Psychedelica als Gaming Enhancement

ElvenSpice

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik heb een grote fascinatie voor psychedelica, het zijn voornamelijk ervaringen die als ze goed begrepen worden en geïntegreerd in je denkbeeld kunnen worden, een lang blijvende diepe waardering oproepen voor het hier en nu. Alle andere varianten (stimulanten ect.) zijn ook interessant, ze bieden ook nieuwe perspectieven om naar verhouding van mensen, jezelf of materialistische zaken te kijken. Maar in mijn ervaring is die subtiele waardering niet zo lang en soms zelf wat artificieel. Oke, dat gezegd laten we nu tot het onderwerp komen.

Een tijdje geleden las of hoorde ik via Terence McKenna of Joe Rogan (Twee erg bekende youtube figuren). Dat psychedelica niet alleen vroeger (en dan met name in het tijdperk van de holbewoners) met een spiritueel doel werd gebruikt, maar ook om de zintuiglijke waarneming te vergroten tijdens het jagen en het zoeken naar moeilijk te vinden planten soorten. Iedereen die wel eens psycho-actieve stof heeft genuttigd weet dat het eerste wat je ervaart de verandering in intensiteit van kleuren is, en soms een lichte golving in het beeld. Over het algemeen worden alle zintuiglijke waarnemingen extreem versterkt, dit resulteert in een fascinerende ervaring van de realiteit, het ware alsof je de realiteit nog completer ervaart. Dit werd dat weer als volgt gebruikt om kleuren van planten goed te kunnen onderscheiden, geuren van dieren te volgen, maar het meest belangrijke wat deze bewuste toestand heeft te bieden, is bovenmenselijke inlevingsvermogen in het denken van een ander persoon of willekeurig dier, zolang je er wel al wat langer mee bekend bent. Tijdens het jagen zorgde dit voor een enorm handig voordeel, als je het gedragspatroon van een dier kent, dan is het een mum van tijd en je hebt de prooi binnen.

De meeste kunnen van ons kunnen nooit inzien of we echt beter worden in het jagen van dieren, we zijn immers helemaal vervreemd van de natuurlijke wereld en de meeste zullen vast niet meer jagen in het wild op dieren. Ik nam dit concept van jagen over en vroeg me af of dit niet als enhancement voor realtime gamen kan worden gebruikt. Het is immers een soort van jagen op de vijand. Dit bleek volkomen waar te zijn, tijdens het spelen van een competitieve shooter, kreeg ik score's die ver boven mijn normale score afwijken.

Wat ik merkt was zoals al eerder gezegd:
-Reactie vermogen neemt toe
-Bewustzijn van strategieën groeit, ik kon precies in m'n hoofd bij houden waar elke speler zich op de map bevond. Er zijn standaard opstellingen en de combinatie met grote bewustzijn en inzicht hoe snel iemand zich verplaatst in het spel, liet mij me steeds een stap voor zijn.
-Gedragspatronen worden voorspelbaar
-De tijd lijkt iets langzamer te gaan, het lijkt alsof je meer tijd hebt om je muis goed bij te stellen.

Al met al, redelijke microdosering en realtime gaming zijn echt een bijzondere combi.
Ik probeer hier alleen maar de potentie van microdosering te kunnen te meten met iets waar ik bekend mee ben. Dus waar heb jij al eens specifiek microdosering voor gebruikt, zijn je prestatie's ook echt toegenomen. Dan bedoel ik significant, niet gewoon een goede dag als het ware. En tja wat vinden jullie hiervan? Hoor het graag! :wink:

MeejheM

Badass junkie
Ik speel CS:GO en CS 1.6 competitief(dus consistent goed), en merk weinig verschil met of zonder drugs of mijn medicijnen. alcohol ga je wat slechter van spelen, maar niet veel slechter. nicotinegebrek geeft bij mij nog het meeste resultaat, daar word ik ietsjes alerter van, maar ook meer triggerhappy.

psychedelica is misschien wel een super idee, ik zal een een tripje pakken en dan Alien: Isolation nog eens gaan spelen. ...nee, laat maar.

ander spel misschien, GTA V, Mad Max of Skyrim?

ElvenSpice

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Voornamelijk bij counterstrike werkt het erg goed. Ik lees hier vaker op het forum over microdosing, maar de meeste ervaringen zijn allemaal subjectief. Aangezien er nog geen onderzoek naar microdosing is geweest (of toch wel?) kan ik zeggen dat ik zeker daadwerkelijke betere resultaten heb gezien. Maar dit stopt niet alleen bij gamen, eigenlijk elke sport waat je snelle reflexen nodig bij hebt en inzicht in de spel dynamiek.

Heeft iemand dit al uitgeprobeerd bij het sporten?
Kort gezegd het goed 'in de flow' met wat je op dat moment doet.

ElvenSpice

Bewuste gebruiker
Tripreporter
@Zero-

Ohja, sorry dat klopt. Ik bedoelde eigenlijk dat ik het resultaat niet aan de hand van een ervaring heb gemeten (bv. dat je denk dat het beter gaat, wat soms wel onder een placebo kan vallen), maar dat ik het daadwerkelijk heb gemeten. Net zoals dat je voor je gevoel denk dat je bijvoorbeeld sneller een sprintje hebt getrokken en daadwerkelijk met een stopwatch hebt gekeken. :)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
ElvenSpice zei:
@Zero-

Ohja, sorry dat klopt. Ik bedoelde eigenlijk dat ik het resultaat niet aan de hand van een ervaring heb gemeten (bv. dat je denk dat het beter gaat, wat soms wel onder een placebo kan vallen), maar dat ik het daadwerkelijk heb gemeten. Net zoals dat je voor je gevoel denk dat je bijvoorbeeld sneller een sprintje hebt getrokken en daadwerkelijk met een stopwatch hebt gekeken. :)
Het lijkt me echter wel lastig om counterstrike te gaan meten voor en na psychedelica gebruik. Je hebt dan veel te veel factoren die van invloed zijn en waar je geen controle op kunt uitoefenen. Dan zou een racespel al veel beter te doen zijn, alleen daar is het voordeel wat je kunt behalen waarschijnlijk een stuk kleiner. Aangezien je daar niet de empathie en dergelijke bij nodig hebt die jij wel hebt ervaren.

OT Ik game zelf eigenlijk amper, maar vind het wel een interessante gedachten gang om het gamen meer diepte te geven door psychedelica. Wel zul je doseringen moeten gebruiken die onder trippen liggen. Ik heb wel eens zwaar trippend staan gamen, en hoewel dat een bijzondere ervaring was ging ik er zeker niet beter van gamen haha.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Van psychedelica verdwijnt mijn zin om te gamen altijd compleet. Van iets als alcohol of cafeïne krijg ik er juist zin in, maar of het er dan beter op wordt? :wink:

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Met een jointje heel relax wat fifa, gta5, batman of COD games op de ps4/ps3 vind ik altijd de max. Is een soort van wekelijkse hobby geworden al jaren (ik sport ook wel nog ben geen 100%gamer). Op psychedelica of andere stimulerende middelen kan ik echt niet gamen. De avond zelf niet en de dag erna zit het er meestal ook niet in. Enkel met wat pep op zou het nog lukken. Alle andere stofjes van A tot Z geven mij 0,0 interesse in gamen...

ElvenSpice

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik heb het hier ook niet over een volledige psychedelische dosis. Ik wil alleen aankaarten dat microdosing niet alleen mooie resultanten geeft in humeur en dat je je goed kan focussen en dingen afmaakt, maar ook erg goed werkt voor gaming. Of dat nu een FPS of strategy is, het verbeterd hoe breed je naar iets kan kijken. Zelf ondervond ik dat dit bij een competitieve shooter CS:GO erg goed werkt, met resultaten waar ik 2-3x zo goed dan normaal presteer.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
In de come-down met lsd merkte ik bij WoW dat het wel erg lekker ging. Tijd lijkt langzamer te gaan + creatieve oplossingen die ik bedenk :)

Ga het van de week eens proberen met 40-50mics

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Jullie brengen me op ideeën. Misschien moet ik ook eens gaan Simsen terwijl ik aan het trippen ben :grin: :grin: :grin:

Bobsacamano

Badass junkie
Benieuwd naar je ervaring

Tijdloos zei:
In de come-down met lsd merkte ik bij WoW dat het wel erg lekker ging. Tijd lijkt langzamer te gaan + creatieve oplossingen die ik bedenk :)

MeejheM

Badass junkie
ElvenSpice zei:
Ik heb het hier ook niet over een volledige psychedelische dosis. Ik wil alleen aankaarten dat microdosing niet alleen mooie resultanten geeft in humeur en dat je je goed kan focussen en dingen afmaakt, maar ook erg goed werkt voor gaming. Of dat nu een FPS of strategy is, het verbeterd hoe breed je naar iets kan kijken. Zelf ondervond ik dat dit bij een competitieve shooter CS:GO erg goed werkt, met resultaten waar ik 2-3x zo goed dan normaal presteer.

Ik kan het me niet voorstellen. bekijk je wel eens de hltv opnames van je matches? dan kun je tot de tick nauwkeurig kijken wat je reactietijd en je aim doen. ik speel zelf zoveel dat ik altijd wel consequent speel. of je me wakkerbelt, of na 2 uur oefenmatches gedaan hebben maakt niet veel uit.

het is een best voorspelbaar spelletje.

Toevallig gister nog gegamed op psychedlica. Alleen geen microdose, net iets te trippend, zag de map bewegen en bepaalde kleurenpatronen, ergerde me er kapot aan. Niks voor mij, psychedlica en gamen :(

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Ik was laatst op een indie gaming conferentie terwijl ik 5MeO-MiPT (12mg met aardig wat tolerantie) op had. Hier werden verschillende games gepresenteerd die je kon uit proberen.

Ik merkte dat ik bij de meer complex verworven games het wel langer duurde om uit te vogelen wat nou precies de bedoeling was en hoe ik dit het beste tot mijn voordeel kon gebruiken.

Bij minder complexe spellen bijvoorbeeld waarbij enkel 'gestuurd' moest worden leek ik beter dan normaal te presteren, zo heb ik bijvoorbeeld een gigantische high score neer gezet bij een spel waarbij je simpelweg objecten moest ontwijken en er puur naar je reactie snelheid werd gekeken.
Dit was de laatste avond van de conferentie en wist ik op het eind de highscore van zo'n 4000 naar 10000 te werken, een aanzienlijke verbetering al zeg ik het zelf.

Het aanleren van nieuwe dingen leek moeilijker te gaan terwijl mijn concentratie voor 'dominante' handelingen sterk leek te verbeteren. Als ik een hogere dosering had genomen ben ik er echter sterk van overtuigd dat mijn prestatie enkel slechter zou worden op beide punten.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Bobsacamano zei:
Benieuwd naar je ervaring

Tijdloos zei:

Vergat dit even , de ervaring was erg plezierig deels omdat ik die character en keybinds blind kan doen. Anders was ik zeker teveel afgeleid door 15-20man op raidcall en special effects in een raid.
Kwam elke keer op 1 met healing als damage in top 3 (ik ging mee met een hardcore raiding guild)

Meer als 40mics zou teveel zijn of je moet er gewoon zin in hebben :)

ElvenSpice

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Cool dat andere mensen dit ook zo ervaren, was het toch niet zo zeer een placebo :grin:
Maar inderdaad zoals meerdere mensen al hebben aangegeven moet je al volledig bekend zijn met het spel en niet te veel nemen anders leidt dat te veel af.

Lijp

Experimenterende gebruiker
Gta5 is echt onwerkelijk op een goede dosis paddo's, zo realistisch.

Verder vaak modernwarfare 2 en 3 gedaan op paddo's, je moet het spel idd wel goed kennen, maar ik haalde echt dingen uit dat tegenstanders ook zoiets hadden van "wtf?", verder ziet het er ook heel vet uit, van de levels zelf tot aan de stof deeltjes die door de lucht vliegen. :grin:

omfg

Belezen gebruiker
Met pep op knal ik iedereen in CS:GO en eindig ik vaak als eerste.

Met wiet op deed ik vaak C&C generals Zero Hour,... dat gaf me ook een dikke boost in snelheid, concentratie en accuracy.. maar er is bij wiet een plateau waarop dit werkt. Zit je iets eronder, werkt het niet, smoke je iets te veel, werkt het ook niet.

ElvenSpice

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Vandaag kwam ik nog een video tegen van Motherboard over Nootropics en Gaming/Cognitive Enhancement. Ik vond het wel bij dit topic horen dus hier is de link.

[youtube]q-6nkJgDEok[/youtube]

Bovenaan