Psychische kwetsbaarheid (truffels)

Eerste post op het forum met meteen een apparte topic.

Kan je drugs gebruiken als je in je verleden psychise klachten hebt ervaren (lees: (drugs)-psychose, paranoia etc)

Over mijzelf: meerdere ervaringen met speed, xtc, 2cb en truffels. Voornamelijk op feesten.

ik heb in het verleden (iets langer dan een jaar terug) een psychose gehad door toedoen van non-stop blowen. Inmiddels ben ik een jaar (hard)drugs vrij met uitzondering van hier en daar een hasj jointje (1 a 2 x per maand). Nu, een jaar verder zou ik wel weer eens truffels willen gebruiken (bij voorkeur alleen, zodat ik met niemand rekening hoef te houden) met als doel om te "soul searchen" en mijn ervaring omtrent de psychose los te kunnen laten. (Ik weet dat dit misschien een beetje naief klinkt)

Ik heb vaker truffels en 2cb gebruikt zonder hier enig probleem mee te hebben mbt psychise klachten, dit was wel voor ik een psychose kreeg.

Wat zijn jullie gedachten over deze topic? Heeft een van jullie ervaring hiermee en wat raden jullie mij aan (truffels. Ja of nee?)

Gevalletje Appart

Mindblown13

Newbie
Hey gevalletje apart

Als je al eens een psychose hebt gehad van blowen zou ik je truffels zeker niet aanraden.
Je zegt dat je dit zelf al eens gebruikt heb, dan weet je ook hoe veel de psylocibine met je gedachtes kan doen.

Ik raad het dus af, mocht je het toch doen zorg dan dat er zeker een nuchter persoon bij is.

Groet,
Mindblown

Thanks voor je reactie.

Moet er wel bij vermelden dat mijn P niet voortkwam uit "een keertje smoken" maar uit een periode van zeker 3 jaar dag in dag uit keihard doorroken.

Denk je dat ik met een lage dosering en een optimale setting niet alsnog een leuke ervaring kan hebben?

StimsalaBanne

DF Stuff
Forumleiding
Moderator
Tripreport Analist
Tripreporter
Ik heb er het één en het ander over gelezen, omdat een goede vriend graag wat dingetjes wil proberen en die problemen van psychoses gehad heeft in het verleden. Niet door drugs trouwens maar toch. Blowen (doet hij maar 1x per jaar ofzo) kan bij hem al stemmen opwekken, en heb zelfs het idee dat hij met MDMA zelfs al eens lichte trekjes heeft (dingen horen en zien die er niet zijn) Zijn beide wel alleen vermoedens omdat ik er zelf niet bij was.

Ik denk dat het vooral een wisselwerking is. Als jij bang bent voor een psychose dan is die onbewuste angst misschien ook aanwezig als je gaat trippen. En de angst alleen al kan dan natuurlijk dingen opwekken.

Ik denk dat je best een leuke ervaring kunt hebben, maar ook een minder leuke die je misschien een gevoel gaan geven van "had ik dat maar nooit gedaan".

Ik heb het die vriend van me dus wel afgeraden te gaan trippen. Het is wel zijn eigen keuze, dus als hij bijvoorbeeld een keer een "mild" tripmiddel wil gebruiken zoals 2c-b heb ik wel aangeboden hem te gaan tripsitten.

Er zitten wel wat mensen op dit forum die er allicht veel beter advies over kunnen geven hoor, dus wacht de reacties even af. Maar niemand zal gaan kunnen garanderen dat het goed gaat natuurlijk en ik zou dus zeker voor een tripsitter gaan, zeker de eerste keer.

Fool

Badass junkie
Ik denk dat het vooral een wisselwerking is. Als jij bang bent voor een psychose dan is die onbewuste angst misschien ook aanwezig als je gaat trippen. En de angst alleen al kan dan natuurlijk dingen opwekken.
Probeerd je nou te zeggen dat een psychose het hetzelfde is als een paniekaanval? In de meeste gevallen van een psychose is de patiënt zich niet eens bewust van het feit dat je psychotisch bent geworden. Het lijkt me dat dit juist wel het geval zou moeten zijn als het vaak moeten ontstaan door de angst tov een psychose?

StimsalaBanne

DF Stuff
Forumleiding
Moderator
Tripreport Analist
Tripreporter
Nee maar ik zou me zo kunnen voorstellen dat als een psychose in je verleden ligt, en een bepaalde tripervaring allicht "herkenbare" dingen uit een psychose kan opwekken, waardoor je bang kunt worden.

Dat is wat mijn goede vriend dus aangeeft, hij wil wel graag een keer trippen maar geeft eerlijk aan dat hij daar dus wel wat angst voor heeft en met die angst al beginnen lijkt mij dus wel een gevaar.

Ik lees vaak dat bij psychedelica gebruikers informatie de waarschuwing ook gegeven word, dat zal ook niet voor niks zijn lijkt me, daarom trek ik deze conclusie, maar ik weet er te weinig van geef ik ook toe.

• Like
Waarderingen: Fool

krannatom

Belezen gebruiker
Tripreporter
Zelf heb ik de voorbije woensdag 16 gram mexicanas gegeten en heerlijk getript. Daar waar ik vorige keer op een kleine dosis enkel closed eye visuals had die niet te sturen zijn, had ik deze keer ook fysiek veel effect en heel intense gedachtenstromen. Gezien mijn eigen verleden verschoot ik er niet van dat ik me plots in een heel donkere hoek van mijn brein bevond, waardoor ik even niet goed wist wat doen. Gelukkig kon ik de situatie ontsnappen dankzij het oproepen van heerlijke momenten of verlangens uit mijn leven. Het gevoel dat de truffels zich heel hard ontfermen over mij had ik ook. Dus misschien kan je proberen aftasten via kleine dosissen hoe jij er op reageert, en krijg je ook de kans om terug wat ervaring op te doen in het sturen van je trip.

Succes! Ik hoop dat het je lukt want je brein is echt een mooie plaats :)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Lijkt me een zeer slecht plan. Ja je psychose kwam misschien door blowen, maar ook dat betekent alsnog dat je er gevoelig voor bent en dat de kans aanzienlijk is dat het weer getriggerd wordt door truffels. Voor zowel cannabis als psychedelica is aangetoond dat het enkel psychoses triggert bij mensen die er al gevoelig voor zijn. Met andere woorden ze leiden niet tot een psychose maar kunnen ze dus wel triggeren als je er aanleg voor hebt.

Ik raad het dus sowieso sterk af, maar mocht je het doen ga het dan zeker niet alleen doen en zorg dat er een tripsitter bij is.

Bovenaan