Psychose?

WhiteWidow

Experimenterende gebruiker
Hallo allemaal

Ik heb vorige maand voor het eerst gehallucineerd (op XTC).
Sinds dien, zie ik redelijk vaak dingen die er niet zijn bijv. een schildpad op een boom terwijl het gewoon de schors was, ik zag een blikje op de grond aan voor een rat en een plat gereden kartonnen doos aan voor een slapende hond. Ook, als ik probeer te slapen en ik doe m'n ogen dicht, begin allemaal rare dingen te zien. Laatst zag ik een krokodillenbek, dat naar pacman vervormde, dat weer naar een chimpansee vervormde met een bril en ga zo maar door. Als ik muziek luisteren, "bouncen" de figuurtjes mee met de muziek. Ik hoor ook regelmatig stemmen. Dan ben ik alleen thuis en dan hoor ik dat iemand m'n naam roept. Ik weet hoe het komt en ik weet ook niet wat er aan de hand is.
Als iemand me zou kunnen vertellen wat er gaande is, zou ik dat op prijs stellen.

Grtz

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Ik had al een paar andere posts van je gezien, en had gemerkt dat je niet helemaal zuiver met je drugsgebruik omgaat. Als je ook nog andere drugs gebruikt erna, kan het inderdaad zo werken dat je een bepaalde terugval ernaar krijgt. Vooral(had ik elders gelezen) flink wietgebruik is niet bevorderend voor je situatie. Ik weet dat je aan het stoppen bent met teveel gebruiken, veel succes ermee. Maar ik denk dat dit blijft totdat je alles een beetje uit je systeem hebt. Als het echt te erg wordt zou je denk ik professionele hulp moeten gaan zoeken.

WhiteWidow

Bedankt voor je reactie
Nog een reden om te stoppen haha. Ik vind het soms wel irritant dat ik dingen inbeeld, maar soms vind ik het wel vermakelijk om al die beelden te zien als ik m'n ogen dicht heb, maar het liefst heb ik het natuurlijk niet. Ik weet nu in ieder geval dat het kan verdwijnen.

Grtz

maxdw1212

Belezen gebruiker
WhiteWidow zei:
Hallo allemaal

Ik heb vorige maand voor het eerst gehallucineerd (op XTC).
Sinds dien, zie ik redelijk vaak dingen die er niet zijn bijv. een schildpad op een boom terwijl het gewoon de schors was, ik zag een blikje op de grond aan voor een rat en een plat gereden kartonnen doos aan voor een slapende hond. Ook, als ik probeer te slapen en ik doe m'n ogen dicht, begin allemaal rare dingen te zien. Laatst zag ik een krokodillenbek, dat naar pacman vervormde, dat weer naar een chimpansee vervormde met een bril en ga zo maar door. Als ik muziek luisteren, "bouncen" de figuurtjes mee met de muziek. Ik hoor ook regelmatig stemmen. Dan ben ik alleen thuis en dan hoor ik dat iemand m'n naam roept. Ik weet hoe het komt en ik weet ook niet wat er aan de hand is.
Als iemand me zou kunnen vertellen wat er gaande is, zou ik dat op prijs stellen.

Grtz
ik las in een topic dat jij een verslaving heb voor xtc,speed en wiet. Als je dit bijna elke dag doet is het op zich wel logisch dat er nu een psychose ontwikkeld bij jou. Ik zal als ik jou was stoppen met drugs gebruik en wel meteen ik zie dat bij jou situatie alles ontzettend uit de hand loopt. Kijk ook is de film "Requiem for a dream". Kun je een beetje zien hoe zo'n psychose ontwikkeld.

WhiteWidow

Ik ben wel iets geminderd maar het lijkt alsof het alleen maar erger wordt. In het begin zag ik kleine wanen in het donker, maar nu kan ik soms de waarheid en mijn verbeeldingen niet meer uit elkaar houden. Had net nog een zwart vlekje op me beeldscherm en het verdween maar niet en ik dacht dat het een barst was, maar toen ik dichterbij ging kijken om het beter te zien verdween het opeens, 't lijkt alsof ik gek word. Ook als ik voor me uit kijk zie ik best vaak dat de lucht opeens donker wordt, en dan kijk ik naar boven en dan zie ik een gele wolk. :confused: Vroeger dacht ik altijd dat het wel leuk zou zijn dat als ik nuchter soms rare dingen zag die er niet waren en er dan om zou gaan lachen. Niet dus. Tijdens een trip voor een paar uurtjes is het wel leuk en vermakelijk, maar om dat nou dag in dag uit mee te maken, niet echt.

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Het zal toch blijven doorgaan zolang je wiet rookt ben ik bang. Stoppen ermee is de enige optie, dan zal het waarschijnlijk weggaan. Misschien gewoon eventjes bij de dokter langs? Ze hebben toch zwijgplicht, dan komen je ouders er in ieder geval niet achter. Geeft je misschien wat rust in je hoofd.

Auraz

Belezen gebruiker
Ik sluit me aan bij de rest, echter vind ik je topic hier en daar wat tegenstrijdig. Ik heb zelf het gevoel namelijk dat je heel goed weet wat er aan de hand is, en wat je kunt doen. Misschien onbewust dat je dit niet door hebt, ontkenning of het niet willen zien, terwijl je van binnen dit dus wel weet.
Laat drugs niet je rode lijn worden, je bent volgens mij nog redelijk jong, je hele leven nog voor je. Goed dat je wel je hand durft uit te reiken met dit topic, misschien toch ff met wat volwassen mensen praten uit je omgeving? Hoop in ieder geval voor je dat alles weer goed komt, of beter wordt dan dat het nu is..

Bovenaan