsd wel te verstaan. Ik maak dan wel even een gedetailleerd tripreport. Lijkt me wel leuk.
Ghb is sowieso iets waar ik nog mee wil experimenteren maar dat komt nog wel. Wat denk jij, beginnen met XTC, laten inwerken en dan lsd? Hoeveel lsd kan ik dan het beste nemen, ik weet daar namelijk helemaal niks van. Waar moet ik mee oppassen bij het kopen en gebruiken?

Aalpoepert

Badass junkie
De normale "candyflip" houdt in dat je eerst lsd neemt en dan tegen het einde van de piek de mdma dropt. Dit effect is heel fijn omdat de verwarring van de lsd opgeheven wordt door de mdma en alles veel helderder wordt, terwijl je tegelijkertijd het visuele van de lsd hebt, en het geavanceerder horen van de muziek.

Wat jij wil bereiken kan je het best doen door het omgekeerde te bewerkstelligen. Je dropt eerst de mdma en later, als de mdma werkt en jij in de 7e hemel bent drop je de lsd.
Iedereen reageert anders op lsd, waar ik aan een halve trip lang niet genoeg had in het begin, kon mijn vriendin op een halve trip de trip van haar leven hebben.
Het beste is dus om het met een halve zegel te proberen en dan, als je anderhalf uur later (beslist niet eerder!) vind dat het wel wat sterker mag, drop je de andere helft.

Laat je zegels testen, als ik het over een zegel heb bedoel ik een zegel van ongeveer 100ug.
In principe kan er weinig anders dan lsd op een zegel zitten, dus als je pech hebt heb je een lege zegel, maar geen rare stofjes ofzo.
Sowieso, eerste keer lsd kan je beter voor zegels gaan, en niet voor microdots of druppels, omdat je die niet kan halveren en dus slechter doseren.

Zorg dat je een tripsitter bij je hebt, iemand waar je jezelf bij kan zijn en waar je je niet bij schaamt om te huilen, kinderlijk bij te doen, hysterisch te lachen of met je piemel te zwaaien.

Ik ben benieuwd naar het report. Iemand anders nog iets voe te toegen?

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Het lijkt mij vrij onverstandig om LSD en XTC te mixen als je nog nooit LSD hebt gebruikt en XTC maar 3 keer. Een candyflip is toch juist voor de ervaren gebruikers? Als de laatste paar keren paddo's niet goed zijn bevallen, dan kan je misschien beter een keer alleen LSD proberen en kijken hoe dat bevalt. Dan kan je later altijd nog eens zo'n candyflip proberen lijkt mij. Ik heb alleen ervaring met paddo's en niet met XTC of LSD, maar het lijkt mij best riskant om middelen waar je weinig of geen ervaring mee hebt te combineren.

En die vriend van jou is inderdaad een oetlul.

Aalpoepert

Badass junkie
ImmortalTech zei:
Het lijkt mij vrij onverstandig om LSD en XTC te mixen als je nog nooit LSD hebt gebruikt en XTC maar 3 keer. Een candyflip is toch juist voor de ervaren gebruikers? Als de laatste paar keren paddo's niet goed zijn bevallen, dan kan je misschien beter een keer alleen LSD proberen en kijken hoe dat bevalt. Dan kan je later altijd nog eens zo'n candyflip proberen lijkt mij. Ik heb alleen ervaring met paddo's en niet met XTC of LSD, maar het lijkt mij best riskant om middelen waar je weinig of geen ervaring mee hebt te combineren.

Vaak wordt xtc dan juist eerst geslikt zodat je in die euforische staat de trip ingaat. Op die manier is het minder eng om te trippen.

Hoe dan ook, de ts zal uiteindelijk zelf bepalen welk advies hij volgt. Zo lang hij maar niet met oetlullen gaat trippen :wink:

KoxBox

Badass junkie
Aalpoepert zei:
ImmortalTech zei:

Vaak wordt xtc dan juist eerst geslikt zodat je in die euforische staat de trip ingaat. Op die manier is het minder eng om te trippen.

Hoe dan ook, de ts zal uiteindelijk zelf bepalen welk advies hij volgt. Zo lang hij maar niet met oetlullen gaat trippen :wink:

Ik dacht dat je eerst de LSD moest nemen en dan pas de rest omdat ze dan op het zelfde moment pieken...

Sneaky_User

Beste mensen, hartelijk dank voor jullie reacties. Een topforum dit, echt waar!

Ik heb gisteren hele sterke wiet gerookt en daarvan werd ik zelfs al een beetje angstig omdat ik voelde dat ik mijn gedachten minder onder controle had. En het feit dat ik mij dat realiseerde en er dus aan dacht en uiteindelijk zefs mijn best moest doen om er niet aan te denken (want als ik er niet aan dacht was er echt helemaal niks aan de hand, in tegendeel zelfs) zorgde er voor dat het erger werd, ik harder mijn best moest doen waardoor het weer erger werd enz enz enz. Dit had ik anders nooit voor die hele erge bad trip. Dus dat heeft mij sowieso wel aan het nadenken gezet. Wie weet hoe ik zal reageren als ik de hele omgeving zal zien golven en bewegen? Misschien zal het dan wel weer niet eng zijn, net als waar ik ook bang voor was bij de werking van mdma maar uiteindelijk absoluut niet gegrond was, maar ik houd er dubbele gedachtes aan over. Het is meer de angst voor het onbekende. Ik weet niet wat mij te wachten staat en stel dat ik op een of andere manier weer in zo een bad trip terecht kom.. Anderzijds lees ik zo ontzettend veel positieve dingen over lsd en over paddo's lees ik weer dingen die ik er ook in herken dus wat dat betreft ben ik ergens toch ook weer wel een beetje gerustgesteld. Maar het is meer het 'stel dat'.

Wat ik sowieso niet ga doen is candyflippen zonder eerst lsd te hebben geprobeerd. Dus de planning is om op zaterdag 13 februari met een vriend (geen kutviool dit keer) samen voor de eerste x wat lsd te droppen (licht). Als ik dan dan weet wat lsd met mij doet en het is wat ik hoop dat het is, dan neem ik de eerst volgende keer de hoeveelheid die nodig is om lekker diep te trippen. Als ik dat heb gehad, dan pas ga ik lekker candytrippen. Ik wil eerst echt goed weten wat het nou precies met mijn koppie doet.

Aalpoepert, jij raadt aan om met 100 ug te beginnen. Is dat echt aan te raden? Is het niet verstandiger om het nog rustiger op me af te laten komen? Met 80 bijvoorbeeld en een uur / anderhalf uur later 100 of evt meer erbij als ik denk van 'ooh het is dus zó een trip, laat maar komen die handel?' Ik ben 112 kg overigens en nee ik ben geen dikzak. Ik heb overigens wel enorm veel aanleg voor de visuals. Echt niet normaal. Bij het minste geringste aan paddo's zie ik al spectaculaire dingen die er niet zijn. Ik heb het zelfs in hele lichte mate met xtc..

Is het misschien ook verstandig om een middel als ritalin of valium bij de hand te hebben voor het geval dat? Maar dan meer voor een soort omgekeerd placebo effect? Een geruststelling omdat ik weet dat er een noodknop aanwezig is? En waar kan je dat krijgen dan?

Ik moet wel eerlijk toegeven dat na alles wat ik heb gehoord en gelezen over lsd ik haast niet kan wachten tot 13 februari. Ik zal dan ook proberen om een heel gedetaileerd tripreport te schrijven. Lijkt me heel tof om dat later terug te lezen.

Ik heb al een aantal dingen die ik bij me zal hebben die dag:
- Goede muziek en dan met name Michael Jackson. Ik luisterde toevallig naar Michael Jackson terwijl ik aan het spacen was op xtc en het was gewoon ongelofelijk. Stranger in moscow de originele lange versie met die regen aan het begin is te gruwelijk gewoon, je vliegt echt weg. Een echte aanrader.
- Verder een tekenblok en wat stiften.
- De natuurfilm 'Earth' op blue ray.
- Dat laserapparaat waardoor je een heuse sterrenhemel in je kamer krijgt en een rookmachine om de duizenden stralen van dat apparaat te kunnen zien hahaha.
- Lekker fruit.
- Een lavalamp.
- Glowsticks
- Sterretjes (kinder vuurwerk)

Verder zorg ik voor een goede vertrouwde omgeving, geen andere verplichtingen die dag, overdag beginnen (als het nog licht is dan ben ik wat minder angstig omdat die bad trip in de nacht was), evt ritalin oid wat ik achter de hand hou (afhankelijk van wat mij wordt aangeraden hier) en goede wiet. Iemand nog andere tips?

Ik verheug me er enorm op! :hearteyes:

Sneaky_User

En over de manier van innemen ga ik gewoon een beetje experimenteren. Is totaal afhankelijk van hoe de lsd bij mij werkt. Ben benieuwd hoe het zal uitpakken op 13 februari. Afhankelijk daarvan ga ik kijken. Het liefst natuurlijk een goede dosis lsd en iets voor de piek de mdma droppen. Twee pieken tegelijk. En als ik het nodig acht om in volle staat van euforie de lsd te droppen neem ik eerst de mdma en daarna de acid. Dat lijkt mij zelf nu het verstandigst. Ik zoek gewoon naar iets waar ik elke keer 6 weken lang kan uitkijken. XTC is wel leuk en aardig maar het is net niet gewoon. Dat gevoel is geweldig maar zoals ik al zei ik mis het visuele erin.

WithciZ

Sneaky_User zei:
Ik heb al een aantal dingen die ik bij me zal hebben die dag:
- Goede muziek en dan met name Michael Jackson. Ik luisterde toevallig naar Michael Jackson terwijl ik aan het spacen was op xtc en het was gewoon ongelofelijk. Stranger in moscow de originele lange versie met die regen aan het begin is te gruwelijk gewoon, je vliegt echt weg. Een echte aanrader.
- Verder een tekenblok en wat stiften.
- De natuurfilm 'Earth' op blue ray.
- Dat laserapparaat waardoor je een heuse sterrenhemel in je kamer krijgt en een rookmachine om de duizenden stralen van dat apparaat te kunnen zien hahaha.
- Lekker fruit.
- Een lavalamp.
- Glowsticks
- Sterretjes (kinder vuurwerk)

Dit zijn ideale dingen om jezelf zoet te houden tijdens het trippen. Enige advies: Kijk uit met die sterretjes. Op LSD kan je heel "kinds" worden. Je kan vergeten dat vuur warm is, en je verbranden. Zorg er (eventueel? Nja, eigenlijk is dit een pre) voor dat er een tripsitter is.

De sleutel, voor mij, is dat je moet trippen en op een bepaald moment moet kunnen zeggen "oké, nu voel ik me niet zo goed, sorry allemaal, maar ik ga me even afzonderen van de wereld, en lekker muziek luisteren/tekenen/dagdromen in een luie stoel" als jij je mentaal niet zo toppie voelt. De meeste trippers zullen dat wel herkennen.

Over de dosering zou ik me niet druk maken, LSD voel je sowieso wel. LSD werkt ook aardig lang, dus ik zou je niet opvreten aan een tijd om nog een zegeltje te droppen. Kans is ook behoorlijk groot dat je gewoon "vergeet" een tweede zegeltje te droppen.

't Is, tussen neus en lippen door, ook gewoon geen succes horror films te kijken met tripmiddelen op. Da's vergelijkbaar met jezelf overgieten met benzine en door een brandend huis rennen: 't kan goed gaan, maar 't is ook vragen om problemen.

Aalpoepert

Badass junkie
KoxBox zei:
Ik dacht dat je eerst de LSD moest nemen en dan pas de rest omdat ze dan op het zelfde moment pieken...
Aalpoepert zei:
De normale "candyflip" houdt in dat je eerst lsd neemt en dan tegen het einde van de piek de mdma dropt. Dit effect is heel fijn omdat de verwarring van de lsd opgeheven wordt door de mdma en alles veel helderder wordt, terwijl je tegelijkertijd het visuele van de lsd hebt, en het geavanceerder horen van de muziek.

Wat jij wil bereiken kan je het best doen door het omgekeerde te bewerkstelligen. Je dropt eerst de mdma en later, als de mdma werkt en jij in de 7e hemel bent drop je de lsd.

Sneaky_User zei:
Aalpoepert, jij raadt aan om met 100 ug te beginnen. Is dat echt aan te raden? Is het niet verstandiger om het nog rustiger op me af te laten komen? Met 80 bijvoorbeeld en een uur / anderhalf uur later 100 of evt meer erbij als ik denk van 'ooh het is dus zó een trip, laat maar komen die handel?
Aalpoepert zei:
Het beste is dus om het met een halve zegel te proberen en dan, als je anderhalf uur later (beslist niet eerder!) vindt dat het wel wat sterker mag, drop je de andere helft.

Laat je zegels testen, als ik het over een zegel heb bedoel ik een zegel van ongeveer 100ug.
In principe kan er weinig anders dan lsd op een zegel zitten, dus als je pech hebt heb je een lege zegel, maar geen rare stofjes ofzo.
Sowieso, eerste keer lsd kan je beter voor zegels gaan, en niet voor microdots of druppels, omdat je die niet kan halveren en dus slechter doseren.
Duidelijker?

KoxBox

Badass junkie
Niet echt...

Excuses, had het zo rap eens gelezen en blijkbaar niet gezien.

Lekkere avatar heb je daar!

Sneaky_User

@ WithciZ:

Ik zal zo voorzichtig mogelijk zijn en alle voorzorgsmaatregelen nemen. Daar zal het gelukkig niet aan liggen. Ik denk ook dat als ik een lage dosering neem dat ik dan bij voorbaat al minder bang zal zijn omdat ik 'weet' dat ik niet veel heb genomen. Als het dan een positieve ervaring is dan maak ik me niet druk meer. Dan ga ik lekker trippen zo nu en dan.

WithciZ

Dan rest mij niets anders dan u veel plezier en mooie kleurtjes toe te wensen :grin:.

And remember, it's all in your head.

vogel

Bewuste gebruiker
Sneaky_User zei:
Beste mensen,

Anders kan ik het niet omschrijven. Ik stond op het punt om naar het balkon te gaan om naar beneden te springen. Ik ben in die trip gekomen omdat ik op het hoogtepunt van de trip zo ver heen was dat ik me niet realiseerde dat het niet raadzaam was om meer te eten, maar ik nam 2(!) bakjes hawaiaanse paddo's (had al 1 bakje op en was knetterstoned van de nederwiet), 2 repen pure chocolade en een dikke vette joint. De vriend die met mij was vond het wel lachen en zette de Exorcist op en deed de lamp uit. Zoals ik al zei, ik kwam in de hel terecht. De angsten die ik had is met geen pen te omschrijven. Normaliter had ik naar de ehbo gemoeten maar uit angst voor de schande buren/familie/vrienden heeft die vriend van mij alles eraan gedaan om mij maar thuis te houden. Stom stom stom. Maar ik kon niet nadenken, wist niet eens waar ik was en erger nog, wie ik was.

huh >? dat door die vriend die de exorcist opzette en de lamp uitdeed en jouw dwingde om in huis te blijven , ?
lekkere setting zo , had ie beter maar de troetel-beertjes of de teletubbies opgezet.
kon je niet gaan douchen ofzo,, of in bad gaan , terwijl hij ze enge film keek, >?

mask

Newbie
Gelukkig was er in mijn tijd nog geen XTC e.d. en hadden we alleen nederwiet, hasj, lsd en de paddo's haalden we zelf uit de paardenwei.
Als ik alle verhalen lees vind ik het tegenwoordig knap eng, zoals er met drugs geexperimenteert wordt.
Mijn ervaring: je kunt beter met een papertripje beginnen dan met paddo's.
En verder geen andere drugs, die beinvloeden het effect alleen maar (ten nadele/voordeel) maar dat ga je toch niet gokken?
Een goeie trip is TE gek, ik vind het, 35 jaar na gebruik, nog steeds 1 van de betere drugs.
Ook 1 van de engste, want na 10 jaar onthouding kun je nog steeds een flashback krijgen, dan ga je weer even hard als tijdens die trip.
Een trip neem je alleen met hele goede vrienden, in een voor jouw vertrouwde omgeving (dit laatste is heel belangrijk), vrienden die een horrorfilm opzetten na een trip zijn zowieso niet DE vrienden.

Als alle omstandigheden goed zijn, kun je van een trip echt een dikke 4 uur genieten, de hallucinaties zijn niet te beschrijven zo mooi.
Daar kan geen drug tegen op.

space jace

Belezen gebruiker
hmm ik had je report van een tijdje terug gelezen (was trouwens een interessant report :wink: )

Maar zijn er geen drugs-psychiaters of iets dergelijks waar je naartoe kan gaan voor dit soort dingen?

yxes

Bewuste gebruiker
hmmm, ik heb ooit een keer xtc bij de paddo's genomen en voelde er eigenlijk niks van, pure verspilling van de xtc en je hersenen naar mijn idee.

Verder zou ik gewoon proberen op te bouwen, ik zou met een half bakje truffels beginnen, kijken hoe je er op reageert. Ik zou niet gaan mixen om het gevoel te onderdrukken dat je bang word ofzo. neem gewoon een lage dosis en kijk of je er mee om kan gaan.

~yxes

Bovenaan