psilocybe azurescens

witwit

Newbie
Is er iemand op forum die met succes psilocybe azurescens of andere houtzwammen in de tuin heeft staan.Zelf jaren geprobeerd,zonder resultaat.Twee jaar geleden opgegeven,en dit jaar twee azurescens opgekomen ,op een plek waar ik nooit broed had uitgezet.Wordt vaak voorgesteld als een makkelijk iets....niet echt vind ik

Birdo

Experimenterende gebruiker
Er is sowieso een Nederlander actief op Shroomery.org die de Pcylobine Cyanescens heeft staan, tenminste, dat kon ik opmaken uit een post. Sowieso is dat echt de plek voor hulp met de paddokweek.
edit:
Hier de post van die Nederlander, tevens een admin op Shroomery;
http://www.shroomery.org/forums/showfla ... r/13307342

Al zijn er ook genoeg DF members met ervaring uiteraard, ik helaas alleen binnen gekweekt..

Ik weet niet of je de broed op een plek met schaduw had uitgezet, onder een boom o.i.d?
Dit i.v.m. direct zonlicht en uitdrogen.

witwit

Newbie
zowel azurescens als cyanencis uitgeprobeerd.Voor mezelf niks opbrengst.Wat die vochtigheid betreft,zeker niet te vochtig, en ja op een schaduwrijke plek

KoxBox

Badass junkie
witwit zei:
zowel azurescens als cyanencis uitgeprobeerd.Voor mezelf niks opbrengst.Wat die vochtigheid betreft,zeker niet te vochtig, en ja op een schaduwrijke plek
Het moet juist zeer vochtig zijn...

Lavalamp

Bewuste gebruiker
PepTalk zei:
Goh, helemaal vergeten...
Je geheugen voor regels gaat er ook van achteruit.. :stoned: :rolleyes:

Hehe...

Het is nu weekend, en sinds ik niet meer doordeweeks blow is het weekend wel leuk :smoke:

Ruik je hasjolie op een shaggie? Of valt dat op café te roken?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Je kan toch even buiten gaan staan?
Maar denk dat je het niet ruikt or... Zou het voor de zekerheid op een sigaret doen, shaggie lijkt meer op jointje.

ZZroom

Newbie
Om dit onderwerp maar eens te heropenen,
Gegroet allen, ik heb broed van de azurescens en cyanescens buiten geënt op beukensnippers.
De azurescens is goed aangeslagen, zoals je ziet op de foto, is het dan ook zeker dat ik ze in de herfst kan verwachten?
Is er iemand met een positief verhaal over de kweek van deze mooie paddo's?

Bijlagen

• azurescens.JPG
    azurescens.JPG
    123,3 KB · Weergaven: 1.579
Bovenaan