(psy) trance feesten in Nederland.

kokosmakroon900

Bewuste gebruiker
Hallo allemaal,

Ik ben een groot techno en trance liefhebber. Mijn probleem is echter dat er weinig trance feesten in Nederland zijn, en ALS er al een feest is dan is het erg ver weg (ik woon zelf in de buurt van Haarlem).

Mijn vraag is of jullie wat namen weten van (psy) trance feesten. Ik heb zelf veel gezocht op internet maar kom niet echt iets interessants tegen. Het liefst ga ik naar een klein feest van 150-200 man ongeveer.

alvast bedankt!

ooscaar

Wijs gebruiker
Op Ruigoord heb je regelmatig psytrance feestjes, zo een wil ik er binnenkort ook bezoeken. :) Die feestjes zijn ook redelijk klein.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik moest ook meteen aan Ruigoord denken. Wil daar nog eens aan de LSD naar een psytrance feest gaan.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Psy-fi is 5 dagen lang (psy)trance en alles daaromheen. Het is alleen wel 18.000 man, maar wel de moeite waard :wink:

Verder qua kleine feestjes ken ik alleen Ruigoord indd

Timmie94

Bewuste gebruiker
volgende week is toch weer Electronic Family, das toch ook voornamelijk trance? is wel een groter festival..

ja Ruigoord lijkt me ook nog steeds gaaf om keer naar toe te gaan, maar daar zijn laatste/komende tijd voornamelijk deephouse/techhouse/house organisaties volgens mij.

de Shoeless weekender schijnt wel altijd heel gaaf te zijn heb ik van horen zeggen. en Landjuweel lijkt me ook wel tof, neigt wat meer naar de kunst kant though en niet alleen muziek.

EDIT: https://www.goabase.net/party/trance-orient-express-nl-xl/85557 dit is een psy trance feestje. op ruigoord 22 augustus.

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Grotesque is 2 keer per jaar. Of in de Maassilo of in de central studios in utrecht. 12 December is die weer, blijkt een erg goed feest te zijn, vrienden van me zijn er afgelopen november geweest.

Verder: Luminosity beach festival (beachclub Fuel, Bloemendaal), trance nation (HMH), zoals eerder al genoemd electronic family (Amsterdamse bos), strictly RAM (beachclub Fuel, Bloemendaal)... Als me nog iets te binnen schiet laat ik het wel weten.

Dit zijn wel allemaal feesten die groter zijn dan 150-200 man, wat betreft feesten op die schaal kan ik je echt niets vertellen

Amfitamientje Power

Wijs gebruiker
Komt er in 2023 een nieuwe editie PsyFi? Ik wil al jaren komen maar het is er nooit van gekomen. Zou jammer zijn als het als het niet meer komt. PsyFi website is verouderd? Mwah anders wordt het een ander festival. Ik ga graag naar dance feestjes. Mijn voorkeuren zijn acid, psy-progressive,techno.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Komt er in 2023 een nieuwe editie PsyFi? Ik wil al jaren komen maar het is er nooit van gekomen. Zou jammer zijn als het als het niet meer komt. PsyFi website is verouderd? Mwah anders wordt het een ander festival. Ik ga graag naar dance feestjes. Mijn voorkeuren zijn acid, psy-progressive,techno.
In elk geval niet in de Groene Ster. Er komt wel een gedecentraliseerd alternatief opgezet door de community zelf.

Het zou mooi zijn als er weer een editie kwam inderdaad. De organisatie hecht veel waarde aan de groene ster als locatie. Dus ik vraag me af of ze iets anders gaan zoeken of mikken op >2025

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Psylan festival is een minifestival als alternatief voor psyfi. Iemand hier vorig jaar geweest? Hoe is dit bevallen?

Nou... Ik weet niet of je de socials een beetje volgt. Maar er is niets meer mini aan als je de line-up bekijkt. Misschien niet zo groot als psy-fi zelf, maar ongetwijfeld genoeg om je te vermaken.

Ik ben er vorig jaar zelf helaas niet geweest en dit jaar ben ik die periode al op vakantie. Anders was ik zéker gegaan!
De videos van vorig jaar zagen er belovend uit. Dat ze dat in pak 'm beet in 10 dagen op touw hebben gezet, is echt ongekend.

Nu is Psychedelic Rave de host van main stage. Zijn ervaren organisatoren van indoor psytrance feesten.

Bovenaan