Ah, je hebt gelijk, ontglipte me even.Psychedelibee zei:Selem zit op het andere forum... En ik lees daar af en toe mee en als ik zie wat voor combinaties die naar binnen werkt en hoe vaak dan denk ik dat anderen daar eerlijk gezegd helemaal niks aan hebben. Met zo'n tolerantie zijn zijn ervaringen totaal niet representatief voor meer dan 99% van de mensen die het lezen.
Ik kan niet ontkennen dat ik af en toe ook bedenkingen heb bij zijn gebruik, hij is echter relatief jong en soms hebben mensen ruimte nodig om fouten te kunnen maken anders valt er immers niets te leren, uiteindelijk moet leerproces vanuit de persoon zelf komen. Ik denk zeker dat er toegevoegde waarde ligt voor hem in het online drugsforum aangezien het een goed hulpmiddel voor hem is om nuttige informatie op te doen en kennis van anderen hierover op te doen zodat hij er constructiever mee om kan gaan in de toekomst.
Andersom denk ik echter ook dat Selem een goede toevoeging is voor het forum daar, de dingen waar hij tegenaan loopt lopen geheid ook andere mensen tegen aan en daardoor kan hij op die manier een bron van informatie wezen voor anderen.
Maar dat niet alleen, de substanties die hij beschrijft zijn meestal zeer uniek en nog niet beschreven door andere mensen, een punt van kritiek hierbij is echter wel dat er vaak 'contaminatie' aanwezig is in de ervaringen die hij beschrijft, zo was er bijvoorbeeld in een rapportje dat hij beschreef inmenging van de effecten van flubromazepam, maar dat gaf hij zelf ook aan.
Maar het combineren van middelen hoeft in veel gevallen niet te betekenen dat de informatie die hij levert minder waardevol wordt. Voor veel mensen is het wel interessant om te weten hoe het combineren van bepaalde substanties uit pakt.
Hij steekt een hoop tijd in het schrijven van zijn rapportjes (die erg gedetaileerd en uitgebreid zijn) en ik heb ook wel het idee dat hij luistert naar constructieve feedback die andere mensen hem geven. Er is ruimte voor verbetering maar dat komt wel naar verloop van tijd.
Hij geeft zelf aan dat hij zich er van bewust is dat hij verslavingsgevoelig is, vooral op het gebied van benzodiazepines, hij laat zien dat hij dat inzicht heeft en dat hij daar verbetering in wilt brengen, als je het mij vraagt is dat een hele positieve ontwikkeling. Ik heb er vertrouwen in dat hij er constructief mee omgaat en dat het wel goed met hem gaat komen.
Ik ben het met je eens dat het voor veel mensen niet representatief (wat betreft 'combineren van psychedelica' ironisch genoeg wel :P) is maar ik zou zijn toevoegingen aan het forum niet teniet willen doen, voor hem zelf niet en voor anderen niet.
Lang verhaal kort, ik vind zijn aanwezigheid wel prettig, ik zie er het positieve wel van in.